gif
gif mobile
تفاوت شلوار دم پا و شلوار بگ

تفاوت شلوار دم پا و شلوار بگ

بی شک شلوار بگ جین و شلوار جین دمپا از ترندهای محبوب امسال بوده. در سال های اخیر طراحان لباس، راحتی افراد را معیار طراحی های خود قرار داده اند. شلوار جین یکی از متنوع ترین انواع شلوار در بازارهای جهان است. جالب است بدانید با اینکه شلوار بگی و دمپا جزو استایل های قدیمی بوده، اما امروزه مورد استقبال بسیاری از نوجوانان و جوانان قرار گرفته است. اگر شما فرد تنوع طلبی باشید و بخواهید استایل های متفاوت را امتحان کنید حتما باید در مورد نحوه ست کردن و تفاوت های این شلوارها با یکدیگر بدانید تا در انتخاب دچار اشتباه نشوید زیرا یکسری از سایت خرید لباس زنانه دیگر لباس را تعویض یا پس نمی گیرند. برای خرید شلوار جین بگ و شلوار دمپا گشاد از فروشگاه اینترنتی پوشاک زنانه حتما توجه داشته باشید که سایز مناسب خود را انتخاب کنید تا استایلی بی نقص برای خود بسازید. در این مقاله از پادمیرا مگ همراه ما باشید تا در مورد تفاوت شلوارهای بگی و دمپا و نحوه ست کردن آن ها بیشتر صحبت کنیم. ما پیش از این به در مقالات قبلی تفاوت های بین شلوار جین مام استایل و مام فیت و تفاوت های شلوار جین نیم بگ و بگ و البته تفاوت های شلوار جین اسکینی و شلوار جین اسلیم پرداخته ایم که برای مطالعه دقیق تر می توانید کلیک کنید.

شلوار بگ چیست؟

این شلوار در انگلیسی به نام baggy pants معروف است و در ایران به این نوع شلوارها، شلوار بگی می گویند. شلوار بگی یک مدل شلوار است که از کمر فیت سایز افراد است و هر چه به سمت پایین می آید به صورت گشاد دوخته می شود و معمولا در قسمت کمر آنها به جای دکمه و کمربند، کش تعبیه شده است. همینطور بعضی اوقات در قسمت دور مچ پای این شلوارها کش قرار دارد. این نوع شلوار که در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد در جنس های مختلفی تولید می شود. شلوارهای راحتی خانگی که سرتاسر گشاد هستند و بر روی کمر از کش استفاده شده اند، نوعی شلوار بگ به حساب می آیند. شلوارهای بگ به خاطر راحت بودن برای استایل های خیابانی، راحتی و استایل کژوال مناسب هستند.

تفاوت شلوار دم پا و شلوار بگ

شلوار دمپا چیست؟

شلوار دمپا جین یکی از انواع مدل های شلوار است، که از کمر تا زانو تنگ و از زانو تا مچ پا گشاد می شود. این نوع شلوار در ایران و جهان با نام های مختلفی مثل «پاچه ناقوسی» و «شیپوری» شناخته می شود. شاید با شنیدن نام این شلوار فکر کنید که الگو آن مشابه شلوارهای گشاد است، اما اشتباه می کنید. شلوار دمپا گشاد با الگوی شلوارهای  بوت کات دوخته می شوند. این شلوار برای خانم هایی که پاهای تپل و کوتاهی دارند، انتخاب خوبی است چون پاها را بلندتر و لاغرتر نشان می دهد. این شلوار به شما ظاهری وینتیج و قدیمی می دهد و کفش مناسب آن، لژدار و یا پاشنه بلند است.

تفاوت شلوار دم پا و شلوار بگ

تفاوت شلوار بگ و دمپا چیست؟

اگر بخواهیم شلوار بگ زنانه را با شلوار دمپا گشاد مقایسه کنیم و تفاوت آنها را بیان کنیم می توان به برش شلوارها اشاره کرد. همانطور که در بالا گفتیم شلوارهای بگ زنانه سرتاسر گشاد هستند و با برش گشاد دوخته می شوند اما شلوارهای دمپا گشاد را با الگو شلوار بوت کات که از کمر تا زانو تنگ و از زانو تا مچ پا گشاد هستند می دوزند.
پارچه های مختلفی با طرح ها و رنگ های متنوع برای دوخت هر کدام از این شلوارها استفاده می شود مانند کتان، نخ و پنبه، جین، پلی استر و... . اما محبوب ترین آنها شلوار جین بگ زنانه است و شلوار دمپا گشاد با هر پارچه ای محبوبیت خاص خودش را دارد.

شلوارهای بگ مناسب چه اندام هایی هستند؟

طراحی شلوار بگ به دهه 80 میلادی برمی گردد که امروزه بار دیگر مورد توجه قرار گرفته و گزینه مناسبی برای داشتن استایل خیابانی و رسمی است. همانطور که از قبل گفتیم تنوع جنس، رنگ و طرح این نوع شلوار ها بسیار زیاد است. و یکی از دلایل مورد توجه قرار گرفتن این نوع شلوار این است که اندام شما را خوش فرم و کشیده نشان می دهد. ممکنه شما هم در تصاویر مختلف شلوار بگ را در استایل های مختلف دیده باشید ولی از اینکه آیا این نوع شلوار به شما هم به همان اندازه می آید یا نه، مطمئن نیستید. پس بهتر است بدانید شلوار بگ برای چه کسانی مناسب است و اگر شما هم این ویژگی ها را دارید می توانید از شلوار بگی استفاده کنید.

◘ شلوار بگ برای افراد چاق

شلوار بگ یک شلوار گشاد است که با پوشیدن آن فرم پاها مشخص نمی شود، پس استفاده از شلوار بگ برای افراد چاق مناسب است.  ولی بهتر است طرح های ساده و رنگ های تیره تر آن را انتخاب کنید.

◘ شلوار بگ برای افراد قد بلند

اگر لاغر هستید و قد بلندی دارید شلوار بگ انتخاب مناسبی برای شما است. اما استفاده از رنگ روشن و مدل های طرح دار آن انتخاب بهتری برای شما است. همینطور می توانید از یک کمربند پهن استفاده کنید. زیرا شلوار بگ گشاد است و با مانتوهای جلو باز و کوتاه شیک تر می شود.

 ◘ شلوار بگ برای افراد قد کوتاه

با وجود اینکه این نوع شلوار مناسب افراد با جثه بزرگتر است، اما اگر شما جزو افراد قد کوتاه هستید اما می خواهید این مدل شلوار را در استایل خود داشته باشید، می توانید آن را هم رنگ با سایر لباس های خود انتخاب کنید.

تفاوت شلوار دم پا و شلوار بگ

شلوارهای دمپا مناسب چه اندام هایی هستند؟

* شلوارهای دمپا گشاد از زانو به پایین گشاد هستند و ظاهری شبیه به قیف دارند. این مدل شلوار از کمر تا زانو تنگ می باشند. این شلوار را باید کمی پایین تر از محل طبیعی کمر قرار داد و نباید تنگ و چسبان باشد.
* شلوار های دمپا گشاد برای همه مناسب است اما افراد لاغر و قد بلند بهتر است به دنبال شلوار فاق بلند باشند. همچنین هر چه قد شما بلندتر باشد پاچه های شلوار می تواند گشادتر باشد. اما به خانم های قد کوتاه توصیه می کنیم از این شلوار استفاده نکنند یا در صورت تمایل از شلوارهایی که در قسمت دمپا خیلی گشاد نباشند استفاده کنند.
* شلوار دمپا گشاد هفت هشتم می تواند برای خانم های قد کوتاه مناسب باشد.
* افرادی هم که پایین تنه درشت تری دارند باید به دنبال شلواری باشند که کاملا فیت پاهایشان باشد.
* موقع خرید شلوارهای دمپا گشاد باید به این موضوع توجه کنید که از زانو به بالا کاملا اندازه و مناسب باشد و از زانو به پایین گشادتر شود. قد این شلوارها نیز باید کاملا با زمین مماس باشد و روی پاهای شما را بپوشاند یا روی کفشتان بیاید، قد شلوار نباید طوری باشد که جلوی شلوار تا بخورد یا صاف نباشد.

تفاوت شلوار دم پا و شلوار بگ

چگونه می توان با شلوار بگ ست کرد؟

• شلوار بگ انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به استایل خود از آنها استفاده کنید. اگر به استایل کژوال و اسپرت علاقه دارید؛ می توانید به راحتی آن را با یک تاپ یا هودی به همراه کتانی ست کنید.
شلوار جین بگ خود را اگر می خواهید با مانتو بپوشید باید این مژده را به شما بدهیم که انتخاب درستی کردید چرا که شلوار جین بگ قابلیت ست شدن با انواع مانتوهای بلند و کوتاه، تیره یا روشن، رسمی یا غیر رسمی را دارد.
• شلوار لی بگ زنانه را همراه با کت همرنگ آن اگر ست کنید یک استایل زیبا و رسمی ساخته اید. همچنین بسته به مکان و موقعیت های مختلف می توانید از کت هایی با رنگ های سرد یا گرم یا رنگ های مکمل استفاده کنید. پوشیدن شلوار بگ به همراه کت همرنگ آن هم یکی از ست های جذابی ست که توصیه می کنیم حتماً یک بار آن را امتحان کنید.

تفاوت شلوار دم پا و شلوار بگ

• همچنین بگ ها قابل استفاده در استایل های رسمی، مانتوهای جلو باز، کفش های پاشنه بلند و... هستند.
• برای تکمیل استایل هنری خود و داشتن استایلی جذاب و دخترانه می توانید از کمربند برای شلوار خود استفاده کنید. همینطور استفاده از اکسسوری های هنری نیز باعث بهتر شدن استایل شما می شود.
• یکی دیگر از انتخاب های فوق العاده برای ست کردن با شلوار بگ پیراهن های چهارخانه و یا مخمل بلند و گشاد هستند که حتما شما هم متوجه ترند شدن این نوع پیراهن ها شده اید. پس انتخاب این مدل با شلوار بگ استایلی خاص و مد روزی را به شما می دهد، این پیراهن ها را با شال و کتونی ست کنید.
• اگر علاقه مند به داشتن یک استایل کلاسیک هستید می توانید به جای استفاده از کتانی از بوت با شلوار بگ استفاده کنید. بوت چرم گزینه مناسبی برای شلوار بگ است.
• اگر می خواهید استایل لش داشته باشید می توانید در کنار شلوار بگ از هودی و لباس های گشاد استفاده کنید، برای تکمیل استایلتان می توانید از کفش های کتانی لژ دار و درشت استفاده کنید که گزینه مناسبی برای شلوار های بگ هستند.
• شلوار جین بگ را می توان با بلوزهای کوتاه که روی کمر جمع می شوند و حالت اسپرت دارند یا بلوزهای کراپ ست کرد. اگر هم می خواهید از تاپ یا پیراهن بلند استفاده کنید بهتر است برای زیباتر شدن قسمت انتهایی آن را درون شلوار خود بگذارید.

تفاوت شلوار دم پا و شلوار بگ

چگونه می توان با شلوار دمپا ست کرد؟

» به دلیل فرم دو گانه شلوار های دمپا گشاد می توان آنها را با بلوز گشاد و هم با بلوزهای تنگ پوشید.
» اگر با شلوارهای دمپا گشاد یک بلوز ابریشمی، آستین پرنسسی یا یک بلوز آستین کوتاه یا دکلته بپوشید واقعا برازنده می شوید. با یک کمربند می توانید بر زیبایی خود بیافزایید و همینطور با یک کفش پاشنه بلند اسپرت مثل کفش های پاشنه یکسره استایل خود را تکمیل کنید.
» با این شلوارها می توان بلوزهای راحتی و تیشرت یا هر نوع بلوز رسمی و مجلسی بپوشید اما با شلوارهای دمپا پارچه ای مثل کرپ یا ساتن بلوز مجلسی و رسمی بپوشید.

تفاوت شلوار دم پا و شلوار بگ

» برای پوشیدن مانتو با این شلوارها باید بلندی مانتو روی زانو یا بالای زانو باشد تا اثر لاغرکنندگی شلوار خود را نشان دهد.
» توجه داشته باشید که مانتویی که با شلوارهای دمپاگشاد می پوشید فیت بدن شما باشد یعنی تنگ یا گشاد نباشد.
» اگر می خواهید با این شلوارها تیپ رسمی اسپرت بزنید می توانید با مانتو کتی آن را بپوشید. و برای کامل کردن استایل جذابتون از کفش پاشنه بلند استفاده کنید. این ترکیب  برای خانم های با قد متوسط یا قد کوتاه فوق العاده است.
» برای داشتن یک استایل جذاب بهاره و تابستانه می توانید شلوارهای دمپا گشاد را با شومیز و وست ست کنید. با کمک وست و شومیز می توانید یک استایل نسبتا رسمی اما در عین حال راحت داشته باشید.
» شومیز یکی از اصلی ترین آیتم های کمد خانم هاست. شومیز به همراه شلوار دمپا گشاد می تونه یه استایل ایده آل باشه که برای تابستان عالیه. برای تکمیل این ست می تونید از کتونی، کفش پاشنه بلند یا صندل استفاده کنید.

تفاوت شلوار دم پا و شلوار بگ

نکاتی هنگام پوشیدن شلوار بگ

1- یکی از نکات و توصیه های مهم در استایل کردن ایجاد و حفظ تعادل است. شلوارهای بگ بخاطر گشاد بودن پارچه زیادی مصرف می کنند، پس با توجه به این موضوع خود را در پارچه غرق نکنید. فقط کافیست حواستان باشد که تیشرت گشاد یا مانتوهای خیلی بلند نپوشید.
2- شلوار بگی خود را پاکتی نکنید. از لحاظ حرفه ای کار صحیحی نیست که شلوار بگ را تا کنید و یا پاچه آن ها را پاکتی کنید.
3- یک ایده خوب برای اینکه استایل با شلوار گشادتان شیک تر به نظر برسد این است که از کمربند استفاده کنید.

جمع بندی:

شلوار لی بگ زنانه و شلوار دمپا گشاد زنانه از جمله شلوارهای پر طرفدار و پر کاربردی هستند که در کمد هر خانم خوش پوشی پیدا می شوند. در این مقاله با هم یادگرفتیم شلوار جین بگ چیست و شلوار دمپا گشاد چیست و چگونه می توان آنها را ست کرد. برای اینکه بتوانید یک استایل شیک و جذاب بزنید باید بدانید چه مدل شلواری به اندام شما می آید و چطور باید آن را پوشید. فروشگاه اینترنتی پادمیرا با چندین سال سابقه در زمینه انواع پوشاک می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. همچنین برای آشنایی با مدل های مختلف شلوار می توانید از فروشگاه اینترنتی پادمیرا دیدن فرمایید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/