gif
gif mobile
چرا شلوار جین بعد از شستن جمع می شود؟

چرا شلوار جین بعد از شستن جمع می شود؟

1401/5/9 آموزش

شلوارهای جین یکی از پرطرفدارترین انواع لباس ها هستند که در طول زمان همیشه مد بوده اند. ست کردن و استایل با لباس جین آسان است و می توان با لباس های جین استایل زیبا و جذاب خلق کرد. اما برای شستشو این لباس ها باید به نکاتی توجه کنید تا لباس های جین جمع نشوند یا آب رفت نداشته باشند. در این مقاله پادمیرا مگ به شما آموزش می دهد که چگونه لباس های جین خود را بشویید که جمع نشود و آب رفت نداشته باشد و یا در صورت آب رفتن لباس چطور به حالت اولیه برگردانید. با ما همراه باشید.

چرا شلوار جین بعد از شستن جمع می شود؟

چرا شلوار جین بعد از شستشو جمع می شود؟

اگر شما بخواهید از کمد لباستان یک شلواری را انتخاب کنید که حکم رفیق گرمابه و گلستان را برای شما داشته باشد، قطعا آن شلوار یکی از شلوارهای لی شماست که در یکی از سبک های مختلف مام استایل، مام فیت، راسته و ... طراحی شده است. شلوارهای جین با تنوع دوخت و طرح، همیشه یکی از انتخاب های شما برای مجالس و برنامه های مختلف روزانه می تواند باشد و همین امر باعث شده که افراد با سلیقه های مختلف همیشه برای خرید و انتخاب سبکی جدید از یک شلوار لی آمادگی داشته باشند. با توجه به این محبوبیت برای اینکه شلوار لی شما عمر طولانی تر داشته باشد و ظاهر اولیه خود را بهتر حفظ کند باید نکاتی را در مورد نگهداری آن رعایت کنید.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که شلوار لی مام استایل یا شلوار لی مام فیت محبوب خود را شسته باشید و بعد از شستشو وقتی آن را می پوشید دیگر کمر آن مثل قبل روی بدن شما نمی خوابد و فاق شلوار لی زیبای شما کوچکتر از قبل شده باشد. و یا ممکن است شلوار لی بگ یا دمپای شما که قبل از شستشو خیلی زیبا روی کفش کتونی شما می افتاد پس از شستشو کمی بالاتر آمده و شما از این ایست جدید شلوار لی تان ناراضی هستید. خوب دلیل این اتفاق قطعا شستشو نادرست شلوار لی است حال چکار کنیم که این اتفاق برای شلوار لی شما نیافتد؟ و شلوارتان به اصلاح از فرم نیافتد. ابتدا باید بدانید پایه اولیه ساخت پارچه های لی الیاف طبیعی پنبه هستند که ممکن است برای استحکام و کشسانی بیشتر با درصدهای مختلف با الیاف مصنوعی ترکیب شوند، رنگ پارچه های لی معمولا به رنگ آبی نیلی است که امروزه به روش های شیمیایی این رنگ به دست می آید و علاوه بر رنگ آبی به رنگ های تیره و سایر رنگ ها نیز در بازار وجود دارند ولی همه ما شلوار لی را معمولا به رنگ آبی اش می شناسیم.

دلیل اصلی جمع شدن شلوار لی بعد از شستن

 مهمترین ویژگی لباس های پنبه ای این است که در اثر شستشو با آب داغ جمع می شوند بنابراین عامل اصلی جمع شدن شلوار لی شما آب داغ است حال چطور باید شلوار لی تان را بشویید تا جمع نشود؟ این اتفاق برای شلوار های کشی لی نمیافتد. زیرا در بافت شلوار لی کشی تارهای پنبه با پود الیاف کشسان و مصنوعی ترکیب می شوند.

چرا شلوار جین بعد از شستن جمع می شود؟

شلوار لی را با دست بشوییم یا ماشین لباسشویی؟

شما می توانید شلوار لی تان را با دست بشویید  برای این کار باید از یک تشت استفاده کنید، و شلوار لی تان را با آب سرد یا ولرم بشویید و از مواد شوینده غیر صابونی استفاده کنید. شلوار لی نباید در تشت لباس شویی مچاله شود، مچاله شدن شلوارهای لی هنگام شستشو باعث آسیب رساندن به بافت شلوار و  چروک شدن آن می شود و یا شلوار لی را روی سطح حمام پهن کنید و مایع لباس شویی روی آن بریزید و بدون اینکه لباس را خیلی له و مچاله کنید، لکه زدایی کنید و سپس آبکشی کنید.

شلوار های لی اصولا نباید زیاد شسته شوند تنها سالی دو، سه دفعه کافی است، اگر شلوار جین شما لک شد شما می توانید تنها قسمت لک شده را بشویید.

اگر چه بهتر است شلوار لی را با دست بشویید اما شما همیشه فرصت این را ندارید که شلوار لی خود را با دست بشویید در این صورت حتما استفاده از ماشین لباسشویی گزینه بهتری است. برای شستشوی شلوار لی با ماشین لباسشویی درجه ماشین لباسشویی را روی دور ملایم بگذارید و گرمکن آب را خاموش کنید و یا آن را روی پایین ترین درجه حرارتی بگذارید. لباس های لی باید با آب سرد و نهایتا آب ولرم شسته شوند. تا آب داغ باعث آسیب به تار و پود شلوار لی شما نشود و درنتیجه آبرفت نداشته باشد. شلوار لی خود را برعکس کنید دکمه و زیپ آن را ببندید که در طول شستشو به لباس های دیگر آسیب نزد و خود دکمه و زیپ هم آسیب نبیند.

از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید:

خشک کن های ماشین لباسشویی به گونه ای طراحی شده که با استفاده از چرخش سریع لگن و حرارت باعث خشک شدن لباس می شوند و این دو عامل باعث جمع شدن شلوار لی می شود بنابراین زمانی که برای شستشو لباس های لی از ماشین لباسشویی استفاده می کنید درجه خشک کن ماشین لباسشویی را روی کمترین حالت قرار داده و شلوارها و سایر لباس های لی تان را در حالی که هنوز رطوبت دارد روی بند لباس و در سایه خشک کنید تا هم جمع نشود و هم رنگ آن زیر نور آفتاب از بین نرود. قبل از این که شلوار لی تان را روی بند پهن کنید آن را خوب بکشید تا چروک های حاصل از شستشو باز شود، زیرا اگر شلوار شما با همان چروک ها خشک شود جمع می شود.
برای فصول گرم سال می توانید شلوارهای لی تان را در شب بشویید و روی بند آویزان کنید تا صبح قبل از اینکه نور خورشید به آنها بتابد خشک شوند. و در فصول سرد سال هیچ وقت شلوارهای لی تان را به منظور خشک شدن سریعتر مستقیما روی بخاری یا شوفاژ نگذارید. زیرا حرارت بالای وسایل گرمایشی شلوار لی تان را جمع می کند.

چرا شلوار جین بعد از شستن جمع می شود؟

از چه مواد شوینده ای استفاده کنیم؟

مواد شوینده صابون دار نه تنها روی رنگ شلوار جین شما تاثیر می گذارد ممکن است باعث خشکی و جمع شدن شلوار لی شود. بنابراین هنگام شستشوی شلوارهای لی خود بهتر است از مواد شوینده مخصوص لباس های جین و یا مشکین شوی ها که ملایم تر از سایر محصولات شوینده هستند استفاده کنید تا آسیبی به رنگ و بافت لباس شما وارد نشود. برای شستن شلوار لی خود می توانید از مایع ظرفشویی و یا حتی شامپو بچه استفاده کنید.
برای ثبات رنگ شلوار لی می توانید برای اولین شستشو، که بسیار روی رنگ و آبرفت شلوار تاثیر گذار است، از سرکه سفید استفاده کنید. به این شکل که ابتدا شلوار لی تان را در تشتی گذاشته روی آن آب سرد بریزید طوری که شلوار شما کاملا زیر آب قرار گیرد سپس سه استکان سرکه سفید خوراکی روی آن بریزید اجازه بدهید یک ساعت شلوار شما در این محلول بماند و سپس آبکشی کنید.

>> فروشگاه اینترنتی پادمیرا، فروش انواع شلوار جین زنانه، شلوار مام استایل، شلوار جین بگ، شلوار مام فیت، شلوار جین ذغالی زنانه و... را با قیمت ارزان کیفیت عالی خریداری نمایید.

چرا شلوار جین بعد از شستن جمع می شود؟

اتو زدن شلوار لی:

شلوارهای لی همیشه نه ولی گاهی نیاز به اتو زدن پیدا می کنند به خصوص شلوار های لی با جنس نازکتر پس از شستشو، توصیه ما به شما این است که شلوار لی تان را همانطور بپوشید پس از ساعتی متوجه می شوید که شلوار لی شما حالت بدنتان را گرفته و نیازی به اتو کردن نیست. اما اگر شلوار لی شما خیلی چروک شده و شما ترجیح می دهید آن را اتو بزنید هرگز اتو را به طور مستقیم روی شلوار جین تان نگذارید یک پارچه نخی سفید و مرطوب روی شلوار لی تان قرار دهید و از اتو بخار استفاده کنید اتو را روی درجه مخصوص پارچه های پنبه ای قرار دهید و اتو کشی کنید.
به هر حال ممکن است شما زمانی این مقاله را بخوانید که یک بار شلوار لی خود را شسته اید و متوجه جمع شدن آن شده اید و این سوال برای شما پیش آمده است که آیا راه بازگشتی وجود دارد؟ و ما به شما این نوید را می دهیم که بله شما می توانید با به کار بردن یکی از روش های زیر این آبرفت شلوار خود را جبران کنید.

 با شلوار لی آبرفته خود چه کنیم؟

روش اول: یک روش با مزه این است که شما تشت یا وان حمام را با آب سرد یا ولرم رو به سرد پر کرده، شلوار جین جمع شده خود را بپوشید و به مدت 15 دقیقه درون تشت با شلوار بنشینید تا شلوارتان کاملا خیس شود سپس شروع به راه رفتن کنید گاهی بنشینید و این نشستن و برخاستن را برای یک ساعت تکرار کنید تا شلوار لی شما شکل بدنتان را بگیرد. شلوار لی خیلی خوب شکل بدن شما را می گیرند. اما اگر این روش برای شما خوشایند نیست روش های دیگر را امتحان کنید.

چرا شلوار جین بعد از شستن جمع می شود؟

روش دوم: تشتی برداشته با آب ولرم یا سرد به اندازه ای که شلوار توی آن خیس بخورد آب بریزید دو قاشق شامپو بچه و یک قاشق نرم کننده درون تشت بریزید حالا شلوار لی خود را درون تشت بگذارید و اجازه دهید نیم ساعت در این محلول بماند سپس آبکشی کنید شلوار لی تان را در حالی که هنوز رطوبت دارد حسابی بکشید تا جمع شدگی و چروک آن باز شود و روی بند آویزان کنید.

چرا شلوار جین بعد از شستن جمع می شود؟

چند نکته تکمیلی برای شستشوی شلوار لی:

اگر قرار شلوار لی تان را با ماشین لباسشویی بشویید آن را با سایر لباسها در ماشین لباسشویی قرار ندهید زیرا با ریختن همه لباسها در ماشین لباسشویی مجبورید از درجه حرارت و دور بالای موتور استفاده کنید و این باعث آسیب به شلوار لی تان می شود.
همه ی شلوارهای لی را با هم در ماشین لباسشویی بشویید اما شلوار های لی مشکی و تیره را قرار ندهید زیرا معمولا شلوار های لی تیره موقع شستشو رنگ پس می دهند و باعث بد رنگ شدن سایر شلوار های لی می شود.

اگر شلوار لی شما کثیف نشده و فقط بوی نامطبوعی می دهد می توانید آن را در یک کیسه پارچه ای قرار داده و آن را به مدت 24 ساعت در فریزر قرار دهید. بعد از بیرون آوردن وقتی شلوار لی گرم شد آن را برای 24 ساعت بعدی در هوای آزاد قرار دهید تا بوی نامطبوع آن کاملا از بین برود.
برای از بین بردن لکه ها از روی شلوار لی از یک تکه پارچه و سرکه استفاده کنید لازم نیست کل شلوار لی را بشورید و دچار دردسر شوید.

نتیجه گیری:

یکی از محبوبترین لباس های زنانه و مردانه لباس های جین هستند که در این بین شلوارجین یا لی از محبوبیت خاصی برخوردارند. امکان ندارد که شما سالی یک بار شلوار جین زنانه یا مردانه خریداری نکنید. اما روشهای نگهداری شلوار جین و روشهای صحیح  شستشوی شلوار جین از مسائل پیش پا افتاده در افزایش طول عمر شلوار جین ها هستند. این مقاله به شما یاد داد که آب سرد می تواند به این مساله کمک شایانی کند هر چند که در کنار آب سرد یکسریی تکنیک هایی در شستشوی شلوار جین هست که در بالا به آنها مفصل پرداختیم.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/