gif
gif mobile
انواع ترفندهای گشاد کردن شلوار (شلوار جین و کتان)

انواع ترفندهای گشاد کردن شلوار (شلوار جین و کتان)

1401/3/2 آموزش

خرید یک شلوار جین که اندازه تان باشد کار آسانی نیست و شلوارهای جین به دلیل ساختارشان ممکن است در قسمت هایی تنگ باشند. همچنین این روزها به خاطر شلوغی،  ترافیک و صرف زمان زیاد خانم ها ترجیح می دهند خرید خود را از منزل و از طریق سایت لباس زنانه پادمیرا انجام دهند. این کار باعث شده خرید شلوار با سایز مناسب از فروشگاه های اینترنتی پوشاک زنانه سخت تر باشد، به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند که شلوار جینی انتخاب کنید که نزدیک ترین اندازه را به سایز شما داشته باشد. و یا ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد شلوار جین یا کتان که از آن استفاده می کردید تنگ شده باشد. می توان شلوارها را در خانه با چند روش گشاد کرد، از جمله این روش ها کشیدن شلوار، مرطوب کردن، اتوکشی و... است. البته بستگی به این دارد که از کدام قسمت شلوارتان تنگ شده است. برای یادگیری این روش ها در این مقاله با پادمیرا مگ همراه باشید.

درباره چگونگی گشاد کردن شلوار جین و کتان

اتفاقی که ممکن است برای شما و خیلی از افراد پیش آمده باشد این است که شلوار جین و یا شلوار کتانی که خریده و یا هدیه گرفته اید برای شما تنگ شده باشد. در نتیجه تصمیم می گیرید که در صدد گشاد کردن شلوارهای خود بربیایید احتمال دارد برخی از افراد پیش خود تصور کنند خب اگر یک سایز شلوار را بزرگ تر می گرفتند دیگر نیازی نبود تا برای گشاد کردن شلوار خود به زحمت بیفتند. اما اغلب افراد زمانی تصمیم به گشاد کردن شلوارهای تنگ خود می کنند که موقعیت عوض کردن شلوار نیست زیرا مدتی از خرید شلوار گذشته و آن را استفاده کرده اند و یا احتمال دارد کمی چاق ترشده باشند به همین دلیل به دنبال راه هایی برای گشاد کردن شلوار خود می گردند. و یا ممکن است شلواری که انتخاب کرده اید از همه جهات متناسب با سایز شما باشد فقط دربرخی از قسمت ها نیاز داشته باشد تا گشاد شود زیرا اگر یک سایز بزرگتر را خریداری کنید برای شما کاملا گشاد از آب در می آمد.
به همین دلیل برخی از افراد اقدام به گشاد کردن شلوارهای خود در منزل می کنند. برای یاد گیری روش های گشاد کردن شلوار جین و کتان در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

انواع ترفندهای گشاد کردن شلوار (شلوار جین و کتان)

روش هایی برای گشاد کردن شلوار جین و کتان

روش هایی که اگر با دقت آن ها را انجام دهید به شما کمک می کند تا شلوار مورد علاقه تان سایز شما شود. در این بخش چند روش کاربردی برای گشاد کردن شلوار جین و کتان تنگ پیشنهاد داده ایم با ما همرا باشید:

گشاد کردن شلوار به روش مرطوب کردن آن

یکی از روش هایی که شما می توانید شلوار جین های خود را گشاد کنید این است که ابتدا باید شلوار خود را بشویید سپس قبل از اینکه کاملا خشک شوند و  هنوز در حالت مرطوب هستند آن را پوشیده و راه بروید این کار باعث می شود تا کاملا شلوار شما جا باز کند و گشاد شود.

انواع ترفندهای گشاد کردن شلوار (شلوار جین و کتان)

گشاد شدن شلوار جین به روش کشیدن

از روش های دیگری که می توانید برای گشاد کردن شلوار خود از آن بهره ببرید این است که ابتدا شلوار خود را درون تشتی از آب ولرم مرطوب کنید سپس شلوار مرطوب خود را روی یک سطح صاف پهن کنید شلوارهای جین و کتان زمانی که در حالت مرطوب شده با آب ولرم باشند تغییر پذیری راحت تری دارند به همین دلیل بعد از پهن کردن شلوار روی سطحی می توانید هر کدام از قسمت ها را که دوست دارید از دو طرف به جهت مخالف بکشید تا شلوار شما گشاد شود. اگر به نتیجه دلخواه نرسیدید می توانید به دفعات متعددی از این روش استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

روش وان آب گرم

روش دیگری که می توانید شلوار جین تنگ خود را گشاد کنید این است که یک وان را از آب داغ رو به ولرم پر کنید سپس شلوار تنگ مورد نظر خود را بپوشید بعد با شلوار وارد وان شوید و درون وان بنشینید این روش سبب می شود تا بافت شلوار شما بازتر شود و از حالت تنگی دربیاید.

روش گشاد کردن شلوار به کمک اتو

از روش های تجربی دیگری که می تواند به شما کمک کند تا شلوار تنگ خود را گشاد کرده و راحت تر استفاده کنید اتو کشی بر روی شلوار است زیرا گرما باعث می شود تا بافت شلوار آزاد تر شود. برای بهره مندی از این روش ابتدا اتو را برداشته و داخل آن آب بریزید سپس به کمک بخور دستگاه شلوار را بخور دهید بعد از بخور دادن شلوار اتو را روی آن بکشید در حین انجام اتو کشیدن هم از بخور اتو استفاده کنید سپس تا شلوار داغ و مرطوب است قسمت های تنگ آن را از دو طرف با دست بکشید. با این روش به راحتی می توانید شلوارهای تنگ خود را گشاد و آزاد کنید.

انواع ترفندهای گشاد کردن شلوار (شلوار جین و کتان)

پوشیدن مدوام شلوار جین تنگ در خانه

از روش های دیگر برای اینکه شلوار خود را از حالت تنگ دربیاورید این است که شلوار جین مورد نظر را که می خواهید کمی گشادتر شود، در خانه بپوشید این کار باعث می شود تا کم کم جا باز کند و فشار کمتری به پاها وارد شود زیرا ممکن است چند روزی از خانه بیرون نروید و شلوار جین خود را نپوشید اما اگر از شلوار تنگ خود در خانه استفاده کنید باعث می شود تا از حالت جذب و تنگی خارج شود.

نرمش کردن

برای اینکه شلوار جین و یا شلوار کتان خود را گشاد کنید یکی دیگر از فعالیت هایی که می توانید انجام دهید این است که شلوار جین تنگ مورد نظر خود را بپوشید سپس با آن شلوار شروع به نرمش کنید این تحرک زمانی که شلوار جین را پا کرده اید روی بافت های پارچه تاثیر می گذارد و به مرور سبب می شود تا شلوار شما از حالت تنگ خارج شود.

گشاد کردن قسمت کمر شلوار جین

برخی اوقات پیش می آید که شلوار جین شما کاملا از لحاظ فاق و قد و ساق پاها اندازست اما کمر تنگی دارد برای گشاد کردن قسمت کمر شلوار به قیچی، نخ و سوزن و کشی هم رنگ شلوار خود احتیاج دارید اگر هم رنگ پیدا نکردید بهتر است رنگ کش انتخابی شما تیره تر از شلوار باشد تا خود را کمتر نشان دهد.سپس باید از قسمت دوخت شلوار یک برش در دو طرف شلوار ایجاد کنیم و بعد کش پهنی را که انتخاب کردیم  در این قسمت بدوزیم با این روش می توانید مجدد از شلوارتان استفاده کنید.
در این روش دو برش در کناره های کمر شلوار ایجاد کنید سپس کش های پهن را داخل قسمتی که برش زدید قرار دهید در ادامه با استفاده نخ و سوزن قسمت های مورد نیاز را چند کوک بزنید تا جای دوخت مشخص شود بعد از آن به کمک چرخ خیاطی قسمت های کوک زده را محکم کنید سپس می توانید به راحتی از شلوار خود استفاده کنید.

انواع ترفندهای گشاد کردن شلوار (شلوار جین و کتان)

گشاد کردن قسمت پاهای شلوار

گاهی ممکن است شلوار شما نیاز داشته باشد که فقط در ناحیه پاها گشاد تر شوند گشاد کردن شلوار از قسمت پاها نسبت به روش های مختلف برای گشاد کردن شلوار کار سختی است. برای انجام این کار از دو راه می توانید استفاده کنید:
1- شما برای این روش نیاز به قیچی و ماشین چرخ خیاطی و همچنین توری و یا پارچه ای هم رنگ با شلوار خود باشد دارید. برای انجام اینکار ابتدا باید پاهای شلوار را از قسمت درز آن باز کنید سپس برای هر دو طرف شلوار باید لبه درز های باز شده حدود یک تا یک و نیم سانت به داخل تا داده و اتو کنیم تا صاف شود این کار باعث می شود تا شلوار شما هنگام دوختن دچار مشکل نشود. بعد از اتو کشی باید پارچه و یا توری که از قبل آماده کرده ایم را زیر این قسمت بین درزها قرار دهیم سپس لبه پارچه ها را با لبه شلوار به کمک چرخ خیاطی بدوزیم. این کار سبب می شود تا پاهای شلوار شما گشاد تر شوند از طرفی یک ایده جذاب برای طراحی شلوارهای شما می شود در نتیجه استایل جدیدی به شلوارهای شما می دهد پیشنهاد می کنیم اگر شلواری دارید که ساق پاهای تنگی دارد و قصد گشاد کردن شلوار خود را دارید می توانید از این روش برای گشاد کردن ساق های آن بکار ببرید.

انواع ترفندهای گشاد کردن شلوار (شلوار جین و کتان)

2- روش دوم ساده تر است و ارتباط مستقیمی با مد این روزها دارد در این روش تنها به یک تیغ و یا قیچی نیاز دارید. این روش به صورتی است که شلوار خود را از قسمتی که می خواهید گشاد شود در کنار درز شلوار چند برش ایجاد کنید تا شلوار در این قسمت گشاد تر دیده شود. ممکن است ابتدا تصور کنید که شلوار شما خراب شده است اما نگران نباشید زیرا این حرکت یکی از مدل های روز دنیا می باشد.

انواع ترفندهای گشاد کردن شلوار (شلوار جین و کتان)

چگونه شلوار پارچه ای زنانه را گشاد کنیم؟

در این قسمت می خواهیم روش هایی مربوط به گشاد کردن شلوار پارچه ای را باهم بررسی کنیم. روش هایی که بتوانیم در خانه از آن ها برای گشاد کردن شلوار پارچه ای زنانه بهره ببریم. تا بتوانیم باز هم از شلوار های خود به راحتی استفاده کنیم. از جمله این روش ها عبارتند از:

• درز های v

یکی از روش های ساده برای بزرگ کردن قسمت کمر شلوار این است که پارچه ای را به شکل v در قسمت درز های کناری پارچه شلوار قرار دهید. این تکنیک یکی از روش هایی است که دوخت راحتی دارد و از طرفی درست کردن آن نیاز به زمان بندی زیادی ندارد. همچنین تغییرات آن به گونه ای است که خیلی در معرض دید افراد قرار نمی گیرد. برای انجام این روش ابتدا باید حلقه های کمربند را از نوار های کناری جدا کنید.

• درز های جانبی

یکی دیگر از روش هایی ست که باز هم می توانید از درز های شلوار خود بهره ببرید. البته این بار دیگر نیازی به اضافه کردن پارچه نیست و می توانید از درز های خود شلوار برای گشاد کردن شلوار خود کمک بگیرید. از آن جایی که بسیاری از شلوار ها جای درز اضافی در وسط پشت کمر دارند به جای اضافه کردن پارچه قسمت درز می توانید آن ها را نزدیک تر بهم بدوزید. اغلب برخی از خیاط ها هستند که درز ها را در ابتدا طوری برش می زنند که بعد ها بتوان در صورت نیاز از آن ها برای گشاد کردن شلوار بهره برد.

• اسپری کردن آب گرم

در این روش برای گشاد کردن شلوار پارچه ای زنانه می توانید از بطری های اسپری استفاده کنند. به این صورت که شلوار خود را کامل بپوشید و از بسته بودن زیپ و دکمه ها مطمئن باشید، سپس تا جایی که امکان دارد آنرا بکشید و این کمک می کند تا پارچه شلوار به یک اندازه بزرگتر شود. سپس باید از آب ولرم استفاده کنید به این صورت که آب ولرم را در یک بطری بریزید و سپس به کمر و قسمت مختلف شلوار خود اسپری کنید. می توانید پاهای خود را سمت قفسه سینه خود جمع کنید و بکشید تا کش بیاید و اما مراقب باشید حرکات بیشتر و سنگین تر سبب پاره شدن شلوار نشود. بعد تا خشک شدن کامل شلوار نباید آن را بپوشید.

• چوب لباسی

این روش صرفا برای افرادی که می پرسند چگونه کمر شلوار پارچه ای زنانه را گشاد کنیم؟ چوب لباسی در خانه همه ما پیدا می شود. ابتدا باید یک چوب لباسی را پیدا کنید که بتوانید آن را داخل کمربند شلوار قرار دهید از بسته بودن زیپ و دکمه ها مطمئن شوید. سپس با خیس کردن شلوار در آب گرم شروع کنید بعد از اینکه شلوار خیس شد نوبت آن است که قسمت کمر شلوار را روی چوب لباسی بکشید. در این بین باید یک خط صاف روی کمر ایجاد کنید و بگذارید تا کاملا خشک شود.

• اتو کشی

این روش هم مانند روش گشاد کردن شلوار زنانه جین است. به این صورت که شلوار را روی میز اتو قرار دهید. دکمه و زیپ ها را ببندید و با اتو روی شلوار بکشید تا خشک شود. اگر می خواهید شلوار شما بزرگتر شود باید فرایند اتو کشی را با نم شلوار مجددا تکرار کنید.

 

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/