gif
gif mobile
چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که شلوار جین مناسب اندام خود را چطور انتخاب کنید؟ یا چه نوع شلوار جینی با چه استایلی به شما میخورد؟ و چه نوع شلوار جینی انتخاب کنید که کیفیت بهتری داشته باشد؟ این روزها همه افراد از شلوار های جین استفاده می کنند حال بهتر که بدانیم چه نوع و چه سایزی را بخریم تا به شیک و جذاب بودن استایل ما کمک کند. در این مقاله پادمیرا مگ به بررسی شلوار جین مناسب پرداخته است.

راهنمای خرید شلوار جین زنانه

وقتی صحبت از جین ها می شود تصور اکثر افراد در ابتدا به سمت شلوارهای جین خلاصه می شود در صورتی که جین تنها یک جنس از پارچه است که به جز شلوار انواع کت، بولیز، دامن، پیراهن و مانتو و... تولید می کنند. امروزه هر فردی حداقل یک شلوار جین در کمد خود دارد زیرا از لباس های پرکاربرد و محبوبی است که هیچوقت قدیمی نمی شوند. امروزه آنچه که اهمیت بیشتری پیدا کرده استایل و نحوه پوشش هر فرد است هرچه افراد استایل و تیپ درست و مناسبی داشته باشند باعث می شود تا به ظاهر خود، زیبایی و جذابیت بیشتری ببخشند. همچنین در کنار همه این ها حس آراسته بودن باعث ایجاد احساس خوشایندی در وجود آنها می شود.
در بین انواع استایل ها، شلوارهای جین جز انتخاب های پر کاربرد و مفید و همچنین جدا نشدنی در بسیاری از استایل ها است که با پوشیدن آن می توانید یک استایل بروز داشته باشید بنابراین به راحتی می توانید برای داشتن یک استایل زیبا و جذاب به این شلوارها اعتماد کنید. البته نکته ای که در هنگام استایل با شلوار جین حائز اهمیت است این که حتما در انتخاب شلوار جین باید دقت کنید و با رعایت یکسری نکات مهم یک انتخاب خوب و مناسب داشته باشید در ادامه به این اصول می پردازیم.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟

اولویت اندازه بودن شلوار بدون توجه به سایز بندی ها

هنگام پرو و خرید شلوار جین حتما به لیبل روی شلوار دقت کرده اید بر روی این لیبل ها اطلاعات خوبی در مورد شلوار و مشخصات آن همراه با سایز بندی هرکدام درج شده که برای خریداران بسیار مفید است البته موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که تولید کننده های مختلف جدول سایزبندی های متفاوتی دارند به این صورت که ممکن است یک شلوار جین سایز 38 اندازه شما باشد و تولید کننده دیگر همان اندازه و مدل شلوار را در اعداد سایز بندی متفاوت تولید کند که مثلا سایز 14  شلوار از آن تولید کننده برای شما مناسب باشد. زیرا یک نمودار جهانی و استانداردی برای سایزبندی ها وجود ندارد به همین دلیل بهتر است یک سایز بزرگتر و یک سایز کوچکتر را پرو کنید تا سایز مناسب خود را پیدا کنید.
 همچنین اگر شلوار جین که پرو کردید به راحتی پوشیدید و حس کردید اندازه شماست بهتر است یک سایز کوچکتر را انتخاب کنید زیرا شلوارهای جین بعد از مدتی پوشیدن جا باز کرده و حدود نیم سایز بزرگتر می شوند قسمت کمر و ناحیه بالایی پشت شلوار به دلیل فشاری که به آنها وارد می شود اغلب گشاد می شوند. اگر شلوار جین انتخاب کردید که حتی کمی برایتان گشاد است به این معنی است که به زودی از شکل و فرم می افتد و قاعدتا دیگر ظاهر خوبی نخواهد داشت.
چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟

از کجا متوجه شویم شلوار ما تنگ است یا گشاد

هنگامی که شلوار را پوشیدید روی صندلی ای بنشینید اگر شلوار باعث شد تا حرکت و تنفس برای شما سخت شود این شلوار تنگ است اما اگر شلوار تنگ بود و از طرفی تنفس برای شما قابل تحمل تر بود این شلوار اندازه شماست. یک روش دیگر این است که بعد از پوشیدن شلوار انگشت دست خود را پشت شلوار قسمت کمر قرار دهید اگر دو انگشت قرار گرفت یعنی اندازست اگر بیشتر از دو انگشت قرار بگیرد گشاد است و در آخر اگر یک انگشت و یا هیچ انگشتی قرار بگیرد یعنی شلوار برای شما تنگ است.

ضخامت پارچه شلوار جین

برای پی بردن به دوام و کیفیت شلوارهای جین یک قانونی وجود دارد که هرچه بافت پارچه از ضخامت و استحکام بیشتری برخوردار باشد و همچنین تار و پودهای پارچه جین کمترین فاصله را از هم داشته باشند آن پارچه از دوام و کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود.
یک روش دیگر برای پی بردن به دوام و کیفیت شلوارهای جین وجود دارد که می توان به ضخامت و استحکام شلوار جینی که انتخاب کرده ایم پی ببریم آن روش تشخیص وزن شلوار است که اگر از 340 گرم بیشتر باشد یعنی شلوار جین شما از ضخامت بالایی برخوردار است که در نتیجه دوام و کیفیت بالایی هم دارد. اگر می خواهید برای فصل تابستان که هوا گرم است یک جین نازک انتخاب کنید می توانید  شلوارهایی زیر وزن 340 گرم را مد نظر خود قرار دهید.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟

خاصیت کشسانی شلوار جین ها

برخی افراد هستند که بعد از پوشیدن شلوار جین تناسب اندام برایشان اهمیت دارد یعنی علاوه بر زیبایی، اندام متناسب با آن هم داشته باشند بهتر است به سراغ شلوارهای جین کشی بروید. شلوارهای جین کشی میتواند برای شما بهترین انتخاب باشند البته باید دقت کنید که خاصیت کشسانی آن تا یک حد معمول و معادل باشد زیرا اگر خاصیت کشسانی شلوار جین شما بیش از حد باشد این شلوار شما از رده شلوارهای جین خارج شده و به آن لگ جذب می گویند.
شلوار جین های کشی نسبت به شلوار جین هایی که خاصیت کشسانی ندارند راحت تر و پرکاربرد تر هستند البته برای خرید شلوار جین که خاصیت کشی داشته باشد به لیبل شلوار دقت کنید و در قسمت راهنمای لیبل میزان لاکرا و اسپندکس را ببینید چقدر است زیرا نهایت میزانی که لازم دارید 2 درصد است و بیشتر از آن توصیه نمی شود.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟

قسمت های فلزی شلوار جین

در تولید شلوار های جین قسمت های مختلف مثل زیپ و دکمه و بخش های دیگر جیب و .. باید از جنس فلز(مس، آلومینیوم، نیکل و برنج) باشند زیرا ماندگاری و دوام فلز بیشتر بوده و آسیبی به پارچه ها وارد نمی کند.
از طرفی باید مطمئن شوید که قسمت های فلزی شلوار جین شما ساخت مطمئنی داشته باشد و نقصی نداشته باشد تا آسیبی به پارچه وارد کند همچنین امتحان کنید که هنگام بالا رفتن زیپ سرجای خود محکم قرار بگیرد زیرا در غیر این صورت ممکن است موقعیت های خجالت آور زیادی را برای شما بوجود بیاورد.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟

داشتن لیبل برای شلوارهای جین

یکی از نشانه های شلوار جین مناسب و با کیفیت داشتن لیبل دوخته شده به آن است این لیبل ها می توانند از جنس چرم و یا پارچه ای باشند. معمولا روی لیبل ها، نوشته ها و نمادهای گلدوزی شده و یا نقش های برجسته وجود داشته باشد که وجود چنین لیبلی از نشانه های یک شلوار با کیفیت است. همچنین نوشته های روی این لیبل شامل اطلاعاتی درباره شلوار است که به خریداران موقع انتخاب و خرید کمک می کنند. همچنین باید به دوخت لیبل ها دقت کنید که حتما محکم و با کیفیت باشد اگر حس کردید دوخت محکمی ندارد بهتر است شلوار دیگری را انتخاب کنید.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟

حلقه های قسمت کمر شلوار برای استفاده از کمربند

در این قسمت منظور همان حلقه هایی است که هنگام بستن کمربند روی شلوار از آن ها استفاده می کنیم. 5 حلقه هستند که بر روی کمر شلوار قرار دارند که اغلب برای تنگ کردن شلوار به کمک کمربند از این حلقه ها استفاده می شود و یا برخی اوقات از کمربند ها به عنوان قشنگی استایل کاربرد دارد. تولیدکنندگان شلوارهای جین برای شلوارها از 5 حلقه استفاده می کنند تا کمربند به بهترین شکل روی بدن ما بایستد برخی تولید کنندگان هم هستند که از حلقه های بیشتری استفاده می کنند.
اما اگر تعداد حلقه های کمربند کمتر از 5 تا بود بهتر است آن شلوار را نخرید زیرا هنگام بستن کمربند آن را به خوبی تنگ نمی کند از طرفی ظاهر نامطلوبی ایجاد می کنند. حلقه های کمربند روی شلوارها باید به موازات هم قرار بگیرند و همچنین این حلقه ها اندازه و دوخت مناسبی هم داشته باشند.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟
     

اندازه جیب های پشت شلوار

یکی از موارد مهم دیگر در انتخاب شلوار جین مناسب برای خود این است که به اندازه جیب های پشت شلوار دقت کنید. برخی شلوارهای جین هستند که جیب های کوچکی برای آن ها دوخته اند اما در مقابل برای برخی شلوارهای جین جیب های بزرگتری طراحی کرده اند.
برای اینکه یک انتخاب مناسب بین این دو طراحی جیب داشته باشید ابتدا باید فرم بدن خود را بشناسید اگر لگن درشتی دارید باید از شلوار جین هایی که جیب های بزرگتری دارند انتخاب کنید تا استایل شما را متعادل نشان دهد در غیر این صورت اگر شلواری که انتخاب کرده اید جیب های کوچکی داشته باشد ظاهر ناخوشایندی به اندام شما می دهد. در مقابل افرادی که لگن کوچکتری دارند شلوار با جیب های کوچکتر برای آنها مناسب تر است.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟
     

لیبل داخل شلوار

موقع خرید شلوار جین حتما چشمتان به لیبل داخل قسمت کمری شلوار مورد نظرتون خورده است و بی توجه به آن رد شده اید اما جالب است بدانید که این لیبل هایی که داخل خود شلوار دوخته شده است از مواردی که برای داشتن یک انتخاب مناسب باید به آن توجه کنید. این لیبل ها یا سفید هستند یا قرمز و سبز و رنگ های دیگر. در واقع این لیبل ها حتما باید به رنگ سفید باشند اما اگر لیبل شلوار جینی قرمز، سبز و یا هر رنگ دیگری بود بدان معنی است که بعد از شستشو رنگ اولیه خود را از دست می دهد در صورتی که از رنگ سفید استفاده کنند تغییر رنگ نخواهد داد.

 چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟

یک تکه بودن کمر شلوار جین

در خرید شلوار جین حتما دقت کنید تا شلوار مورد نظر شما یک تکه و منحنی باشد. یک تکه و منحنی بودن یعنی بخش پشتی شلوار قسمت کمر بلندتر از قسمت جلوی شلوار است و به جای اینکه شلوار صاف بایستد روی گودی کمر شما می نشیند.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟

انتخاب شلوارجین طرح دار در صورت داشتن تناسب اندام

هنگامی که می خواهید یک شلوار جین برای خود انتخاب کنید حتما به طرح و مدل آن دقت کنید برخی از طرح های شلوارهای جین دارای لکه و خط های سفیدی است. در این طرح قسمت های سفید و سنگشور شده باعث دیده شدن و تاکید بر آن قسمت بدن می شوند بنابراین اگر حس می کنید از تناسب اندام ایده عالی برخوردار نیستید به سمت شلوارهای جین طرح دار نروید.
برای شما شلوارهای جین رنگ تیره به همراه تی شرت و شومیزهای مختلف انتخاب مناسبی است تا در دورهمی دوستانه و صمیمی بتوانید یک استایل مناسب خود را داشته باشید.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟

 شلوار های جین به چند دسته تقسیم می شوند

اگر دقت کرده باشید شلوارهای جین مدل های مختلفی دارند که هر کدام از این مدل ها برای موقعیت های متفاوتی مناسب هستند به عنوان مثال شلوارهای بگ جین برای یک محیط رسمی و همراه با کت ایست دار گزینه مناسبی نیست در این موقعیت می توان از یک شلوارجین کلاسیک زنانه بهره برد.

شلوار جین کلاسیک

اگر برای استایل های خود به دنبال شلواری هستید که بروز باشد و بعد از مدت ها قدیمی نشوند انتخاب شلوار جین کلاسیک گزینه بسیار مناسبی است. شلوارهای جین کلاسیک از آن دسته از لباس هایی است که اکثرا در کمد هر خانمی وجود دارد زیرا ست کردن و ترکیب یک استایل شیک و بروز به راحتی  با آن امکان پذیر است. شلوار جین های کلاسیک سبکی نیمه رسمی دارند که معرف سادگی و در عین حال زیبا هم هستند.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟

شلوار جین دم پا تنگ

شلوارهای جین دم پا تنگ یک مدل از شلوار جین های کشی هستند. شلوارهای جین کشی تنگ این قابلیت را دارند که بعد از مدتی پوشیدن فرم بدن را می گیرد بنابراین برای افرادی که تناسب اندام ایده عالی دارند می تواند انتخاب مناسبی برای استایل مهمانی و یا با یک کت شیک برای استایل های رسمی تر باشد. از ویژگی های دیگر شلوارهای جین دم پا تنگ این است که در قسمت دم پا شلوار از دکمه و زیپ و .. استفاده می کنند.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟
 

شلوار جین اسلش

یک مدل دیگر از شلوارهای جین هستند که برای دو استایل اسپرت و ورزشی بسیار مناسب است برای تهیه این شلوارهای جین اسلش از پارچه های جین نازک که به جین کاغذی معروف هستند استفاده می شوند تا فعالیت های ورزشی راحت تر انجام شوند از طرفی می توان به کمک شلوارهای جین اسلش استایل های کژوال و روزمره شیکی داشت.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟
    

شلوار جین گن دار

یکی دیگر از انواع شلوارهای جین مدل گن دار است این شلوارها یک انتخاب خوب برای کسانی است که به تناسب اندام و زیبا به نظر رسیدن خود اهمیت می دهند شلوارهای گن دار به  دلیل گنی که دارد دارای فاق بلندی است که باعث می شود پاهای شما کشیده تر دیده شود و از طرفی به دلیل وجود گن شکم و پهلوها را جمع تر می کند.

چگونه شلوار جین مناسب خودمان را بخریم؟


نتیجه گیری

یک طرح و مدل شلوار برای همه افراد مناسب نیست زیرا افراد مختلف فرم بدنی مختلفی دارند بنابراین طبیعی است که یک سبک برای همه افراد مناسب نباشد اما برای برخی دیگر شیک و جذاب باشد البته نا گفته نماند جدا از فرم بدنی، انتخاب یک شلوار با کیفیت و خوب، تاثیر بسزایی در استایل شما خواهد داشت.

 

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/