gif
gif mobile
همه ی ترفندهای پیشگیری و رفع زانو انداختن شلوارهای جین

همه ی ترفندهای پیشگیری و رفع زانو انداختن شلوارهای جین

امروزه دیگر شلوار جین از آن لباسهایی است که معمولا در کمد هر خانم شیک پوشی یکی از آن پیدا می شود. نگهداری از شلوارهای جین آن طور که می گویند راحت نیست و نیازمند توجه بیشتری به نکات نگهداری آن هست تا لباسی زیبا و شیک داشته باشیم. برای نگهداری از شلوار های جین باید به رنگ و جنس آن ها دقت کرد مثلا روش نگهداری شلوار جین تیره با شلوار جین روشن یا شلوار جین سنگشور و نازک با شلوار جین ضخیم فرق دارد. یکی از مشکلاتی که با ان مواجه هستیم زمانی است که یک شلوار جین زیبا و خوشرنگ را از طریق خرید اینترنتی لباس زنانه ارزان خریداری کرده ایم، اما بعد از 2روز شلوار مورد علاقه تان زانو می اندازد. در این مقاله گروه نگارش فروشگاه اینترنتی پادمیرا، پادمیرا مگ قصد دارد که به بررسی مشکل زانو انداختن شلوارهای جین و چگونگی رفع زانو زدگی شلوارها بپردازد. تا پایان این مقاله همراه باشید و بیش از 12 مورد از بهترین ترفند و ایده برای جلوگیری از زانو زدگی شلوار پارچه ای و شلوار لی را با شما آشنا کنیم.

شلوار جین چی هست؟

شلوار جین یا شلوار لی چیست؟

ابتدا باید بدانید شلوار جین یا لی چیست ؟ جنس پارچه ی آن چیست؟ و چرا معمولا جوانان علاقه ی زیادی برای پوشیدن این نوع شلوار دارند؟ شلوار لی یا جین به شلواری می گویند که از نوعی پارچه ی کتان ضخیم و راه راه گرفته شده و معمولا بیشتر برای دوخت شلوار مورد استفاده قرار می گیرد.

زانو انداختن شلوارجین

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین قسمت های خرید کردن ست کردن لباس ها و شلوارهایمان با هم است. برای همین، بیشتر ما به جای کیفیت لباس به زیبایی و نوع رنگ آن توجه می کنیم. زمانی متوجه این موضوع می شویم که شلوار جینمان زانو انداخته یا حالت اصلی خود را از دست می دهد.

چرا شلوارهای جین زانو می اندازند؟

چرا شلوار لی زانو می اندازد؟ و دلیل اصلی زانو انداختن در شلوارهای جین و پارچه ای چیست؟در میان شلوار های پارچه ای شلوار جین بیشترین میزان زانو انداختگی را دارد. ازین رو زانو انداختن شلوارهای لی و جین همیشه یکی از پر چالش ترین مشکلات ما محسوب می شود، که هم برای کودکان اتفاق می افتد و هم برای بزرگسالان. کودکان به دلیل فعالیت های زیاد روزانه، که بیشتر کارهای خود، بازی های خود و حتی نشستن های خود را با زانو انجام می دهند و بزرگسالان نیز به دلایل کاری ، حالا چکار کنیم که این زانو انداختن به حداقل خودش برسه و شلوارمان زیبایی خود را بیشتر حفظ کند. در ادامه راه حل هایی را پیشنهاد می دهیم که به کمک آنها شلوار جین شما کمتر زانو بزند.

ابتدا به راه کارهای پیشگیرانه می پردازیم سعی ما این است که سرعت زانو انداختن در شلوارهای جین را به حداقل برسانیم. و بعد از آمکه زانو انداختن شلوارها اتفاق بیافتد موارد رفع مشکل زانو انداختن در شلوارهای جین را خواهیم پرداخت.

1- راه حل ها و ترفند های پیشگیرانه زانو انداختن شلوار جین :

رفع زانوزدگی شلوار جین

1-1- استفاده از شلوار جین آزادتر

استفاده از شلوار جین آزادتر یا راحت تر که جذب بدن نباشد میزا کشسانی در سر زانو را کمتر خواهد داشت.این به این دلیل است که ساق های لاغر و میزان چروک شدن و زانو انداختن بیشتر خواهد بود. زمانی که آنها را می پوشید، شلوار جین شما در قسمت های خاصی مانند زانو کشیده می کنید. اگر نگران زانو انداختن شلوار جینتان هستید، به جای آن یک سایز گشادتر و راحت‌تر انتخاب کنید.


2-1- استفاده از شلوار جین کششی

جین کششی چیست؟ جین کشی که ساخته شده از پارچه معمولی و پارچه ی اسلاستیک مانند پلی استر یا اسپندکس تشکیل شده. یکی از راه هایبب است که دغدغه ی زانو انداختن شلوار جین را برای شما کم یا حذف می کند. حتی اگر میزان الاستیک کم باشد. شلوار جین کشسان حداقل 90 درصد پارچه آنها از شلوار جین معمولی ساخته شده. شلوارهای جین کشسان بدون اینکه اثرات زانو انداختن برای آن پیش بیاید نسبت به شلوار جین معمولی کمتر اثرات زانو انداختن به خود میگیرند.

استفاده از چکمه برابی جلوگیری از زانو انداختن شلوار جین

3-1- استفاده از چکمه یا بوت

اگر قصد دارید که از چکمه استفاده کنید و یک استایل جذاب با شلوار جین و چکمه داشته باشید. قسمت پاچه ی شلوار جینتان که با چکمه همپوشانی دارد را در چکمه بزنید. شاید این روش خیلی بکار نیاید ولی یکی از روش های کارساز برای جلوگیری لز زانو انداختن شلوار چین می باشد. توجه کنید که از چکمه و شلواری استفاده کنید ه به استایل شما لطمعه نزند.در فروشگاه اینترنتی پادمیرا می توانید شلوار جین مناسب خود را انتخاب کنید. برای خرید شلوار جین زنانه کلیک کنید.

4-1- استفاده از کمربند

استفاده از کمربند چگونه می تواند از جمع شدن روی زانو جلوگیری کند؟ اگر کمربند نبندید ممکن است شلوار جینتان از دور کمرتان بیافتد و زمانی که این اتفاق می افتد پارچه ی بیشتری روی زانوها جمع می شود و شاید در حقیقت شلوار شما زانو ننداخته باشد اما با کمربند نبستن شما یک اتفاق مهم رخ می دهد. شما در حقیقت قسمت بالاتر زانو که گشادتر است روی زانو می افتد و نمای زانو انداختگی به شلوار جین شما می دهد.در صورتی که شاید شلوار شما زانو انداختگی نداشته باشد.

شستن شلوار جین با اب سرد

1-5- شستن شلوار جین با آب سرد

شستن شلوارجین با آب داغ سبب نرم شدن و تغییر اندازه پارچه شلوار جین شده که نهایتا چروک شلوار جین را نیز بیشتر می کند و و در قسمت زانو که شلوار بدلیل خم راست شدن های مکرر نازکتر می شود به راحتی چین افتاده و سبب زانو انداختن می شود.آب داغ به پارچه های طبیعی آسیب بیشتری می زند و سبب کوچکتر شدن پارچه می شود. که شلوار جین هم از این قاعده مستثنی نبوده و اگر بطور مداوم شلوار جین را در آب داغ بشویید تنگ نر از قبل می شود و کشیدگی در قسمت زانوها نیز بیشتر هم می شود. که خود سبب زانو انداختن در شلوار جین می شود.

نکته : برای شستن شلوار جین حتما باید آن را پشت و رو ( برعکس) کرد.

خشک کردن شلوار جین

نکته : برای خشک کردن شلوارجین هم می بایست به همان حالت پشت رو ( برعکس) انجام شود. در فضای ازاد و باد خود بصورت کاملا آویزان شده خشک شود.

خرید شلوار جین زنانه

6-1- خرید شلوار جین با کیفیت

قطعا یکی از راه کارهای اساسی خرید شلوار جیین با کیفیت است که روی زانو انداختن شلوا جین شما تاثیرگذار خواهد بود. خرید شلوار جین ارزان داشته باشید اما با کیفیت. در فروشگاه پادمیرا می توانید شلوار جین زنانه ارزان و با کیفت خریداری کنید. برای خرید شلوار جین زنانه : شلوار جین مام استایل ، شلوار جین مام فیت ، شلوار بگ زنانه، شلوار بگ لی کاغذی، شلوار زنانه جین ذعالی

7-1- رعایت دستور العمل هایی که تولید کننده شلوار جین بر روی اتیکت شلوار لیست شده

صرف نظر از اینکه چه نوع شلوار جین و چه مدلی را انتخاب می کنید، هنگام سرویس کردن آنها حتماً دستورالعمل های سازنده را رعایت کنید. برخی از برندهای شلوار جین مراحل مختلفی برای شستن، خشک کردن و نگهداری نیاز دارند. اگر دستورالعمل های سازنده را رعایت نکنید، ممکن است شلوار جینتان را تا زانو دراز کنید.


2- راه حل های رفع مشکل زانو انداختن شلوار جین

1-2- چسباندن لایی در قسمت زانوی شلوار ها

معمولا می توانید برای شلوار های راحتی و شلوار کودکان که نمی خواهید در ظاهر آن تغییری ایجاد شود می توانید استفاده کنید. یکی از مزیت های چسباندن لایی در شلوار علاوه بر اینکه چیزی در شلوارتان احساس نمیکنید ، باعث ناراحتی شما نیز نمی شود.
برای چسباندن لایی ابتدا شلوار مورد نظر را پشت و رو کنید ، محل زانو را دقیقا مشخص کنید و بعد با اتو کشی آن را فیکس کنید.
کاربرد اصلی این روش بیشتر برای شلوارهای گشاد و راسته است و برای شلوارهای چسبان و لگینگ از روش های دیگری استفاده می شود. معمولا لایی چسبی نازک در این قسمت برایتان کارایی زیادی دارد.

تکه دوزی شلوار جین-پادمیرا


2-2- تکه دوزی روی زانوی شلوار

یکی از روش های بسیار ترندی و جذای استفاده از اپلیکه یا تیکه دوزی های مختلف است. این روش علاوه بر اینکه از زانو انداختن شلوار های شما جلوگیری می کند می تواند آن را تبدیل به یک لباس جدید کند.
تا چند وقت گذشته معمولا اکثر تکه دوزی ها برای سر زانو کودکان بود و بیشتر از رنگ های قرمز استفاده می شد و تنوع رنگی بسیار کمی داشت. ولی در حال حاضر انواع طرح های مجلسی و آماده در بازار وجود دارد و شما می توانید با کمی خلاقیت و ایجاد طرح ها و ایده هایی از تور ، پارچه های چهل تکه و .. از تکه دوزی ها استفاده کنید.

یکی از مزایای این کار این است که شما دوباره می توانید از شلوارهایی که زانو انداخته و سر زانوهایش سفید است استفاده کنید و آنان را دیگر دور نریزید. میتوانید از پارچه های نمدی برای شلوار کودکان استفاده کنید و انواع حیوانات ، گلها و طراح های جذاب را روی شلوارهایشان بدوزید.

زاپدار کردن شلوار جین

3-2- زاپدار کردن شلوار

پیشنهاد می کنیم برای شلوار های جین زانو انداخته، میتوانید از روش زاپ دار کردن استفاده کنید. اکثر ما در گذشته از شلوار های جین و شلوارهای لی استفاده کرده ایم و داشته ایم و گاهی به دلیل کوتاه و تنگ شدن دیگر قابلت استفاده برایمان نداشتند، برای همین گاهی دور انداخته ایم و گاهی نگه داشته ایم . امروز به سراغ شلوار های جین و شلوار های لی خود بروید. و از ترفند زاپدار کردن شلوارهای جین استفاده کنید. اگر هنوز شلوار اندازه تان می شود.

4-2- رفو کردن شلوار جین

گاهی برای بعضی افراد پارگی های روی شلوار ایجاد هویت و زیبایی میکند اما در مواقعی شما احساس ناراحتی میکنید و نمی خواهید آن شلوار را دور بیاندازید در اینجا به سراغ یک رفوگر ماهر و حرفه ای بروید ، رفوگر با استفاده از تجربیات و مهارت های خود و با کمک گرفتن از نخ همرنگ شلوار میتواند ناحیه مد نظر شما را به همان رنگی که بوده رفو کند ، حتی ممکن است از روز اول هم بهتر شود.

نکته: البته شما با کمی تمرین و تکرار و داشتن یک چرخ خیاطی می توانید این کار را در خانه ی خود انجام دهید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

رفع زانو انداختن شلوار چین

روشهای صحیح نگهداری از شلوارهای جین

همه ما سال هاست که در کمد ها و لباس های خود چند تایی شلوار لی یا جین داریم، برای نگه داری از شلوارهای جین حتما باید به نکات خاصی توجه کنید تا علاوه بر حفظ زیبایی آن ها باعث طول عمر آنها نیز شوید.

نحوه نگهداری از شلوارهای لی و جین با توجه به نوع ، جنس و رنگ آن ها متفاوت و متغییر است.برای مثال روش نگه داری شلوارهای جین تیره با روشن یا نازک با ضخیم فرق می کند،


شلوار جین را بشوییم یا نشوییم؟

این تصور که شلوارهای جین نیاز به شستشوی ندارند کاملا غلط و اشتباه است.هر چیزی که با بدنتان در ارتباط است هر چند وقت باید شستشو شود تا آلودگی های آن به پوست سما نرسد و دچار بیماری پوستی نشوید.البته با اینکه شلوار جین نسبت به شلوارهای دیگر به شستشوی کمتری نیاز دارد اما معمولا هر 4 تا 5 روز یکبار باید شسته شود تا تمیزی خود را حفظ کند. شستن را هم می توانید با دست و هم با ماشین لباسشویی انجام دهید یا شلوار را به خشکشویی بسپارید.

نکته: در صورتی که خودتان خواستید بشورید بهتر است از مایع لباسشویی استفاده کنید چون از پودر ها بسیار بهتر است.

شلوارهای جین تیره را تیره نگه دارید

یکی از مشکلات شایع که در نگه داری از شلوار های تیره آبی و مشکی پیش می آید ، بور شدن و رنگ پریدگی شلوارهای جین است. علت اصلی این موضوع گرما است وقتی شما می خواهید این نوع شلوارها را شستشو کنید به جای استفاده از آب گرم یا داغ باید از آب سرد استفاده کنید و به صورت دستی بشورید تا علاوه بر حفظ کیفیت مدت بیشتری عمر خود را حفظ کند.
گرما عامل اصلی بیرنگ شدن شلوار جین است و زمانی که شلوار را با آب گرم یا داغ می‌شویید این اتفاق می‌افتد پس بهتر است شلوارهای جین تیره را با آب سرد و با دست بشویید تا علاوه بر حفظ کیفیت بافت و الیاف آن مدت بیشتری رنگ اصلی خود را حفظ کند.


نتیجه گیری

چطور از زانو انداختن شلوار جین پیشگیری کنیم؟ نمیشه مطلقا مانع این کار شد ولی میشتوان جلوی سرعت انجام آن را گرفت ولی خیلی وقت ها برایتان پیش آمده که شلواری را میخرید و بعد از مدتی استفاده سر زانو ها از فرم می افتد و حالت شل پیدا می کند به اصلاح سر زانو های خود را می اندازد. که معمولا طبیعی است و به خاطر حرکت بدن است اما شما می توانید در هنگام خرید شلواری را تهیه کنید که در آن حداقل دو تا سه درصد از الیاف انعطاف پذیر لیکرا باشد یا اصطلاحا شلوار جین کشی زنانه یا شلوار جین کشسان انتخاب کرد تا شلوار بتواند فرم اصلی خود را حفظ کند. و برای پیشگیری برای شستم از آب سرد و در حالت پشت رو شلوار را بشویید.

مقالات مرتبط :

>> تفاوت بین شلوار جین مام فیت و مام استایل
>> شلوار اسلش چیست؟
>> آشنایی با انواع لباس بافتنی زنانه و مردانه

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/