gif
gif mobile
چطوری سایز شلوار جین زنانه یا مردانه مناسبمان را بفهمیم؟ (3 روش عالی و کاربردی)

چطوری سایز شلوار جین زنانه یا مردانه مناسبمان را بفهمیم؟ (3 روش عالی و کاربردی)

خرید شلوار جین زنانه یا مردانه یا بچه گانه فرقی ندارد در برای هر رده سنی محبوب هستند و همه این اقشار برای خرید شلوار جین شیک  و هم ندازه ی خودشون تموم تلاششان را می کنند. شلوار جین فرقی ندارد شلوار جین بگ باشد یا شلوار جین مام استاتل، شلوار جین مام فیت، شلوار جین مام ذغالی یا هر چیز دیگه؛ مهم این است که هم اندازه باشد جوری که فقط برای تو دوخته شده باشد. اگر این ویژگی را داشته باشد آنوقت شما کاملا از خرید شلوار جین کاملا راضی و خوشنود خواهید بود. پس برای اینکه یک خرید همراه با تجربه ی عالی داشته باشید اول باید اندازه ی سایز خودتون رو به درستی داشته باشید. در این مقاله پادمیرا مگ برای شما سه روش بسیار کاربردی را برای اندازه گیری سایز خودتون جهت خرید بهتر شلوار جین بصورت کاملا تصویری و قابل درک مطرح کرده ایم. با ما تاپاین این مقاله جذاب همراه باشید.


سه روش کاربردی برای انتخاب سایز مناسب شلوار جین

انتخاب سایز مناسب شلوار یکی از الزامات جهت خرید لباس جدید است اللخصوص که بخواهید بصورت خرید لباس اینترنتی داشته باشید. از آنجایی که همه برندها اندازه ی یکسانی در سایز شلوارهای خود ندارند، دانستن اندازه‌ها به شما کمک می کند مناسب ترین سایز را برای همه مدل‌ها و مدل‌های جین تشخیص دهید. اگر شلوار جینی دارید که دوستش دارید و از لحاظ ابعاد و سایز مناسب شما است، می توانید از آن برای اندازه گیری خود استفاده کنید. اگر هیچ شلواری ندارید که کاملاً مناسب شما باشد، هنگام خرید شلوارهایی را که بیشتر خوشتان می آید برای خرید کنار بگذارید با این کار، پس از اندازه گیری، خرید شلوار جین و یا سایر شلوارها راحت خواهد بود و به این ترتیب همیشه بهترین استایل را خواهید داشت!


روش اول : بدست آوردن اندازه سایز شلوار به کمک متر

 

چطوری سایز مناسب شلوار جین زنانه یا مردانه را بفهمیم؟ (3 روش عالی و کاربردی)

1-1- برای اندازه گیری دور کمر از یک متر نواری نرم استفاده کنید:

متر باید دور کمر خم شود بنابراین بهتر است  از نوع متر خیاطی نرم و انعطاف پذیر باشد تا به راحتی روی بدن بچسبد تا خطای اندازه گیری به حداقل برسد.. برای اندازه گیری دقیق دور کمر، نوار اندازه گیری را مستقیماً روی بدن خود حدود 10 سانتی متر زیر ناف  قرار دهید. بگونه ای که متر را   بطور  کامل دور کمرتان بزنید و دوسر متر را در جلو و زیر ناف نگه دارید. بسیاری از فروشگاه ها از این اندازه گیری استفاده می کنند.

◘ اگر متر را دقیقا روی پوست بدنتان نچسبانید اندازه گیری دقیقی نخواهید داشت.
◘ این اندازه گیری  ها  را روی  یک کاغذ یادداشت نمایید.
◘ در واقع کمر واقعی کمی بالاتر از ناف است.  اما بیشتر شلوار های جین پایین ناف قرار می گیرند.

اندازه گیری قد داخلی پا


2-1- اندازه گیری قد داخلی پا از وسط فاق به پایین :

پاها را به اندازه ی طول شانه باز کنید. و از فاق تا غوزک داخلی مچ پایتان را اندازه گیری کنید. ( در حقیقت تا جایی که دوست دارید شلوار جینتان روی پایتان بیافتد را اندازه بگیرید.

◘ اگر دوست دارید که شلوار جین بلندی داشته باشید تا پایین پای خودتان را اندازه بگیرید.
◘ حتی المقدور از کسی برای اندازه گیری کمک بگیرید ولی اگر تنها هستید می توانید از نوار چسب برای اندازه گیری استفاده کنید، به این صورت که ابتدای متر را به مچ پایتان بچسبانید در حالی که طرف دیگر را در فاق نگه می دارید.
◘ سعی کنید در زمان اندازه گیری خم نشوید چرا که باعث خطا در اندازه گیری می شود، در عوض، از آینه استفاده کنید یا با انگشتی که متر را نگه می دارد علامت بزنید.

 

اندازه گیری دور باسن

3-1- اندازه گیری دور باسن

برای اندازه گیری دور باسن خود فقط کافی است اندازه ی لگن خودتان را بگیرید.  برخی از شلوارهای جین نیز این اندازه را دارند. همان طور که برای خرید لباس ازفروشگاه اینترنتی پادمیرا این اندازه در محصولات شلوار جین زنانه و شلوار مام استایل و شلوار مام فیت زنانه وجود دارد. برای اندازه گیری دور باسن می بایست که متر را دور باسن خود بچسبانید (از جایی که باسن پهن تر است). این کار را هم می توانید به کمک کسی انجام دهید. اما مطمئن شوید که متر در قسمت پشت بلند یا آویزان نشده باشد. و جهت اطمینان چند بار این کار را انجام دهید.

 

اندازه گیری دور ران- پادمیرا

4-1-  اندازه گیری دور ران

برای اندازه گیری دقیق دور ران باید متر را به روی پوست خود بچسبانید. و دقیقا جایی که ران بیشترین پهنا را دارد اندازه بگیرید. نیازی به اندازه گیری هر دو ران نیست. اندازه ی یکی از ران ها کفایت می کند. اگر در موارد استثنا یکی از ران ها ضخیم تر باشد، اندازه ی ران چاق تر را یاد داشت کنید.

◘ سعی کنید در اندازه گیری دور ران متر را خیلی سفت نکشید در غیر این صورت اندازه ران را به درستی نخواهید گرفت.
◘ می توانید برای اندازه گیری،  یک شلوار جین جذب بپوشید متر دور ران باید محکم باشد، اما همچنان باید بتوانید یک انگشت خود را زیر آن بلغزید.

 

اندازه گیری فاق شلوار جین

5-1- اندازه گیری فاق شلوار جین

بلندی فاق یا برآمدگی باسن خود را اندازه بگیرید:در اندازه گیری شلوار فاصله بین کمر تا نشیمن گاه را بلندی فاق می گویند. در شلوارهای زنانه این قد از حدود دور ناف شروع می شود و  در مورد شلوارهای مردانه معمولاً یک، دو یا چند سانتی متر پایین تر این اندازه را می گیرند.

◘ بستن کمربند برای اندازه گیری قد فاق  و اینکه ببینید کمر شلوار جین شما کجا قرار می گیرد می تواند مفید باشد.
◘ این اندازه گیری چندان کاربردی ندارد اما گاهی اوقات فروشگاه ها از آن برای تعیین ارتفاع یا پایین بودن  فاق شلوار استفاده می کنند

 

جدول اندازه شلوار

6-1- تطبیق اندازه های گرفته شده بر اساس جدول اندازه ها شلوار جین

در انتخاب شلوار جین زنانه به اندازه دور کمر توجه کنید که اولویت اصلی برای خرید شلوار جین زنانه، اندازه دور کمر متناسب با اندازه ی شما خواهد بود. هنگام انتخاب سایز شلوار مردانه در جدول اندازه ها شما می توانید از اندازه گیری قد شلوار و دور کمر با هم استفاده کنید.
◘ توجه داشته باشید که اندازه های جدول همیشه ممکن است کمی کوچک یا بزرگ باشند، بنابراین بهتر است اندازه های واقعی را بررسی کنید.
◘ هنگام خرید آنلاین، از جدول  اندازه ی همان برند استفاده کنید تا شلوار مناسب همان برند را پیدا کنید. اگر می‌خواهید اندازه‌ها را در مارک‌های مختلف ببینید، به این نمودار نگاه کنید:



روش دوم : تعیین سایز شلوار جین به کمک شلوار جینی که داریم
 

در این روش برای بدست آوردن سایز شلوارمان، ابتدا یکی از شلوارهای جینی که داریم را آورده از وسط تاکرده و خوب آنرا صاف می کنیم

 

 شلوار جین راروی یک سطح صاف پهن کنید

1-2-  شلوار جین راروی یک سطح صاف پهن کنید

برای اندازه گیری دقیق، شلوار جین را روی سطحی، صاف کنید چین و چروک می تواند اندازه گیری های شما را دچار خطا کند.

o    حتما چین و چروک شلوار را صاف کنید.
o    قبل از شروع  کار، دکمه و زیپ شلوار جین را ببندید.

 

اندازه شلوار جین

2-2- بدست آوردن اندازه ی دور کمر :

یک طرف بند کمر را اندازه بگیرید و عدد را دو برابر کنید اندازه ی دور کمر به دست می آید: اندازه گیری دور کمر یکی از رایج ترین اندازه گیری هایی است که در فروشگاه ها می بینید. از یک متر برای اندازه گیری نوار بالای شلوار جین استفاده کنید. مطمئن شوید که کمر به هیچ عنوان آویزان یا چروک نیست.

◘  اگر  جنس کمر شلوار شما از مواد پلاستیکی و کشسان ساخته است، آن را در حین اندازه گیری کشش ندهید زیرا اندازه ی دور کمر شما را زیاتر از حد معمول نشان می دهد.
◘ توجه داشته باشید که ایا روی  شلوار مورد نظر برچسبی با عنوان "فاق بلند" یا "فاق کوتاه" زده شده یا خیر. اگر قرار است شلوار جین در جایی غیر از دور کمر طبیعی شما بنشیند، قبل از خرید شلوار جدید باید این را بدانید.

 

بدست آوردن اندازه ی دور کمر

3-2- اندازه گیری قد داخلی پا :

برای اندازه گیری قد داخلی پا از قسمت انتهایی فاق به پایین تا لبه شلوار اندازه گیری می شود. دقت کنید که از کمر اندازه گیری نکنید. این اندازه اغلب توسط فروشگاه ها استفاده می شود تا به شما کمک کند سایز مناسب خود را پیدا کنید، به خصوص در اندازه ی شلوارهای مردانه. این اندازه معمولاً برای مشخص کردن قد شلواربسیار مهم است که استفاده می شود.

◘ هنگام انجام این اندازه گیری مطمئن شوید که شلوار جین کاملاً صاف باشد.

 

اندازه گیری قد فاق شلوار

4-2- اندازه گیری قد فاق تا کمر :

 این اندازه گیری به میزان اندازه گیری دور کمر یا قد داخلی پا معمولی نیست، اما ممکن است گاهی اوقات به آن نیاز داشته باشید.

◘ برخی از سایزهای شلوار ممکن است اندازه ی"بلندی فاق" و "برآمدگی باسن" را نیز نشان دهند که منظور از"بلندی فاق". اندازه ی طول فاق تا کمر در قسمت جلوی شلوار و "برآمدگی باسن" اندازه ی فاق تا کمر در  قسمت پشت  شلوار است.

 

بدست آوردن اندازه ی دور کمر

5-2- اندازه گیری ران شلوار جین

اندازه گیری ران ها را از 2 اینچ (حدودا 5 سانتی متر) زیر فاق انجام دهید. تا پهنای ران را بدست آورید. در فاصله ی ذکر شده به صورت افقی، سراسر ران را اندازه گیری کنید. این عدد را دو برابر کنید تا اندازه ران شما به دست آید. این اندازه گیری نیز چندان رایج نیست.

 

بررسی اندازه شلوار جین

6-2- انتخاب مناسب ترین شلوار جین

با مقایسه اندازه های خود و جدول، یک شلوار جین با سایز مناسب انتخاب کنید:
برای شلوار جین زنانه، اندازه دور کمر مهم‌ترین اندازه خواهد بود، اگرچه قد طول پا می‌تواند تعیین کند که شلوار جین بلند، معمولی یا کوتاه باشد. اندازه های گرفته شده را با جدول اندازه مقایسه کنید تا سایز مناسب را بیابید.
در انتخاب شلوار مردانه اندازه های مورد نیاز شامل دور کمر و قد است.

o    این نمودار را امتحان کنید و به اندازه‌های برندهای مختلف نگاه کنید.
o    فروشگاه پادمیرا همچون اکثر فروشگاه های اینترنتی برای محصولات خود جدول اندازه دارد، بنابراین اگر به دنبال محصول خاصی هستید، از جدول اندازه آن برند استفاده کنید.
o    به خاطر داشته باشید که با شلوار جین مردانه، ممکن است لازم باشد سایز خود را چند سانتی متر بالا ببرید، زیرا تولید کنندگان لباس اندازه ها را کوچکتر کرده اند.

 

روش 3 : پیدا کردن شلوار جین مناسب سایز شما ( مختص خرید حضوری شلوار جین )
 

انواع فاق شلوار زنانه

1- فاق مناسب شلوار خود را انتخاب کنید

انواع فاق شلوار زنانه

یک شلوار جین فاق کوتاه 2 تا 4 اینچ (حدودا 5 تا 10 سانتی متر) زیر ناف شما قرار می گیرد. شلوار جین فاق بلند درست زیر ناف شما می‌افتد، و شلوار جین فاق بلند نزدیک‌تر به کمر طبیعی، در ناف یا کمی بالاتر قرار می‌گیرد.

◘ اگر ترجیح می دهید شلوارتان پایین بیفتد نیاز دارید که دور کمر خود را قبل از اینکه شلوار جین را در فروشگاه امتحان کنید، اندازه بگیرید.
◘ اگر پرو کردن شلوار جین برای شما سخت است ابتدا با یک متر شلوار جین مورد نظر را بررسی کنید آن را با اندازه های خود مطابقت دهید تا به شما کمک کند شلوار مناسب خود را پیدا کنید. اگر نمی توانید یک لباس مناسب پیدا کنید، شلوار جین را کمی بزرگتر را انتخاب کنید.
◘ همچنین می‌توانید یک شلوار جینی که کاملا از آن رضایت دارید را همراه خود به فروشگاه  بیاورید؛ شلوار جین را در مقابل شلوارهای جدید نگه دارید تا شلوارهایی را پیدا کنید که مناسب هستند.

 

اندازه سایز شلوار

2- بررسی مجدد اندازه ها پیش از خرید حضوری

 قبل از خرید شلوار جین  حتما آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که اندازه های گرفته شده درست است. حتی اگر شلوار جین مورد نظر را اندازه می گیرید باز هم بهتر آن است که شلوار را پرو کنید. شما با توجه به اندازه های گرفته شده انتخاب های محدودی دارید، بنابراین روند پرو سریعتر پیش خواهد رفت.

◘ هر شلوار جینی ممکن است با شلوار جین دیگر کمی متفاوت باشد، به خصوص اگر برخی از آنها کشی باشند و برخی ساده.
◘ وقتی شلوار جین را امتحان می‌کنید، یک نفر را همراه خود بیاورید و از او بخواهید تا نحوه تناسب شلوار را در قسمت پشت بررسی کند، زیرا ممکن است دیدن آن به تنهایی برای شما دشوار باشد.


نکات پایانی جهت خرید اینترنتی شلوار جین

◘ اگر قصد خرید اینترنتی شلوار جین  دارید ،حتما نظرات و نظرات مشتریان را بخوانید تا متوجه شوید که شلوار چگونه است، مثلاً بزرگ یا کوچک است.
◘ اگر فکر می کنید شلوار جین به مرور کشیده می شود، شلوار جین را کمی کوچکتر بخرید:
◘ اکثر شلوارهای جین در اولین باری که آنها را می پوشید در تنگ ترین حالت خود قرار دارند، مگر اینکه در هنگام شستشو جمع شوند. با فشارهای ناشی از پوشیدن مکرر و با گذشت زمان بیشتر شلوارهای جین کمی گشاد می شوند و پوشیدن آن ها راحت تر می شود.

 

اندازه گیری شلوار زنانه جین

نتیجه گیری :

در هر صورت چه اینکه بصورت آنلاین و اینترنتی قصد خرید شلوار جین را دارید و چه بصورت حضوری، باید از اندازه ها و سایز متناسب شلوار یا هر لباسی برای خودتان کاملاآگاه باشید. سرعت خرید بصورت حضوری بدلیل اینکه با سعی و خطاهای فراوان همراه است بسیار بیشتر و در پایان نتیجه ی گکار ملموس تر خواهد بود اما در خرید شلوار بصورت اینترنی ضمن اینکه می بایست اندازه های خود را داشته باشید می بایست که جدول اندازه ها و توضیحات هر محصول را بخوبی مطالعه کرده و مطابقت دهید تا اندازه مناسب را انتخاب کرده باشید.

اکثر فروشگاه های آنلاین دارای جدول اندازه هستند و شما می توانید به طور دقیق هر یک از اندازه های آنها را بررسی کنید.  بعلاوه، بسیاری از فروشگاه‌ها در صفحه محصولات خود، توضیحاتی درباره اندازه  ها دارند که ممکن است شامل اندازه‌گیری باسن و اندازه‌گیری فاق باشد، بنابراین می‌توانید دید واضح‌تری از آنچه می‌خرید به دست آورید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/