gif
gif mobile
راهنمای انتخاب جوراب زنانه مناسب روزهای گرم

راهنمای انتخاب جوراب زنانه مناسب روزهای گرم

تابستان از فصل های گرم سال است که باعث می شود، افراد انتخاب های خنک تری داشته باشند. این انتخاب های خنک همگی معطوف به لباس نیستند. دقت در انتخاب جورابی که می پوشید نیز می تواند یکی از عواملی باشد که هنگام استفاده در روزهای گرم تابستان باعث خنک نگه داشتن شما باشد. در این مقاله ما سعی داریم تا انواع جوراب تابستانی زنانه که مناسب روزهای گرم سال می باشد را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه جوراب

تولید اولین جوراب ها به حدود 5 هزار سال قبل می رسد. این جوراب ها از پوست انواع حیوانات تولید می شد. زمان زیادی طی شد تا سیر تکامل این جوراب ها به شکل امروزی تبدیل گردد. اولین بار که به شکل یک لباس بافتنی تولید شدند به 800 سال قبل از میلاد برمیگردد. این جوراب های بافته شده را سربازان رومی می پوشیدند. اما تنها جوراب هایی که مانند جوراب های امروزی تولید شدند، جوراب های مصری بودند.

راهنمای انتخاب جوراب زنانه مناسب فصل تابستان

جوراب زنانه مدل های متفاوتی دارد. این مدل های متفاوت می تواند تفاوت در جنس جوراب یا اندازه ی آن باشد. برای تابستان افراد سعی میکنند تا جوراب هایی را انتخاب کنند که از لحاظ جنس باعث ایجاد حس خنکی بوده و از تعرق بیش از حد پا جلوگیری شود. از لحاظ اندازه نیز، جوراب هایی انتخاب می شود که کوتاه تر باشند و از گردش هوا هنگام پوشیدن به همراه شلوار جلوگیری نشود. ما در این قسمت سعی داریم تا جوراب های مناسب برای پوشیدن در روز های گرم تابستان را به شما معرفی کنیم.

راهنمای انتخاب جوراب زنانه مناسب روزهای گرم

1- جوراب کالج زنانه

جوراب کالج زنانه از آن دست جوراب های بسیار کوچک می باشد که پوشیدن آن را فقط به همراه کفش کالج به شما توصیه می کنیم. جوراب کالج به دلیل کوچک بودن و سبک بودن فرم آن از محبوبیت زیادی برخوردار است. اما پوشیدن آن با برخی از کتانی ها شاید مناسب نباشد زیرا تمام قسمت پا که داخل کفش قرار دارد را پوشش نمی دهد. اگر هم  قصد پوشیدن این جوراب را داشتید سعی کنید تا آنجایی که می شود برای یک مدت زمان کوتاه استفاده کنید. برای مثال استفاده در برخی مهمانی ها یا برای انجام یک خرید خیلی کوتاه پوشیدن جوراب کالج می تواند انتخاب خوبی باشد.

راهنمای انتخاب جوراب زنانه مناسب روزهای گرم1

2- جوراب قوزکی

یک مورد جوراب جذاب که با جوراب مچی اشتباه گرفته می شود جوراب قوزکی است. جوراب زنانه قوزکی، جورابی است که ساق ندارد و از قسمت قوزک پا کمی پایین تر است. از جوراب قوزکی در کفش های کتانی برای معلوم نبودن جوراب داخل کفش استفاده می شود. یعنی هنگامی که شما این جوراب را به همراه کفش می پوشید ممکن است این تصور را برای دیگران به وجود آورد که شما جورابی به پا ندارید.

راهنمای انتخاب جوراب زنانه مناسب روزهای گرم2

3- جوراب مچی زنانه  

همانطور که از اسم این جوراب مشخص است این جوراب تا مچ پای شما را تحت پوشش قرار می دهد. اغلب فروش جوراب دخترانه در جوراب مچی است. دلیل آن هم این است که شما می توانید هم در فصل سرما و هم در فصل گرما از آن استفاده کنید. سعی کنید برای تهیه این مدل جوراب برای تابستان محصولاتی که جوراب نازک و لطیف تری هستند را انتخاب کنید. جوراب مچی نخی، برای استفاده در روز های گرم بسیار مناسب است. جوراب زنانه مچی را می توانید به همراه یک کفش کتونی ساده ست کنید.

راهنمای انتخاب جوراب زنانه مناسب روزهای گرم3

4- جوراب نیم ساق زنانه

این مدل جوراب، از جوراب مچی کمی بلند تر است و قسمت مچ پا را می پوشاند. بهترین حالت برای تهیه جوراب نیم ساق، مدل سبک و نخی آن است. البته برخی از جوراب ها هم از الیاف مصنوعی و هم از الیاف نخی تولید شده اند. معمولا ترکیب این دو نیز باهم برای تابستان و استفاده در کفش مناسب می باشد.

راهنمای انتخاب جوراب زنانه مناسب روزهای گرم4

5- جوراب ساق کوتاه زنانه

جوراب ساق کوتاه زنانه هم مانند جوراب های مچی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اندازه این جوراب ها به 15 تا 20 سانتی متر می رسد. این مورد از جوراب هایی است که هم برای بانوان و هم برای آقایان تولید می گردد. اگر می خواهید از این مدل جوراب برای فصل تابستان استفاده کنید می توانید از مدل های نازک آن که بتوان هوا را به راحتی در آن جریان داد انتخاب کنید. جوراب ساق کوتاه زنانه شیشه ای نیز در صورتی که کفش شما پاشنه دار باشد، می توانید انتخاب کنید.

6- جوراب ضد عرق

جوراب های ضد عرق و ضد بو که در انواع مردانه و زنانه و دخترانه تولید می شود، دارای الیاف نانو است. تولید لباس زنانه و جوراب ها امروزه با تکنولوژی نانو بسیار پیشرفته شده است. جوراب های تهیه شده با فناوری نانو کمتر کثیف می شوند و پوست پای شما را در صورت تعرق زیاد محافظت می کنند.

7- جوراب های ضد حساسیت

حتی افرادی که از حساسیت های پوستی رنج نمی برند نیز در فصل تابستان ممکن است دچار عارضه های پوستی شوند. مدل دیگری از جوراب هایی که توصیه می کنیم در فصل تابستان بپوشید استفاده از جوراب های تولید شده با الیاف بامبو می باشد. این جوراب برای افرادی که مبتلا به دیابت می باشند نیز مناسب است.

8- جوراب زنانه ضد بو

جوراب های ضد بو از جمله جوراب های پرطرفدار روزهای گرم تابستان است. بیشترین کاربردی که این جوراب ها می توانند داشته باشند، استفاده آن ها در محیط های کاری با ساعات طولانی انجام فعالیت است. اگر از آن دسته افراد هستید که به ورزش علاقه مندید پوشیدن این جوراب ها می تواند برای شما مناسب باشد. اگر زمان کافی ندارید تا بعد از هربار پوشیدن جوراب آن را بشویید با انتخاب این جوراب می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید.

راهنمای انتخاب جوراب زنانه مناسب روزهای گرم5

9- جوراب شیشه ای زنانه

ظاهری ابریشمی و بافتی بسیار لطیف دارد که آن را به جورابی مناسب برای روزهای گرم تابستان تبدیل می کند. این جوراب در انواع مختلفی تولید می شود که در این جا به یک نمونه آن اشاره می کنیم. جوراب شیشه ای مات از مدل های جوراب شیشه ای است که از نخ بیشتری برای تولید آن استفاده می شود. به همین علت نیز از لطافت بیشتری برخوردار می باشد. استفاده از جوراب شیشه ای مات باعث می شود تعرق پای شما جذب جوراب شود. از این جوراب برای پوشیدن کفش های مناسب اداره جات و یا کفش پاشنه دار استفاده می کنند.

جوراب مناسب برای فصل تابستان

مطمئنا یکی از راه های در امان ماندن از گرمای هوا در روزهای تابستان استفاده از جوراب های پنبه ای می باشد. جوراب های پنبه ای اغلب به شکل جوراب های مچی تولید می شوند. جوراب دخترانه پنبه ای از جمله جوراب های پر طرفدار است. این مدل جوراب ها از رنگ بندی بسیار بالایی برخوردار هستند. جوراب نخی یا پنبه ای، در فصل های سرد سال نیز می تواند مفید باشد. پوشیدن این جوراب ها از سرمازدگی پا در فصل سرما جلوگیری می کنند. همانطور که می دانید فضاهای گرم و مرطوب از بهترین محیط ها برای رشد قارچ و باکتری است. اما با پوشیدن جوراب پنبه ای و نخی شما مانع از رشد قارچ می شوید.

راهنمای انتخاب جوراب زنانه مناسب روزهای گرم6

فواید استفاده جوراب در تابستان

1- آفتاب در تابستان در برخی از مناطق باعث آفتاب سوختگی در قسمت مچ پا می شود و شما نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب در قسمت مچ پا و ساق پا پیدا خواهید کرد. اما اگر از جوراب های ساق دار استفاده کنید قسمت مچ پای شما پوشیده می شود و نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب نمی باشد.  
2- از فواید دیگر جوراب محافظت کردن از پا در برابر انواع گرد و خاک و آلودگی در طول کارکردن در محیط های بیرون از منزل و محل کار می باشد.
3- استفاده از جوراب در روز های گرم تابستان، از تعرق بیش از حد پا جلوگیری می کند و تمامی رطوبت پا را جذب
کرده  و پای شما را خنک نگه می دارد.
4- پوشیدن جوراب در روز های گرم سال از التهاب و گسترش زگیل پا جلوگیری می کند.  
5- انتخاب جوراب مناسب، از قارچ گرفتن لابه لای انگشتان پای شما جلوگیری می کند. جورابی را که انتخاب می کنید، اگر از جنس پنبه ای یا نخی باشد باعث می شود هوا در کفش و اطراف پای شما جریان داشته باشد. عبور دادن جریان هوا نیز باعث می شود که پای شما دچار قارچ نشود.

خرید جوراب زنانه

اولین توصیه ای که می توانیم در رابطه با تهیه جوراب مناسب برای روز های گرم به شما داشته باشیم، دقت به کاربرد آن می باشد. کاربرد های جوراب به جایی که قرار است آن را استفاده کنید و کفشی که همراه آن می پوشید بستگی دارد. پس هنگام خرید ابتدا به این فکر کنید که این جوراب قرار است در چه مکان ها و موقعیت هایی مورد استفاده قرار گیرد. برای خرید جوراب می توانید به سایت فروشگاه پادمیرا مراجعه نمایید و پس از مشاهده انواع آن در صورت تمایل اقدام به خرید کنید.

راهنمای انتخاب جوراب زنانه مناسب روزهای گرم7

قیمت جوراب زنانه

هزینه ای که بابت خرید جوراب پرداخت می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل جنس جوراب است. شاید تصور شما اینطور باشد که جوراب های نخی و پنبه ای احتمالا از قیمت کمتری برخوردارند اما اینطور نیست. اگر در الیاف لباس به میزان بیشتری از الیاف طبیعی استفاده شده باشد، هزینه لباس شما بیشتر می شود. معمولا جوراب زنانه تولید شده با الیاف مصنوعی از قیمت پایین تری برخوردار است. مورد دیگری که در تعیین قیمت تاثیر گذار است مدل و طراحی است که برای تولید جوراب زنانه به کار برده اند.

نتیجه گیری

برخی از افراد تصور می کنند با گرم شدن هوا دیگر نباید از جوراب استفاده کنند. اما این تصور غلط می باشد. استفاده از جوراب های نازک برای محیط های بیرون از منزل، آن هم برای مدت زمان طولانی یک امر واجب است. پوشیدن جوراب از آن دست کار های واجب و ضروری است که باید حتما انجام شود. گرمای هوا باعث تعرق پا می شود و ممکن است به مرور زمان به پای شما آسیب وارد کند. پس با پوشیدن جوراب و انتخاب درست آن می توانید از سلامت پای خود محافظت کنید. فروشگاه پادمیرا، عرضه کننده با کیفیت ترین اجناس و محصولات زنانه و مردانه می باشد. فروشگاه اینترنتی پوشاک پادمیرا علاوه بر فروش انواع مختلف جوراب زنانه، لباس زنانه و دخترانه را در تنوع بالا برای شما عزیزان جمع آوری کرده است. در صورت تمایل می توانید از طریق سایت این فروشگاه نسبت به خرید لباس زنانه مورد نیاز خود اقدام کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/