gif
gif mobile
همه چی درباره تفاوت های جوراب پارازین و جوراب شیشه ای

همه چی درباره تفاوت های جوراب پارازین و جوراب شیشه ای

خرید جوراب زنانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت نساجی و همچنین پر طرفدار شدن صنعت مد، بسیار مورد توجه قرار گرفته و جزئی از آیتم های اصلی خرید به حساب می آید. هر چه سن بالاتر می رود انتخاب جوراب برای موقعیت ها و استایل های رسمی و نیمه رسمی بانوان کمی سخت می شود و درست در همین زمان است که جوراب شیشه ای زنانه و جوراب پارازین زنانه به داد خانم ها می رسند. اما جوراب شیشه ای زنانه چیست؟ جوراب پارازین زنانه چیست؟ این دو چه تفاوتی با هم دارند؟ سوالاتیست که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. تا انتها ما را دنبال کنید.

همه چی درباره تفاوت های جوراب پارازین و جوراب شیشه ای

جوراب چیست؟

پادمیرا یکی از بزرگترین فروشگاه های عرضه ی لباس در شمال کشور، ارائه دهنده ی انواع جوراب زنانه و جوراب مردانه و بچه گانه در طرح ها و مدل های گوناگون می باشد. آیا تا به حال به ویژگی و علت وجود جوراب فکر کرده اید؟ بهتر است قبل از هر چیز یک تعریف کلی از جوراب داشته باشیم. جوراب چیست؟ جوراب یک نوع پاپوشیست که برای پوشاندن قسمتی از پا و می تواند به دلایل مختلفی مانند محافظت در برابر سرما یا کفش و یا برای زیباتر شدن استایل استفاده شود. جوراب زنانه با اندازه های مختلفی تولید می شود و اندازه ی آن نیز به نوع مصرف بستگی دارد یعنی می تواند خیلی کوتاه و فقط به اندازه کف پا و انگشتان پا باشد و یا می تواند تا بالای ران را بپوشاند. این تنوع بالا در مدل جوراب، آن را به یکی از جذابیت های استایل تبدیل کرده است و باعث شده در طرح ها و مدل های متنوعی تولید شود و خرید جوراب زنانه به یکی از سرگرمی های نوجوانان و جوانان تبدیل شده است. در مقالات گذشته در خصوص انواع مدل های جوراب زنانه صحبت کردیم و به طور کامل به آن پرداختیم. اما جوراب شیشه ای زنانه و جوراب پارازین زنانه یکی از چندین مدل های جوراب زنانه هستند که برای مواقعی که بانوان می خواهند لباسی رسمی یا نیمه رسمی بپوشند از آن ها استفاده می کنند. در ادامه با این دو مدل بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما باشید.

جوراب پارازین چیست؟

جوراب زنانه همانطور که گفته شد در مدل های مختلف و متنوعی تولید می گردد که جوراب پارازین زنانه یکی از آن مدل های محبوب بانوان شیک پوش است. این مدل جوراب علاوه بر این که پاها را می پوشاند از پوست پا در برابر تماس با کفش محافظت می کند و همچنین استایلی کلاسیک و رسمی می دهد. این جوراب های نازک از گذشته تا حال طرفداران خاص خود را دارد خصوصاً در بین بانوانی که همیشه علاقه به پوشیدن لباس های رسمی دارند و تمایلی به استفاده از جوراب های رنگی و اسپرت ندارند. جوراب پارازین زنانه دارای الیافی نرم و سبک می باشد و به راحتی می توان در هر استایلی حتی اسپرت از آن استفاده کرد. این جوراب ها دارای بافت متراکمی هستند و حدود سه سانتی متر در قسمت جلوی پا یعنی انگشتان پا، به صورت دو لایه و در قسمت کش جوراب نیز به همین شکل تولید می گردند. این جوراب ها بعضا در قسمت کف آن ها یک لایه ی نازک دیگر به کار رفته تا از پارگی و یا اصطلاحاً در رفتگی بافت جوراب جلوگیری شود.
جوراب پارازین زنانه امروزه با رنگ بندی متنوعی تولید و عرضه می گردد. رنگ مشکی، طوسی، سرمه ای، سفید و رنگی که بسیار مورد علاقه ی بانوان است رنگ کرم که به آن رنگ پا می گویند. جالب است بدانید جوراب رنگ پا نام دیگر این جوراب پر طرفدار است که به دلیل خاصیت آن، یعنی همان رنگ پا بودنش، به این نام شهرت یافته است. دلیل محبوبیت جوراب رنگ پا یا همان جوراب پارازین زنانه این است که علاوه بر خوش فرم تر نشان دادن پا، جلوه و رنگی زیبا به پای شخص می دهند و باعث زیباتر نشان دادن پا می شوند. به همین دلیل بسیاری از خانم ها در مجالسی که از پیراهن یا دامن استفاده می کنند حتماً برای زیباتر نشان دادن پاهای خود از جوراب پارازین یا رنگ پا بهره می برند تا هم پای خود را از آسیب کفش محفوظ دارند و هم آن را جذاب تر و زیباتر نمایان کنند. این جوراب پر طرفدار و پر کاربرد مدل های مختلفی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

همه چی درباره تفاوت های جوراب پارازین و جوراب شیشه ای1

انواع جوراب پارازین زنانه

جوراب زنانه آن هم از نوع پارازین به دلیل پرطرفدار بودنش در مدل های مختلفی تولید می شود تا هر کسی با هر سبک و سلیقه ای بتواند از آن استفاده کند. برای خرید جوراب پارازین باید دقت داشته باشید که کدام نوع و مدل آن مناسب شما می باشد. جوراب پارازین زنانه دارای تنوع زیادی در طرح و اندازه می باشد و هرکدام از آن ها مناسب موقعیت خاصی هستند. در این بخش از مقاله ما انواع جوراب پارازین زنانه را برای شما آورده ایم تا قبل از خرید، بتوانید اطلاعاتی راجع به این پوشیدنی جذاب بدست بیاورید. انواع جوراب پارازین زنانه عبارتند از:

• جوراب شلواری:

جوراب شلواری پارازین در حقیقت جورابیست که تا روی شکم می آید. برای این که قد آن آنقدر بلند باشد باید مانند شلوار ولی بسیار بسیار تنگ تر از آن دوخته شود. این جوراب برای زمانی که می خواهید دامن یا پیراهن بپوشید مخصوصاً در مجالس رسمی برای زیباتر شدن استایلتان و خوش ایست شدن پیراهنی که به تن می کنید بسیار واجب است چرا که به تنهایی عمل زیبایی اندام شما را نیز انجام می دهد. جوراب شلواری پارازین از آن دسته جوراب هاییست که در کنار زیبایی و جذابیتی که دارد سختی هایی نیز دارد. یکی از این سختی ها هنگام پوشیدن آن است و اغلب چون تنگ هستند باید با دقت آن را پوشید و مراقب بود تا جوراب سوراخ یا پاره نشود.

جوراب ساق بلند:

جوراب پارازین زنانه ساق بلند قدی تا زانو دارد و برای زمانی که می خواهید از دامن یا پیراهن استفاده کنید بسیار مناسب است. البته دامن شلواری نیز یکی از همین موارد استفاده ی جوراب پارازین ساق بلند است. این جوراب برای افرادی که نمی خواهند سختی جوراب شلواری را به جان بخرند بسیار مناسب است.

جوراب نیم ساق یا سه ربع:

جوراب پارازین زنانه نیم ساق یا سه ربع مانند جوراب ساق بلند است ولی با این تفاوت که قد آن کوتاه تر از جوراب ساق بلند است. قد این جوراب ها کمی بالاتر از مچ قرار می گیرد و بسیار پرکاربرد و پر مصرف است.

جوراب ساق کوتاه یا مچی:

جوراب پارازین زنانه ساق کوتاه یا مچی نیز مانند دو جوراب قبلی ولی با قدی کوتاه تر از آن ها می باشد. قد این جوراب تا مچ پا می آید و بیشتر زمانی که می خواهید شلوار بلند بپوشید مناسب است.

جوراب طرح دار:

جوراب پارازین زنانه نیز مانند سایر جوراب ها از پیشرفت تکنولوژی و صنعت مد عقب نمانده و به خاطر استقبال زیادی که از این مدل جوراب ها شده است امروزه با طرح های مختلفی تولید می شود. این مدل جوراب زنانه طرح دار علاوه بر ظرافت و زیبایی، با طرح های متنوعی که دارد در بین جوانان بسیار پر طرفدار شده و اغلب افرادی که به استایل های خاص علاقمند هستند به سراغ جوراب پارازین زنانه طرح دار می روند. البته می توان گفت این امر کاملاً سلیقه ایست و می تواند شامل هر استایل و سلیقه ای شود. اما بهتر است هنگام انتخاب جوراب پارازین طرح دار به لباسی که می خواهید با آن بپوشید دقت کنید.

• جوراب ساده:

همانطور که از نامش پیداست یک جوراب پارازین زنانه ساده و بدون طرح و نقشیست که از گذشته تا اکنون تولید می شده و از طرح ها و مدل های کلاسیک و همیشگیست که مورد پسند هر سبک و سلیقه ای می باشد. این جوراب ها به دلیل سادگی که دارند معمولاً با هر مدل لباسی قابل ست شدن هستند و همچنین از جمله جوراب های پرکاربرد نیز به شمار می روند.

• جوراب کفی دار:

جوراب پارازین زنانه کفی دار جورابیست مانند سایر جوراب های پارازین ساده ولی با این تفاوت که در قسمت کف پای آن ضخامت بیشتری دارد که باعث نرمی بیشتر و دوام بالای آن می شود. این جوراب ها مناسب افرادیست که فعالیت بیشتری دارند و مدت زمان بیشتری از جوراب استفاده می کنند. کفی اضافه ی این جوراب ها مانع از سوراخ شدن و در رفتگی جوراب در اثر استفاده ی طولانی مدت می شود.

• جوراب رنگ پا:

جوارب پارازین رنگ پا در حقیقت می توان گفت یکی از رنگ های جوراب پارازین زنانه است که در قسمت قبل نیز گفتیم این جوراب ها پوست پا را صاف تر و خوش فرم تر نشان می دهند و رنگ آن بسیار نزدیک به رنگ پوست می باشد به همین علت به آن جوراب رنگ پا می گویند. در واقع یکی از اصیل ترین و کلاسیک ترین نوع جوراب های پارازین، جوراب رنگ پا می باشد و در بین تمامی سنین و سلیقه ها طرفداران خود را دارد.

همه چی درباره تفاوت های جوراب پارازین و جوراب شیشه ای2

جوراب شیشه ای چیست؟

جوراب زنانه به دلیل گستردگی و تنوع مدل های مختلف لباس بانوان، امروزه با مدل ها و طرح های مختلفی به بازار عرضه می شود که یکی از این مدل ها جوراب شیشه ای زنانه است. بیایید با هم نگاهی به گذشته ی این جوراب بیاندازیم. در زمان های قدیم، یعنی درست زمانی که مد تبدیل به یک صنعت شد و مورد توجه قشر مرفه و ثروتمند جامعه قرار گرفت، جوراب شیشه ای زنانه پا به میدان گذاشت. در ابتدا به دلیل قیمت بالای این جوراب ها بیشتر توسط اشراف و ثروتمندان مورد استفاده قرار می گرفت اما کم کم با گذشت زمان و پر طرفدار شدن آن، از قیمت این جوراب ها کاسته شده و باعث شد تا مخاطبان جوراب شیشه ای زنانه گسترده تر شوند. جوراب شیشه ای زنانه دارای بافتی نازک و ظریف است که در قسمت جلوی پا یعنی نوک انگشتان دارای دو لایه و ضخیم تر و همچنین در قسمت کش جوراب نیز به همین شکل ضخیم تولید می شوند. این جوراب ها با جنس های مختلفی عرضه می گردند ولی بیشتر ترکیب نایلون و پنبه هستند تا از تعریق پا نیز جلوگیری شود. جوراب های شیشه ای به دلیل ظرافت و نازکی بیشتر مناسب فصول گرم سال هستند. همچنین برای زمانی که شما می خواهید در مجالس و مهمانی ها لباس های رسمی مانند دامن یا پیراهن به تن کنید می توانید برای محافظت از پوست پا در برابر آسیب های کفش از آن استفاده کنید.
جوراب شیشه ای زنانه ضمن محافظت از پوست پا، باعث براق شدن پوست پا می گردند و در نتیجه موجب زیباتر نشان دادن پا می شوند. به همین علت خانم های شیک پوش که به استایل های کلاسیک علاقه ی ویژه ای دارند اغلب از طرفداران این جوراب ها می باشند. همچنین جوراب شیشه ای در فصل گرما برای استفاده با کفش های کالج و عروسکی بسیار مناسب هستند. ممکن است افرادی را دیده باشید که کفش تابستانی را بدون جوراب می پوشند. این کار باعث صدمه زدن به پوست پا و همچنین تعریق پا می گردند. اگر می خواهید هم از زیبایی کفش تابستانی و عروسکی خود لذت ببرید و هم پوست پای خود را از تعریق و آسیب رسیدن محافظت کنید می توانید از جوراب های شیشه ای استفاده کنید. جوراب شیشه ای زنانه بسیار به جوراب پارازین زنانه شباهت دارد و از نظر انواع و مدل های جوراب شیشه ای می توان از مدل های جوراب پارازین نام برد فقط با این تفاوت که به جای پارازین، شیشه ای هستند. ممکن است گمان کنید این دو مدل جوراب برای بانوان سالخورده و مسن مناسب است اما باید بگوییم که باتوجه به تنوع بالایی که این روزها جوراب شیشه ای و پارازین دارند، همچنین صنعت مد نیز در آن دخیل بوده و باعث پرمخاطب شدن این جوراب ها گردیده است.

همه چی درباره تفاوت های جوراب پارازین و جوراب شیشه ای3

تفاوت بین جوراب پارازین و جوراب شیشه ای در چیست؟

جوراب شیشه ای زنانه و جوراب پارازین زنانه همانطور که گفته شد شباهت بسیاری به هم دارند و اغلب ممکن است این دو مدل را باهم اشتباه بگیرند. چرا که هر دو، از جوراب های ظریف و نازکی هستند که معمولاً برای لباس های رسمی مانند دامن و پیراهن و همچنین کفش های کالج و عروسکی و پاشنه دار استفاده می شوند. اما این دو مدل جوراب پر طرفدار در یک بخش باهم تفاوت دارند که همان باعث می شود بتوان این دو مدل را از هم تمیز داد. جوراب پارازین زنانه بسیار ظریف و نازک است و اگر بخواهیم تفاوت آن را با جوراب شیشه ای زنانه بگوییم تنها می توان به همین مورد اشاره کرد. یعنی ظرافت و نازکی بافت جوراب که در جوراب شیشه ای زنانه بسیار ظریف تر و نازک تر می باشد. به همین علت است که به آن ها جوراب شیشه ای می گویند چرا که از نظر ظرافت و شفافیت به مانند شیشه هستند و انگاری که هیچ جورابی پای شما نیست. اگر بخواهیم به طور خلاصه جوراب شیشه ای را از جوراب پارازین تمیز دهیم باید بگوییم که جوراب پارازین، همان جوراب شیشه ای مات است که رنگ و نوع بافت آن بیشتر معلوم است. در مابقی موارد این دو جوراب کاملاً شبیه به هم می باشند.

جمع بندی

خرید جوراب زنانه یکی از زیبایی های خرید لباس برای بانوان است خصوصاً زمانی که می خواهید به مجالس رسمی بروید. جوراب پارازین زنانه و جوراب شیشه ای زنانه از جمله جوراب هایی هستند که برای مجالس رسمی و نیمه رسمی با هر سبک و سلیقه ای استفاده می شوند. فروشگاه اینترنتی پوشاک پادمیرا یکی از بزرگترین فروشگاه های عرضه ی جوراب در شمال کشور می باشد.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/