gif
gif mobile
نحوه ی ست کردن لباس با جوراب ساقدار

نحوه ی ست کردن لباس با جوراب ساقدار

قدمت اولین جوراب به حدود 5000 سال پیش می رسد. اولین جوراب ها بافتنی بودند و توسط افرادی بافته می شدند. برخی از این جوراب ها هم با پوست نرم حیوانات به وجود آمده اند که به دور مچ پا بسته می شدند. رفته رفته این نوع پوشاک، هم از نظر جنس و هم از نظر مدل و طرح، در مدل های مختلفی با تنوع بالا تولید شد. جوراب را می توان اینگونه تعریف کرد، پوشاکی بافته شده است که جنس آن می تواند نخ یا کاموا باشد و برای پوشش پا استفاده می شود. از لحاظ  کاربردی این پوشاک در موقعیت های مختلفی استفاده می شود. همانطور که در مقاله انواع جوراب زنانه به مدل های مختلفی از جوراب اشاره کردیم، می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه می توان جوراب را همراه با سایر لباس ها ست کرد.

نحوه ی ست کردن لباس با جوراب ساقدار

جوراب ساق بلند چیست و چه کاربردی دارد؟

جوراب ساق بلند که در مقالات قبل اشاره کردیم به مدل های ساق دار، نیم ساق، زیر زانو، و بالای زانو تقسیم می شوند. به طور کلی می توان اینطور گفت که، معمولا افرادی از این مدل جوراب ها استفاده می کنند که علاقه ای به جوراب شلواری و جوراب ساق کوتاه ندارند. برای مثال برای برخی از ما دیده شدن کش جوراب زیاد جالب نیست به همین علت از جوراب های ساق دار و ساق بلند استفاده می کنیم.

نحوه ی ست کردن لباس با جوراب ساقدار1

جوراب ساق بلند بالای زانو

معمولا مدل شیشه ای و توری در جوراب های ساق بلند بسیار پرطرفدار هستند. این جوراب با طرح شیشه ای با دامن به شما یک استایل کلاسیک می دهد. البته پوشیدن جوراب ضخیم از مدل ساق بلند بالای زانو می تواند به شما در داشتن استایل گرانج کمک کند. استایل گرانج در اوایل دهه 1990 در آمریکا متولد شد. این مد که همراه با شلوار های ساده جین و لباس های چهارخانه زاپ دار بود توسعه و گسترش پیدا کرد. همراه این جوراب شیشه ای می توانید از کفش کانورس استفاده کنید. انتخاب بسیار خوبی برای استایل گرانج به همراه این جوراب می باشد. کتونی معروف برند کانورس، یک کتونی ساده و بند داری است که ساق دار و بدون ساق آن در بازار مشاهده می شود. از دیگر کتونی های ساده ای که برای این استایل به همراه جوراب ساق بلند شیشه ای یا طرح دار شما می تواند مناسب باشند، برند ونس است. همراه این مدل کفش ها، باید پیراهن مناسب برای پوشیدن با جوراب ساق بلندی که انتخاب کرده اید پیدا کنید.
توصیه می شود، برای استایل گرانج اگر جوراب زنانه شما شیشه ای و طرح دار با رنگ مشکی می باشد، با یک تیشرت اورسایز مشکی یا یک رنگ تیره، سبز لجنی یا آبی پررنگ بپوشید. یک دامن کوتاه یا شلوارک های با جنس کتان یا جین های بسیار ضخیم به رنگ خاکستری یا یخی می تواند انتخاب مناسبی باشد برای استایلی که انتخاب کرده اید. اگر می خواهید ظاهر رسمی تری داشته باشید، یا در مجالس و مهمانی های رسمی می خواهید از جوراب استفاده کنید توصیه ما این است که سعی کنید جورابی را که انتخاب می کنید به رنگ مشکی باشد و همراه با دامن بلند بپوشید و یا یک شلوار مناسب بپوشید. یا می توانید از جوراب های تک رنگ استفاده کنید. جوراب ساق بلند بالای زانو با ضخامت بیشتر، اگر به حالت رنگی و با طرح های روشن باشد، پوشیدن آن می تواند استایل عروسکی برای شما بسازد. جوراب ساق بلند را با دامن یا با پیراهن های بلند که رنگ روشن و مناسب با جورابتان دارند انتخاب کنید.

نحوه ی ست کردن لباس با جوراب ساقدار2

جوراب ساق بلند زیر زانو

این جوراب دخترانه از مدل جوراب هایی ست که هیچ گاه قدیمی نمی شوند. در قدیم این طرح جوراب را بیشتر دختران در سنین کمتر و با پیراهن های طرح دار می پوشیدند. اغلب جوراب های ساق بلند زیر زانو را به رنگ های مختلف تولید می کنند. اما این مدل جوراب در بزرگسالان نیز طرفدار دارد. این جوراب ها با لباس و دامن بلند پوشیده می شوند. کاربرد دیگری که می تواند داشته باشد برای محافظت از پا، در سرمای زمستان می باشد. اگر انتخاب شما جوراب تک رنگ باشد، می توانید رنگی را انتخاب کنید که به زمینه لباس یا پیراهن شما تناسب داشته باشد. جوراب ساق دار زیر زانو از جمله جوراب هایی است که برخی از ورزشکاران هم از آن استفاده می کنند. البته می توان انتخاب مناسبی حتی برای آقایان نیز باشد. جوراب های زیر زانو و جوراب های ساق بلند بالای زانو در صورتی که به صورت رنگی تهیه می کنید، باید بدانید که این جوراب ها به چند دسته تقسیم می شوند که ما به دو مورد آن اشاره می کنیم. استایل مونوکوروم یا تک رنگ که همانطور که می دانید به لباس های با رنگ های مختلف نمی توان در این استایل استفاده کرد.
همانطور که گفتیم، استایل مونوکروم از دو بخش مونو به معنی تک و کروم به معنی رنگ تشکیل شده است. به این معنی می باشد که لباس هایی که برای استایل خود انتخاب می کنید، باید همگی تک رنگ باشند. در استایل ماکسیمال نیز می توانید از جوراب های رنگی ساق بلند یا زیر زانو استفاده کنید. استایل ماکسیمال، یک پیچیدگی و نامرتبی و بی پروایی خاصی در استایل شما می باشد. خیلی از افرادی که از این استایل استفاده می کنند. معمولا همراه این جوراب های رنگی کفش های پاشنه دار می پوشند و از دامن های چهارخانه و رنگی استفاده می کنند.

نحوه ی ست کردن لباس با جوراب ساقدار3

جوراب نیم ساق

از دسته مدل جوراب های پرطرفدار در بین زنان و مردان و کودکان است. جوراب های نیم ساق را در استایل ماکسیمال استفاده می کنند. اگر می خواهید یک جوراب مناسب برای محل کارتان انتخاب کنید که هنگام نشستن مچ پای شما مشخص نباشد و در عین حال استایل شما نیز بهم نریزد، این مورد جوراب ساق کوتاه زنانه مناسب استایل اداری شما می باشد. از جوراب نیم ساق و جوراب زیر زانو می توانید در استایل کژوال نیز استفاده کنید. استایل کژوال استایلی است که حالت رسمی نداشته باشد. این استایل کژوال یک استایل بسیار راحتی می باشد و برای هم مردان و هم زنان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهید جوراب زیر زانو یا نیم ساق را در این استایل ست کنید باید یک دامن در کنار آن داشته باشید. در واقع از این استایل در مراسم ها و مهمانی ها پوشیده می شود. معمولا لباس های مورد نظر در این استایل پرزرق و برق و خیلی تنگ یا تهیه شده از پارچه های پر از رنگ و شلوغی بیش از حد نیستند.

نحوه ی ست کردن لباس با جوراب ساقدار

نکات ست کردن جوراب

یکسری از نکاتی که باید برای ست کردن انواع جوراب به کار ببرید، این است که سعی نکنید که رنگ کفش خود را با رنگ جوراب ست کنید. این موضوع را می توانید با کمی دقت در اطرافتان ببینید. یا مورد دیگر اینکه ست کردن مدل و طرح جوراب یا رنگ آن با رنگ و طرح لباس خود، باعث بد دیده شدن استایلتان می شود. اما خب این مورد برای همه ی موارد دلالت نمی کند. سعی کنید اغلب جوراب خود را با شلوار خود ست کنید. ست کردن جوراب، نه با کفش و نه به همراه پیراهن استایل خوبی به شما نمی دهد. برای مثال هنگامی که شما از جوراب به رنگ مثلا صورتی یا قرمز استفاده می کنید شاید ظاهر خوشایندی نداشته باشد که آن را همراه با یک شلوار صورتی یا قرمز یا پیراهنی به این رنگ انتخاب کنید.
مورد دیگری که هنگام تهیه جوراب باید دقت کرد، برندی است که جوراب شما دارد. برند های مختلفی برای جوراب هستند که برای خود می توانید انتخاب کنید. از برند های بسیار خوبی که می توانید در سایت پادمیرا مشاهده کنید،  برند bombas و adidas و nike هستند و در تولید جوراب از لحاظ کیفیتی بسیار پیشرو بوده و محبوب می باشند. سعی نکنید با کفش مجلسی جوراب ساق داری بپوشید، که ضخامت آن بسیار زیاد باشد و طرح آن مناسب برای پوشیدن با یک کفش مجلسی نباشد. معمولا سعی می شود برای انتخاب با کفش مجلسی از رنگ جوراب مشکی یا سفید استفاده شود. اگر همزمان شلوار و جوراب طرح دار بپوشید، این کار استایل شما را بسیار شلوغ نشان می دهد. این یک قانون کاملا مشخصی است که در صورتی که از شلوار های طرح دار و چهار خانه استفاده کردید دیگر جورابی با طرح و رنگ شلوغ همراه با آن انتخاب نکنید. قانون دیگری که وجود دارد این است که همراه با کفش های خود تا آنجایی که می توانید از جوراب سفید استفاده نکنید. پوشیدن جوراب ساق بلند سفید که همراه با شلوار پوشیده می شود باعث جلب توجه می گردد. به همین علت بهتر است که فقط زمانی که کفش شما سفید باشد همراه با جوراب ساق بلند سفید آن را بپوشید.

نتیجه گیری

جوراب پوشش بسیار مهمی برای انسان می باشد. جوراب زنانه را به دودسته ی ساق دار و بدون ساق تقسیم می کنند. جوراب های ساق بلند از جمله جوراب های محبوب می باشند و کاربرد فراوانی دارند. جوراب ساق بلند به چند دسته تقسیم می شوند که ما سه دسته ی مهم آن را نام می بریم. اولین گروه از جوراب های ساق بلند که بسیار محبوب هستند، جوراب های ساق بلند بالای زانو می باشند. استایل مناسب با این جوراب، استایل گرانچ می باشد. استایل گرانج، از جمله استایل هایی است که نوجوانان و جوانان امروزه از آن استفاده می کنند و رنگ اغلب این سبک استایل مشکی می باشد. جوراب ساق بلند زیر زانو، برای استایل ماکسیمال مناسب می باشد. استایل ماکسیمال پیچیدگی و نامرتبی زیادی دارد. اما دارای رنگ و طرح های بسیاری است. این استایل شما را بسیار شاد نشان می دهد. می توانید برای این استایل از جوراب ساق بلند رنگی استفاده کنید که مناسب برای این استایل می باشد. و جوراب نیم ساق نیز مورد استفاده در استایل کژوال می تواند باشد. کژوال یک استایل بسیار راحت و انتخاب مناسبی برای استایل روزمره و بیرون از منزل و حتی در محیط کاری است. شما می توانید از جوراب های نیم ساق با طرح ضخیم و یا شیشه ای بسیار نازک از این جوراب برای این استایل استفاده کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/