gif
gif mobile
اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف

معمولا افراد هنگام خرید لباس زنانه و مردانه و آماده شدن برای رفتن به جایی دقت و توجه زیادی به جوراب خود نمی کنند و به آن اهمیتی نمی دهند. در واقع تنها به بلوز و پیراهن و شلوار خود توجه می کنند تا مرتب و ست باشند که این حرکت یک اشتباه کلیدی در زمینه استایل کردن لباس ها است که توسط خیلی از افراد رخ می دهد مخصوصا برای زمان هایی که جوراب در استایلتان مشخص است اگر هماهنگی با لباس های شما نداشته باشد ظاهر شما را بهم می زند. در مقابل یکسری از افراد هم هستند که کاملا به تیپ و ظاهر خود و هرآنچه که می پوشند اهمیت می دهند این افراد برایشان تفاوتی ندارد که برای خرید چه چیزی به بازار رفته اند حتی اگر خرید جوراب هم باشد به اندازه بلوز و شلوار و چیزهای دیگر همانقدر زمان گذاشته و با حساسیت بالا انتخاب می کنند. البته امروزه جوراب ها با تنوع زیادی که دارند جزو اکسسوری های ضروری به حساب می آیند. بنابراین توجه به ست بودن جوراب با استایل خود بسیار حائز اهمیت است.

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف

انواع جوراب ها

قبل از اینکه بتوانیم استایل های خود را با جوراب هماهنگ کنیم باید با مدل های آن آشنا شویم. از طرفی امروزه جوراب ها طرح های جذاب و متنوع زیادی دارند که کار را برای شما راحت تر می کنند انواع جوراب ها به طور کلی عبارت است از :

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف

جوراب های زنانه ساق بلند

جوراب های ساق بلند در قدیم زیاد دیده می شد اما امروزه در بسیاری از استایل های اسپرت و دورهمی از آن ها استفاده می شود و دوباره وارد بازار شده اند. از طرفی جوراب های ساق بلندهم اندازه های متفاوتی دارند، بلندی برخی از این جوراب ها به اندازه ساق پا تا زیر زانو است و در برخی موارد اندازه آن به زانو و یا بالاتر هم می رسد. جوراب های ساق بلند دارای طرح های متفاوتی هستند که می توان با توجه به استایل و سلیقه خود هرکدام از آن هارا انتخاب کرد.

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف

جوراب زنانه ساق کوتاه

جوراب های ساق کوتاه که به آن ها جوراب خدمه هم گفته می شود را زیاد دیده ایم معمولا تا زیر مچ را می پوشانند و اغلب آن را با شلوار های جین کوتاه ست می کنند برای استایل های اسپرت بسیار پر کاربرد هستند این جوراب ها هم رنگ بندی و طرح های متفاوتی دارند. اما اغلب رنگ بندی های آن با طرح های ساده بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف

جوراب مچی دخترانه

این سبک از جوراب ها تا روی مچ پا را می پوشاند و از آن بالاتر نمی رود بیشتر به همراه کفش های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند. اما مدل های زنانه جوراب های مچی هم هستند که بسیاری از خانم ها در روزمره از آن ها استفاده می کنند و می توانند به راحتی با انواع استایل ها آن را ست کنند.

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف1

◘ جوراب های کالج

جوراب کالج از جوراب هایی هستند که رویه جوراب معلوم نیست و غالبا این سبک جوراب ها مخصوص کفش های کالج می باشد هرچند نپوشیدن جوراب کالج به همراه کفش کالج از نظر بسیاری از افراد مانعی ندارد اما نپوشیدن جوراب کالج مشکلات دیگری مانند بوی بد و عرق کردن پا را به همراه دارد.

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف2

جوراب تا به تا

جوراب های تا به تا که تازه چند سالی است که وارد چرخه مد شده طرفداران زیادی در سنین مختلف پیدا کرده، اغلب برای استایل های هنری و اسپرت کاربرد دارند در واقع این جوراب ها دارای دو لنگه با اندازه و سبک یکسان است اما تفاوت آن ها تنها روی طرح جوراب هاست. البته تفاوت طرح ها به صورتی است که جفت بودن جوراب ها معلوم است ولی یک طرح را با سبک های متفاوت روی هرکدام از لنگه های جوراب ترسیم شده به همین دلیل به آن ها جوراب های تا به تا می گویند. این جوراب ها در سایز های متفاوت وجود دارد ممکن ساق بلند یا ساق کوتاه و یا حتی مچی باشند.    

مجموعه پادمیرا یکی از فروشگاه های معتبری است که می توانید با مراجعه به سایت از انواع مدل جوراب ها دیدن فرمایید و جوراب مناسب با استایل و سلیقه خود را خریداری نمایید.

نکات مهم ست کردن جوراب با لباس ها

همیشه برای داشتن یک استایل مرتب و هماهنگ نیاز است تا برخی نکات  استایل کردن را رعایت کنیم. دانستن و رعایت نکات ریز و مهم در داشتن نتیجه  ایده آل به ما کمک می کند مجموعه هایی هم هستند که به شما کمک می کنند تا جوراب مناسب با استایل خود را پیدا کنید. خرید جوراب زنانه از مجموعه پادمیرا شما را به استایل مناسبتان نزدیکتر می کند. در ادامه با یکسری نکات کلیدی استایل لباس با جوراب آشنا می شویم:

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف3

• جوراب سفید در بیشتر استایل ها ممنوع است

ممکن است حتی خواندن تیتر این نکته برایتان تعجب برانگیز باشد که جوراب سفید برای استایل ها مناسب نیست چرا که جوراب های سفید در تمام دنیا به عنوان یک کالای پر مصرف به حساب می آیند در واقع به جرات می توان گفت که پوشیدن جوراب سفید با هیچ نوع شلوار و استایلی فارغ از جنس و سبک هم خوانی نداشته و مناسب نیست به همین دلیل انتخاب جوراب سفید کلا توصیه نمی شود. اما کارشناسان صنعت مد و طراحان معتقدند که می توان تنها در زمان ورزش و استایل های ورزشی از جوراب سفید بهره برد اما جدا از استایل ورزشی نمی توان جوراب سفید را با استایلی ست کرد.

• پوشیدن جوراب ساق کوتاه در استایل رسمی و مجلسی ممنوع

در واقع به جوراب هایی که قد آن تا زیر مچ پا باشد را جوراب های ساق کوتاه می گویند. اگر به یک محیط رسمی و یا مجلسی دعوت شده اید و می خواهید استایلی رسمی و کلاسیک داشته باشید در چنین مواقعی پیشنهاد می شود که جوراب ساق کوتاه نپوشید زیرا استایل شما را بسیار نا مرتب و آشفته نشان می دهد.
همچنین می توانید یک جفت جوراب را به همراه کفش راحتی اسپرت و شلوار گرم کن مناسب بپوشید و یک استایل روزانه راحت داشته باشید در این استایل بهتر است از جوراب و شلوار هم رنگ استفاده کنید اما می توانید از رنگ جوراب متضاد هم بهره ببرید.

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف4

• ست کردن جوراب با شلوار، نه با کفش

یکی از نکاتی که ممکن است برای خیلی از افراد کمی عجیب به نظر برسد این است که باید جوراب را با شلوار خود ست کنید. ست کردن جوراب با کفش یک اشتباه رایج است که اغلب اطلاعی از این نکته ندارند. بنابراین زمانی که می خواهید جوراب انتخاب کنید باید متناسب با رنگ شلوار خود بگیرید. می توانید رنگ جوراب خود را در یک طیف رنگی با شلوار خود انتخاب کنید به عنوان مثال اگر رنگ شلوار شما سرمه ای است جوراب به رنگ آبی تیره گزینه مناسبی است. اگر شلوار شما طرح دار است می توانید جوراب خود را مطابق با یکی از رنگ های شلوارتان انتخاب کنید.

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف5

• مهمترین نکته، پوشیدن صندل به همراه جوراب ممنوع است

به جرات می توان گفت که این نکته از مهمترین مواردی است که حتما باید رعایت شود و هیچ استثنایی ندارد یعنی تحت هیچ شرایطی پوشیدن صندل به همراه جوراب جایز نیست. اگر می خواهید حتما جوراب داشته باشید، پس از پوشیدن صندل باید صرف نظر کنید. در مقابل اگر پوشیدن صندل برایتان مهم هست بهتر است بدانید که حتی پوشیدن نازکترین جوراب هم با صندل اشتباه است. این نکته محدود به خانم ها و یا آقایان نمی شود بلکه یک قانون مشمول است که برای داشتن استایل متناسب همه افراد باید آن را رعایت کنند.

• از یک جوراب زیاد استفاده نکنید

به طور معمول طول عمر یک جوراب 6 ماه است و بعد از آن باید آن را دور بیاندازید حتی اگر جوراب شما قابل استفاده باشند بهتر است بیشتر از این زمان از آن ها استفاده نکنید.

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف6

• همزمان جوراب و شلوار طرح دار نپوشید

این یکی از نکات مشخص و ساده ای است که در خیلی از موارد کاربرد دارد و اغلب آن را رعایت می کنند در هنگام جوراب پوشیدن هم این نکته مستثنا نیست  یعنی هنگامی که شلوار شما طرح دار است از جوراب ساده استفاده کنید و در عوض زمانی که شلوار شما ساده است می توانید از جوراب های طرح دار  هم بهره ببرید.

ایده هایی برای ست کردن انواع جوراب با لباس ها

امروزه تنوع جوراب ها بسیار زیاد شده است که به راحتی می توان برای استایل های متفاوت خود از آن ها بهره برد. جوراب ها برای انواع استایل های رسمی، کلاسیک، هنری و ... کاربرد دارند. همچنین جوراب ها انواع مختلفی دارند از جمله جوراب های زنانه ساق بلند، جوراب زنانه ساق کوتاه، جوراب تا به تا، جوراب کالج و ... در ادامه این بخش با یکسری از ایده ها و استایل های جالب و کاربردی با انواع جوراب ها آشنا می شویم.

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف7

اصول ست کردن جوراب در استایل رسمی

یکی از کاربردهای جوراب استفاده از آن در استایل های رسمی است. در استایل های رسمی مردانه حتما توجه کنید که رنگ جوراب شما باید با رنگ شلوارتان یکی باشد البته می تواند در طیف رنگی شلوارتان قرار بگیرد بنابراین ست کردن جوراب با کفش اصلا ظاهری جالبی به استایل رسمی شما نخواهد داد. همچنین پوشیدن جوراب با رنگ متضاد با شلوار برای استایل های رسمی اصلا مناسب نیستند. همچنین از آنجایی که جوراب ها ساق های متفاوتی دارند برای این استایل ها بهتر از جوراب نیم ساق و یا جوراب ساق بلند استفاده کنید. از ترکیب های ایده آل رسمی می توان به:
- ترکیب شلوار سرمه ای با جوراب سرمه ای و یا رنگی تیره همچنین آبی تیره هم انتخاب خوبی است.
- ترکیب شلوار مشکی با جوراب مشکی
- پوشیدن شلوار طوسی به همراه جوراب طوسی و یا تیره تر و یا رنگی در تناژ طوسی

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف8

اصول ست کردن جوراب در استایل اسپرت

از جوراب ها می توانید در استایل اسپرت هم استفاده کنید برای ست کردن استایل اسپرت خود می توانید تمام قوانین استایل رسمی اگر دوست داشتید رعایت کنید در غیر این صورت می توانید در این استایل از جوراب ساق کوتاه و یا ساق بلند با توجه به سلیقه خود بهره ببرید. همچنین رنگ بندی جورابی که می خواهید در استایل اسپرت خود استفاده کنید می تواند ارتباط چندانی به شلوار شما نداشته باشد.
- پوشیدن شلوار جین زنانه یا مردانه با جورابی از رنگ های زرد و قرمز و آبی و یا هر طرح و رنگ دیگر مانعی ندارد.
- به همراه شلوار جین سیاه هم می توانید از جوراب سیاه و یا هر رنگ و طرح های متفاوت دیگر بهره ببرید.

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف9

اصول ست کردن جوراب در استایل هنری

استفاده از رنگ بندی ها در لباس پوشیدن از ویژگی های استایل هنری است زیرا این سبک یه حس شادی و سرزندگی را به مخاطب القا می کند از طرفی برای داشتن یک استایل هنری تمام قوانین تا حدودی نقض می شود زیرا در استایل هنری اغلب از جوراب های طرح دار با رنگ بندی های گوناگون استفاده می شود در این بین برخی از هنرمندان و افراد هم هستند که ترجیح می دهند رنگ جورابشان با شلوار و بلوز و کفش های دیگرشان به طور کلی فرق داشته باشد. البته این تفاوت رنگ ها هم بی ربط به هم دیگر نیستند و باید یک هارمونی در کنار یکدیگر داشته باشد یعنی  رنگ جوراب شما در استایل هنریتان علاوه بر ضدیت با رنگ های دیگر لباس های شما، مکمل همدیگر هم باشند.
به عنوان یک مثال از استایل هنری برای اینکه هارمونی و مکمل بودن تضاد رنگی در استایل هنری را راحت تر درک کنید. ممکن است یک نفر دوست داشته باشد یک پیراهن یشمی که چهارخانه های مشکی دارد را با یک شلوار کتان مشکی زنانه و مردانه ست کند در ادامه از یک کفش چرم قهوه ای هم برای تکمیل استایل خود بهره ببرد. این فرد برای جوراب ترجیح می دهد از یک جوراب خالدار قرمز در استایل خود استفاده کند. انتخاب جوراب به این رنگ قانون (مداد رنگی نباشیم) را نقض می کند. اما به دلیل هارمونی رنگی قرمز و سبز که در طبیعت هم آن را مشاهده می کنیم مانند سبزی چمن و قرمزی گل هاست. همچنین  ویژگی خنثی بودن رنگ مشکی و همخوانی رنگ های قرمز و قهوه ای متوجه می شویم که نه تنها قانونی نقض نشده بلکه طبیعت هنرمند کمک کرده تا این هارمونی بین رنگ ها ایجاد شده یک استایل شیک و هنری را برای آن فرد ایجاد کند.

اصول ست کردن جوراب با استایل مختلف10

اصول ست کردن جوراب در استایل ورزشی

از ویژگی های استایل ورزشی این است که شما با آن راحت باشید تا در حین انجام فعالیت و تحرکات ورزشی برایتان مشکلی پیش نیاید. از این رو بهتر است تا جوراب های مچی را برای استایل های ورزشی خود استفاده کنید. از طرفی بهره مندی از جوراب های سفید هم می تواند ظاهر منظمی به استایل شما بدهد. مخصوصا زمانی که به طور کامل لباس ورزشی شما سفید است پوشیدن جوراب سفید بهترین انتخاب است. در مقایل اگر رنگ تی شرت شما سفید نبود می توانید جورابتان را رنگی متناسب با تی شرت خود انتخاب کنید.
در استایل های ورزشی هم اگر دوست داشته باشید می توانید رنگ جوراب خود را متناسب با شورتک ورزشی خود انتخاب کنید اما بطورکلی در این استایل نیازی به رعایت سفت و سخت این موارد نیست. تنها نکته و دقتی که باید داشته باشید این است که رنگ بندی لباس های ورزشی شما باهم هماهنگی داشته باشند و به اصطلاحی استایل شما شبیه جعبه مداد رنگی نشود. برای جلوگیری این اتفاق بهتر است جوراب خود را رنگی انتخاب کنید که در استایل شما حداقل دو الی سه رنگ استفاده شده باشد.

جمع بندی

در این مقاله درباره انواع جوراب هایی که در بازار وجود دارد صحبت کردیم جوراب هایی که شما می توانید با مراجعه به فروشگاه پادمیرا آن ها را تهیه کنید انواع جوراب ها به طور کلی شامل جوراب ساق بلند زنانه، جوراب های ساق کوتاه، جوراب های مچی و جوراب های تابه تا و ... هستند که هرکدام از آن ها برای سبک های متفاوتی کاربرد دارند. همچنین درباره یکسری از نکات مهم استایل کردن جوراب با لباس های خود را با شما در میان گذاشتیم تا بتوانید استایل مرتب و منظمی را داشته باشید گفتیم که در استایل های رسمی برای ست کردن جوراب باید آن را با شلوار خود ست کنیم نه کفش همچنین از پوشیدن جوراب سفید مگر در استایل های ورزشی جدا خودداری کنیم. تنوع استفاده از جوراب ها در استایل های محتلف، زیاد است که در این مقاله راجب آن صحبت کردیم.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/