gif
gif mobile
تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت

تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت

1401/10/27 آموزش

لباس های بافت زنانه را می توان ژاکت زنانه، پلیور زنانه، یقه اسکی زنانه، بلوز بافت زنانه، شال زنانه، کلاه زنانه، پاپوش بافت زنانه و... نامید. که در این مقاله قصد داریم به تفاوت های لباس های زمستانی و پاییزی که در فصول سرد سال استفاده می شوند و بافت های ریز و درشت دارند بپردازیم. تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت موضوع این مقاله است پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت2

خرید بافت زنانه با شروع فصل سرما یکی از اصلی ترین و ابتدایی ترین کارهاییست که بانوان شیک پوش و خوش سلیقه به آن فکر می کنند. با پیشرفت صنعت نساجی و ریسندگی، امروزه مدل های مختلفی با جنس های گوناگونی از پارچه و کاموا در بازار عرضه می شود. اما برای خرید لباس بافت زنانه باید سراغ چه مدل بافتی برویم؟ بافت ریز یا درشت؟ ما در این مقاله قصد داریم تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت را بررسی کنیم. برای این که آگاهانه خرید کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت3

تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت

لباس بافت زنانه را در دو نوع بافت ریز و بافت درشت می بافند. در این جا قصد داریم هر کدام از این دو نوع بافت را توضیح دهیم و تفاوتشان را با یکدیگر بیان کنیم. با ما باشید.

تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت

• منظور از لباس بافت ریز چیست؟

بسیاری از لباس هایی که با ماشین بافته می شوند بافت ریز هستند. مثل انواع پولیورهای ظریف و نرمی که هم آقایان و هم بانوان استفاده می کنند از مدل های بافت ریز هستند. بافت ریز یعنی بافتی که تار و پود آن بسیار نزدیک به هم و با بافتی ظریف تر از معمول و با کامواهای ظریف تر بافته می شود. این مدل، بافتیست که شما به راحتی نمی توانید خطوط بافت آن که همان تار و پودش هست را از هم تفکیک کنید و یا از هم باز کنید. این مدل لباس های بافت را با ماشین می بافند چرا که بافت آن ها با دست کاری بسیار سخت و دشوار بوده و اگر این کار انجام شود قیمت بافت زنانه ای که با دست به صورت بافت ریز بافته شده بسیار بسیار گران قیمت است و هر کسی نمی تواند آن را خریداری نماید. به همین علت بیشتر سعی می کنند که لباس های بافت ریز را با ماشین ببافند که هم زمان کمتری را می خواهد و خیلی زودتر و سریع تر از بافندگی با دست آماده می شود و هم نیروی کار کمتر و دیرتر دچار فرسودگی خواهد شد.
نکته ای که در مورد لباس های بافت ریز وجود دارد اینست که معمولاً این مدل لباس های بافت را در زمان هایی که هوا خیلی سرد نیست استفاده می کنند چرا که به اندازه بافت درشت ضخیم نیست. به همین علت در اواخر فصل پاییز و اوایل بهار که هوا کمی سرد است از این مدل بافت ها استفاده می کنند. البته لباس بافت ریزی که مناسب فصل زمستان و هوای خیلی سرد هم باشد وجود دارد که آن بستگی به جنس کاموای آن و نحوه ی بافتش بر می گردد. ولی اغلب برای هوای نه چندان سرد، از بافت ریز استفاده می کنند.

تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت5

• منظور از لباس بافت درشت چیست؟

اما در مورد بافت درشت، دقیقاً برعکس بافت ریز است. یعنی لباس بافتی که تار و پودهای آن از هم فاصله دارند و با کامواهای کلفت تر و ضخیم تر بافته می شوند. این مدل بافت زنانه هم به صورت ماشین بافت عرضه می گردد و هم به صورت دست بافت تولید می شود. همانطور که گفتیم لباسی که دست بافت باشد با قیمت خیلی بیشتری عرضه می گردد ولی لباس های ماشین بافت قیمت بسیار مناسب تری دارند. لباس بافت زنانه ای که به صورت بافت درشت، بافته شده باشد معمولاً به تنهایی استفاده نمی شود. چرا که به دلیل این که بافت آن درشت است، سوراخ های ریزی داخل بافت وجود دارد و هوای سرد ممکن است از آن عبور کند. برای جلوگیری از چنین مشکلی حتماً باید یک لباس ظریف تر مانند شومیز نخی یا پشمی ظریف زیر بافت خود بپوشید تا مانع عبور سرما شوید و در ضمن با این کار در حقیقت گرما را در محاصره ی لباس بافت خود قرار می دهید.
نکته ای که در مورد لباس بافت ریز گفتیم نیز در مورد لباس بافت درشت صادق است اما کاملاً بر عکس آن می شود. یعنی لباس بافت درشت به دلیل ضخامت و کلفتی آن مخصوص هوای خیلی سرد است. یعنی شما در فصل پاییز که هنوز هوا آن چنان سرد نیست یا در ابتدای فصل بهار که از سختی سرما گذشته است نمی توانید لباسی با بافت درشت بپوشید چرا که ممکن است در فضای بسته یا حتی باز گرمتان شود. این مدل لباس ها مخصوص هوای خیلی سرد، مکان هایی که هوای آن جا خیلی سردتر است استفاده می گردد.

تفاوت های بین لباس بافت ریز و بافت درشت4

جمع بندی

خرید لباس بافت زنانه از جمله لباس هاییست که در فصل سرما ضروری بحساب می آید. لباس بافت در دو نوع بافت ریز و بافت درشت تولید می گردد که بافت درشت بیشتر مخصوص ماه هایی از سال است که هوا به شدت سرد و یخچالی می باشد. در مقابل لباس بافت ریز برای زمانی که سرمای هوا هنوز شدید نشده مناسب تر است. فروشگاه لباس پادمیرا ارائه دهنده انواع لباس بافت در مدل های مختلف می باشد. برای دیدن محصولات ما لطفاً اینجا کلیک کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/