gif
gif mobile
شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟

برای اکثر بانوان داشتن راحتی و آزادی در پوشیدن لباس بسیار مهم است. فصل زمستان، یکی از چالش هایی است که خانم ها با آن روبرو هستند. احتمالا خانم ها بیشتر با مشکل دست و پاگیر بودن در انتخاب لباس مواجه شده اند و انتخاب لباس هایی مثل پالتوهای بلند و یا ترنچ کت ها و بارانی ها گزینه مناسبی برای فعالیت های روزمره نیستند. در بین لباس های مختلفی که برای روزهای سرد پاییز و زمستان می توان انتخاب کرد، شکت انتخابی پرکاربرد برای روزهای پرمشغله که می خواهیم همزمان راحتی و گرمای مناسبی از پوشش خود تجربه کنیم. این لباس نه تنها در کشورهای خارجی ترند شده بلکه در ایران نیز طرفداران زیادی مخصوصا در بین بانوان پیدا کرده است. یکی از دلایل ترند شدن شکت در ایران تطابق این لباس با قوانین کشورمان می باشد. همینطور می توان این موضوع را نیز در نظر گرفت که این پوشش شباهت زیادی به استایل وینتیج، استایل گرانج و بوهمین دارد و به همین علت با سلیقه دختران امروزی همخوانی دارد. در این مقاله پادمیرا مگ قصد دارد به معرفی شکت و چگونه ست کردن آن بپردازد. با ما همراه باشید.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟

شکت چیست؟

در واقع از ترکیب دو کلمه جکت (jacket) یا همان ژاکت و شرت (shert) به معنی تیشرت، لباسی به نام شکت را طراحی کرده اند. این لباس همان پیراهن مردانه و معمولا چهارخانه ایست که پارچه آن ضخامت مناسبی برای روزهای سرد پاییز و زمستان دارد. اما در بین مردم اینطور جا افتاده است که شکت ها برای روزهای نه چندان گرم و سرد اوایل بهار و پاییز کاربرد دارند. اما با توجه به طراحی های جدید در سال های گذشته از این لباس، به ترند روز تبدیل شده و به جز بهار و پاییز از ان به عنوان بالاپوشی برای روزهای سرد سال نیز می توان استفاده کرد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این لباس کوتاهی به اندازه آن است که باعث توجه بالای خانم ها شده است.
با خرید شکت خیالتان از بابت انتخاب سایر لباس هایتان هم راحت باشد، این لباس الگویی از پیراهن مردانه اورسایز است که به راحتی می توان آن را به عنوان بالاپوش استفاده کرد. بنابراین نگران ست کردن رنگ لباس های زیر شکت نباشید زیرا شما با بستن دکمه های لباستان ظاهری جذاب برای خود ساخته اید.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟1

شکت ها متنوع هستند

همه لباس های مردانه و زنانه تنوع بالایی دارند و به همین دلیل اغلب شما در زمان خرید بدون هیچ دردسری گزینه مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری می کنید. برای مثال زمانیکه خانم ها برای خرید مانتو به بازار یا به سایت های اینترنتی مراجعه می کنند مدل های زیادی از مانتو می بینند که شاید به سختی یا به آسانی مانتوی مورد نظر خود را پیدا کنند. شکت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، تنوع بالای این لباس باعث شده که شما با هر سلیقه ای بتوانید بهترین و مناسب ترین خود را خریداری کنید.
یکی از خوبی های شکت این است که هم لباسی زنانه و هم مردانه به شمار می آید، که هر دو گروه می توانند برای خوش استایل بودن در پاییز و بهار از آن استفاده کنند. از مدل های رایج این لباس می توان به شکت با جیب های روی سینه تا شکت با دکمه های بزرگ و تزئینی و... اشاره کرد. جنس این لباس نیز معمولا از تارتان، تویید و چرم نازک می باشد اما مدل چهارخانه آن در بین افراد زیادی طرفدار دارد. شکت ها را می توان با انواع مدل های شلوار جین ست کرد ولی برای داشتن یک استایل زیبا با شکت، شلوار جین فاق بلند زنانه یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟

بهترین رنگ بندی برای شکت ها در فصل پاییز چیست؟

برای خرید شکت باید از قبل به این موضوع فکر کنید که چه رنگی مناسب ست کردن با سایر لباس هایتان است. از آنجا که شکت ها شباهت زیادی به ژاکت دارند در نتیجه باید همراه آن لباس های دیگری نیز پوشید. پس در این لحظه ابتدا به داخل کمد لباستان نگاهی بیندازید و ببینید ار چه رنگ هایی بیشتر استفاده می کنید. اغلب افراد برای خرید شکت رنگ هایی مانند بژ، قهوه ای، کرم، شکلاتی و مشکی را انتخاب می کنند که برای فصل پاییز بهترین هستند و می توان آنها را با هر تناژ رنگی ست کرد. یکی دیگر از انواع شکت ها، شکت های پرزدار و پفی هستند که با توجه به بافت ضخیم شان برای فصل پاییز گزینه ای مناسب هستند و ظاهری بامزه و جذاب را برای شما می سازند.
شما حتی می توانید برای داشتن یک استایل شاد و جذاب از رنگ های صورتی روشن، آبی روشن، سبز و لیمویی و نارنجی نیز استفاده کنید که معمولا خانم های جوان از این رنگ ها بیشتر استقبال می کنند. رنگ های پاستلی را هم می توانید جزو انتخاب های خود قرار دهید و آنها را با رنگ های متفاوتی ست کنید. همینطور پیشنهاد می کنیم از رنگ های نئونی برای شکت انتخاب نکنید زیرا ست کردن این رنگ با رنگ های دیگر کار بسیار سختی است.

مشخصات شکت

بیشتر مدل های شکت موجود در بازار و فروشگاه های اینترنتی به صورت گشاد طراحی و دوخته شده است. اگر قصد خرید شکت دارید، پیشنهاد ما به شما این است که دو سایز بزرگتر از اندازه نرمال خود را خریداری کنید. البته این موضوع که عنوان کردیم یک قانون نیست و افراد زیادی هستند که دوست دارند شکت را سایز خودشان انتخاب کنند. با توجه به اینکه پارچه بکار رفته در طراحی شکت ها ضخیم می باشد، این مدل لباس ها را برای روزهای خنک پاییز و بهار انتخاب بهتری می باشند زیرا در گرم نگه داشتن شما تاثیر زیادی دارند. دوخت و طراحی متنوع این مدل لباس باعث شده که دست شما برای انتخاب کردن کاملا باز باشد.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟3

شکت مردانه

همانطور که در بالا اشاره کردیم شکت ها هم زنانه و هم مردانه هستند. با خرید یک شکت زیبا و جذاب مردانه می توانید این لباس را با شلوارهای اسلش مردانه ست کنید و یک استایل زیبا برای خود بسازید. این استایل معمولا در بین آقایان جوان رایج می باشد. البته برای اینکه خوش پوش تر بنظر برسید می توانید شکت خود را در روزهای سرد با بلوز یقه اسکی ست کنید.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟

شکت زنانه

شاید پوشیدن این سبک لباس برای خانم های ایرانی به خاطر نوع پوشش و حجابی که دارند کمی سخت باشد. اما دخترهای جوان به راحتی می توانند برای جذاب تر شدن استایلشان از این سبک لباس استفاده کنند. با انتخاب شکت که از پارچه جین دوخته شده است، می توان یک استایل کامل و جذاب برای خانم های ایرانی ساخت.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟5

نکات مهم در مورد شکت های طرح دار

شکت های چهارخانه معمولا در اکثر مغازه ها و فروشگاه های آنلاین موجود هستند، زیرا این مدل در فصل پاییز بسیار محبوب است و ترکیب شکت های چهارخانه با ترند های پاییزی می تواند یک ترکیب عالی و شیک باشد. معمولا مدل های چهارخانه با رنگ های قهوه ای، کرم، سبز و قرمز محبوبیت بیشتری دارد. حتی بسیاری از شکت ها در رنگ های سفید و خاکستری نیز موجود هستند. اگر قصد ندارید از رنگ های ترند فصل پاییز استفاده کنید، می توانید از رنگ های بنفش، آبی و زرد نیز خریداری کنید. همچنین می توانید با شکت طرح دار رنگی خود یک لباس مونوکروم را ست کنید که یک استایل جذاب برای شما می سازد. شکت های طرح دار جزء جذاب ترین ترندهای فصل پاییز هستند که بهتر است هر چه سریع تر آن ها را امتحان کنید.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟

شکت را چگونه ست کنیم؟

تا اینجا گفتیم که شکت چیست؟ چه مدل هایی دارد؟ معمولا شکت ها ظاهری اسپرت به استایل شما می دهند، مدل این لباس ها کمی افتاده است یعنی لباس در قسمت شانه ها شق و رق نمی ایستد و می توان از آن ها برای استایل کژوال و روزانه استفاده کرد. اما اگر برای ست کردن آن نمی دانید باید با چه سبک شلوار، کفش، کیف یا روسری را انتخاب کنید، نگران نباشید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه شکت را با لباس های دیگر خود ست کنید.

بیشتر بخوانید: استایل کژوال چیست؟

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟2

• شکت را با چه شلواری بپوشیم

بهترین گزینه برای ست کردن با شکت ها، شلوارهای کتان هستند. البته می توانید شکت خود را با شلوار جین بگ دخترانه، شلوار مام استایل زنانه، لگ چرم، شلوار جاگر، ست ورزشی هم بپوشید و استایل جذابی برای خود بسازید. همچنین شلوارهای فاق بلند نیز گزینه دیگری جهت ست کردن شکت می باشند. پس برای ست کردن با آن قسمت جلویی شکت را درون شلوار بگذارید و با یک کمربند ست شیک و زیبایی برای خود ایجاد نمایید.
معمولا شکت های اورسایز انتخابی عالی برای فصل پاییز هستند و علاوه بر احساس راحتی که با آنها دارید،مدل های بسیار زیبایی هم دارند و شما می توانید در اکثر موقعیت ها از آنها استفاده کنید. برای ست کردن با این نوع شکت های سایز بزرگ پیشنهاد می کنیم از شلوارهای راسته استفاده کنید. همچنین برای اینکه شکت سایز بزرگ جلوه و راحتی بیشتری داشته باشد، می توانید از لگ استفاده کنید.

• شکت را با چه کفشی بپوشیم

برای انتخاب کفش مناسب باید به این نکته توجه داشته باشید که با انتخاب شلوار ارتباط مستقیم دارد. البته فرض را بر این می گذاریم با انتخاب شلوار مناسب برای استایل و رعایت رنگ بندی ها در استفاده از سایر لباس های همراه با شکت می توانید از نیم بوت، بوت، کفش های کتانی و کانورس استفاده کنید.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟4

• زیر شکت جلوباز چی بپوشیم

بیشتر مدل  های شکت دکمه دار هستند اما این موضوع زمانی جالب می شود که هر چه آنها را بیشتر باز بگذارید جذاب تر می شوید. اما در این مورد باید حواستان باشد که یک لباس مناسب زیر شکت بپوشید تا جذابیت لباستان را چند برابر کنید. اگر از چالش کشیدن رنگ ها لذت می برید، می توانید شکت را باز نگه دارید و زیر آن از رنگ های خنثی یا لباس هایی با رنگ روشن استفاده کنید. همینطور می توانید دو رنگ متضاد را نیز با هم ست کنید. در انتخاب لباس برای زیر شکت می توان از لباس های یقه اسکی، هودی ها و لباس های یقه بزرگ برای تکمیل استایلتان استفاده کنید.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟6

• شکت را با چه شال و روسری ست کنیم

از آنجا که گفتیم شکت ها جنسی ضخیم و پشمی دارند و بیشتر آنها دارای طرح های شلوغ و چهارخانه هستند، بهترین گزینه برای استایل با آنها شال های سبک و نخی و ساده می باشد.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟7

• با شکت ست های زیبا بسازید

شکت ها، لباس هایی هستند که غیر از بانوان، آقایان و کودکان نیز می توانند از مدل های مناسب خود استفاده کنند. بنابراین اگر دوست دارید یک ست پاییزی زیبا با همسر و فرزندتان داشته باشید، باید با توجه به نکاتی که در بالا گفتیم با پوشیدن شکت های هماهنگ، ست زیبای خود را داشته باشید.

در کجا شکت بپوشیم

در اینجا می خواهیم به شما بگوییم که شکت ها را در هر مکانی می توان پوشید و فقط نباید در خیابان و یا هنگام پیاده روی بپوشید. زمانی که تصمیم به پوشیدن شکت گرفتید فقط لازم است چند تغییر کوچک ایجاد کنید. بعضی اوقات می توان از شکت های بلند و پوشیده با یک شلوار راسته و ساده، کتانی و کوله پشتی در دانشگاه استفاده کرد. یا برای محل کارتان می توانید به جای پوشیدن بلیزر سنتی و یا کت جین، دفعه بعدی شکت چهارخانه خود را بپوشید.

چند مدل استایل با شکت

در واقع شکت، لباسی است که با استایل های وینتیج، گرانج، هیپی، بوهمین تناسب زیادی دارد، به همین دلیل ست کردن این لباس نیز با همین سبک ها انجام می شود. این لباس را می توانید به همراه انواع مدل های شلوار جین بپوشید. در اینجا چند مدل استایل با شکت را برای شما جهت ایده گرفتن می گوییم.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟8

◘ اگر قصد دارید شکت اورسایز و کمی گشاد خود را بپوشید، می توانید آن را با شلوار جین راسته یا اسکینی خود ست کنید و بوت شیکی را با استایلتان همراه کنید.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟9

◘ همچنین می توانید شکت اورسایز خود را با شلوار لی فاق بلند ست کنید، قسمت جلویی شکت را درون شلوار بگذارید و کمربند شیکی ببندید و استایلتان را با کفش اسنیکرز تکمیل کنید، البته اگر قد بلندی ندارید.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟10

◘ اگر به استایل بوهمین علاقه دارید و یا می خوهید استایل متفاوتی داشته باشید می توانید شکت را کوتاه تر انتخاب کرده و به همراه دامن یا پیراهن ماکسی و بوت یا اسنیکرز بپوشید. اگر شکت طرح دار و یا چهارخانه به تن کردید، دامن ساده انتخاب کنید و یا در صورتی که شکت تان ساده بود از دامن طرح دار انتخاب کنید.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟11

◘ اگر قصد دارید جلوی شکت را باز بگذارید نیز می توانید زیر آن یک تیشرت ساده بپوشید یا اگر به استایل لایه لایه علاقه دارید، پیراهن جین با یقه نه چندان ضخیم زیر آن بپوشید و یقه لباس را روی یقه شکت قرار دهید.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟12

◘ اگر در یک روز بسیار سرد پاییزی دوست داشتید قدم بزنید یا به خرید بروید، بهتر است یک یقه اسکی با یقه بزرگ که یقه اش از شکت بیرون بزند یا هودی که کلاهش از پشت روی شکت بیافتد نیز انتخاب بسیار خوب و شیکی است.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟13

◘ در صورتی که می خواهید یک استایل روزمره داشته باشید می توانید شکت چهارخانه فیت خود را بپوشید و با شلوار جین راسته ست کنید. از نیم بوت های بنددار نیز می توانید با توجه به قد شلوارتان انتخاب کنید.

شکت چیست و چگونه باید ست کرد؟14

◘ برای داشتن یک استایل کژوال با شکت، می توانید یک شکت اورسایز را با شلوار جاگر بپوشید. برای زیر این استایل نیز یک تی شرت مناسب انتخاب کنید و دکمه های شکتتان را باز بگذارید. با توجه به قد تقریبا کوتاه شلوارهای جاگر می توانید از نیم بوت های اسپرت و یا کتانی های سفید و ساده استفاده کنید. همچنین با انتخاب یک کیف کوچک رو دوشی یا مینی بگ که رنگی مناسب با دیگر اجزای استایلتان داشته باشد، ست خود را کامل کنید.

جمع بندی:

در این مقاله سعی کردیم شما را با شکت و انواع آن آشنا کنیم و همینطور بگوییم که می توانید این لباس را با انواع شلوارهای جین راسته، شلوار کتان زنانه، شلوار مام استایل، شلوار جاگر، شلوارهای لی بگ یا واید، لگ، یقه اسکی زنانه، هودی دخترانه و دورس و... ست کنید. فروشگاه اینترنتی پادمیرا با چندین سال سابقه در زمینه پوشاک همواره سعی دارد بهترین لباس ها و با کیفیت ترین ها را به شما ارائه دهد.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/