gif
gif mobile
استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)

در این مقاله پادمیرا مگ قصد دارد به استایل مینیمال بپردازد. و اینکه استایل مینیمال چیست؟ و چگونه آقایان و خانم ها می توانند استایل مینیمال داشته باشند؟ و استایل مینیمال برای آقایان چگونه است و خانم ها چگونه می توانند با استایل مینیمال در عین سادگی خود را جذاب جلوه دهند؟
معمولا کلمه مینیمالیسم را در عرصه هنر و ادبیات زیاد شنیده ایم. اما در عرصه استایل و سبک زندگی هم از این تعبیر استفاده می شود. استایل مینیمال هم مانند عرصه هنر و ادبیات متکی به اصل (کمش هم زیاد است) می باشد. (less is more) و یا جمله هرچه ساده تر کمتر و بهتر، شعار سبک و استایل مینیمال است که به سادگی این سبک و استایل را معرفی می کند. در استایل مینیمال شما حداقل لباس را در کمد خود دارید در واقع در استایل مینیمال نیازی به انواع و اقسام لباس های متنوع و پر زرق و برق نیست. استایل مینیمال یک سبک ساده و شیک است که بیشتر از رنگ های خنثی بهره می برند و اغلب طرحی روی لباس ها وجود ندارند و ساده هستند افرادی که استایل مینیمال دارند معمولا راحت تر از بقیه سبک ها می توانند استایل مناسب خود را داشته باشند زیرا لباس های آن ها به گونه ای است راحت با هر چیزی ست می شوند. لباس های استایل مینیمال قالبا ساده و بدون طرح است اما گاها از طرح های خال خالی و یا راه راه هم استفاده می شود.

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)4

آشنایی با استایل مینیمال

استایل مینیمال که در زبان لاتین به آن مینیمالیسم می گویند در واقع یک نوع نگرشی است که بازتاب آن امروزه در همه ابعاد زندگی مدرن نمایان است همچنین به منظور اجرای همان معیارها و سبک کلاسیک است اما در قالب مدرن و امروزی. افرادی که طرفدار استایل کلاسیک هستند و از طرفی دوس دارند یک استایل امروزی تر مطابق با خواسته و علایق خود داشته باشند بهترین انتخاب استایل مینیمال است. افرادی که سبک لباس پوشیدن خود را، استایل مینیمال کلاسیک انتخاب می کنند ظاهری شیک و ساده و بدون زرق و برق دارند و همیشه استایل آن ها مطابق با استانداردهای جهانی است و همین امر بر جذابیت و شیک بودن ظاهر آن ها تاثیر مستقیم دارد. افرادی که لباس های خود را به سبک مینیمال تهیه می کنند سال های سال می توانند از آن لباس ها بهره ببرند زیرا استایل مینیمالیسم هیچوقت از چرخه مد خارج نمی شود. زیرا این استایل باید بازتاب درون شما باشد. شروع استایل مینیمال توسط برند کوکو شنل آغاز شد که از همان موقع جزو استایل هایی بود که بسیار پرطرفدار و محبوب بودند از طرفی در ایجاد استایل مینیمال طراحان ژاپنی نقش پر رنگی داشتند. در ادامه ساختار اصلی این سبک فشن، توسط برند کالوین کلین تغییر کرد در آن زمان طراحانی بودند که تغییراتی در این استایل ایجاد کرده و این سبک را تکمیل کردند همین تغییرات تا سال 2004 به طول انجامید تا استایل مینیمالیسم به یک استایل جهانی تبدیل شد. افراد مشهوری مانند آنجلینا جولی، شالریز ترون و اما بنینگ از افراد زیبایی هستند که استایل و تیپ ظریف مینمالی را برای خود انتخاب کرده اند.

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)

چگونه استایل مینیمال داشته باشیم؟

شرایط داشتن استایل مینیمال چیست؟ چگونه می توان ست لباس مینیمال داشت؟ داشتن استایل مینیمال اصلا کار دشواری نیست تنها کافیست یکسری نکات را در انتخاب لباس های خود رعایت کنید. یکی از این نکات بازگشت به اصول اولیه است یعنی درواقع بخش اصلی برای داشتن یک استایل مینیمال به انتخاب لباس های اصلی بستگی دارد که می توانند برای قسمت ظاهر استایل متفاوت طراحی شوند این طراحی برای ظاهر و لباس های اصلی استایل مینیمال باید حدالامکان همه کاره و سازگار باشد. همچنین که نباید زینتی و یا نمایشی باشد بلکه طراحی ساده در استایل مینیمال مهم است. نکته بعدی ترکیب کردن اشکال در استایل مینیمال است یعنی برای داشتن یک ظاهر مینیمالیسیتی باید به 3 شکل اساسی لباس ها و استایل توجه کنید ابتدا از برش های جعبه ای برای تاپ و یا ژاکت ها استفاده کنید. اساس دوم این است از دامن و لباس به شکل A استفاده کنید و در آخر شبح های مستقیم شلوار جین زنانه و شلوار غیر جین. با شناخت و ترکیب این 3 اشکال شما می توانید به راحتی و به سرعت استایل های مینیمال زیادی را برای خود ایجاد کنید.
نکته دیگر برای داشتن استایل مینیمال درباره رنگ لباس هاست. یک تصور غلط درباره استایل مینیمال این است که اغلب تصور می کنند این سبک رنگ ها را از بین می برند و انتخاب های شما را محدود می کنند. درواقع یک تصور غلط است و به هیچ وجه دقیق نیست. در یک رویکرد مینیمالیسیتی معمولا از چند رنگ استفاده می شوند اما این بدان معنا نیست که رنگ های دیگر در این استایل کاربردی ندارد. مشکی و سفید و خاکستری از رنگ های سبک مینیمال هستند که تنوع زیادی هم دارند و در کنار آن ها به راحتی می توانید از رنگ های مورد علاقه خود استفاده کرده و با آن ها ترکیب کنید. بعضی از افراد تصور می کنند استایل مینیمال به خاطر ویژگی هایی که دارد تنوع کم و انتخاب های محدودی دارند در صورتی که این طور نیست در واقع در استایل مینیمال اجزای زائد و اضافی حذف می شوند زیرا در این استایل کیفیت بر کمیت ارجعیت دارد همچنین لباس هایی که در استایل مینیمال تهیه می شود ساده و پرکاربرد هستند که نسبت به لباس های زرق و برق دار الویت دارند. اگر هارمونی و ایجاز بین رنگ ها را دوس دارید حتما یکبار استایل مینیمال را امتحان کنید. البته این استایل امروزه بین افراد بسیار مجبوب و پر طرفدار است همچنین از سبک هایی است که هیچوقت از ترند خارج نمی شود و همیشه شیک و جذاب است.

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)2

استایل مینیمال برای آقایان

مینیمال از استایل هایی است که آقایان هم به راحتی می توانند این سبک را انتخاب کنند. البته امروزه بسیار مورد توجه آقایان قرار گرفته است از ویژگی هایی که آقایان در استایل مینیمال باید آن را رعایت کنند این است که سعی کنند حدالمقدور از رنگ های شاد و پر رنگ پرهیز کنند و در عوض برای انتخاب لباس مردانه خود را به سمت رنگ های سنگین سوق دهند. به عنوان یک نمونه استایل مردانه شما می توانید یک تی شرت سفید مردانه یا تیشرت مشکی مردانه را به همراه شلوار کتان طوسی روشن بپوشید و استایل مینیمال جذاب و راحت داشته باشید. یک نمونه دیگر از استایل های مینیمال مردانه ست کردن یک شلوار جین تیره به همراه بافت طوسی روشن و در ادامه یک اور کت طوسی تیره به همراه کفش کتانی سفید چرم است. که از انتخاب های مناسب و جذاب برای یک استایل مردانه به حساب می آید.

استایل مینیمال برای خانم ها

استایل مینیمال برای زنان چگونه است؟ و زنان چگونه باید برای داشتن استایل مینیمال، ست کنند؟ در استایل مینیمال زنانه بهره مندی از رنگ های پر رنگ بلا مانع است و شما می توانید گاها از چنین رنگ هایی در استایل خود استفاده کنید. در واقع موضوعی که استایل مینیمال زنانه و یا دخترانه را زیبا می سازد هنر استفاده از رنگ های پر رنگ است. استایل های زنانه مینیمال به جهت سبک بسیار شیک و جذاب و راحتی که دارند از آن ها تحت عنوان استایل های کژوال، استایل رسمی و نیمه رسمی هم استفاده می کنند حتی می توان یک استایل مینیمال مجلسی شیک را برای خود ایجاد کرد. بنابراین می توان متناسب با موقعیت و محیط مورد نظر استایل مینیمال خود را با ترکیب رنگی مناسبی تکمیل کنید. با این حال برای داشتن یک استایل مینیمال اصیل و جذاب استفاده از رنگ های خنثی و موقر گزینه های مناسب و جذاب تری هستند. به عنوان مثال یک شلوار جین روشن زنانه به همراه بولیز زنانه سفید را با مانتو یا کت مشکی و کفش مشکی می توانید به راحتی ست کنید و یک استایل شیک و مینیمال را داشته باشید.

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)1

اصول ست کردن استایل مینیمال

قوانین ست کردن استایل مینیمال چیست؟ هر استایلی قواعد و اصول خود را دارد. همین موضوع سبب می شود تا سبک های متنوعی داشته باشیم. استایل مینیمال در ایران و چه در هرجای دنیا دارای قواعدی است که با رعایت آن ها می توانید در بهترین حالت استایل مورد نظر خود قرار بگیرید.

1- یکی از اصول استایل مینیمال دخترانه این است که از اکسسوری ها و تزئینات های بزرگ و پر زرق و برق و برجسته به هیچ وجه استفاده نکنید زیرا مینیمال استایل سادگی است و استفاده از اکسسوری های برجسته بسیار اغراق آمیز و نامناسب است.

2- از دیگر اصول استایل مینیمال این است که از لباس های تک رنگ استفاده کنید. بهره مندی از رنگ های سفید و سیاه و خاکستری از ویژگی های اصلی استایل مینیمال است. معمولا افرادی که می خواهند استایل مینیمال داشته باشند رنگ سفید را انتخاب می کنند زیرا جزو رنگ های لوکس به حساب می آید. رنگ بعدی که انتخاب می کنند مشکی است زیرا این رنگ به همه می آید و بسیار پر کاربرد است. به غیر از رنگ های خنثی می توانید در استایل مینیمال خود از رنگ های شاد دیگر مانند قرمز، سبز، زرد و یا هر رنگ دلخواه خودتون در استایل خود به کار ببرید.

3- از ویژگی های استایل مینیمال بعد از لباس پوشیدن داشتن سیلوئیت زیباست. سیلوئیت در زبان انگلیسی به معنی نیمرخ سیاه و یا سایه است که این اصطلاح در دنیای مد و فشن به تیپ پوشش، فرم لباس و در کل به استایل فرد گفته می شود. در واقع سیلیوئیت خطوط سایه روشنی هستند که بعد از پوشیدن روی لباس های شما ایجاد می شود. داشتن یک سیلوئیت زیبا و جذاب در استایل سبب می شود تا تیپ مینیمال آراسته تر و ساده تری را برای خود ایجاد کنید.

4- در استایل مینیمال دقت کنید که لباس شما حتما باید اندازه باشد گشاد یا تنگ بودن لباس ظاهر استایل شما را بهم می زند. در واقع اولین اصل برای داشتن یک استایل شیک، اندازه بودن لباس در بدن هستند.

5- استایل مینیمال به سادگی و تک رنگی معروف است به همین دلیل استفاده از لباس های طرح دار برای این استایل مناسب نیست در صورت پوشیدن لباس های طرح دار استایل شما از حالت مینیمال فاصله می گیرد. اما می توانید از طرح راه راه یا توپ توپی برای یک بخشی از استایل مینیمال خود بهره ببرید. در استفاده از طرح های راه راه فرقی نمی کند از راه راه های عمودی استفاده می کنید و یا افقی اما به خاطر داشته باشید که این راه راه های لباس منظم و یک دست بوده و بیش از حد باریک و ریز نباشند تا اصول مینیمال حفظ شود.

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)3

برخی از استایل هایی که در سبک مینیمالیستی مرسوم اند و می توانیم یک استایل مینیمال جذاب و شیک داشته باشیم از جمله :

• پیراهن هایی از جنس ابریشمی و یا نخ برای استایل های مینیمال پاییزی
ژاکت زنانه مشکی و کت بلیزر طوسی و یا مشکی یک ست کامل است و یا ترکیب پلیور های سفید و مشکی و شیری سایز بزرگ برای استایل مینیمال زمستانی
• استفاده از بولیز های ساده سفید و یا تی شرت های بدون طرح در رنگ مشکی و سفید و بژ که برای استایل مینیمال تابستانی بسیار پر کابرد هستند.
• کفش و نیم بوت های ساده و مشکی
• کت های ترنج برای روی لباس

• و البته همراه با شلوار جین آبی و مشکی

برخی از ترکیب استایل های مینیمال

ترکیب پیراهن سفید به همراه یک شلوار به رنگ خنثی مانند: کرم و طوسی و بژ و ... یک استایل مینیمال تابستانی است.
تی شرت سفید را با یک شلوارک زنانه همرنگ تی شرت و یا شلوارک مشکی به همراه کتانی هم یک استایل مینیمال راحت تابستانی است.
ترکیب شلوار جین با یک بولیز یا تی شرت سفید به همراه کت بلیزر و بوت بلند یک استایل مینیمال شیک برای فصل سرد.
انتخاب استایل سفید و یا ست جین به رنگ آبی یخی هم می تواند گزینه مناسبی برای سبک مینیمال باشد.
همچنین ترکیب یقه اسکی به همراه شلوار جین و بوت بلند برای استایل مینیمال زمستانی بسیار شیک و ایده آل است.

اصول مهم ست کردن استایل مینیمال برای زنان و مردان

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)5

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)6

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)7

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)8

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)9

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)10

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)13

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)14

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)15

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)16

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)17

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)18

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)19

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)20

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)21

استایل مینیمال چیست؟ (همه چیز درباره استایل مینیمال)22

جمع بندی

در این مقاله درباره استایل مینیمال و اصول و قواعد آن صحبت کردیم. وقتی اسم استایل مینیمال می آید معمولا یک تیپ ساده تک رنگ و شیک در ذهن ما نقش می بندد. استایل مینیمال در ایران بسیار پرطرفدار است همچنین در همه جای دنیا به عنوان یک استایل محبوب و شیک می شناسند. زیرا این سبک مطابق با استاندارد های جهانی طراحی شده و هیچوقت از جذابیت آن کم نمی شود. ابتدا این استایل توسط برند کوکو شنل وارد عرصه مد و فشن شد و از همانجا طرفداران زیادی پیدا کرد. یک ذهنیتی که از استایل مینیمالیسم بین افراد وجود دارد در رنگ بندی این استایل است زیرا اغلب افراد تصور می کنند در این استایل نباید از رنگ بندی ها استفاده کنند اما در واقع هنر استفاده از ترکیب و رنگ بندی هاست که استایل شما را زیبا می کند. از طرفی لباس هایی که برای این استایل استفاده می شوند ساده و بدون طرح هستن اما می توان از طرح ها راه راه که خیلی ریز نباشند و منظم و آراسته هستند و یا طرح های خال خالی بهره برد. استایل مینیمال برای خانم ها و آقایان مناسب و شیک است و بازه سنی برای بهره مندی از استایل وجود ندارد.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/