gif
gif mobile
لباس مناسب پیاده روی باید چه ویژگی داشته باشد؟

لباس مناسب پیاده روی باید چه ویژگی داشته باشد؟

طبیعت گردان و علاقه مندان به طبیعت همیشه به دنبال فرصت برای گشت و گذار در آن هستند. پیاده روی و اردو زدن در فضای آزاد، بهترین انتخاب برای بهبود روحیه افراد است که با ترشح آدرنالین لذتی چند برابر را تجربه می کنند. با این تفاسیر باید قبل از اینکه عازم پیاده روی شوید خود را برای هر اتفاقی کاملا آماده کنید. پیاده روی یکی از راه های تامین سلامت و حفظ شادابی و جوانی هر شخصی است، فقط با 30 دقیقه پیاده روی روزانه از شر بیماری ها رها شوید و به حفظ جوانی و شادابی بدن خود کمک کنید. اما برای شروع یک سفر کوتاه به برنامه ریزی اصولی و تامین وسایل ضروری نیاز خواهید داشت. زمانی پیاده روی برای شما لذت بخش و ایده آل محسوب می شود که بهترین لباس را برایش انتخاب کرده باشید. انتخاب لباس مناسب پیاده روی به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل درجه حرارت، آب و هوا، نوع زمین و اینکه قصد دارید چقدر در دل طبیعت وقت بگذرانید. پس باید این عوامل را در نظر بگیرید. پادمیرا مگ قصد دارد در این مقاله به ویژگی لباس ورزشی مناسب پیاده روی، انواع لباس ست ورزشی برای پیاده روی، بهترین لباس برای پیاده روی در فصول مختلف بپردازد. با ما همراه باشید.

لباس مناسب پیاده روی باید چه ویژگی داشته باشد؟

انواع لباس ورزشی مناسب برای پیاده روی

◘ شلوارک ورزشی

شلوارک ها از جمله انواع لباس ست زنانه است که مناسب دویدن از پلاستیک منعطف ساخته شده اند و برای پیاده و دویدن ایده آل هستند. این شلوارهای کوتاه سبک و نرم بوده و عبور جریان هوا را ممکن می سازد. همینطور از ایجاد اصطکاک و خارش آزاردهنده جلوگیری می کنند، اما طوری طراحی شده اند که آزادی حرکت کامل را برای فرد ورزشکار فراهم کنند. شلوارک های تنگ لاکرا نیز یکی از گزینه های خوب برای دوندگان و افرادی ست که علاقه زیادی به پیاده روی دارند زیرا از ایجاد بریدگی بغل ران جلوگیری می کند. این شلوارهای تنگ و کوتاه در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد.

◘ تیشرت و پلوشرت ورزشی

همانطور که می دانید بهتر است از خرید تیشرت زنانه پنبه ای برای پیاده روی و دویدن بپرهیزید، زیرا لباس های پنبه ای رطوبت و عرق بدن را جذب کرده و روی بدن سنگین شده و دیر خشک می شوند. بسیاری از خانم ها تاپ زنانه و تیشرت زنانه ورزشی آستین حلقه ای پروپیلن را برای پیاده روی انتخاب می کنند. این پارچه ساخته دست انسان است، سبک بوده و حتی در صورت خیس بودن رطوبت پوست به لایه بیرونی لباس نفوذ کرده و تبخیر می شود و بدن شما را راحت و خشک نگه می دارد.

◘ بلوز آستین بلند ورزشی

بسیاری از افراد بلوزهای آستین بلند پلی پروپیلن را برای پیاده روی می پوشند. این لباس را می توانید در ضخامت های مختلف از بازار خریداری کنید. برخی دیگر از افراد نیز الیاف طبیعی و لباس های پشمی را ترجیح می دهند. برای هر دو جنس پارچه نکات مثبت و منفی وجود دارد. پارچه پلی پروپیلن تهویه هوای خوبی دارد ولی مستعد بو گرفتن است یعنی بعد از تمرین باید بلافاصله شسته شود تا بوی عرق از بین برود. پارچه پشمی نیز هنگام تعریق گرم است اما این جنس معمولا گرانتر است.

◘ شلوار مناسب پیاده روی

شلوارهای ورزشی هم از جمله لباس های ست زنانه می توانند باشند که مخصوص پیاده روی کاملا نرم بوده و مانند یک لگ چسبان طراحی شده ولی آنقدر جذب نیست که حرکت و فعالیت بدنی ورزشکار را محدود کند. این شلوارها معمولا از جنس Spandex تولید می شوند. همچنین اگر هوا سرد باشد می توانید از لگ های ورزشی چسبان در زیر شلوار ورزشی خود نیز استفاده کنید. این شلوارها هم حالت کشی داشته و هم در عین حال که به پا می چسبند بسیار راحت هستند. این شلوارها با ویژگی فشرده سازی که دارند از پاها حمایت می کنند و برای خانم هایی که می خواهند لاغر به نظر برسند گزینه ایده آلی می باشند. یکسری دیگر از شلوارهای ورزشی نیز هستند که به آنها شلوار تو پنبه ای می گویند که برای گرمتر نگه داشتن پاها در سرمای بیشتر و برای فصل سرما مناسب اند. شلوارهای ورزشی مناسب پیاده روی خانم ها تنوع رنگ و طرح بالایی دارند. این شلوارها ضخامت های مختلفی داشته و هر چه سنگین تر باشند در فصل سرما گرمای بیشتری دارند. برای خرید لباس زنانه پادمیرا می توانید از طریق سایت فروشگاه اینترنتی پادمیرا از بین مدل های مختلف و رنگ بندی متنوع آن ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

◘ کت و کاپشن ورزشی

کت های سبک، ضد تعریق و مقاوم در برابر باد برای پیاده روی بسیار مناسب اند. این کت ها معمولا از نایلون Ripstop یا جنس Pertex که گران قیمت است تولید می شوند. همچنین ممکن است ترجیح دهید یک کاپشن سبک، قابل تنفس و ضد آب بخرید. بهتر است این کاپشن از جنس پارچه های گورتکس یا جنس پوسته سبک Active و یا موارد مشابه آن ها تولید شده باشد.

◘ کلاه

سر به نسبت دیگر اعضای بدن سریع تر به تغییرات دما واکنش نشان می دهد. پس در زمان دویدن و پیاده روی در هوای زمستانی، کلاه پشمی زنانه یا کرکی را فراموش نکنید. در هوای گرم تابستان نیز از کلاهی سبک که از پارچه قابل تنفس تهیه شده برای پوشاندن سرتان استفاده کنید، شما می توانید از کلاه بیسبالی، کلاه باکت و انواع کلاه نقاب دار برای روزهای آفتابی بهره ببرید تا آفتاب به صورت مستقیم به سرتان نتابد.

◘ دستکش

اگر در روزهای سرد زمستان پیاده روی می کنید از دستکش های ضد رطوبت، دستکش های بافتنی و پشمی که قابلیت تنفس داشته باشد استفاده کنید. همچنین در برخی لباس های ورزشی دستکش مخفی می دوزند که در صورت لزوم می توانید از آن ها نیز استفاده کنید. در اوایل فصل پاییز که هوا چندان سرد نیست بهتر است دستکش های نازک تر و آستردار داشته باشید.

◘ جوراب

هنگام پیاده روی بیشترین فشار روی پاها قرار دارد. گرمای درون کفش باعث عرق کردن پاها می شود که با پوشیدن جوراب ورزشی زنانه مناسب می توانید از تاول زدن پاهایتان جلوگیری کنید. باید جورابی را انتخاب کنید که در پوشیدن طولانی مدت و فعالیت زیاد پاها را گرم و خشک نگه دارد. جوراب هایی که از الیاف مصنوعی مانند پلی استر، اکریلیک و پارچه های ضد رطوبت باشند مناسب هستند. همینطور جوراب هایی که دارای بالشتک اضافی در قسمت پاشنه و پیشانی کف پا باشند نیز گرمای بیشتری ایجاد کرده و هم نرم و راحت می باشند. از جوراب های نخی برای پیاده روی و دویدن استفاده نکنید زیرا رطوبت و عرق کردن باعث مرطوب شدن پارچه نخی می شود. پارچه نخی به راحتی خشک نمی شود و پاهایتان در معرض بوی بد، قارچ و تاول قرار می گیرد.

◘ کفش مناسب پیاده روی

 یکی از مهم ترین تصمیماتی که قبل از پیاده روی باید بگیرید، انتخاب کفش مناسب است. همیشه کفشی را برای پیاده روی و دویدن انتخاب کنید که نهایت پشتیبانی را ارائه دهد و از مفاصل شما به خوبی حمایت کند. بسته به نوع تمرین و میزان فعالیت و اینکه در چه زمینی قصد دارید پیاده روی کنید، انواع مختلفی از کفش های کتانی مخصوص پیاده روی که دارای بالشتک در کف و دارای طراحی مخصوص کف می باشند را می توانید انتخاب کنید. اگر از جمله کسانی هستید که پاهایتان در هنگام پیاده روی زیاد عرق می کند بهترین انتخاب برای شما یک جفت کفش رانینگ مش دار ( از جنس پارچه های قابل تنفس ) می باشد.

◘ لباس زیر مناسب پیاده روی

شاید از نظر شما انتخاب لباس زیر مهم نباشد اما زمانی که پیاده روی خود را شروع کردید متوجه خواهید شد که نقش بسیار زیادی در راحتی شما دارد. برای خرید لباس زیر ورزشی زنانه از جنس های تهیه شده از 100% پنبه، تور و یا ساتن خودداری کنید زیرا این لباس ها باعث عرق سوز شدن و احساس نامطلوب در حین پیاده روی می شود. بنابراین در انتخاب نیم تنه مناسب دقت کنید، شما می توانید از جنس پارچه های میکرو الیاف یکپارچه برای لباس زیر خود استفاده کنید که رطوبت بدن را از بین می برد و احساس راحتی را به شما القا می کند.

بهترین لباس برای پیاده روی در فصول مختلف سال

بیرون رفتن از خانه برای پیاده روی و دویدن راهی عالی و کم هزینه برای تناسب اندام می باشد. با این وجود خرید بهترین لباس ورزشی مناسب پیاده روی و دویدن مخصوصا برای خانم ها می تواند کاری چالش برانگیز باشد. اگر مطمئن نیستید که چه لباسی متناسب با آب و هوای همان موقع از زمان است که تصمیم به پیاده روی دارید، ما در ادامه به شما می گوییم که در هر فصل چه لباسی را بپوشید. با ما همراه باشید.

لباس مناسب پیاده روی باید چه ویژگی داشته باشد؟2

لباس مخصوص پیاده روی زنانه بهار و  پاییز

در بهار و تابستان به دلیل تغییرات شدید آب و هوایی توصیه می شود که در کوله خود همیشه یک دست لباس گرم و سبک به همراه داشته باشید.

• یک تیشرت بدون یقه به تن کنید، البته پوشیدن زیر شلواری بستگی به طبع بدنتان دارد و اینکه تا چه اندازه سرمایی هستید.
• سپس یک شلوار ضخیم، عایق در برابر باد و باران به تن کنید. هم چنین می توانید از یک سوییشرت نازک که گرمایی بیشتر از دمای محیط به بدنتان تحمیل نمی کند، استفاده کنید.
• دو جفت جوراب به پا کنید. جوراب های پشمی را روی جوراب های نخی  بپوشید.
• همچنین اکسسوری ها مانند کلاه و عینک آفتابی را فراموش نکنید تا از نورآفتاب و آفتاب سوختگی در امان باشید.

لباس مناسب پیاده روی باید چه ویژگی داشته باشد؟3

لباس مخصوص پیاده روی زنانه تابستانه

همانطور که می دانید، ایران به سرزمینی چهار فصل معروف است و اغلب تابستان هایی گرم دارد؛ اما بسیاری از نقاط مرتفع شمالی ایران در فصل تابستان نیز هوای مطبوع و خنکی دارند که اگر قصد پیاده روی در این مناطق را داشته باشید، انتخاب لباس نیز تحت تاثیر این مکان و زمان قرار خواهد گرفت.

• از بهترین جنس لباس برای پیاده روی در تابستان الیاف مصنوعی مانند پلی استر و پلی آمید می باشد.
• در تابستان می توانید از لباس های راحتی مانند یک تیشرت آستین کوتاه و زیرشلواری سه ربع استفاده کنید.
• اگر هوا کمی خنک بود می توانید روی تیشرت و زیرشلواریتان، یک روپوش زیپ دار و شلوار راحتی بپوشید تا بیمار نشوید.
• با توجه به تغییرات آب و هوایی منطقه، برای احتیاط در صورت وقوع باد و باران، روپوش های ضد آب و ضد باد همراه خود داشته باشید.
• جوراب نازک بپوشید و یک جفت اضافه نیز با خود ببرید. کلاه آفتابی سبک، عینک آفتابی، ضد آفتاب مناسب پوست تان را از یاد نبرید. از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که کمتر عرق کنید و بیشتر روی پوست شما بنشیند.
• حتما برای پیاده روی های طولانی یک بطری آب کوچک به همراه داشته باشید.
• برای پیاده روی در تابستان از یک لباس سبک آستین بلند با جیب های متعدد استفاده کنید، در این صورت هم از آفتاب سوختگی در امان هستید و هم تنقلات لازم و انرژی زا را با خود حمل کرده و در طول مسیر از آنها میل کنید.

لباس مناسب پیاده روی باید چه ویژگی داشته باشد؟4

لباس مخصوص پیاده روی زنانه زمستانه

• بهتر است در فصل زمستان چند لایه لباس سبک بپوشید.
• ابتدا یک تیشرت آستین بلند گرم را به همراه یک زیرشلواری ساق بلند بپوشید.
• سپس بهتر است یک ژاکت آستین بلند پشمی یا یک ژاکت یقه دار بپوشید، روی زیرشلواری خود نیز یک شلوار ضد آب و ضخیم به پا کنید تا از پاهایتان در برابر سرما محافظت کند.
• اگر لازم می دانید به عنوان لایه سوم یک ژاکت ضد آب و سبک یا بادگیر به تن کنید.
• برای پیاده روی در زمستان توصیه می شود دو جفت جوراب پشمی بپوشید و با کفش پیاده روی سبک، راحت و ساق دار استایل خود را تکمیل کنید.
• استفاده از یک جفت دستکش برای پیاده روی در زمستان لازم است، البته دستکشی که بتوانید به راحتی انگشتان خود را حرکت دهید و مزاحکتی برایتان ایجاد نکند.
• استفاده از کلاه پشمی نیز یکی از واجبات پیاده روی در زمستان است، تا از سر و گوش هایتان در برابر سرما محافظت نمایید.

لباس مناسب پیاده روی باید چه ویژگی داشته باشد؟1

ویژگی لباس ورزشی مناسب پیاده روی

از آنجا که خانم ها به تناسب اندام خود بسیار اهمیت می دهند و البته کم هزینه بودن و در دسترس بودن ورزش پیاده روی و دویدن در فضای باز، هر روزه تعداد زیادی به این ورزش روی می آورند. از خصوصیات مهم لباس ورزشی مناسب پیاده روی خانم ها در فضای باز این است که باید نکات پوششی را رعایت کنند. ما در اینجا قصد داریم چند ویژگی مهم لباس مخصوص پیاده روی زنانه را که باید در هنگام خرید لباس رعایت شود برای شما بازگو کنیم.

• متناسب فصل باشد:

هنگام پیاده روی دمای بدن بالا می رود؛ مثلا اگر در یک منطقه سردسیر باشید و با یک لباس نازک شروع به پیاده روی کنید ممکن است سرما بخورید و همینطور اگر در یک منطقه گرم با لباس ضخیم پیاده روی کنید باعث گرمازدگی شما می شود. پس در هر منطقه ای که هستید متناسب با فصل و وضعیت دمایی و اقلیمی لباس ورزشی برای پیاده روی تهیه کنید.

• از مواد درجه یک ساخته شده باشد:

بهترین لباس های ورزشی از درصد بالای نخ و مقدار کمی پلی استر ساخته می شوند. اگر لباس ورزشی از نخ یا پنبه خالص باشد بسیار نرم و راحت می باشد ولی طول عمر کوتاهی خواهد داشت و خیلی زود چروک می شود. همینطور اگر لباس ورزشی را از درصد بالایی الیاف مصنوعی بدوزند در هوای گرم، دمای بدن شما را بالا می برد و باعث گرمازدگی می شود.

• شست و شوی آسان و طول عمر بالا:

لباس ورزشی مناسب اگر کیفیت بالایی داشته باشد، در هنگام شستشو با توجه به برچسب روی لباس رنگ نمی دهد، گشاد یا تنگ نمی شود و با حفظ شکل ظاهری به راحتی شسته می شود و طول عمر بالایی دارد.

• عرق گیر بودن:

بعضی از لباس های ورزشی مخصوص دارای یک لایه توری شکل هستند که رطوبت بدن را جذب می کند اما خود لباس خیس نمی شود.

• تنگ و چسبناک نباشد:

هر نوع لباس تنگ حتی لباس های غیر ورزشی به بدن آسیب می زند، در ا ین صورت اگر فعالیت بدنی مثل ورزش داشته باشید این آسیب جدی تر نیز می شود.

• جوراب مناسب بپوشید:

پوشیدن یک جفت جوراب در کنار کفش ورزشی مناسب بسیار مهم است. اگر جوراب های شما به طور کامل از الیاف مصنوعی باشد باعث گرم ماندن پاهای شما می شود اما در این صورت پاهایتان عرق کرده و در نهایت پای شما تاول می زند.

• کیفیت را فدای کمیت نکنید:

درست است که لباس ورزشی با کیفیت قیمت بالایی دارد اما اگر به فکر راحتی، سلامت و بهبود عملکرد خود در ورزش هستید بهتر است که یک لباس ورزشی با کیفیت با برند معتبر تهیه کنید.

• رنگ های روشن و شب نما داشته باشد:

اگر زمان هایی پیاده روی می کنید که ممکن است به تاریکی بخورید لباسی را انتخاب کنید که بخشی از آن از پارچه هایی درست شده باشد که نور را منعکس می کند و رانندگان بتوانند شما را ببینند.

• جیب داشته باشد:

بهتر است لباسی برای پیاده روی انتخاب کنید که جیب هایی برای قرار دادن کارت شناسایی، کارت بانکی و کلیدهایتان داشته باشد. جیب این لباس ها باید کیپ باشند تا وسایل را محکم درون خود نگه دارند. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید کلیدهایتان صدا نمی کنند. شلوارک ها و پیراهن هایی که جیب مخفی داشته باشند بهتر است.

لباس مناسب پیاده روی باید چه ویژگی داشته باشد؟5

جمع بندی:

یکی از ملزومات رفتن به پیاده روی و طبیعت گردی به صورت اصولی و صحیح، آماده کردن وسایل و تجهیزات مورد نیاز آن است. مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات برای پیاده روی انتخاب و خرید لباس ورزشی مناسب است که بتواند در اجرای صحیح حرکات ورزشی، بالا بردن عملکرد ورزشکار و جلوگیری از آسیب های بدنی نقش موثری داشته باشد. همچنین برای پیاده روی در فصل های مختلف سال لباس های ورزشی مناسب همان فصل را تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی پادمیرا با ارائه انواع لباس های ورزشی که شامل شلوار و سرهمی ورزشی، تی شرت و پلوشرت زنانه، تاپ و نیم تنه زنانه، سوییشرت و هودی زنانه، شلوارک ورزشی و... با بهترین کیفیت و تنوع رنگ در حال خدمت رسانی به شما مشتریان و خریداران گرامی می باشد.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/