gif
gif mobile
انواع مدل جوراب زنانه

انواع مدل جوراب زنانه

پوشش اولیه پاهای ما جوراب است از طرفی جوراب ها یکی از مهمترین محافظ ها برای پا محسوب می شود. پوشیدن جوراب از بسیاری آسیب هایی که پاهایمان در معرض آن هستند جلوگیری می کند علاوه بر این مانع عرق کردن و بو گرفتن پا ها می شود همچنین جنبه زیبایی و گاها تجملاتی هم دارد. با انتخاب و خرید جوراب مناسب در اکثر افراد سبب می شود تا پاهایشان بیشتر احساس راحتی کند. یک جوراب زنانه شیک و مناسب قدرت این را دارد که استایل شما را کامل کند و همچنین در مقابل می تواند استایل شما را بهم بریزد آن هم در صورتی که لباس هایی شیک و گران قیمت پوشیده باشید. بنابراین در انتخاب جوراب مناسب بسیار دقت کنید زیرا جوراب موردی است که اکثر افراد به آن توجهی ندارند در صورتی که باید با توجه به موقعیت و استایل و کفش خود جوراب مناسبی را انتخاب کنید. خوشبختانه امروزه تنوع و جذابیت مدل های جوراب زنانه به قدری زیاد شده است که جزو اکسسوری ها هم به حساب می آید. تنوع در مدل های جوراب زنانه به دلیل تفاوت کاربرد آنها دراستایل کردن است.

انواع مدل جوراب زنانه

انواع مدل جوراب ها

تقریبا همه افراد جوراب به پا می کنند مخصوصا زمان هایی که قصد دارند تا کفش کتونی و اسپرت بپوشند و یا برای ورزش آماده شوند. از این رو باید جورابی که انتخاب می کنیم مناسب باشد تا پا ها احساس راحتی کنند و همچنین در طول روز و یا طولانی مدت باعث اذیت شما نشوند زیرا یک جوراب بد و نامرغوب می تواند روز شما را به طور کلی خراب کند جوراب چسبان و تنگ و یا جوراب  هایی که در الیاف پارچه آن از پلاستیک استفاده شده است همچنین دوخت قسمت انگشتان و جلوی پا بدون ظرافت دوخته شده باشد آزار دهنده بوده و به طور جدی پا را اذیت می کنند. پا قلب دوم انسان است از این رو باید با انتخاب جوراب مناسب و راحت مراقب آن بود. در ادامه با انواع متداول جورابها زنانه بیشتر آشنا می شویم تا بتوانیم انتخاب مناسبی برای استایل های متفاوت خود داشته باشیم:

انواع مدل جوراب زنانه1

1- جوراب نیمه پوش یا سرپنجه

این مدل از جوراب را شاید کمتر دیده باشید اما سبک آن به گونه ای است که فقط قسمت سرپنجه را پوشش می دهد. جورابهای زنانه نیمه پوش مدل های متنوعی دارند که در برخی از آن ها قسمت سینه و انگشتان پاها پوشانده می شوند و در برخی این مدل از جوراب زنانه بدون انگشت است. جوراب های سرپنجه بسیار نازک و ظریف هستند. این مدل جوراب ها جهت راحتی و شادابی انگشتان پا در کفش استفاده می شود. البته این جوراب ها مخصوص کفش هایی است که تنها پنجه را پوشش می دهد.
این مدل جوراب در کفش هایی که پشت و اطراف آن و یا کفش هایی که قسمت پشت کفش و همچنین جلوی کفش آزاد هستند کاربرد دارند. جوراب سبب می شود تا از عرق کردن و بوی نامطلوب جلوگیری شود همچنین از تماس مستقیم کفش به پا جلوگیری می کند تا پوست پا دچار زخم و تاول نشود.  

انواع مدل جوراب زنانه

2- جوراب کالج

یکی دیگه از انواع جورابهای زنانه سبک کالج است. در این مدل رویه جوراب معلوم نیست و قالبا تنها مناسب کفش های کالج است. هرچند بیشتر افراد معتنقدند که می توان با کفش های کالج جوراب نپوشید اما نپوشیدن جوراب با این کفش ها به دلیل سایش مستقیم پوست پا با کفی کفش مشکلاتی از قبیل عرق کردن پا و بوی بد آن و یا تاول و زخم  را بوجود می آورد. جوراب های کالج که به آن ها گاها جوراب های کفی هم می گویند تنها دور تا دور پا را می پوشاند زمانی که می خواهید جوراب از کفش شما دیده نشود اما بدون جوراب هم برایتان سخت است. می توانید از جوراب های کالج استفاده کنید.

انواع مدل جوراب زنانه

3- جوراب مچی

از مدل های رایج که در کمد همه پیدا می شود جوراب های مچی اند که جزو جوراب زنانه ساق کوتاه به حساب می آیند. این جوراب ها پاهای شما را کامل می پوشاند و دقیقا تا زیر قوزک پا قرار می گیرد جورابهای زنانه  مچی از مدل های محبوب و پرطرفداری است که در بسیاری از استایل ها کاربرد دارد مخصوصا برای فصل تابستان که دوست ندارید پوشش زیادی داشته باشید و یا قصد دارید در استایل بهار یا تابستان خود کتونی بپوشید گزینه خوبی است. همچنین هنگام ست کردن آن با شلوار لوله تفنگی الویت با جوراب مچی است.
جوراب ساق کوتاه مچی در جنس های متنوعی عرضه می شود این جوراب ها را با پارچه های نخ پنبه ضخیم و یا نازک و شیشه ای هم تولید می کنند. جوراب شیشه ای دخترانه به دلیل استایل جذابی که دارد مناسب مهمانی هاست. همچنین جوراب کلفت مچی که با پارچه نخ پنبه ضخیم دوخته شده اند هم مناسب فصل پاییز و زمستان است.

انواع مدل جوراب زنانه

4- جوراب یک ربع (ساق دار)

جوراب های یک ربع و یا ساق دار مانند جوراب های مچی از متداول ترین و پرکاربرد ترین جوراب هاست. این جوراب ها معمولا هنگام استفاده از کفش های راحتی و اسپرت کاربرد دارد. جوراب ساق کوتاه یک ربع پا را کامل می پوشاند  ساق جوراب های یک ربع تا بالای قوزک پا است تقریبا ارتفاع ساق آن بین 15 تا 20 سانتی متر است. از این رو اغلب در فصل پاییز و زمستان بیشتر استفاده می شود. جوراب های ساق دار یک ربع هم برای خانم ها و هم آقایان مناسب است و محبوبیت ویژه ای در بین جوانان دارد.

انواع مدل جوراب زنانه

5- جوراب نیم ساق

نمونه دیگری از جوراب ها هستند که به آن ها جوراب های نیم ساق می گویند. جوراب های نیم ساق بالای قوزک و پایین ساق را می پوشانند در واقع از جوراب های مچی و یک ربع بلندتر و از جوراب های ساق دار کوتاه ترند در جوراب های نیم ساق به دلیل اینکه پشت پا پوشیده شده است در برابر سایش محافظت می کند. بالای جوراب های نیم ساق کش باف کار شده ست. سبک جوراب های نیم ساق همانند جوراب های مردانه است همچنین از جوراب های پرکاربرد و محبوب مخصوصا بین ورزشکاران به حساب می آید زیرا دراستایل ورزشی استفاده از جوراب ورزشی زنانه نیم ساق با طرح های ورزشی بسیار شیک و جذاب است. از دیگر موقعیت های مناسب استفاده از جوراب نیم ساق این است که می توانید آن ها را به همراه کتونی و یا نیم بوت خود بپوشید. این جوراب ها به غیراز پارچه از کاموا و یا پارچه های حوله ای درست می کنند بافتنی جوراب زنانه و یا جوراب حوله ای ها مناسب استفاده در فصل زمستان است.

6- جوراب سه ربع (زیر زانو)

از دیگر مدل های جوراب زیبا زنانه می توان به جوراب های سه ربع اشاره کرد. این جوراب ها با اینکه بیشتر در بین خانم ها متداول است اما با این وجود اینطور نیس که کلا جوراب های سه ربع را به عنوان جوراب های زنانه بشناسند بلکه همه افراد می توانند از آن استفاده کنند جوراب ساق بلند سه ربع از آن سبک های جذاب و محبوبی است که طرفداران خاص خود را دارد. معمولا جوراب های سه ربع را با شلوارک و یا دامن های کوتاه ترکیب می کنند با اینکه این ترکیب بسیار شیک و جذاب، از استایل های غیر رسمی است اما به راحتی می توانید از این ترکیب در دورهمی ها مهمانی ها خودمانی همچنین جمع های دوستانه استفاده کنید همچنین جوراب های ساق بلند را به دلیل ضخامتی که دارند،  می توان از آن ها دراستایل های زمستانی هم استفاده کرد زیرا پا های شما را به خوبی گرم می کند.  شما می توانید برای خرید اینترنتی جوراب ساق بلند زنانه از طریق سایت اقدام کنید. فروشگاه پادمیرا از مجموعه های معتبر و قابل اطمینان که می توانید خرید خوبی داشته باشید.

انواع مدل جوراب زنانه3

7- جوراب های ساق بلند (بالای زانو)

مدل دیگر جوراب زنانه که جزو جوراب دخترانه های شیک به حساب می آید می توان به مدل ساق بلند تا بالای زانو اشاره کرد البته گاهی بلندی آن ها تا روی ران هم می رسد. این جوراب ها از بلندترین نوع جوراب دخترانه است.  همچنین در جنس و طرح تنوع زیادی دارند از این رو می توان استایل های متفاوتی را به کمک آن ها برای خود ایجاد کرد. جوراب های ساق بلند در مدل های ضخیم را می توانید برای فصل سرد استفاده کنید این جوراب های بلند برای افراد دیابتی و کسانی که می خواهند پایشان را گرم کنند بسیار مناسب است. جوراب های ساق بلند زیر زانو را از جنس های مختلف مانند شیشه ای، توری، نازک رنگ پا، مدل فانتزی و ... هم تولید می کنند که می توانید استایل رسمی و غیر رسمی زیادی با این تنوع برای خود ایجاد کنید چرا که جوراب های ساق بلند بالای زانو برای افراد خوش پوش و اهل مد به یک جز محبوب و کاربردی تبدیل شده است. این جوراب ها دخترانه است اما مدل های ورزشی و اسپرت آن را آقایان هم می توانند استفاده کنند.

انواع مدل جوراب زنانه2

8- جوراب تا به تا

ممکن است در بازار هنگام خرید جوراب دیده باشید که برخی جوراب های جفت در مقابل اینکه لنگه هم هستند اما طرح های آن ها با هم متفاوت است. طرح آنها به گونه است در کمال تناسب و هماهنگی نسبت بهم، اما دارای طرح های متفاوتی از همند. بنابراین به این سبک از جوراب ها، تا به تا می گویند. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که تناسب هماهنگی که بین طرح های آن هاست سبب شده تا جذاب برسند بنابراین نمی توان دوتا جوراب کاملا متفاوت از هم را برای خود یکی کنید و به عنوان جوراب دخترانه تا به تا بپوشید. این جوراب ها امروزه طرفداران زیادی دارند و به محبوبیت بالایی رسیده است. محبوبیت این سبک جوراب به حدی است که حتی افرادی که علاقه ای به پوشیدن جوراب نداشتند هم به آن ها علاقه مند شده و استفاده می کنند. در جوراب دخترانه تا به تا قد ساق جوراب مهم نیست و تنها طرح های روی جوراب ها مهم است. می توان جوراب های ساق بلند و مچی و ... به این شکل استفاده کرد. طرح های جوراب های تا به تا ممکن است قرینه متناظر و یا کاملا متفاوت تولید شود. همین ناهماهنگی در طراحی این جوراب ها محبوب و متفاوت کرده است. این جوراب ها مخصوصا در مدل ساق کوتاه از انواع جوراب رو فرشی ها به حساب می آیند چرا که تا تو کفش باشد طرح های آن دیده نمی شود.

انواع مدل جوراب زنانه

9- جوراب شیشه ای

زمانی که می خواهید برای یک استایل مجلسی خود خرید کنید هنگام خرید جوراب با تنوع گسترده ای از جوراب شیشه ای دخترانه مواجه می شوید.  جوراب های شیشه ای تنوع زیادی دارند از این رو می توانید با توجه به استایل مجلسی مورد نظر خود مدلی را انتخاب کنید. این جوراب ها در اندازه های مختلف تولید می شوند. بنابراین می توانید یک جوراب شیشه ای بلند زنانه را با لباس های خود مانند دامن کوتاه و یا شلوارک و ... ست کنید. حتی اگر جوراب شیشه ای بلند برایتان سخت است می توانید از ساپورت شیشه ای زنانه در استایل خود بهره ببرید. از جوراب سفید شیشه ای برای استایل لباس عروسی و عقد و اینجور مراسمات استفاده می شود. در واقع این جوراب شیشه ای زنانه مانند جوراب توری عمل می کند توری هایی که طرح های شیک و مجلسی دارند تا استایل مجلسی شما را جذابتر کند.  

انواع مدل جوراب زنانه4

10- جوراب لا انگشتی

جوراب های لا انگشتی را ممکن است کمتر دیده باشید . این مدل جوراب به این صورت است که در قسمت پنجه، انگشتای پا به صورت مجزا از هم قرار می گیرند. برخی مدل های دیگر هم هستند که شصت پا مجزا از بقیه انگشتان است. این جوراب ها برای افردی که می خواهند با صندل انگشتی جوراب بپوشند مناسب است. با اینکه استفاده از این جوراب ها رایج نیست اما باز هم طرفداران خاص خود را دارد و افرادی هستند که ترجیح می دهند این مدل جوراب را با هر کفشی بپوشند.

انواع مدل جوراب زنانه5

11- جوراب پارازین

جوراب پارازین نازک زنانه را که احتمالا همه ما با آن آشنایی داریم یک مدل جوراب ایرانی زنانه است. این جوراب ها بسیار نازک هستند ممکن است در نگاه اول با جوراب های شیشه ای اشتباه بگیرید اما آن ها از جوراب شیشه ای ها ضخیم ترند. بسیاری از خانم ها از مدل جوراب پارازین در روزمره استفاده می کنند اما جوراب های شیشه ای مخصوص استایل مجلسی است. جوراب نازک رنگ پایی که معممولا پای بیشتر خانم ها میبینید از همین مدل است. این جوراب نازک زنونه پارازین رنگ بندی محدودی دارند معمولا مشکی و طوسی و سرمه ای و رنگ پا هستند. جوراب های پارازین معمولا قسمت پنجه و  قسمتی که دور پا قرار می گیرد تیره تر است در برخی از جورابهای پارازین که کف جوراب هم مانند این دو قسمت تیره است جوراب قایقی زنانه می گویند.

انواع مدل جوراب زنانه6

جمع بندی

در این مقاله درباره انواع جوراب زنانه صحبت کردیم. انواع جوراب زنانه ساده، جوراب زنانه شیک ساق بلند و ساق کوتاه و مچی و ... تنوع جوراب زنانه بسیار زیاد شده است. تا حدی که می توانید به کمک آنها استایل مجلسی خود را کامل کنید به عنوان نمونه جوراب شیشه زنانه و یا ساپورت شیشه ای زنانه از نمونه های جذاب و پرکاربرد است که در استایل های رسمی کاربرد دارد. همچنین جوراب های مچی یا یک ربع  و نیم ساق که در استایل های ورزشی می توان از آن ها استفاده کرد. یا جوراب های تا به تا که به دلیل طرح های جذابشون از انواع جوراب روفرشی هاست که معمولا دراستایل های اسپرت و خودمونی استفاده می شود. از مدل های دیگر جوراب ها می توان به جوراب های مچی، جوراب نیم پوش، جوراب تا به تا دخترانه، جوراب ساق بلند، جوراب پارازین زنانه، جوراب قایقی زنانه، جوراب شیشه ای و ... اشاره کرد. البته که بیشتر تفاوت آنها به جنس پارچه استفاده شده برای تولید آن ها بر می گردد.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/