gif
gif mobile
استایل کژوال چیست؟

استایل کژوال چیست؟

امروزه افراد برای انجام کارهای روزمره خود به دنبال راحتی در لباس هایشان هستند، انواع مختلفی از لباس ها در دنیای مد و استایل وجود دارد که هر فرد سبک خاصی را می پسندد. یکی از پرطرفدارترین استایل هایی که تا حالا هر فردی حداقل یکبار امتحان کرده، استایل کژوال است. حتما عبارت استایل کژوال ( casual ) را شنیده اید اما به درستی نمی دانید که استایل کژوال چیست و شامل چه لباس ها و اکسسوری هایی می شود. لباس کژوال در زبان های مختلف به معنی لباس غیر رسمی و راحتی است که در عین حال نظم و ظرافت خاصی دارد. پادمیرا مگ قصد دارد در ادامه شما را با مفهوم استایل کژوال، تاریخچه استایل کژوال، لباس های مناسب استایل کژوال، انواع استایل کژوال زنانه و مردانه و... آشنا کند. تا انتها با ما باشید.

استایل کژوال چیست؟2

تاریخچه استایل کژوال

با اینکه تاریخچه قطعی و دقیقی از استایل کژوال وجود ندارد؛ اما برای تاریخ پیدایش اولیه آن می توان به اواخر قرن نوزدهم میلادی اشاره کرد. امیلیا بلومر نویسنده و حامی حقوق زنان متولد آمریکا، اولین شخصی بود که نقش پررنگی در تغییر پوشش بانوان در آن زمان داشت. در آن دوره پوشیدن شلوار را برای خانم ها مناسب نمی دانستند، او با طراحی دامنی کوتاه که بتوان آن را به همراه شلوار پوشید در واقع نجات دهنده بانوان از شر کلیشه های جنسیتی و دامن های بلند و پردردسر آن زمان بود. البته این موضوع در ابتدا مورد استقبال قرار نگرفت و مورد تمسخر مردم، مجله ها و رسانه ها نیز قرار گرفت، اما امروزه شلوارها به خصوص شلوار جین از آیتم های پرکاربرد تیپ کژوال دخترانه و استایل کژوال زنانه و مردانه است. اما در ادامه با گسترش فعالیت های ورزشی زنان، زمینه هایی از تغییرات پوششی به وجود آمد. در این زمان کم کم لباس ها از حالت رسمی و سنگین خارج شد و به لباس های راحت، سبک و مناسب ورزش تغییر پیدا کرد.
همچنین در استایل کژوال، زنان و مردان هیچ محدودیتی از نظر جنسیتی در استفاده از اکسسوری ها و پوشاک ندارند و با این استایل می توانند به راحتی خودشان باشند. مثلا در یک دوره استفاده از جواهرات و اکسسوری ها برای آقایان کاملا غیر عادی به نظر می رسید اما امروزه در استایل های کژوال بسیار مورد توجه آقایان قرار می گیرد.

استایل کژوال چیست؟3

استایل کژوال چیست؟

در بین مدل ها و اقسام استایل های امروزی در صنعت مد و فشن، نوعی استایل وجود دارد که افراد کاملا با آن احساس سبکی و راحتی دارند. این تیپ، استایل کژوال ( casual ) نام دارد و در بین دختران و پسران جوان بسیار طرفدار پیدا کرده است. در واقع کلمه کژوال یا casual به معنی راحتی است، این اصطلاح سال هاست که وارد دنیای مد شده است و به عنوان نوعی استایل روزمره شناخته می شود. استایل کژوال یعنی بدون ایجاد زحمت به جای پوشیدن لباس های سنگین، ضخیم، چسبان و آزار دهنده از لباس های ساده خود ست زیبایی تهیه کنید که کاملا راحت و آزاد باشد. البته منظور از راحتی و سبکی این نیست که هر لباسی جلوی دستتان آمد بپوشید و بگویید تیپم کژوال است. این سبک لباس پوشیدن به راحتی قابل هماهنگ کردن با هم هستند، فقط باید به مد و ترند روز توجه داشته باشید. استایل با لباس های غیر رسمی به معنای شلختگی و درهم پوشیدن نیست و همیشه باید به سایز لباس توجه کرد. یکی از اصول ابتدایی هر استایلی این است که براساس موقعیت، فصل، مکان و افرادی که قرار است ملاقات کنید، در آنجا حضور پیدا کنید. به عنوان مثال، لباس های کژوال به هیچ عنوان مناسب استفاده در مهمانی های شب، مجالس عروسی و یا قرارهای عاشقانه نیستند اما برای دورهمی های دوستانه، مهمانی های ساده، کافه نشینی و طبیعت گردی می توان از آن ها استفاده کرد. به هر حال اگر شما می خواهید در هر جایی با لباس خود احساس راحتی کنید، باید استایل کژوال را به خوبی بشناسید تا از آن به درستی استفاده کنید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

استایل کژوال چیست؟

استایل کژوال زنانه چگونه است؟

استایل کژوال زنانه و مردانه تفاوتی با هم ندارند و تعریف مشابهی دارند. استایل casual زنانه به سبکی از لباس پوشیدن گفته می شود که بانوان در فعالیت های روزمره می توانند از آن استفاده کنند. امروزه بسیاری از بانوان در رفتن به سینما، خرید، محیط کار، دانشگاه، مهمانی خودمانی و یا حتی قدم زدن از لباس های کژوال استفاده می کنند. شاید بپرسید استایل کژوال زنانه چگونه است؟ زنان چگونه باید برای داشتن استایل کژوال ست کنند؟ در پاسخ باید گفت این استایل پوششی ست، که خانم ها و دختران در آن احساس راحتی می کنند و می توان از رنگ های شاد و طرح های بسیار ساده در آن به کار برد. مهمترین ویژگی که در این استایل به چشم نمی خورد، رسمی بودن است. بانوان بیشترین احساس راحتی را در این استایل دارند زیرا دیگر خبری از کفش های پاشنه بلند، لباس های چسبان و اکسسوری هایی که دست و پا گیرند نیست. تمام بانوان در هر سنی، به این نوع پوشش علاقه دارند چرا که بسیار ساده و راحت بوده و جذابیتی خاص برایشان به همراه دارد.

استایل کژوال چیست؟4

استایل کژوال مردانه چگونه است؟

مردان نیز به پوشش خود در جامعه حساس هستند و در کنار راحتی، به شیک بودن نیز توجه خاصی دارند. البته مردان از این قائله عقب نمانده و با استفاده از سبک کژوال، تیپی کاملا راحت اما شیک و جذاب برای خود می سازند. آنها می توانند از استایل کژوال برای موقعیت های مختلف نظیر مهمانی، محل کار، فعالیت های روزانه، دورهمی های دوستانه و خانواگی و... استفاده کنند. مردان می توانند از این سبک استفاده کنند و کاملا مطابق مد روز لباس هایی راحت و آزاد بپوشند، اما باید در اندازه گیری سایز لباس هایشان دقت زیادی داشته باشند. همانطور که می دانید لباس پوشیدن مطابق با مد همیشه راحت نیست و بعضی اوقات هزینه های بسیار زیادی را به دنبال دارد، پس بهتر است به سراغ لباس هایی مثل شلوار جین یا کتان و تیشرت های ساده بروید که هیچ وقت از مد نمی افتند. اگر می خواهید در هر مراسم و موقعیتی به شیک ترین شکل ممکن ظاهر شوید انتخاب این لباس ها بهترین گزینه است.

استایل کژوال چیست؟5

اقلام کاربردی استایل کژوال

برای اینکه در هر زمانی بتوانید تیپ کژوال دخترانه، استایل کژوال زنانه و مردانه خود را بدون دردسر درست کنید از اقلام زیر در کمد لباس تان داشته باشید.

◘ تاپ، تیشرت و شومیزهای رنگ خنثی

داشتن چند لباس کاربردی و ضروری در کمد لباستان برای ساختن تیپ کژوال دخترانه، زنانه و مردانه از واجبات است. از آیتم های اصلی که می توان در اینجا نام برد انواع تاپ، تیشرت، و شومیزها با رنگ های خنثی هستند. در واقع این لباس ها با رنگ خنثی به راحتی با دیگر آیتم ها و شلوار ها ست می شوند.
یک تیشرت ساده یقه گرد، بهترین و بدیهی ترین انتخاب است و با هر چیزی در کمد لباس هایتان ست می شود. همچنین خرید تیشرت پنبه ای ساده در رنگ های سفید، طوسی و مشکی از ضروریات کمد لباستان است که برای فصل تابستان و حتی زمستان به شمار می رود. استایل با این تیشرت را می توانید با سوییشرت، هودی یا پیراهن مردانه اسپرت تکمیل کنید.

◘ شلوار جین و کتان

شلوارهای جین (شلوار جین زنانه و مردانه)  از پرکاربرد ترین و اصلی ترین آیتم های سبک کژوال هستند. شلوار لی زنانه و مردانه، شلوار کتان زنانه و مردانه قابل استفاده برای استایل کژوال می باشند. در این استایل بهتر است از شلوارهای جین که آزادی بیشتر و کمر راحتی دارند استفاده کنید. خرید شلوار جین با کیفیت و شیک که با پوشیدن آن راحت باشید برای داشتن استایل جذاب کژوال الزامی است. طرح و رنگ آن به سلیقه و نظر شخصی خودتان بستگی دارد، اما اگر قصد خرید دارید پیشنهاد می کنیم از شلوار جین تیره تر بخرید، زیرا تقریبا با هر نوع لباس و رنگی می توان آن را ترکیب کرد.

◘ هودی های اورسایز

هودی زنانه و مردانه  ی اورسایز، از اقلام جذاب و فوق العاده راحت و ترندی هستند، در حقیقت به خاطر همین ویژگی اورسایز و راحت بودن است که تبدیل به اقلام کاربردی استایل کژوال زمستانی شده اند.
هودی های اورسایز در طول دهه 1930 وارد عرصه مد و فشن شده اند و از آن ها در همه جا از استایل های خیابانی تا باشگاه های ورزشی و فعالیت های تفریحی می توان استفاده کرد. هودی های مردانه در مکان های غیررسمی مورد استفاده قرار می گیرند. این لباس جذاب را می توانید با شلوار جین و شلوار کتان ست کنید اما به خاطر داشته باشید که با شلوار های اسپرت جاگر خیلی جذاب تر به نظر می رسید.

◘ پلیور

پلیور ساده یقه گرد از آیتم های سبک کژوال برای پاییز و زمستان است که می توان با افزودن لایه بندی های مختلف از آن در موقعیت های رسمی و غیر رسمی استفاده کرد. اما در خرید پلیور سراغ جنس های پشمی یا خیلی گرم نروید بلکه از نوع نازک بافتنی خریداری کنید که بتوانید حتی در یک عصر بهاری سرد نیز از آن استفاده کنید.

◘ ژاکت کژوال

با خرید لباس های بافتنی زنانه و مردانه از جمله ژاکت زنانه، یقه اسکی زنانه و مردانه یا هر لباس راحت و گرم کننده ای که مناسب استایل کژوال باشد، حتما در کمدتان داشته باشید. کاپشن های چرم و جین مخصوصا برای مردان جوان می تواند یک استایل جذاب کژوال بسازد که می توانید با شلوار جین و تی شرت تیپتان را تکمیل کنید.

◘ کفش کتانی

کفش های کتانی از راندمان خوب و دوام بالایی برخوردارند. این ویژگی ها باعث شده کفش های کتانی به آیتم های مناسبی برای لباس های روزمره و راحتی تبدیل شوند. در انتخاب کفش بیشتر از توجه به برند به راحتی پاهایتان توجه داشته باشد و بعد هم طرح و نقشی که به آن علاقه دارید. همچنین اگر نمی خواهید استایلتان به سمت اسپرت بودن برود از طرح های ساده که لوگو و تایپوگرافی های ورزشی ندارد استفاده کنید. البته می توانید از جنس چرم و جیر نیز که نمای کفش های معمولی دارد استفاده نمایید.

◘ اکسسوری های کژوال

اکسسوری ها طیف گسترده ای از لوازم را در برمی گیرند که این طیف شامل زیورآلات، کیف و کفش، کمربند و اکسسوری مو می باشند. در استایل کژوال هر اکسسوری که راحت و بدون زرق و برق باشد را می توان استفاده کرد. در بین کفش ها برای این استایل می توان به کفش های بدون پاشنه مانند کالج، کتونی ها و صندل ها اشاره کرد. کیف های مناسب استایل کژوال نیز کیف هایی بدون زرق و برق و راحت مانند کیف های دوشی ساده یا کوله پشتی ها را می توان در نظر گرفت.

استایل کژوال چیست؟1

اصول مهم در استایل کژوال زنانه و مردانه

• مهمترین اصل داشتن استایل کژوال انتخاب لباس هایی است که در بازه های زمانی مختلف به هیچ عنوان از مد خارج نمی شوند.
• بعضی از رنگ ها به راحتی با تمامی رنگ های دیگر ترکیب شده و در سبک کژوال بسیار پیشنهاد  می شوند. این رنگ ها به نام رنگ های خنثی (مانند: سفید، طوسی، مشکی) شناخته می شوند.
• برای داشتن یک استایل کژوال باید بین ظاهر شیک و راحتی تعادل بسیار دقیقی برقرار شود.
• حتما باید قبل از انتخاب لباس برای هر مراسم، شرایط و محیط مورد نظر را ارزیابی کنید.
• یکی دیگر از مهمترین اصول در استایل کژوال، انتخاب پارچه مناسب است. با انتخاب پارچه ای خوب و با کیفیت علاوه بر فراهم کردن راحتی و آسایش خودتان، استایل زیبایی نیز به وجود آورده اید. حتی در ایجاد استایل رسمی نیز انتخاب پارچه کت و شلوار، یکی از مهمترین اصول است.
• هماهنگ کردن رنگ های زیبا و جذاب می تواند استایل شما را از سادگی در بیاورد و به استایلی چشمگیر تبدیل کند.
• اگر انتخاب شما استایل کژوال باشد، باید در نظر داشته باشید که کفش های کتانی و اسپرت در این استایل به باقی کفش ها ارجحیت دارند، همینطور باید بدانید که در این سبک نباید از کفش های چرمی رسمی استفاده کنید.
• همچنین شلوارهای راسته اداری نیز در استایل کژوال مردانه جایگاهی ندارند. اگر می خواهید در محیط های رسمی با استایل کژوال ظاهر شوید، از کت تک به همراه شلوار کتان استفاده کنید. این تیپ معمولا از طرف کارشناسان مد به علاقه مندان سبک کژوال پیشنهاد می شود.

استایل کژوال چیست؟6

اهمیت جنس پارچه در استایل کژوال

یکی از مهمترین نکات در انواع استایل کژوال، انتخاب نوع پارچه آن هاست. از رایج ترین پارچه های کژوال می توان انواع جین، کتان، پنبه، نخی و پارچه های کشباف را نام برد. البته چون پارچه های متنوعی در بازار وجود دارد بهتر است بگوییم هر پارچه ای که نرم و لطیف باشد، شستشوی آسانی داشته باشد، با توجه به فصل به اندازه کافی گرم یا خنک باشد را می توان در دسته بندی کژوال قرار داد. به عنوان مثال پارچه های نخی و یا پارچه های کشی از بهترین پارچه های سبک کژوال هستند که مانع حرکت راحت دست و پا نمی شوند. البته باید به خاطر داشته باشید که لباس های ورزشی را با لباس های کژوال روزمره اشتباه نگیرید. لباس های اسپرت همان لباس های ورزشی هستند که معمولا خاصیت کششی بالایی دارند و به صورت خاص برای انجام فعالیت های ورزشی طراحی شده اند و نمی توانند جایگزین استایل کژوال باشند.

تفاوت استایل کژوال و مینیمال

برای دانستن تفاوت این دو استایل، ابتدا باید بدانیم استایل مینیمال چیست؟ اگر قرار باشد استایل مینیمال را در یک کلمه توصیف کنیم می توان گفت که این استایل بر روی ساده پوشی تمرکز دارد. افرادی که استایل مینیمال را برای خود انتخاب می کنند، با هماهنگ کردن لباس های ساده ولی شیک استایل منحصربفردی برای خود ایجاد می کنند. از مهم ترین تفاوت استایل کژوال و مینیمال این است که استایل مینیمال به دنبال لباس و اکسسوری های پر زرق و برق نیست و سادگی و هماهنگی لباس با فرم بدن را در نظر دارد و رنگ بندی در آن محدود است؛ اما این در حالی است که استایل کژوال راحتی لباس با هر طرح، شکل و رنگی را در نظر می گیرد. البته این را نیز باید بگوییم که در هر دو نوع استایل مینیمال و کژوال از طراحی های شلوغ خبری نیست.

تفاوت استایل کژوال و اسپرت

استایل اسپرت یا همان ورزشی معمولا شامل انواع لباس، کفش ها و اکسسوری هایی ست که به طور خاص برای ورزش کردن طراحی می شوند. این استایل دارای ویژگی هایی مانند راحتی، پارچه ی مناسب و بادوام می باشد که بتوان در ورزش از آن استفاده کرد. لباس های اسپرت انعطاف کمتری در موقعیت های مختلف دارند و بیشتر تمرکزشان بر روی کاربردی بودن و جنس پارچه از لحاظ تطابق با آب و هواست؛ اما استایل کژوال مطابق با مد و تناسب با موقعیت های مختلف پیروی می کند. در حقیقت این سبک لباس پوشیدن انعطاف بیشتری در برابر کاربردی بودن و موقعیت های اجتماعی دارد. پس در نتیجه استایل اسپرت بجز آزادی عمل زیادی که به همراه دارد، انتخاب مناسبی برای استفاده روزمره نیست.

استایل کژوال چیست؟7

انواع استایل کژوال

استایل کژوال در عین سادگی و راحتی می تواند بسیار متنوع و جذاب باشد. از این سبک برای مناسبت ها و موقعیت های مناسب استفاده کرده و جذابیت خود را به نمایش بگذارید. در ادامه چند استایل کژوال را به شما معرفی کردیم تا بتوانید از آن ها ایده گرفته و در موقعیت های مختلف استفاده کنید.

استایل کژوال چیست؟8

◘ استایل کژوال روزمره

استایل کژوال روزمره در واقع یکی از ساده ترین نوع استایل است که شما می توانید از آن استفاده کنید. ممکن است شما در طول روز به محیط های مختلفی بروید و فعالیت های مختلفی را انجام دهید که این استایل برای شما مناسب باشد. انتخاب استایل روزمره باید به سادگی و در کمترین زمان انجام شود. به همین خاطر می توانید ساده ترین اما شیک ترین لباس هایتان را برای این استایل در نظر بگیرید. استفاده از کفش کتانی ساده، شلوار جین، تی شرت یا مانتو نخی ساده را برای این استایل پیشنهاد می کنیم.

استایل کژوال چیست؟9

◘ استایل کژوال مناسب محل کار

افراد شاغل بیشتر وقت خود را در محیط کار می گذرانند و نوع پوشش می تواند تاثیر زیادی روی راحتی و بهبود شرایط کاری آن ها داشته باشد. پس باید لباس هایی را برای محیط کار انتخاب کنید که ساده و راحت باشند تا بازدهی شما نیز بیشتر شود. حال این سوال مطرح می شود که آیا از استایل کژوال می توان در محیط کار استفاده کرد؟
پاسخ این سوال بله است. شما می توانید برای راحتی بیشتر در محیط کار از لباس های رسمی و اداری دوری کنید و یک تیپ ساده و کژوال داشته باشید. همینطور استایل محیط کارتان باید به گونه ای باشد که شان محیط کار حفظ شود. یک مانتو یا پیراهن به رنگ خنثی، کفش ساده یا نیم بوت مشکی و قهوه ای، شلوار جین یا کتان به رنگ تیره را می توانید در این استایل استفاده کنید.

استایل کژوال چیست؟10

◘ استایل کژوال مناسب مهمانی های خودمانی

در مهمانی های خودمانی به راحتی می توان از استایل کژوال استفاده کرد و دست شما برای انتخاب لباس بازتر است. همانطور که مشخص است در مهمانی های خودمانی تمام افراد احساس راحتی بیشتری دارند پس شما نیز می توانید لباس هایی کاملا راحت و آزاد بپوشید. استفاده از سرهمی ها، شلوارهای پارچه ای به همراه تاپ نخی می تواند استایلی راحت و جذاب را برای شما ایجاد کند. همچنین استفاده از شلوار جین نیز برای مهمانی و دورهمی در این استایل بسیار مرسوم است. می توانید شلوار جین را به همراه شومیز دکمه دار تک رنگ استفاده کنید. معمولا از شلوار های جین تیره در استایل های کژوال استفاده می شود.

استایل کژوال چیست؟11

◘ استایل کژوال برای تفریح

استایل کژوال برای تفریح، شباهت های زیادی به استایل روزانه دارد. اما تفاوت هایی که این دو استایل را متمایز می کند این است که در استایل روزانه بیشتر از رنگ های خنثی استفاده می شود اما در استایل مناسب برای تفریح از رنگ های شادتر و روشن تر استفاده می شود. شما حتی می توانید در این استایل از انواع لباس های طرح دار نیز استفاده کنید. به عنوان مثال: بلوزهای پنبه ای ساده و رنگی، شلوارهای کتانی، پیراهن های طرح دار به اندازه کافی برای یک روز تفریحی زیبا و راحت هستند.

جمع بندی:

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع استایل کژوال زنانه و مردانه آشنا کنیم. در واقع لباسی که شما برای هر فضا و موقعیتی انتخاب می کنید نشانگر شخصیت شماست. شما می توانید در عین آراستگی لباس هایی را به تن کنید که با آنها احساس راحتی کنید. امروزه بسیاری از افراد با استایل کژوال زنانه و مردانه در دورهمی ها، خرید، قرارملاقات، سینما و... حضور پیدا می کنند. پوشیدن لباس های شیک و راحت بدون شک در روحیه فرد تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/