gif
gif mobile
انواع مدل شال زنانه + آموزش ست کردن استایل مناسب هر کدام

انواع مدل شال زنانه + آموزش ست کردن استایل مناسب هر کدام

شال ها در واقع پارچه های برش خورده مستطیلی شکلی اند که در اندازه و ابعاد مختلفی دوخته می شوند و معمولا دور گردن یا شانه و همچنین روی سر پیچیده می شوند. شال زنانه یکی از پوشیدنی های ضروری و مهم برای خانم ها مخصوصا در کشور های اسلامی و مسلمان نشین است. از این رو تنوع و طراحی آن ها به قدری زیاد است که شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود آن ها را انتخاب کنید. اگر طرز صحیح استفاده از شال ها را بدانید به راحتی می توانید استایل خود را متحول کنید. شال ها علاوه بر اینکه در طراحی متفاوت اند بلکه در جنس پارچه انتخابی برای تولید هم با هم فرق دارند. از این رو یکی از ملاک های خرید شال زنانه و یا هرچه که با پارچه درست می شود جنس پارچه آن است تا بتوان متناسب با آب و هوا از آن ها استفاده کرد. به عنوان مثال: جنس پارچه شال هایی که در تابستان از آن ها استفاده می کنیم با شال هایی که در فصل پاییز و زمستان در استایل خود به کار می بریم بسیار متفاوت اند.

انواع مدل شال زنانه + آموزش ست کردن استایل مناسب هر کدام

انواع مدل شال زنانه

با شناخت انواع شال زنانه راحت تر می توانید برای استایل و موقعیت های متفاوت خود گزینه مناسبی را انتخاب کنید. از طرفی شال ها می توانند به عنوان اکسسوری تنها برای زیبایی در استایل شما به کار برده شوند در صورتی که شناخت کافی از انواع آن ها و همچنین استایل خود داشته باشید. وجود برخی از انواع این شال ها در کمد هر خانمی واجب و ضروری است زیرا بسیار پرکاربر و راحتند. از آن جایی که شال ها تنوع بسیار بالایی دارند استایل کردن هم راحت تر است. از طرفی برای اینکه انتخاب های متنوعی داشته باشید نیاز به یک مجموعه کامل دارید؛ سایت فروش شال و روسری پادمیرا از مجموعه هایی است که با خیال راحت می توانید از آن جا برای خرید شال زنانه جدید اقدام کنید. در ادامه این مقاله می خواهیم با جدیدترین مدل شال زنانه در سال 1402 و قیمت شال زنانه و جنس های آن ها که کاربردی تر و محبوب ترند آشنا شویم:

انواع مدل شال زنانه + آموزش ست کردن استایل مناسب هر کدام

1-  شال تمام فصل مشکی ساده

از موجودی های کمد هر خانمی یک شال مشکی چهار فصل است که اکثرا یکی از آن را دارند چرا که برای تمام استایل ها در هر فصلی بسیار مناسب است. این شال ها از جنس نخ ترک گرم دار است این پارچه ها کیفیت بالایی دارند و از طرفی دارای ضمانت می باشند. از ویژگی های دیگر این شال ها این است که در برابر چروک شدن مقاومت بالایی دارند از این رو در اتو کشیدن کار شما را راحت تر می کند. این شال ها ایست خوبی رو سر دارند و سر نمی خورند بنابراین به راحتی می توانید در مجالس مهمانی ها و یا روز های عادی از آن ها استفاده کنید.

انواع مدل شال زنانه + آموزش ست کردن استایل مناسب هر کدام

2- شال های نخی

شال زنانه نخی از زیرمجموعه پارچه های نخ پنبه هستند این جنس از شال ها بسیار نازک و سبک هستند و قالبا در فصول گرم مثل بهار و تابستان پر کاربردند. شال نخی زنانه به گونه ای است که هوا در بین آن جریان دارد اما برای فصل زمستان انتخاب خوبی نیست چرا که شما را گرم نگه نمی دارد. از مزیت های شال های نخی این است که روی سر ایست خوبی دارند همچنین مانند شال های ساتن و حریر روی سر، سر نمی خورند. اما مشکلی که شال های نخی دخترانه و زنانه دارند این است که؛ زود چروک می شوند معمولا اگر گره و یا پیچی روی پارچه آن باشد سبب چروک شدن شال نخی می شود از طرفی با یک اتو کشی ملایم سریع چروک ها باز می شوند. شال های نخی در رنگ و طرح های متنوع و مختلفی تولید می شوند. بنابراین ست کردن با آن ها بسیار راحت است همچنین نسبت به شال های دیگر قیمت مناسب تری دارند. از شال های ارزان قیمت هستند.

انواع مدل شال زنانه + آموزش ست کردن استایل مناسب هر کدام

3- شال های حریر

از انواع دیگر آن شال حریر هستند حریر در واقع از الیاف طبیعی کرم ابریشم تولید می شود. شال حریر زنانه بسیار نازک و سبک و همچنین لطیف اند، طرح و نقش های متنوعی دارند که معمولا اکثر افراد را به خود جذب می کنند در طراحی شال های حریر از طیف رنگی کمرنگ و ملایم تا رنگ های پر رنگ و جیغ به چشم می خورد. از ویژگی های بارز شال های حریر این است که به دلیل نازکی و سبکی که دارند روی سر، سر می خوردند از این رو در روز های شلوغ و پر کار استفاده از این شال های حریر مناسب نبوده زیرا دست و پاگیر و اذیت کننده هستند در صورتی که همین شال حریر برای مجالس و مهمانی ها بهترین انتخاب هستند. علاوه بر استایل رسمی و شیکی که برای افراد ایجاد می کنند به راحتی هم با لباس های مجلسی ست می شوند. از این رو شال حریر به عنوان شال زنانه مجلسی شناخته می شود.

انواع مدل شال زنانه + آموزش ست کردن استایل مناسب هر کدام1

4- شال های موهر

یکی از مدل های محبوب در بین انواع شال ها، شال موهر زنانه هستند. موهر در واقع پشم بز ماده است. شال و یا هرچه که از موهر ساخته شود قیمت نسبتا بالایی دارد و دلیل آن کمیاب بودن این پارچه است. از ویژگی بارز شال موهر این است که دیر چروک می شوند در واقع مقاومت بالایی در برابر چروک پذیری دارند. قیمت بالای این پارچه سبب شده است تا از نایلون و پرلون در ترکیبات آن استفاده کنند. اما اگر شما می خواهید از مرغوب بودن شال موهر خود مطمئن شوید یک تار آن را بسوزانید اگر بوی کز به مشام شما رسید یعنی الیاف آن طبیعی است و پارچه مرغوب است. ویژگی دیگر این شال این است که کشسانی زیادی دارند.
شال های موهر دارای ضخامت بالایی هستند همچنین حالت کرکی که دارند سبب می شود تا جزو شال های زمستانی و پاییزی به حساب بیایند زیرا به شدت گرم نگه می دارد و ضخامت و کرکی بودن موهر مانع عبور هوا می شود. شال های موهر برای داشتن استایل جذاب، شما را محدود نمی کند زیرا می توانید با آن علاوه بر استایل های رسمی، در ست اسپرت و همچنین مجلسی هم نهایت استفاده را ببرید. شال موهر به عنوان یک شال زنانه زمستانی شناخته می شود.

انواع مدل شال زنانه + آموزش ست کردن استایل مناسب هر کدام3

5- شال های ابریشم

از بهترین و کامل ترین شال ها می توان به شال ابریشم اشاره کرد. به جرات می توان از لطافت و سبک بودن شال های ابریشمی گفت. همچنین مقاوم بودن این پارچه از مزیت هایی است که این مدل را خاص کرده. به همین دلیل قیمت بالایی هم دارند و جزو گرانترین شال ها به حساب می آیند. از شال های ابریشم در مجالس و مهمانی ها استفاده می شود به راحتی می توانید با لباس های مجلسی چرم و یا حتی کار شده هم ست کنید. جزو شال های زنانه مجلسی هستند.

انواع مدل شال زنانه + آموزش ست کردن استایل مناسب هر کدام2

6- شال های ساتن

از انواع دیگر شال ها می توان به شال ساتن اشاره کرد. شال های ساتن یا به صورت ساده هستند و یا آن ها را مدل های پلیسه وارد بازار می کنند. این شال ها بسیار نرم و براق هستند از طرفی براقیت آن ها سبب می شود تا رنگ ها زنده و گیرا به چشم بیاید البته براقیت شال های ساتن روی آن است و پشت پارچه ساتن مات است. شال های ساتن شبیه شال های ابریشمی هستند اما ضخامت ساتن بیشتر است. شال های ساتن زیبایی شما را در استایلتان بیشتر می کند. از مشکلاتی که شال های ساتن دارد این است که روی سر، سر می خورند. و از طرفی به دلیل اصطحکاکی که در قسمت های مختلف ایجاد می شود سبب می شود تا صدای خش خش در گوش شما بپیچد. این شال ها هم مانند شال های حریر مناسب روزهای شلوغ و پرمشغله نیست و تنها برای دورهمی و مجلس و مهمانی ها استفاده می شود از طرفی با پوشیدن شال های ساتن می توانید یک استایل شیک و رسمی جذابی داشته باشید. اگر از آن دست افرادی هستید که قصد خرید شال ارزان قیمت دارید، بی شک می تواند گزینه ی مناسبی باشد. پیشنهاد ما به شما خرید شال زنانه ارزان قیمت از پادمیرا.

انواع مدل شال زنانه + آموزش ست کردن استایل مناسب هر کدام4

7- شال پشمی

شال های پشمی هم مانند شال زنانه نخی، از جنس پنبه هستند. اما تفاوت شال پشمی این است که آن ها بیشتر در فصل زمستان و پاییز کاربرد دارد چرا که بافت آن ضخیم است و همین امر سبب می شود تا هوا را محبوس کرده و از آن عبور نکنند در واقع مانند عایقی عمل می کند. شال های پشمی چروک پذیری بسیار پایینی دارند اما اگر بر اثر مواردی دچار چروک شد بهتر است غیر مستقیم و با کمک یک پارچه آن را اتو کنید تا اتو با شال شما مستقیم برخورد نداشته باشید. شال های پشمی را معمولا با لباس های گرم ست می کنند اگر کارمند و یا دانشجو هستید که مجبورید مقنعه داشته باشید می توانید از شال های پشمی برای روی مقنعه خود در روز های سرد زمستونی استفاده کنید.

جمع بندی

شال ها یکی از پوشش های ضروری و مهم است مخصوصا برای کشور هایی که حجاب جزو قوانین آن هاست اما امروزه در خیلی از کشورها از شال ها به عنوان اکسسوری در استایل ها استفاده می کنند. شال ها انواع مختلفی دارند می توان با توجه به سلیقه و آب و هوا و موقعیتی که می خواهیم برویم یکی از انواع آنها را انتخاب کنیم. از آن جایی که شال ها از پارچه هستند بنابراین الویت انتخاب شال با جنس پارچه هست چرا که به شما در استایلتان کمک می کند. انواع شال ها شامل: شال های نخی، ساتن، موهر،حریر، ابرشمی و پشمی و ... این موارد از پرکاربرد ترین ها هستند که در کمد هر خانمی پیدا می شود. در ادامه مقاله درباره ویژگی هر یک از انواع شال ها توضیح دادیم که چه جنسی مناسب با چه موقعیتی است. مثلا ویژگی بارز شال های حریر و ساتن سر بودن آن هاست از این رو برای روز های شلوغ مناسب نیست و اکثرا از این شال ها برای مجالس و مهمانی استفاده می کنند. و یا شال هایی نظیر موهر و پشمی به دلیل ضخامت و گرمایی که دارند مناسب فصل زمستان اند تا شما را گرم نگه دارند.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/