gif
gif mobile
تفاوت بین جوراب ساق دار و جوراب بدون ساق چیست؟

تفاوت بین جوراب ساق دار و جوراب بدون ساق چیست؟

جوراب ها، اکسسوری هایی هستند؛ که از زمان تولد و تا زمانی که پیر می شویم همراه ما هستند و تنوع بالایی دارند. ما باید انواع جوراب ها را بشناسیم و با اصول ست کردن جوراب به خوبی آشنا شویم تا این اکسسوری جذاب و به ظاهر پنهان استایل زیبایی برایمان بسازد. در اکثر مواقع جوراب می پوشیم، برای همین باید استاندارد و مناسب باشند تا ما باهاشون احساس راحتی بکنیم. احتمالا در کمدتان کلی جوراب دارید که نمی دانید کدام را برای چه موقعیت و استایلی انتخاب کنید. پادمیرا مگ در این مقاله قصد دارد در مورد اینکه جوراب ساق دار و جوراب بدون ساق چه تفاوتی با هم دارند و اینکه هر کدام را با چه کفش و در چه موقعیتی بپوشید صحبت کند. با ما همراه باشید.

دلیل استفاده از جوراب چیست؟

پوشیدن جوراب می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد که ما در این مقاله به آن می پردازیم و تفاوت های بارز بین جوراب های ساق بلند و جوراب بدون ساق زنانه و مردانه را برای شما شرح می دهیم.  یکی از این دلایل می تواند این باشد که به مچ  پای شما استایل مرتب و زیبایی می دهد. اما پوشیدن جوراب دلایل دیگری مثل رعایت بهداشت و دلایل پزشکی نیز دارد. پوشیدن جوراب از بسیاری از بیماری های مختص پا از جمله قارچ جلوگیری می کند.  گاهی اوقات هم برخی از این جوراب ها را می پوشیم تا در سرما پا را گرم بدارد. دلیل دیگر اینکه این جوراب ها مانع از ساییدگی پا به کفی کفش می شود که در خیلی از این موارد میبینیم که نپوشیدن جوراب باعث آسیب رساندن کفش به پای ما می شود. به همین خاطر است که ما تاکید می کنیم که در هنگام خرید جوراب زنانه و مردانه حتما دقت لازم انجام شود. مورد دیگری که در مورد جوراب باید یادآوری شود جنس آن می باشد. جوراب ها به طور متوسط سه روز در هفته و شش ماه به صورت متوالی پوشیده می شوند و این جوراب ها بارها و بارها شسته می شوند. این موارد به این موضوع اشاره دارند که جوراب یک کالای پرمصرف و پر فروش می باشد و باید در هنگام خرید آن حتما دقت شود زیرا این پوشاک ساعت های طولانی را قرار است همراه شما و درون یک محیط بسته و مرطوب باشد.

تفاوت بین جوراب ساق دار و جوراب بدون ساق چیست

تفاوت بین جوراب ساق بلند و جوراب بدون ساق

جوراب را می توان از جمله پوشش های ابتدایی اما زیبا در بین مردان و زنان دانست و یک عضو جدا نشدنی در بین انواع لباس می باشد. جوراب تنوع بسیاری را در بر می گیرد. این جوراب ها بسته به مدل و جنسشان در فصل های مختلف پوشیده می شوند. از انواع مدل های جوراب می توان به موارد زیر اشاره کرد. جوراب مچی زنانه، جوراب ساق بلند، جوراب سه ربع یا زیر زانو، جوراب زنانه یک ربع، جوراب دخترانه کالجی، جوراب لاانگشتی، جوراب فانتزی زنانه، جوراب نیم ساق، جوراب بافتنی دخترانه از جمله مواردی است که می توان برای انواع جوراب زنانه و مردانه نام برد. بین جوراب های ساق بلند و بدون ساق تفاوت های زیادی است که در ادامه سعی می کنیم به طور واضح برای شما شرح دهیم.

تفاوت بین جوراب ساق دار و جوراب بدون ساق چیست؟

جوراب های بدون ساق

از بین این جوراب هایی که نام برده شد، جوراب کالج و جوراب مچی را می توان جزو دسته ی جوراب های بدون ساق دانست و جوراب های نیم ساق، ساق دار، زیر زانو و ساق بلند را جزو دسته جوراب های ساق بلند تقسیم بندی کرد. جوراب های بدون ساق اغلب برای کسانی که تمایل به پوشیدن جوراب ندارند، مناسب می باشد. زیرا بسیار سبک هستند و فرد به راحتی می تواند از آن استفاده کند. جوراب بدون ساق سعی می شود همراه با کتونی یا کفش اسپرت پوشیده شود.

تفاوت بین جوراب ساق دار و جوراب بدون ساق چیست؟

جوراب مچی

جوراب زنانه مچی به دلیل آنکه بدون ساق می باشد، نمی تواند به درستی همه پای شما را تا بالای قوزک پا را بپوشاند. به همین علت پوشیدن این مدل جوراب ها با هر کفشی توصیه نمی شود. زیرا باعث زخم شدن و آسیب دیدگی پوست پای شما می شود. پس سعی کنید حتما جوراب مناسب را با کفش مناسب آن بپوشید. جوراب مچی از محبوب ترین مدل جوراب زنانه می باشند. افراد اغلب برای پوشیدن با کفش های اسپرت و کتونی یا اسنیکرز از این دو مدل جوراب استفاده می کنند. این مدل جوراب های ساق کوتاه مناسب برای پوشیدن به همراه شلوار های لی جذب یا کتان می باشد. بهتر است از این جوراب های ساق کوتاه در فصل های گرم سال استفاده کنید زیرا دارای ساق کوتاه می باشند. جوراب مچی از آنجایی که تا روی مچ پا را می گیرد، شما می توانید برای فعالیت های ورزشی از آن بهره ببرید. جوراب مچی نسبت به جوراب کالج می تواند استفاده های بیشتری داشته باشد. امروزه جوراب مچی را با شلوار های لی جذب قد 90 می پوشند.
از آنجایی که جوراب زنانه و مردانه دارای طرح و نقش های گوناگونی می باشند، ممکن است برای تهیه آن مجبور باشید زمان زیادی بگذارید تا پروسه ی انتخاب را طی کنید و به مرحله خرید برسید. شما می توانید خیلی راحت از طریق سایت پادمیرا انواع مختلف را با طرح های زیبا مشاهده کرده و در صورت تمایل سفارش دهید. سعی کنید جورابی را انتخاب کنید که با کفش شما هم خوانی داشته باشد. برای مثال چهره زیبایی ندارد هنگامی که جوراب شما با یک رنگ مخالف از کفش و کتونی بیرون زده باشد. این ترکیب می تواند استایل شما را به هم ریخته نشان دهد.

تفاوت بین جوراب ساق دار و جوراب بدون ساق چیست؟

جوراب یک ربع

مدل دیگری از جوراب های بدون ساق زنانه، جوراب یک ربع است. این جوراب ها تا بالای قوزک پا را می پوشانند. شاید طرح اولیه آن به صورت جوراب های کالج به نظر بیاید اما کمی بلندتر از جوراب های کالج می باشند. جوراب یک ربع می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای فصل های گرم سال برای پوشیدن به همراه کتونی های اسپرت و ساده  باشد. جوراب های شیشه ای یک نمونه از جوراب های یک ربع است. البته که جوراب های شیشه ای زنانه در انواع ساق بلند و ساق کوتاه تولید می شود. اما مدل ساق کوتاه آن را همراه کفش های مجلسی و کفش  پاشنه دار می پوشند.

تفاوت بین جوراب ساق دار و جوراب بدون ساق چیست؟

جوراب کالج

یک مورد دیگر از جوراب ساق کوتاه که در بالا به آن اشاره شد، جوراب زنانه و مردانه کالجی بود. البته کار مرسوم این است که همراه کفش کالج معمولا جوراب نپوشند. اما پیشنهاد ما این است که همراه این مدل کفش حتما جوراب کالج پوشیده شود. به همین علت جوراب های کالج برای پوشیدن با کفش های کالج تولید شده و در بازار می توان یافت. طراحی این جوراب ها دلیل بسیار خوبی دارد. این مدل جوراب کالج به دلیل آنکه مشخص نشود در کفش کالج، شما جورابی به پا دارید و فقط  تا زیر قوزک پای شما را در بربگیرد طراحی شده است.  از آنجایی که این مدل جوراب را برای کفش های کالج طراحی کرده اند، اسم آن را از کفش های کالج برداشته اند. این دست از جوراب ساق کوتاه زنانه برای معلوم نبودن در کفش های مجلسی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت بین جوراب ساق دار و جوراب بدون ساق چیست؟1

• جوراب ساق بلند

جوراب ساق بلند زنانه نیز جزو محبوب ترین جوراب ها در بین جوراب های زنانه می باشد. این مدل جوراب ساق بلند برای بیشتر دیده شدن در استایل شما سعی می شود که دارای رنگ آمیزی یا طرح های برجسته تولید شود. از این جوراب ها اغلب برای فصل های سرد سال و برای فعالیت های ورزشی نیز استفاده می شوند. معمولا طول این مدل جوراب ها به 10 تا 15 سانتی متر می رسند و تا میانه ساق یا زیر زانو را می پوشانند. درهنگام انجام فعالیت های ورزشی مثل فوتبال و یا پوشیدن در محیط های کاری می تواند این مدل از جوراب های ساق دار انتخاب خوبی باشد. در مردان برای پوشیدن به همراه کت و شلوار نیز مناسب است. البته این جوراب های ساق بلند انواع مختلفی دارند که در ادامه به جوراب نیم ساق، جوراب سه ربع و جوراب ساق بلند اشاره خواهیم کرد.

تفاوت بین جوراب ساق دار و جوراب بدون ساق چیست؟

جوراب نیم ساق

همانطور که گفتیم جوراب نیم ساق نیز جزو دسته ی جوراب ساق بلند زنانه می باشند. جوراب نیم ساق، مناسب برای پوشیدن با کفش هایی مثل نیم بوت و پوتین هستند. این جوراب ها را می توان در فصل های زمستان پوشید. جوراب های نیم ساق نیز محبوبیت بسیاری در بین ورزشکاران دارند. فعالیت با جوراب ساق دار بسیار راحت می باشد. همانطور که گفتیم این مدل جوراب ها تفاوتی در مردانه و زنانه ندارد و هم آقایان و هم بانوان می توانند از این سبک جوراب استفاده کنند. تنها فرقی که می تواند در اینجا داشته باشد، شاید تفاوت در مدل و طرح روی جوراب باشد.

تفاوت بین جوراب ساق دار و جوراب بدون ساق چیست؟2

جوراب سه ربع یا جوراب زیر زانو

جوراب سه ربع یا جوراب زیر زانو هم برای زنان و هم برای مردان کاربردی است. ساق این جوراب کمی بلندتر از جوراب های نیم ساق است و همانطور که از اسمش پیداست فقط تا زیر زانو را می پوشاند. این دست از جوراب ها را بیشتر بانوان مورد استفاده قرار می دهند و دارای تنوع رنگی بسیاری می باشند. یکی از مدل هایی که از این جوراب می توان به آن اشاره کرد جوراب با رنگ های رنگین کمان می باشد. این مدل جوراب زنانه طرفداران زیادی دارد. این جوراب ها را می توان در محافل و مهمانی ها استفاده نمود و مناسب برای پوشیدن با پیراهن، شلوارک، دامن های بلند یا کوتاه می باشد.

 نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع مختلفی از جوراب ساق بلند دخترانه و جوراب بدون ساق زنانه آشنا کنیم. این دو گروه هر کدام شامل چندین مدل جوراب می شوند که از بین آنان می توان محبوب ترین ها را نام برد. تنها تفاوتی که این دو مدل جوراب می توانند داشته باشند در کاربرد آنها و طرح و مدل آنها است. جوراب های ساق کوتاه زنانه در فصل های تابستان و ترجیحا همراه با کفش کتونی و کفش کالج استفاده می شوند. جوراب های ساق بلند هم که بیشتر در فصل سرما و برای گرم کردن پا و برخی ورزش ها و پوشیدن در مهمانی ها و مجالس استفاده می شوند. این مدل از جوراب بسته به سبک دلخواه و طرح آن توسط هم مردان و هم زنان مورد استفاده قرار می گیرد. اما در بین این جوراب ها چند مورد بسیار پرفروش و محبوب می باشند یک مورد آن جوراب های کالج بود که از دسته ی جوراب های بدون ساق می باشد. این جوراب ها بیشتر مناسب فصل های گرم سال است و برای پوشیدن با کفش های کالج استفاده می شود. مورد دیگر، جوراب ساق بلند زنانه است که اشاره کردیم. برخی از مدل های این جوراب ساق بلند مثل جوراب سه ربع مردانه را در هنگام فعالیت ورزشی یا در محیط های کاری نیز می پوشند. در بین بانوان نیز بیشتر برای مجالس مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این مدل ها دارای طرح های فانتزی می باشند. این طرح ها در قسمت ساق این جوراب ها قرار می گیرند.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/