gif
gif mobile
چگونه برای خرید اینترنتی لباس بالا تنه اندازه ی دقیق خودمان را داشته باشیم؟

چگونه برای خرید اینترنتی لباس بالا تنه اندازه ی دقیق خودمان را داشته باشیم؟

1401/11/30 آموزش

خرید اینترنتی لباس این روزها خصوصاً با وجود ویروس کرونا بسیار مورد استقبال قرار گرفته و روز به روز به طرفداران آن افزوده می شود. اما مشکلی که همیشه هنگام خرید بصورت غیر حضوری لباس وجود دارد، تعیین سایز دقیق بالاتنه جهت انتخاب صحیح سایز از فروشگاه اینترنتی مورد نظر است. برای این که بتوانیم مشکل تعیین سایز صحیح را حل کنیم باید اندازه ی دقیق خودمان را داشته باشیم. چگونه؟ ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور می توانید اندازه ی دقیق بالاتنه ی خود را هنگام خرید اینترنتی داشته باشید. تا انتها ما را همراهی کنید.

چگونه برای خرید اینترنتی لباس بالا تنه اندازه ی دقیق خودمان را داشته باشیم؟

نحوه ی صحیح اندازه گیری لباس

فروشگاه اینترنتی پادمیرا یکی از بزرگترین فروشگاه های عرضه ی لباس در شمال کشور برای هر قشر و سلیقه ای لباس های متنوعی را ارائه می کند. همانطور که در قسمت قبل گفته شد برای خرید اینترنتی لباس با کیفیت از فروشگاه اینترنتی لباس باید سایز دقیق خودمان را داشته باشیم و برای این کار نیاز به داشتن اندازه های قسمت های مختلف بدن داریم. قطعاً تا به حال برای دوخت لباس به خیاطی مراجعه کرده اید و می دانید که قبل از دوخت، باید اندازه های شما را بگیرند تا خیاط بتواند براساس آن ها برای لباس شما الگو طراحی کند.
تعیین سایز هنگام خرید سریع لباس نیز کاملاً شبیه اندازه گیری های خیاطیست ولی با این تفاوت که تعداد این اندازه گیری ها محدودتر و کمتر از اندازه هاییست که هنگام دوخت لباس نیاز است. چرا که اغلب لباس های آماده به گونه ای تولید می شوند که باتوجه به سایز مورد نظر، در همه ی قسمت های بدن، مناسب اکثر افراد باشد. پس شما هنگام خرید فقط باید چند آیتم اصلی را اندازه گیری کنید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید. برای این اندازه گیری ها هم بهتر است از یک شخص دیگری کمک بگیرید تا دچار خطا نشوید. ولی اگر تنها بودید نگران نباشید، بازهم با کمی دقت می توانید به خوبی از پس این کار بربیایید. اما این آیتم های اصلی برای لباس بالاتنه البته غیر از شلوار و شلوارک اکثر لباس ها شامل لباسهای بالا تنه می شوند که می بایست برای خرید اینترنتی حتما یاد بگیرید که لباس مناسب سایز خودتان را خریداری نمایید از جمله : تیشرت زنانه، بلوز زنانه، شومیز، کت، بافت زنانه و... عبارتند از:

- اندازه گیری دور سینه
- اندازه گیری دور بازو
- اندازه گیری عرض شانه
- اندازه گیری دور گردن
- اندازه گیری قد بالاتنه
- اندازه گیری دور کمر
- اندازه گیری دور باسن
- اندازه گیری قد

1- اندازه گیری دور سینه

برای اندازه گیری دور سینه ابتدا باید لباس زیر مناسب به تن کنید و لباس رویه ای که می پوشید حتماً نازک باشد تا اندازه ها دقیق تر بدست بیاید. ابتدا متر را به دور سینه بگیرید به طوری که در قسمت جلوی بدن از روی برجسته ترین قسمت سینه و در پشت نیز همان خط را دنبال کنید تا به جلوی بدن و ابتدای متر برسید. حتماً دقت کنید که متر باید کمی آزادانه حرکت کند. یعنی متر را نکشید و کیپ بدن نگیرید. باید طوری متر را نگه دارید که به راحتی بچرخد. چرا که اگر اندازه ی دور سینه را تنگ بگیرید ممکن است لباس در قسمت سینه تنگ و کشیده شود و در نهایت مناسب سایز شما نباشد.

2- اندازه گیری دور بازو

برای اندازه گیری دور بازو باید دست را کمی تا حدود 30 درجه از بدن جدا باشد. سپس کمی پایین تر از قسمت زیربغل و حلقه بر روی بازو، متر را دور بازو قرار داده و در این جا هم کمی آزادانه اندازه را یادداشت کنید. در تمامی قسمت های اندازه گیری نباید متر به بدن بچسبد.

چگونه برای خرید اینترنتی لباس بالا تنه اندازه ی دقیق خودمان را داشته باشیم؟1

3- اندازه گیری عرض شانه

برای اندازه گیری عرض شانه یا کارور حتماً به کمک شخص دیگری نیاز دارید چرا که باید اندازه گیری از قسمت پشت شانه های شما انجام شود. متر را به دست شخص دوم که می تواند یکی از دوستان یا اعضای خانواده تان باشد بدهید و سپس پشت به او بایستید و به حالت راحت، نه صاف و تراشیده، بلکه کاملاً راحت و ریلکس بایستید تا اندازه شما را بگیرند. این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام اندازه گیری اگر خیلی صاف و اطوکشیده بایستید اندازه های شما براساس این استایل بدنتان گرفته می شوند و هنگامی که لباس را می پوشید در آن راحت نیستید و باید مانند زمان اندازه گیری صاف و تراشیده باشید.
اندازه ی کارور یا همان عرض شانه هم در قسمت پشت بدن و هم در قسمت جلوی بدن اندازه گیری می شود اما برای خرید اینترنتی شما فقط به اندازه کارور پشت یا همان عرض شانه پشت احتیاج دارید. متر را باید از جایی که بازو به بدن می چسبد و دقیقاً بالای زیربغل قرار دهید و همین خط را تا بازوی مقابل نیز دنبال کنید. در این جا نیازی نیست که متر به بدن نچسبد. فقط نکته ای که بابت راحتی بدن گفته شد را رعایت کنید، کافیست.

4- اندازه گیری دور گردن

برای اندازه گیری گردن باید از قسمت گودی گردن یعنی جایی بین دو استخوان ترقوه متر را قرار داده و دور گردن را اندازه بگیرید. برای اندازه گیری دور گردن در هنگام دوخت لباس برخلاف سایر قسمت ها بهتر است کمی کیپ تر و تنگ تر گرفته شود. چرا که اگر اندازه دور گردن لباس شما زیاد باشد ممکن است یقه لباس گشاد شود و ایست خوبی نداشته باشد. ولی در اندازه گیری دور گردن برای خرید اینترنتی لباس با کیفیت سعی کنید نه متر را خیلی آزاد و نه خیلی تنگ و چسبیده به بدن نگه دارید. همان قاعده ای که در قسمت های قبل گفتیم، یعنی متر کمی آزاد باشد کافیست.

چگونه برای خرید اینترنتی لباس بالا تنه اندازه ی دقیق خودمان را داشته باشیم؟2

5- اندازه گیری قد بالاتنه

برای اندازه گیری قد بالاتنه باید دقیقاً کنار گردن یعنی بلندترین قسمت سرشانه متر را قرار دهید و از روی بلندترین قسمت سینه تا روی خط کمر را اندازه گیری کنید. برای این که بتوانید محل دقیق خط کمر خود را بدانید می توانید قبل از اندازه گیری یک نخ یا روبان را به دور کمر خود، دو انگشت بالاتر از ناف، ببندید و سپس بالاتنه خود را به راحتی اندازه بگیرید. البته برای این کار نیز بهتر است از شخص دیگری کمک گرفته شود تا اندازه دقیق تر باشد.

6- اندازه گیری دور کمر

برای اندازه گیری دور کمر مانند قسمت اندازه گیری بالاتنه، ابتدا یک نخ یا روبان را به دور کمر خود ببندید سپس اندازه گیری دور کمر را انجام دهید. برای تعیین دقیق محل خط کمر، باید دو انگشت خود را بالای ناف قرار دهید و سپس بند دور کمر را ببندید. با داشتن بند کمر می توانید به راحتی متر را روی آن قرار دهید و دور تا دور کمر را اندازه گیری کنید. فقط یادتان باشد که متر باید آزاد باشد. اگر چاق هستید یا شکم بزرگی دارید بهتر است متر را آزادتر نگه داشته به گونه ای که یک انگشت شما به راحتی بین متر و بدنتان قرار بگیرد و متر به راحتی بچرخد و آزاد باشد تا اندازه گیری صحیح تر انجام شود.

7- اندازه گیری دور باسن

برای اندازه گیری دور باسن هنگام خیاطی دو قسمت را اندازه گیری می کنند. یکی باسن بزرگ که از برجسته ترین قسمت باسن شروع می شود و یکی باسن کوچک که سه انگشت بالاتر از باسن بزرگ اندازه گیری می شود. اما شما برای خرید اینترنتی فقط به اندازه گیری باسن بزرگ احتیاج دارید چرا که باید اصلی ترین آیتم ها و بزرگ ترین قسمت های بدن را در نظر بگیرید تا لباس تنگ نباشد. متر را دور باسن نگه دارید، به‌ طوری که در پشت بدن از برجسته ترین قسمت باسن و در جلوی بدن در امتداد خط افقی همان قسمت عبور کند. البته اگر شکم دارید، در قسمت جلوی بدن باید متر را از برجسته ترین نقطه ی شکم عبور دهید. دقت کنید برای اندازه گیری کمر و باسن در حالت نشسته هم اندازه هایتان را بگیرید برای لباس هایی که پارچه ی کشسان ندارند در هنگام نشستن تنگ نباشند.

8- اندازه گیری قد

برای اندازه گیری قد لباس مانند قد بالاتنه انجام می شود. فقط با این تفاوت که در این جا قد لباس به خط کمر محدود نمی شود بلکه تا هرجا که مد نظر شماست باید اندازه گیری شود که می تواند برای لباس های مجلسی حتی بلندتر از قد خودتان نیز باشد. اما هنگام خرید اینترنتی لباس شما باید قد لباسی را که در فروشگاه اینترنتی لباس می بینید را بر روی تن خود اندازه بزنید سپس ببینید که آیا این قد لباس برای شما مناسب است یا خیر.

چگونه برای خرید اینترنتی لباس بالا تنه اندازه ی دقیق خودمان را داشته باشیم؟3

نکات لازم جهت اندازه گیری صحیح هنگام خرید اینترنتی لباس

• سعی کنید زمانی اندازه گیری را انجام دهید که پیش از آن غذا و نوشیدنی های زیاد نخورده باشید. چرا که در صورت خوردن و نوشیدن زیاد قبل از اندازه گیری سبب می شوید که اندازه ی دور کمر شما به طور کاذب بزرگ شود و در نهایت خریدی که انجام می دهید لباسی گشاد و نامناسب بدن شما باشد.

• هنگام اندازه گیری لباس زیر مناسب بیرون خود را بپوشید و یا لباس زیری را که می دانید با پیراهنی که قرار است خریداری کنید استفاده می کنید حتماً بپوشید. چرا که این نکته موضوعیست که هنگام پوشیدن لباس روی خوش ایست یا بد ایست بودن آن اثر می گذارد.

• قبل از اندازه گیری برای خرید اینترنتی لباس حتماً یک لباس نازک به تن داشته باشید و اندازه ها را از روی آن بگیرید. چرا که اگر لباسی ضخیم پوشیده باشید اندازه های شما در حقیقت غیرواقعی می باشند و لباس خریداری شده گشاد می باشد.

• حتماً دقت کنید که برای اندازه گیری از مترهای استاندارد استفاده کنید. مترهایی که از فروشگاه های معتبر خریداری می شوند و استاندارد و مناسب اندازه گیری هنگام خیاطی هستند بهترین گزینه برای گرفتن اندازه جهت خرید اینترنتی لباس می باشند. چرا که مترهای غیر استاندارد باعث می شوند خطا در اندازه گیری های شما زیاد شود و لباس در نهایت تنگ یا گشاد می شود.

• درست است که شما می توانید به تنهایی اندازه های خود را برای خرید اینترنتی لباس ارزان بگیرید ولی بهتر است یک شخص دقیق تر و مطمئن که خیالتان بابت اندازه گیری هایش راحت است در کنار شما حضور داشته باشد. یا می توانید به کل اندازه گیری را به وی بسپارید. اما اگر می خواهید کاملاً اندازه هایتان صحیح و بدون عیب و نقص باشد، می توانید نزد خیاط خود بروید و از او بخواهید اندازه های شما را بگیرد و روی کاغذ یادداشت کند و به شما بدهد. با این کار اندازه های دقیق و بدون عیب و نقص را همراه خود دارید و به راحتی می توانید لباس مورد نظر را خریداری کنید.

چگونه برای خرید اینترنتی لباس بالا تنه اندازه ی دقیق خودمان را داشته باشیم؟4

جمع بندی

تعیین سایز برای خرید اینترنتی لباس از جمله مشکلاتیست که همه ی ما هنگام خرید اینترنتی لباس زنانه با آن درگیر هستیم. یک راه کاری که برای حل این مشکل وجود دارد، دانستن روش صحیح اندازه گیری لباس است. شما باید بتوانید اندازه های اصلی خود را برای خرید اینترنتی لباس بگیرید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید. فروشگاه اینترنتی پادمیرا یکی از بزرگترین فروشگاههای عرضه کننده پوشاک در کشور است که بهترین و با کیفیت ترین لباس ها را از نظر دوخت و جنس پارچه در اختیار شما می گذارد. برای خرید انواع مدل های شومیز، بلوز زنانه، تی شرت نخ پنبه، تاپ دخترانه به سایت پادمیرا مراجعه نمایید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/