gif
gif mobile
چرا شلوار جین بعد از مدتی بوی نامطبوعی می گیرید؟

چرا شلوار جین بعد از مدتی بوی نامطبوعی می گیرید؟

1402/3/21 آموزش

حتما برای شما هم پیش آمده است لباس هایتان مخصوصا شلوار جین بعد از مدتی با وجود شستشوی های مرتب اما بوی نامطلوبی دارند مخصوصا زمانی که آن را از تن خود در می آورید بیشتر متوجه بوی بد و ناخوشایند شلوار خود می شوید. بوی نامطلوب شلوار های جین می تواند دلایل مختلفی داشته باشند که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید. شلوار های جین به دلیل ضخامت بیشتری که دارند بیشتر در صدد بوی نامطبوع هستند. از طرفی رعایت نکردن برخی از مسائل بعد از شستن این لباس ها هم می تواند موجب بوی بد آن ها شود و تا زمانی که مجدد شسته نشوند این بو همچنان روی لباس ها باقی خواهد ماند. مخصوصا برای روزهای گرم و آفتابی که بدن بسیار عرق می کند و رطوبتی روی لباس ها می نشیند که اگر شسته نشوند این رطوبت ها موجب ایجاد بوی بد لباس ها و شلوار های جین می شوند. در ادامه گروه پژوهشی پادمیرامگ قصد دارد به بررسی دلایل بوی بد لباس ها و روش های از بین بردن آنها بپردازد.

دلایل وجود بوی بد لباس ها

بوی بد لباس ها از آزاردهنده ترین اتفاق هایی است که زمان آماده شدن برای رفتن به مهمانی و یا دورهمی می تواند برای هر کسی رخ دهد. برای رفع این مشکل ابتدا باید علت بوی نامطلوب روی لباس ها را بدانیم سپس در صدد رفع این مشکل برآییم.
◘ از رایج ترین دلایلی که سبب بوی ناخوشایند لباس و شلوار جین زنانه می شود می توان به رطوبت و نم زدگی باقی مانده بعد از شستشو لباس اشاره کرد. از این رو که بعد از شستشو لباس ها شاهد این هستیم که لباس ما هم چنان بوی نامطلوبی دارد در این موقعیت ترجیح می دهیم که لباس ها را مجدد بشوریم. در واقع از عمده ترین دلایل بوی بد شلوار جین ها و لباس ها رطوبت باقی مانده در الیاف لباس است. رطوبتی که هنوز تبخیر نشده و ماندگی آن سبب ایجاد بوی رطوبت، نم و کهنگی می شود. به خصوص لباس ها و شلوارهای جین به دلیل ضخامت بالای پارچه جین ممکن است رطوبت بیشتری در الیاف و تار و پودهای آن باقی بماند.

چرا شلوار جین بعد از مدتی بوی نامطبوعی می گیرید؟
 

◘ یکی دیگر از دلایل ایجاد بوی نامطلوب لباس ها نفوذ میکروب و قارچ هایی است که درون تار و پود پارچه نفوذ کرده است. این اتفاق هنگامی رخ می دهد که شما مدت زمان طولانی لباس ها را در کمد و یا چمدان نگهداری کرده اید این محیط تاریک محل خوبی برای رشد قارچ ها است و یا ماندن لباس ها در ماشین لباس شویی به مدت چند روز می تواند سبب بروز این اتفاق شود.
◘ عامل دیگری که می تواند موجب بوی بد لباس ها شود این است لباس های خیس شده در زیر باران و یا لباس هایی که بعد ورزش عرقی شده اند رطوبت روی آن وجود دارند بلافاصله اقدام به شستن آن ها نکنید و یا همان جور نم دار توی سطل لباس ها رها کنید به احتمال خیلی زیاد حتی بعد از شستشو هم بوی ناخوشایند را خواهند داشت.

چرا شلوار جین بعد از مدتی بوی نامطبوعی می گیرید؟1

راه های از بین بردن بوی بد شلوار جین و لباس ها

زمانی که می خواهید لباس ها را بشورید مخصوصا لباس هایی که با توجه به دلایلی بوی نامطلوبی گرفته اند ابتدا باید از تمیز بودن ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل فرمایید اگر لباس هایتان با رعایت همه موارد باز هم بعد از شستشو بوی بدی دارد باید لباسشویی خود را چک کنید و به تمیز کردن آن هم اقدام کنید چرا که در برخی از قسمت های ماشین لباسشویی مانند محفظه پودر و لباس، لاستیک ها، مایع شستشو و سوراخ محفظه ها محل تجمع میکروب ها هستند. پس از این که ماشین لباس شویی را تمیز کردید با یکی از روش های زیر می توانید به رفع بوی نامطبوع لباس ها اقدام کنید. در ادامه انواع چگونگی از بین بردن بوی بد شلوار جین و انواع لباس ها را بیان کرده ایم:

1- استفاده از سرکه سفید

یکی از روش های ساده و کاربردی که اغلب افراد از این روش بهره می برند استفاده از سرکه سفید است. ابتدا باید لباس ها را مانند همیشه با آب ولرم و یا مایع شستشوی دستی که قدرت پاک کنندگی مناسبی دارند بشویید. برای لباس ها و شلوار جین هایی که بوی نامطبوع دارند در این مرحله می توانید یک پیمانه سرکه سفید را در حین شستشو جهت از بین بردن بوی بد شلوار جین اضافه کنید.

چرا شلوار جین بعد از مدتی بوی نامطبوعی می گیرید؟2

2- استفاده از آب اکسیژنه

شستشو لباس با آب اکسیژنه هم یکی از روش هایی است که می توانید برای از بین بردن بوی بد شلوار جین و لباس ها از آن بهره ببرید. برای این کار باید لباس خود را با آب داغ و آب اکسیژنه بشویید. نکته مهم برای این روش توجه به جنس پارچه لباس مورد نظر شماست. اگر لباس مورد نظر شما پارچه نرم و لطیفی دارد می توانید شدت داغی آب را کمتر کنید.

3- استفاده از جوش شیرین

بهره مندی از جوش شیرین هم یکی از راه های رایج خانم ها برای از بین بردن بوی بد لباس ها و شلوار جین است که می توانید از آن بهره ببرید. در این روش شما مقدار کمی جوش شیرین را به مایع و یا پودر لباسشویی اضافه کنید. با این کار علاوه بر این که بوی بد از بین می رود سبب شستشوی بهتر لباس و شلوار جین شما هم خواهد شد.

چرا شلوار جین بعد از مدتی بوی نامطبوعی می گیرید؟3

4- ترکیب آبلیمو و نمک دریا

از دیگر روش ها برای از بین بردن بوی بد شلوار جین و لباس ها استفاده از ترکیب آبلیمو با نمک دریاست. ابتدا آب یک لیمو ترش را بگیرید سپس مقداری نمک دریا به آن اضافه کنید. این ترکیب را داخل ماشین لباسشویی بریزید تا سبب از بین رفتن بوی بد لباس شود علاوه بر آن برای از بین بردن لکه های روی لباس و بوی ماهی و بوی عرق بسیار تاثیرگذار و کاربردی است.

5- ترکیب سرکه سیب و لیمو

یکی از گزینه هایی که می توانید برای از بین بردن بوی بد لباس و شلوار جین ها بهره ببرید ترکیب سرکه سیب و لیمو است. سرکه سیب و لیمو یک ترکیب کامل برای شستشو و تمیز کردن لباس هاست تا بوی بد نم و بوی عرق و هر بوی بدی که لباس و شلوار جین های شما به خود گرفته اند را از بین ببرد. این ترکیب به هیچ وجه بوی بد نم را از روی لباس های شما تغییر نمی دهد بلکه کاملا آن را از بین می برد همچنین می تواند انواع لکه های عرق و روغن و همچنین گردو خاک را تمیز کند.

6- فریز کردن لباس ها

فریز کردن یکی دیگر از شیوه های کاربردی برای نابود کردن بوی بد نم لباس ها مخصوصا شلوار های جین می باشد. این روش می تواند کاملا بوی نم شلوار جین ها را از بین ببرد. برای این روش ابتدا باید شلوار جین مورد نظر خود را درون یک کیسه قرار دهید سپس کیسه شلوار جین را به مدت چند ساعت درون فریزر بگذارید. زمانی که ما شلوار جین خود را می پوشیم با بدن ما سایش پیدا می کند و سبب انتقال باکتری ها به شلوار می شود. از این رو فریز کردن شلوار سبب می شود تا این باکتری ها از بین بروند و شلوار جین شما دیگر بوی بد نمی دهد. البته قبل از پوشیدن شلوار جین حتما آن را گرم کنید.

7- اکسی کلین

اکسی کلین روغنی است که می توانید آن را از داروخانه ها تهیه کنید برای بهره مندی از این روش ابتدا باید یک قاشق از روغن اکسی کلین را در یک سطل آب مخلوط کنید سپس لباس مورد نظر خود را درون سطل قرار دهید. لباس ها باید به مدت 4 ساعت در این محلول قرار بگیرند سپس لباس ها را داخل ماشین لباس شویی بیندازید و آن ها را بشویید.

چرا شلوار جین بعد از مدتی بوی نامطبوعی می گیرید؟4

8- آمونیاک معطر لیمویی، هیدروژن پراکسید و صابون ظروف

ترکیب دیگری است که می تواند لباس ها را تمیز کرده و بوی بد آن ها را از بین ببرد. در این ترکیب یک چهارم فنجان صابون ظروف، یک فنجان آمونیاک معطر لیمویی و یک فنجان هیدروژن پراکسید را درون آب داغ حل کنید. وقتی ترکیب شما آماده شد لباس های مورد نظر خود را درون این محلول قرار دهید. لباس ها باید به مدت 20 دقیقه در این محلول قرار بگیرند سپس آن ها را درون ماشین لباس شویی انداخته و شستشو را انجام بدهید. نکته مهم این روش این است که از این ترکیب تنها باید برای لباس های سفید بهره ببرید. آمونیاک معطر لیمویی در این ترکیب همان ماده ای است که درون سفید کننده ها وجود دارد، این محلول را می توانید از سوپر مارکت ها تهیه کنید و هیدروژن پراکسید که خود یک سفید کننده است را هم می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

چرا شلوار جین بعد از مدتی بوی نامطبوعی می گیرید؟5

روشی برای از بین بردن بوی بد شلوار جین و لباس بدون شستشو

ممکن است گاهی در شرایطی قرار بگیرید که زمان و موقعیت شستشو لباس خود را ندارید و از طرفی نمی خواهید لباسی را بپوشید که بوی نامطبوعی دارد در چنین مواقعی بهتر است لباس شما در فضای خارج از خانه و زیر نور خورشید قرار گیرد. لباس را طوری در فضای باز پهن کنید که مستقیم روبرو نور خورشید نباشد تا الیاف آن دچار آسیب شود. اگر در آپارتمان هستید و یا شرایط پهن کردن لباس در فضای آزاد را ندارید می توانید لباس مد نظر خود را جلوی یک پنکه قرار دهید تا بوی نامطلوب آن از بین برود.

جمع بندی

در این مقاله درباره دلایلی که می تواند موجب شود لباس ها و شلوار جین ما بوی نامطلوبی بگیرند صحبت کردیم. گفتیم که عوامل متفاوتی وجود دارند که سبب ایجاد بوی ناخوشایند لباس ها و شلوار های جین می شود. از عمده ترین این موارد رطوبت باقی مانده در تارو پود لباس ها مخصوصا شلوار جین هاست چرا که ضخامت بیشتری دارند و زمان بیشتری برای خشک شدن آن ها لازم است. همچنین از موارد دیگری که درباره آن توضیح دادیم لباس های عرقی است که تجمع باکتری ها روی آن ها زیاد شده و باید بلافاصله شسته شوند. گاهی بعد از شستشو بوی بد همچنان روی لباس و پیراهن باقی می ماند در چنین موقعیتی باید ماشین لباس شویی هم تمیز کنید. در ادامه مقاله روش هایی برای از بین بردن بوی بد لباس ها توضیح دادیم که با توجه به شرایط خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. از رایج ترین این روش ها استفاده از سرکه سفید و یا جوش شیرین برای تمیز کردن لباس ها و از بین بردن لک و بوی بد لباس ها محسوب می شود. در فروشگاه پادمیرا می توانید با خرید انواع لباس زنانه که شامل شلوار جین زنانه، تیشرت نخ پنبه زنانه، تاپ زنانه، شومیز و بلوز زنانه می باشد یک خرید لذت بخش را تجربه کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/