gif
gif mobile
نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

1401/2/11 آموزش

برای شستن لباسها با ماشین لباسشویی قبل و هنگام شستشو باید نکاتی را رعایت کنیم که با این کار هم از آسیب دیدن ماشین لباسشویی و هم لباس ها جلوگیری می شود. می دانستید مقدار مواد شوینده و رنگ و جنس لباسها در شستن لباس ها تاثیر دارد. در این مقاله با پادمیرا مگ برای استفاده بهتر از ماشین لباسشویی و داشتن لباس هایی نو همراه باشید.

نکاتی درباره شست و شو لباس ها با ماشین لباس شویی

شستن لباس ها یکی از کارهای ابتدایی و مهمی است که برای حفظ سلامت بدن خود و اعضای خانواده انجام می دهیم زیرا لباس ها برای محافظت بدن ما با سطوح مختلف هستند و از طرفی مستقیم با بدن ما در تماس اند بنابراین تمیزی آن ها از کارهای ضروری است این روزها هم که اکثر افراد برای شستن لباس ها از ماشین های لباس شویی استفاده می کنند و اغلب پیش آمده است که از شستشو و کارایی آن راضی نبوده اند و این نارضایتی به دلیل نداشتن اطلاعات و آگاهی کافی در استفاده از لباسشویی است.
معمولا برای شستن لباس ها با استفاده از ماشین لباس شویی تنها از دو گزینه استفاده می کنند یعنی لباس ها را با هم داخل ماشین قرار می دهند و آن را روشن می کنند که در نتیجه آن نارضایتی های پی در پی است. زیرا لباس ها از لحاظ جنس و رنگ و نوع با هم متفاوت هستند و یکی کردن آن ها هنگام شستن با ماشین عمر لباس های شما را کم می کند.
به همین دلیل افرادی هم هستند که از استفاده از ماشین لباس شویی می ترسند این ترس به دلیل خراب شدن لباس ها بعد از شست و شو با لباسشویی است که ناشی از نداشتن تجربه و اطلاعات کافی بوجود می آید اگر از خود می پرسید که این اطلاعات را از کجا باید بدست آورد تا بتوان یک نتیجه خوب از شستشوی لباس ها گرفت در ادامه درباره آن توضیح می دهیم.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

نکات قبل از شست و شو لباس ها

برای استفاده از ماشین لباس شویی ابتدا باید با کار کردن با آن آشنا باشید زیرا آگاهی از قابلیت های ماشین لباس شویی خود به کیفیت و رضایت شما کمک زیادی می کند.

◘ جدا کردن لباس ها

برای شما هم پیش آمده است که هنگام شستشو برخی لباس ها مقداری از رنگ آن در آب باقی می ماند و آب را رنگی می کند این اتفاق اغلب در لباس های جدیدی که شسته نشده اند رخ می دهند به همین دلیل است زمانی که لباس های مختلف را بدون جدا کردن در لباس شویی قرار می دهیم باعث می شود تا برخی لباس ها تغییر رنگ دهند به همین دلیل است که لباس های جدید را جدا می کنند و یا دفعه اول بهتر است آن ها را تنها و با دست شست و یا حداقل قبل از شستن آن ها را امتحان کنند که رنگ پس می دهند یا نه.
علاوه بر این موضوع لباس ها به چند دسته دیگر هم تقسیم می شوند یکی دسته لباس های مشکی و تیره یک دسته لباس های رنگی و دسته دیگر لباس های سفید و روشن همچنین باید به جنس و نوع پارچه لباس ها هم توجه کنید زیرا برخی پارچه ها نیاز به شستشوی زیاد ندارند اما برخی پارچه ها هستند که حتما باید با آب ولرم و فشار بیشتری شسته شوند.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

◘ چک کردن لیبل ها

نکته دیگری که در این رابطه به شما کمک می کند تا متوجه شوید هر لباس در چه شرایطی باید شسته شود این است که به لیبل های دوخته شده به لباس ها توجه کنید زیرا اطلاعات مهم در رابطه با شرایط شستشو آن لباس روی لیبلش درج شده است مثلا اکثر لباس ها را می توان در لباس شویی شست اما برخی لباس ها هستند اگر با آب ولرم لباس شویی شسته شوند کوچک شده و به اصطلاحی آب می رود همچنین برخی لباس ها هستند که می توان در شستشوی آن ها از سفید کننده استفاده کرد و مشکلی برای آن پیش نیاید اما برخی لباس های دیگر هستند اگر از سفید کننده استفاده کنید ممکن است رنگ آن ها را از بین ببرد همچنین شستن لباس هایی از جنس ابریشم و ظریف را نباید در ماشین لباس شویی انداخت بنابراین لیبل لباس ها را با دقت مطالعه کنید.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

◘ تنظیمات ماشین لباسشویی و کنترل دما

ماشین های لباسشویی به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی می توانید به کمک کلید ها و دکمه های روی دستگاه آن را مطابق با شستشوی مناسب لباس ها تنظیم کنید همچنین برای لباس شویی های جدید یک صفحه لمسی طراحی شده است که شما می توانید شستشوی مورد نیاز خود را تنظیم و بعد ذخیره کنید زیرا در تنظیمات ماشین لباس شویی موردی که باید به آن دقت کنید جنس پارچه و میزان کثیفی لباس های شماست که مناسب با آن تنظیمات دمای آب و زمان را مشخص کنید. همچنین برای لباس شویی هایی که درب آن از رو به رو باز می شوند سیستم گرمایشی مجهز تری برای کنترل دمای آب بکار برده شده است. برخی ماشین های لباس شویی تنظیمات بخار هم دارند که باعث تمیزتر شدن لباس ها می شوند.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

◘ چرخش دورانی

چرخش ماشین های لباس شویی براساس تعداد دورهای آن در دقیقه محاسبه می شود و طبق آن می توان چرخش شست و شو را تنظیم کرد زیرا برای لباس های ظریف باید این چرخش بین 300 تا 500 دور در دقیقه باشد برای لباس های سنگین تر بهتر است تنظیمات چرخش آن روی 1000 دور در دقیقه باشد. به همین دلیل بهتر است با توجه به جنس پارچه لباس خود، دمای آب و چرخش ماشین لباس شویی را تنظیم کنید. از طرفی ماشین لباس شویی های تمام اتوماتیک به گونه ای طراحی می شوند که وقتی به مرحله خشک کن رسید سرعت چرخش آن را تغییر دهد.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

◘ خیساندن لباس ها

امروزه یک فناوری برای ماشین لباس شویی ها به کار گرفته شده که باعث تاخیر در روند شستشو لباس ها می شود این فناوری به این صورت است که شما لباس های خود را قبل از اینکه وارد شستشو شوند، اجازه می دهید تا کمی خیس بخورند این فرایند برای لباس هایی که کمی کثیفتر هستن بسیار مفید و پرکاربرد تر است.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

◘ ازبین بردن لکه ها

گاهی ممکن است هنگام خوردن غذا و یا انجام کاری لباس شما لک شود برای آن که رد این لک ها روی لباس شما نیفتد باید به سرعت آن را بشویید قبل از شستن باید لک آن را برطرف کنید برای این کار می توانید از ترکیب سرکه سفید و نمک استفاده کنید و یا اگر لک بر اثر سس و یا غذاست از نشاسته ذرت بهره ببرید بعد از آن، مواد باید به مدت یک ربع روی لک بمانند تا آن را پاکسازی کنند بعد از آن باید به آرامی با یک دستمال جای لکه را تمیز کنیم تا بخش نشود و در ادامه برای شستشو به جای استفاده از آب گرم و داغ از آب ولرم و سرد استفاده کنیم.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

◘ زیپ لباس ها را ببندید

نکته مهم دیگر قبل از قرار دادن لباس ها در ماشین لباس شویی که باید رعایت کنید، درباره زیپ لباس هاست که باید حتما بسته باشند زیرا در غیر این صورت هم به لباس های دیگر و هم به ماشین لباس شویی ممکن است آسیب برساند از طرفی نیازی به بستن دکمه های لباس ها در ماشین لباس شویی نیست زیرا فشاری به آن وارد می شود که ممکن است در اثر فشار زیاد باعث کنده شدن دکمه ها شود.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

◘ خالی کردن جیب لباس ها

ممکن است این اتفاق برای شما هم افتاده باشد که بعد از شستشو لباس های خود با ماشین لباسشویی هنگام خارج کردن لباس ها سفیدک های زیادی روی لباس ها ببینید و یا هنگام انجام کار صدای سابیده شدن به گوشتون بخوره اون سفیدک ها نتیجه چک نکردن جیب هاست که به دلیل وجود دستمال کاغذی در داخل جیب یک لباس باعث پودر شدن و پخش شدن روی همه لباس ها شده است و یا سابیده شدن ممکن است یک شی فلزی درون جیب بوده که با خارج نکردن آن آسیب زیادی اول به دستگاه شما و بعد به لباس های دیگر وارد کند. بنابراین چک کردن جیب ها و خارج کردن وسایل اضافه از نکات مهم و ضروری هنگام استفاده از ماشین لباس شویی است. حتی برای شستن جوراب ها با ماشین لباس شویی هم باید آن ها را برعکس کنید تا چیزی درون جوراب ها نباشد.

◘ لباس ها را تعمیر و برعکس کنید

هنگامی که می خواهید لباسی را درون ماشین لباسشویی قرار دهید حتما به سالم بودن آن توجه کنید اگر جایی از آن نخ کش شده بود یا پارگی داشت و یا کلا نیاز به تعمیرداشت حتما آن را درست کرده و بعد در ماشین لباس شویی قرار دهید زیرا در غیر این صورت به علت حرکات تندی که ماشین دارد ممکن است این آسیب ها را بیشتر کند و غیر قابل استفاده شود زیرا دیگر جای تعمیر شدن نخواهد داشت.
لباس هایی مثل تی شرت های ظریف، ژاکت ها، لباس های کتانی را قبل از انداختن داخل ماشین برعکس کنید تا آسیب نبینند همچنین لباس های تیره و لباس هایی که مستعد رنگ پس دادن هستند را هم باید ابتدا برعکس کنید زیرا ممکن است در اثر ساییده شدن الیاف آن ها نازک شده و دچار پارگی شوند و از طرفی هم ممکن است رنگ پس دهد و لباس های دیگر هم تغییر رنگ دهند.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

نکات هنگام شستشو با ماشین لباس شویی

هنگامی که می خواهید از هر ماشین لباس شویی استفاده کنید ابتدا باید شوینده مناسبی که برای آن دستگاه طراحی شده است را انتخاب کنید. از طرفی سعی کنید در هنگام انتخاب مواد شوینده ای را برگزینید که دردمای پایین هم بتواند عملکرد مناسب خود را داشته باشد در ادامه با رعایت چند نکته ساده دیگر می توانید نتیجه قابل قبولی از هربار شست و شو با ماشین لباسشویی خود داشته باشید.

استفاده به اندازه از مواد شویند نه کم نه زیاد

بعد از اینکه لباس ها را طبق نکات گفته شده درون ماشین لباس شویی قرار دادید نوبت به اضافه کردن مایع شوینده می شود. مقداری که باید از ماده شوینده درون دستگاه بریزیم باید مطابق با دستورالعمل روی آن باشد اگر خیلی زیاد بریزید ممکن است خوب شسته نشده و مایع روی لباس ها باقی مانده و موجب پوسیده شدن نخ لباس ها شود و یا اگر کمتر از مقدار مناسب آن بریزید خوب شسته نشود از طرفی اگر برای شستشو لباس ها در ماشین از آبی استفاده می کنید که املاح معدنی زیادی دارد باید نسبتا از مقدار مایع شوینده بیشتری استفاده کنید.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

به اندازه لباس ها را درون دستگاه بریزید

دقت کنید که مقدار لباس هایی که درون مخزن ماشین لباس شویی خود قرار می دهید هم اهمیت دارد. باید لباس ها را به اندازه ای در آن بریزید که کمی فضای خالی برای چرخش و جا به جا شدن لباس ها وجود داشته باشد تا شست و شو به خوبی انجام پذیرید. برای اینکه متوجه شوید به اندازه کافی فضا خالی وجود دارد کف دست خود را بین لباس ها و دیواره دستگاه قرار دهید اگر موفق به انجام این کار شدید مشکلی ندارد و می توانید شست وشو را شروع کنید.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

استفاده از نرم کننده

معمولا هنگام شست و شو لباس ها با ماشین لباس شویی از نرم کننده لباس هم استفاده می کنند تا لطافت و شادابی خود را داشته از طرفی آن چه هنگام استفاده از نرم کننده اهمیت دارد مقدار آن است دقت کنید که بیشتر از خط ماکسیمم از نرم کننده استفاده نکنید زیرا مواد شوینده لباس کامل توزیع نشده در نتیجه شست و شو خوبی نخواهید داشت.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

بهره مندی از خشک کن ماشین لباسشویی

بعد از اینکه شستشو لباس ها توسط ماشین تمام شد نوبت خشک کردن لباس ها توسط لباسشویی شما می شود بسته به لباس شویی اگر اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک باشد ممکن است با کمک امکاناتی که دارد بعد از شستشو به صورت اتوماتیک روی حالت خشک کن برود و لباس ها را خشک کند و یا باید از شست و شو به کمک تنظیمات دستی خشک کن آن را فعال کنید.
در اغلب لباس شویی به صورت اتوماتیک خشک کن فعال می شود و نیاز به تماس فیزیکی و دخالت شخص نیست. بعد از تمام شدن مرحله خشک کن لباس، حتما باید تا حداکثر دو ساعت لباس ها را از ماشین خارج کرده و روی طناب پهن کنیم تا رطوبت اضافه روی لباس ها گرفته و خشک شوند.

نکاتی که برای شستن لباس با لباسشویی باید رعایت کنیم؟

چند نکته مهم برای استفاده از ماشین لباس شویی

1- یکی از مواردی که اغلب افراد انجام می دهند این است که لباس های خود را در طول هفته درون ماشین لباس شویی قرار می دهند و بعد از چند روز در آخر هفته ماشین را روشن کرده و لباس های خود را می شورند که این شیوه جمع کردن لباس های کثیف راه درستی نیست زیرا تجمع لباس های کثیف در طولانی مدت درون مخزنی که می خواهد لباس های تمیز را به ما تحویل دهد باعث تولید باکتری و آلودگی می شود. حتی ممکن است در صورت شستن لباس ها بوی نامطلوبی درون مخزن را بگیرد و روی لباس ها بنشیند.
2- مورد بعدی که لازم به ذکراست باید به کثیفی روی لباس ها توجه کنید مثلا اگر لباسی گلی شده و به آن چسبیده ابتدا گل های روی لباس را ازبین ببرید و بعد درون ماشین بیاندازید زیرا گل ها باعث کثیفی آب درون ماشین لباسشویی می شود که نه تنها لباس شما تمیز نمی شود بلکه همه لباس ها را کدر تر می کند پس حتما لباس هایی که خاک و گل شدند را حتما چک کنید.
3- یک مشکلی که برای خیلی افراد هنگام استفاده از ماشین لباس شویی پیش می آید این است که وقتی لباس های کوچک مثل جوراب و دست کش و لباس زیر خود را می اندازند بین لباس ها کشیده شده و یا جوراب ها یه لنگه ای تحویل داده می شوند برای این کار می توانید از کیسه های طوری مخصوص برای لباس های ریز خود استفاده کنید که کمک می کند تا لباس های شما گم نشده و فرم خود را از دست ندهند.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/