gif
gif mobile
چرا باید خوشتیپ باشیم؟ ( تاثیر شگفت انگیر لباس مناسب بر حال خوب)

چرا باید خوشتیپ باشیم؟ ( تاثیر شگفت انگیر لباس مناسب بر حال خوب)

چرا باید خوشتیپ باشیم و لباس خوبه چه تاثیرات روانی می تواند بر حال ما و اطرافیانمان داشته باشد؟ همه ما دوست داریم که بهترین لباس ها از لحاظ رنگ ، کیفیت و اینکه خوش انداممان نشان دهد را بپوشیم و این قطعا با ویژگی های بارز ما انسان ها بر می گردد اما بواقع نمیدانیم که لباس مناسب چه تاثیری بر ما دارد؟ در این مثاله به عوامل موثر بر این مساله بطور مفصل خواهیم پرداخت. با پادمیرا مگ تاپایان این مقاله همراه باشید.

 

لباس مناسب چگونه حالمان را خوب می کند

برای داشتن حال خوب عوامل زیادی دخیل هستند اما یکی از چیزاهایی که حال افراد به خصوص خانم ها را تحت تاثیر قرار می دهد لباس هایی است که می پوشند. البته نا گفته نماند که این تاثیر پذیری می تواند هم مثبت باشد هم منفی اما اگر شرایط و اوصولی را رعایت کنند به راحتی می توانند تاثیر مثبت و حال خوبی را از انتخاب های خود در پوشیدن لباس ها داشته باشند زیرا این موضوع یک واقعیت اثبات شده است که مد و لباس و رنگ ها می توانند تاثیر مثبت و یا منفی داشته باشد.

محققان می گویند نوع پوشش شما بیانگر حالات روحی شماست اما این موضوع برای همه صادق نیس طرز تفکر، حس تنوع، وضع مالی و چارچوب های جامعه از عوامل تاثیر گذاری هستند که ما را در انتخاب پوشش هایی که دوس داریم محدود تر می کند. در این بین یک عامل دیگری هم هست که برای بیشتر افراد تاثیر بسزایی در انتخاب آن ها دارد و آن موضوع سن افراد است. مثلا در یک مراسم عروسی معمولا برای بچه های کوچیک لباس مشکی انتخاب نمی کنند و یا بزرگتر ها کمتر از رنگ های شاد استفاده می کنند. لباسی که می پوشیم اگر باب میل ما باشد حس اعتماد به نفس و امید و همچنین نشاط را در ما بر می انگیزد به همین دلیل است که وقتی که بی حوصله هستید بهتر است سعی کنید لباس های شادی را که دوست دارید را در خانه بپوشید و یا بیرون بروید.

البته افراط کردن در این موضوع که به دلیل سن و سال خود هر تیپ و استایل بروزی مناسب شما نیست کاملا اشتباه است و حتی ممکن است  به مرور باعث بروز افسردگی در شما شود که از نشانه های بارز و مشخص این افسردگی معضل بزرگ انتخاب لباس است. بنا بر این در مرحله اول بدون توجه به این که سن شما بالا رفته به راحتی رنگ و مدل لباسی را که دوست دارید را انتخاب کنید تنها موردی که بهتر است موقع خرید لباس به آن توجه کرد این است در انتخاب شما به گونه ای نباشد که شخصیت و زندگی حرفه ای شما را زیر سوال ببرد.
البته خرید و انتخاب لباس گاهی عملی پیچیده ای است زیرا شما با یک تصور ذهنی از استایل و سبک مورد علاقه ای که دوست دارید به فروشگاها می روید به محض رسیدن به فروشگاه با تنوع بیشتری از رنگ و مدل استایل مارک روبرو می شوید که انتخاب را برای شما پیچیده تر می کند بنابر این اگر با یک پس زمینه ذهنی برای خرید به فروشگاها بروید راحت تر می توانید انتخاب مناسب و ایده آل خود را داشته باشید.

چرا باید خوشتیپ باشیم؟ ( تاثیر شگفت انگیر لباس مناسب بر حال خوب)

تاثیر لباس خوب بر حالات روحی  روانی و مغزی

همان طور که گفتیم سبک لباس پوشیدن بر روی حالات ما اثر مستقیم دارند این تاثیرات می تواند انرژی و واکنش های متفاوتی داشته باشد که بر روی ذهن و روح ما تغییرات ایجاد کند مثلا:

قدرت می دهند

:: تاثیر لباس مناسب و القا قدرت بیشتر
برخی لباس ها هستند که با پوشیدن آنها باعث می شود اعتماد به نفس شما بالا برود و همین امر حس قدرت را در ضمیر ناخوداگاه شما بوجود می آورد لباس های رسمی از این دسته از پوشش ها هستند که چنین حسی را در شما بوجود می اورد به همین دلیل است معمولا به آقایون کت شلوار سورمه ای و یا آبی کاربنی را برای یک جلسه کاری و یا ملاقت مهم پیشنهاد می کنند.

متفکرتر می کنند

:: تاثیر لباس مناسب بر باز شدن فکر و خلاق شدن ذهن
برخی لباس ها مثل لباس های رسمی علاوه بر حس قدرتی که به شخص منتقل می کند باعث می شود که فرد با سرعت بالاتری به تفکر بپردازد.


ورزش سخت

:: تاثیر لباس بر انجام کارهای سخت تر
برخی لباس ها هستند که به شما روحیه ی ورزشکاری می دهند و باعث می شود ورزش هایی که در حالت عادی سخت هستند در ذهن شما راحت و آسان جلوه کند. رنگ قرمز یک رنگ محرک است که با پوشیدن آن موقع ورزش ما را مجبور به ورزش سخت می کند زیرا این حسی است که از ضمیر نا خوداگاه برای ما ایجاد می شود. طبق مطالعاتی که درباره این موضوع در المپیک 2004 انجام شده ثابت شده است که بازیکنان با پوشش قرمز موفقیت بیشاری نسبت به بازیکنان آبی پوش داشتند.

 

باهوش تر شدن

:: تاثیر لباس بر هوش
احتمالا دیده اید که برای برخی کار ها فرم و لباس مخصوص تهیه می شود و افرادی که در آن حوزه کار می کنند موظفند فرم مخصوص به آنجا را بپوشند این امر باعث می شود به هنگام پوشیدن فرم مخصوص کاری هوش شما به هنگام انجام آن کارافزایش بیابد.

 

تمرکز بیشتر

:: تاثیر لباس مناسب بر تمرکز بیشتر :
برخی ازکار ها استایل و سبک لباس مخصوص خود را دارد وقتی لباس مناسبی پوشیده اید که به شما حس حرفه ای بودن در آن کار را القا می کند و این حس تاثیر مستقیم بر تمرکز شما در انجام آن کار و موضوعی که مورد بررسی قرار داده اید دارد.

تاثیر لباس مناسب بر ورزش

میل به ورزش

:: تاثیر لباس مناسب بر میل به ورزش و  ورزش کردن بیشتر
لباس هایی هستند که مناسب ورزش اند چه برای باشگاه و چه برای بیرون و فضای باز و با پوشیدن لباس ورزشی این حس به شما القا می شود که زمان  ورزش و تمرینات بدنی است زیرا این پوشش باعث می شود ذهن شما خود را آماده ورزش های فیزیکی کند.

 

خوشحال می کند

:: تاثیر لباس مناسب بر روحیه
یکی دیگر از تاثیرات لباس پوشیدن احساس خوشحالی است. اگر شما لباسی را که دوست دارید به تن کنید باعث شادی و خوشحالی برای شما شده و این امر موجب احساس رضایت می شود و از طرفی حس امید را در شما افزایش می دهد که تمام این ها سبب می شوند تا در فعالیت های روزانه شما اثرات مثبتی بگذارد.

 

کمتر کردن وزن

:: تاثیر لباس مناسب بر کم کردن وزن
معمولا برای اکثر افراد اتفاق افتاده است وقتی بعد از مدتی لباس خود را می پوشید دیگر در آن لباس راحت نیستید و قاعدتا برای لبای برای آنها تنگ شده است در این هنگام است که متوجه می شوند که در حال اضافه وزن و تغییر کردن سایز و وزن خود هستند و بهتر است زودتر جلوی این آن را بگیرند.


پوشیدن لباس خوب و مناسب با ترکیب شما
برای اینکه بتوانید یک پوشش مناسب و راحت با ترکیب سلیقه خود داشته باشید تا حالتان با لباس هایی که از قبل دارید و یا قصد خرید لباس جدید هم دارید خوب باشد به نکات زیر توجه کنید. نکات ساده ای که کمک زیادی ه استایل شما می کند.

 

چرا باید خوشتیپ باشیم؟ ( تاثیر شگفت انگیر لباس مناسب بر حال خوب)

 

ابتدا باید تصمیم بگیرید که روی کدام ویژگی می خواهید تاکید کنید

به این منظور که به کمک لباس می توانید کاری کنید که جنبه هایی از ظاهر خود آشکار تر شوند و برخی جنبه ها کمتر به چشم بیایند.
مثلا اگر از لباس هایی با طرح های عمودی استفاده کنید باعث می شود قسمت هایی را که با این طرح لباس پوشیده شده است باریکتر به نظر برسند و در صورتی که لباس شما طرح های افقی داشته باشد ظاهری گسترده تر و پهن تر را به نمایش خواهد گذاشت.
اگر لباس هایی که براق هستند را انتخاب کنید معمولا با پوشیدن آنها چشم را به جاهای پوشیده شده بالباس براق پرت می کند. مثلا اگر می خواهید بالا تنه شما به چشم بیاید می توانید از پیراهن های طرح دار استفاده کنید البته برعکس این موضوع هم صادق است.


از طرفی استفاده کردن از لباس هایی که تیره و مات هستند هم باعث می شود برخی از مناطق بدن شما را جلوه دهد مخصوصا وقتی که این لباس های مات  تیره با لباس های براق ترکیب شوند.

(انواع کمر لباس ها)
موقع خرید شلوار حتما این موضوع را بخاطر داشته باشد که شلوار فاق کوتاه باعث می شود تا قوس کمر شما بیشتر خودش را نشان دهد. همچنین لباس هایی هم که چین دار هستند و چین آن از زیر سینه شروع می شود باعث می شود تا بالا تنه شما بیشتر به چشم بیاید

(نوع دوخت ها لباس ها)
به کمک دوخت هم  به راحتی می توانید مدل لباس و قسمت هایی که می خواهید روی آن تاکیید کنید را مشخص کنید. لباس هایی که مدل سرشانه دار دوخته می شود موقع پوشیدن باعث می شود تا قسمت بالا تنه شما را حجیمتر و بزرگتر نشان دهد. البته در دهه 60 مد شده بود که برای پهن تر کردن شانه و بزرگ نمایش دادن بالا تنه از اپل استفاده می کردند و الان دوباره اپل ها به صحنه مد و فشن برگشته اند. در هنگام استفاده از شلوار و ترکیب استایل خود این نکته هم در نظر بگیرید که اگر می خواهید پاهای شما ضخیم تر نشان داده شود معمولا باید از شلوارهای چسبان استفاده کنید.

(انواع مدل های دامن)
می توانید به کمک دامن در قسمت پایین تنه خود انحنا ایجاد کنید از طرفی باعث می شود تا قسمت پایین تنه شمت حجیم تر نمایش داده شود برای این کار دامن های A-line گزینه مناسبی هستند. دامن های صاف هم همین ویژگی را موقع استفاده دارند.
اما برای دامن های مخروطی برعکس این قضیه صادق است بهتر است از دامن های مخروطی  زمانی استفاده کنید که در قسمت پایین تنه بخواهید قسمت بالا را حجیم تر نشان دهید و در این صورت باید نیمه پایینی پا ها را بپوشانید.

(متناسب بودن لباس ها)
یکی دیگر از ویژگی هایی که باید با ترکیب استایل شما جور دربیاید متناسب بودن لباس است از لحاظ گشاد بودن و یا اندازه بودن بخاطر داشته باشید لباس هایی که گشاد هستند برآمدگی و فرو رفتگی های شما را می پوشاند و از طرفی لباسی که  فیت و اندازه باشد روی برآمدگی ها و فرو رفتگیها تاکید دارد حالا با هر استایلی که باشد.
اگر می خواهید لباسی که انتخاب می کنید مناسب و فیت تن شما باشد بهتر است درباره نوع بدن خود تحقیق کنید تا بعد از آن سبک هایی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.
ابتدا باید به آیینه نگاه کنید و هر استایل و نوع بدنی که دارید آن را صادقانه قبول کنید مثلا اگر شما فرم بدنتون به صورتی است که کمر باریک دارید اما بالاتنه و پایین تنه شما پر تر است به فرم بدن شما ساعت شنی می گویند بعد از این که فرم بدن خود را شناختید می توانید در اینترنت جست جو کنید که چه ترکیب هایی برای شما بهتر است این کار به شما کمک می کند تا انتخاب خوبی داشته باشید و روی ویژگی های خود تاکیید کنید.

 

اندازه های خود را بدانید

از گزینه های مهم برای داشتن یک لباس که مناسب با بدن شما باشد این است که اندازه های خود را در خاطر داشته باشید. شما چه بخواهید لباسی را آماده از فروشگاها بخرید و یا بخواهید به خیاط سفارش دهید دانستن اندازه های خود بسیار ضروری است. این کار را بهتر به کمک متر نواری انجام دهید و اندازه های آن را به عدد یادداشت کنید اندازه های مهم شامل :
1.دور سر خود را برای انتخاب کلاه اندازه بزنید
2.دور کمر طبیعی
3.دور مچ و بازو برای اندازه آستین
4. دور باسن که برای لباس های زنانه نیاز است
5.دور گردن، این اندازه برای لباس های مردانه مناسب است
6.نیم تنه که فاصله آن از کشاله ران تا انتهای مچ پا است
7.اندازه پهن تربن و بیشترین قسمت بالا تنه

 

تاثیر لباس بر حال خوب

مطمئن بودن از اینکه لباس متناسب است

اهمیت یه استایل و لباس خوب این است که متناسب شما باشد هنگام تهیه لباس در نظر داشته باشید، لباسی که متناسب شما است ولی ظاهر زیبایی ندارد بهتر است از لباسی که متناسب شما نیس و فقط قشنگی دارد. لباس متناسب به آن دسته از لباس هایی گفته می شود که وقتی آن را پوشیدید نه تنگ باشد به حدی که تکان خوردن برای شما دشوار شود و نه خیلی گشاد باشد که در لباس گم شوید. متناسب بودن یعنی راحت بودن در لباس.
اگر قصد کاهش وزن دارید بهتر است خرید و تهیه لباس را به بعد از اینکه به وزن و استایل ایده آل خود رسیده اید انجام دهید و اصلا لباسی که فکر می کنید برای مدت کوتاهی می خواهید بپوشید را نخرید.
از طرفی برای تهیه شلوار توجه کنید تا حتما قد شلوار اندازه باشد و متناسب با قد خودتون شلوار خریداری کنید زیرا اگر قد کوتاهی داشته باشید مجبور به تا زدن شلوار هستید که این تا زدن از عواملی است که شما را قد کوتاه تر نشان می دهد.

 

لباس ها خود رابرای حال بخرید

گاهی اوقات موقع خرید لباس ممکن است لباسی را ببینیم و فکر کنیم برای تابستان و یا زمستان آینده مناسب باشد و قصد خرید آن را کنید اما این کار درست نیست زیرا ممکن است شما  آن لباسی که چندین ماه پیش خریده اید را نپوشید و صرفا پول خود را هدر داده اید . بهتر است در موقع خرید به فکر حال باشید و و برای خود لباس مناسب را خریداری کنید.
اگر کت یا جلیقه انتخاب کردید که تمام بدن شما را نپوشاند پس مناسب شما نیست و بهتر است یکی دیگه را امتحان کنید. و یا اگر لباسی برای شما گشاد است و در آن فرو می روید پس آن هم مناسب شما نیست و بهتر است یک سایز دیگر را امتحان کنید.

بررسی کنید ظاهر لباس مورد نظر شما از پشت چطور است  
یکی از نکاتی که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد ایست لباس از پشت است برای اینکه از متلک های افراد مزاحم دور باشید در انتخاب لباس خود به این نکته هم توجه کنید.
مثلا شما یه دست کت و شلوار را پوشیده اید و. خود را در آیینه نگاه می کنید می بینید که ایست آن بسیار شیک و تمیز است اما اگر از پشت به آن نگاه کنید وحشتناک و نا مناسب است
برای بررسی این کار می توانید از هنگامی که در اتاق پرو هستید به کمک گوشی و یا یک آیینه کوچک از طریق آن ایست پشت لباس را ببنید.

 

اگه دوست داری لباس مناسبتو انتخاب کنی و همیشه خوشتیپ باشی پیشنهاد من به شما خرید از فروشگاه اینترنتی پادمیرا است: خرید شلوار جین زنانه، خرید تیشررت نخی زنانه، خرید تاپ های  ارزان و با کیفیت زنانه، خرید هودی و دورس زنانه و هودی مردانه

 

مد همیشه برای همه مناسب نیست

مد روز چیزی است که معمولا اکثر افراد آن را دنبال می کنند و دوست دارند. اما زمانی مد برای شما قشنگ و جذابیت دارد که مناسب شما باشد همیشه هرچیزی که مد می شود مناسب همه نیست.
بنابراین بهتر است سبک شخصی خود را داشته باشید تا اگر مد مناسب شما نبود سبک خود را پیش ببرید
مثلا شما فرد قد بلندی هستید و الان کت شلوارهای فوق باریک مد شده است در این صورت اصلا سمت آن نروید زیرا پول خود را هدر داده اید افراد قد بلند و لاغر زیادی دیگری هستند که این مد برای آن ها هم مناسب نیست
از طرفی در یک دوره شال های بلند و حریر  مد می شود شما می توانید به راحتی از این مد استفاده کنید و شیک باشید.

 

پوشیدن لباس های مناسب

رنگ هایی که بیشتر به شما می آید را انتخاب کنید.
رنگ ها نقش اساس در حال و احوالات شما دارد به همین دلیل بهتر است درانتخاب رنگ برای لباس مورد نظر خود رنگی را انتخاب کنید که چهره شما را بشاش تر نشان دهد و یا آن رنگ را دوست دارید. به طور کلی بهتر است رنگ لباس هایی که انتخاب می کنید با پوست شما مطابقت داشته باشد مثلا اگر رنگ پوست شما گرم است لباس هایی با تناژ گرم برای شما مناسب تر است و یا اگر پوست شما رنگی سرد دارد لباس ها با رنگ های خنک و سرد بهتر است زیرا بیشتر به آن ها می آید.
نکته بعدی در انتخاب رنگ برای لباس های شما این است که از رنگ های مکمل استفاده کنید یعنی رنگ هایی که در دایره رنگی رو بروی هم هستند مثل: نارنجی و آبی یا قرمز و سبزیا بنفش و زرد
پیشنهاد می کنیم کمد لباس خود طوری بچینید که شامل رنگ های اصلی باشد و در کنار آن ها یک یا دو رنگ خنثی هم وجود داشته باشد زیرا رنگ های خنثی اساس اصلی ست کردن است اما به تنهایی کنار هم ترکیب جالبی نمی شوند.
اما باز هم در کنار همه این نکات به یاد داشته باشید که بهترین رنگ ها ان است که حالتان را خوب می کند. اگر رنگی را دوست دارید که به پوست شما نمی آید برای شمال آن رنگ مناسب است زیرا شما با آن رنگ حالتان خوب است.

 

خرید کردن از برندهایی که دوست دارید

اگر لباس و یا وسیله ای که می خواستید را در یک برند دیدید و به نظرتان مناسب شما بود می توانید بقیه لباس های آن برند را بررسی کنید چون ممکن است چیز های دیگری هم پیدا کنید که مناسب شما باشد.
ناگفته نماند که معمولا اعتبار و کیفیت برند ها متغیر است و از طرفی برخی برند ها اندازه و سایز های خاص خود را دارند و با گذشت زمان تغییر نمی کنند و شما می توانید با خیال راحت با همان اندازه ها از این برند ها خرید کنید
در هنگام خرید از برند همیشگی خود اگر احساس کردید که کیفیت کار ها ضعیف شده و یا سایز بندی آن ها تغییر کرده به راحتی می توانید برند های دیگر را امتحان کنید.
همچنین موقع انتخاب برند برای خرید به خاطر داشته باشید برندهای آمریکایی در مقایسه با برندهای اروپایی کمی گشاد تر هستند.

 

تاثیر لباس بر حال خوب

 

از لباسی که دوست دارید چند تا خریداری کنید

 دور از تصور نیست اگر هرکس از لباسی که دوست دارد چند مدل مختلف از آن را بخرد و این کار باعث می شود در کنار اینکه می دانید چه لباس هایی مناسب شما است اما کمد خود را رنگا رنگ می کنید. حتی برای لباس هایی مثل دامن و شلوار می تواند بصورت یکسان خرید کنید که اگر یکی از آن ها که دوست دارید و باهاش راحت هستین خراب شد یکی دیگر از آن دارید و این موضوع هم می تواند تاثیر مثبت و خوبی در حال شما بگذارد زیرا ممکن است دفعه بعد که به آن فروشگاه می روید آن جنس را تمام کرده باشد.

 

توجه کردن به قیمت لباس ها

اگر این امکان برای شما وجود دارد تا یک جنس با کیفیت را با قیمت بالاتری خریدار کنید در انجام آن تردید نکنید زیرا در دراز مدت برای شما به صرفه تر می شود زیرا در غیر این صورت مجبور می شوید تا هر دفه در مدت  زمان کوتاه تری چندین بار هزینه آن را بپردازید. مثلا :
اگر شما برای یک بوت یا شلوار که جنس و کیفیت بالایی دارد دو برابر قیمت برای آن بپردازید ده برابر بیشتر از حد معمول برای شما کار می کند تا شما بخواهید کیفیت پایین تر و ارزون تر را هر چند وقت یکبار برای بوت و یا شلوار جدید بپردازید و قطعا هزینه آن برای شما بیشتر می شود.
البته همیشه گران بودن به معنی با کیفیت بودن نیست اما همیشه لباس های با کیفیت و خوش ساخت گران تر هستند. به غیر از لباس های تابستان که معمولا نازک هستند یکی از نشانه های کیفیت برای لباس ها آستر داشتن لباس است.
مورد بعدی که باید هنگام خرید به آن توجه کنید و از موارد مهمی است که کیفیت را مشخص می کند دوخت لباس هاست حتما بررسی که دوخت لباس مرتب و منظم باشد زیرا اگر دوخت لباس در هم برهم و نا منظم باشد نشانه ای از بی کیفیت بودن لباس است.
بنابر این به خاطر بسپارید که کیفیت بهتر از کمیت است یعنی اگر شما یک کمد خلوت از لباس های با کیفت داشته باشید بهتر از کمد شلوغ با لباس های بی کیفیت است. اگر حس می کنید بودجه شما محدود است می توانید ازمغازه هایی که حراج دارند و یا حراج های آنلاین دارند خرید کنید.

 

ساخت کمد لباس

لباس های اساسی و اصلی بپوشید
منظور از پوشیدن لباس ها اساسی و اصلی این است هنگامی که می خواهید برای مجلس مهمونی و یا جایی لباس بپوشید در وهله اول لباس های اصلی خود را انتخاب کنید تا راحت تر بتوانید ترکیب کنید در واقع شما کمدی می خواهید لباس های زیادی از یک شکل که نغییری نمی کنند نباشد اما به راحتی کار شما را راه بندازد.
مثلا می توانید یک شلوار سفید که با آن راحت هستید را با یک کت خوش رنگ و بولیز ست کنید که کاملا شیک و راحت است و برای مراسم بعدی لباس هارا تناژ با کمرنگ بپوشید و کت وردارید و با یک روسری ست کنید.
مثال راحت و پرکاربرد دیگر پوشیدن شومیزی است که با آن راحت هستید  می توانید  آن را در دورهمی ها و مهمونی های خودمونی بپوشید برای روی آن می توانید از بارونی و پالتو و یا مانتو خود برای بیرون رفتن استفاده کنید.

 

در ترکیب لباس های از یک یا دو رنگ خنثی استفاده کنید

 برای ترکیب کردن لباس های خود حتما از رنگ خنثی استفاده کنید برای این کار ابتدا باید بدانید رنگ های خنثی در صنعت مد کدام اند این رنگ ها شامل: برنز، کرمی، سیاه، آبی آسمانی، خاکستری هستند
از آن جایی که ترکیب کردن رنگ های خنثی به تنهایی ست جذاب و جالبی نمی شود بهتر است برای ست کردن در کنار رنگ های خنثی از رنگ های دیگر هم استفاده کنید مثلا می توانید برای لباس های پر کاربرد خود مثل دامن و شلوار کت و کمربند خود از رنگ های خنثی استفاده کنید
سفید جز رنگ های خنثی است اما تنها رنگ خنثی است که به راحتی می تواند در کنار رنگ های خنثی دیگر ست شود.
 از محتویات کمد لباس های خود اطلاع دقیق داشته باشید
هنگام خرید کردن ابتدا در نظر بگیرید که آن را با چه چیزی که در کمد خود دارید می خواهید بپوشید و ست کنید. در غیر صورت زمانی بهتر است لباسی را بدون توجه با داشته هایتان بخرید که قصد داشته باشید ترکیب ست جدید برای خود خریداری کنید و یا حتی می توانید چک کنید که با این لباس چندتا ترکیب می توانید ست کنید و چند دست ترکیب ایده آلی که دوست دارید را می توانید با این مدل بسازید.

 

لباس هایی که نمی پوشید را دور بریزید

اگر قصد مرتب کردن کمد خود را دارید قبل از خرید کردن بهتر است آن را خلوت کنید یعنی ابتدا به سراغ کمد خود بروید و لباس هایی که دیگر نمی پوشید را خارج کنید می توانید آن ها را آنلاین بفروشید و یا اگر مرتب هستن به خیریه ها و افراد نیازمند بدهید.

 

چگونه افراد سایز بزرگ با لباس ها حاشان خوب می شود

اغلب افرادی که سایز بزرگ هستد فکر می کنند خوش تیپ بودن و مد روز فقط برای افراد لاغر است و همین موضوع می تواند اعتماد بنفس را از آن ها بگیرد در نتیجه باعث می شود که در اکثر اوقات حال آنها موقع خرید لباس و پوشیدن آن ها خوب نباشد اما این طرز فکر کاملا اشتباه است و به راحتی می توانند با رعایت یکسری نکات استایل و تیپ دلخواه خود را داشته باشند و حال آنها هم هنگام پوشیدن لباس خوب باشد و خوشحال باشند.

تاثیر لباس بر اعتماد بنفس

پذیرش خود و اعتماد بنفس

در قدم اول باید بدن خود را بپذیرید و خود را همان گونه هستید دوست بدارید با پذیرش این موضوع اعتماد بنفس شما بالا می رود و ادامه مرحله برای شما راحتر خواهد شد زیرا باعث می شود دیگر نکات منفی در بدن خود را بزرگ نکنید و به دنبال چیز هایی باشید که با پوشیدن آن حالتان را خوب می کند.

 

شناخت فرم بدن

ابتدا قبل از انتخاب لباس ها باید فرم بدن خود را بشناسید تا متوجه شوید چه سبک لباس هایی مناسب شما هستند. البته فرم بدن افراد لاغر اندام با افراد تپل متفاوت است زیرا ممکن است افراد تپل با کاهش و یا افزایش بدن فرم بدن آنها کمی تغییر کند اما ویژگی های اصلی جسمی بدن شما ثابت است با بعد شناخت فرم بدن خود می توانید با سرچ کردن در اینترنت سبک های مناسب خود را بیابید.

 

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ ها موضوعی است که اکثر افراد چاق و سایز بزرگ با آن مشکل دارند و یا شاید بهتر باشد بگم از لباس های رنگی می ترسند زیرا همیشه همه جا شنیده ایم که رنگ تیره و مشکی فرد را لاغر نشان می دهد اما اگر شما رنگ های شاد را دوست دارید به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید اگر در پوشیدن رنگ های روشن خجالت می کشید و موذب هستید می توانید در کنار رنگ مشکی از جزئیات رنگی استفاده کنید تا کم کم بتوانید با رنگ ها هم ارتباط برقرار کنید و راحت تر شوید مثلا از یک تاپ رنگی برای زیر لباس های جلو باز خود استفاده کنید.

 

لباس های طرح دار و راه راه

مورد دیگر که افراد سایز بزرگ فکر می کنند مناسب آن ها نیست پوشیدن لباس های راه راه و طرح دار است. اما به راحتی می توانند از انواع لباس های طرح دار استفاده کنند فقط باید دقت کنند در استفاده از لباس های طرح دار زیاده روی نکنند مثلا اگر بولیز طرح دار پوشیدند بهتر است شلوار و کت و یا پالتو خود را به رنگ ساده انتخاب کنند.

 

گن و لباس زیر مناسب

استفاده از گن و لباس زیر متناسب با فرم بدنتون کمک زیادی می کنند که لباس قشنگ روی تن شما بنشیند از طرفی گن ها به عنوان راز پنهان برای خانم های تپل عمل می کند زیرا موقع پوشیدن لباس های مجلسی به خوش فرم شدن بدن آنها کمک می کند. موقع خرید گن ها دقت کنید تا خیلی گشاد نباشد که نتواند به خوبی بدن را جمع کند و از طرفی تنگ هم نباشد که باعث شود گردش خون در بدن شما به مشکل بخورد.

 

استفاده از اکسسوری کمربند

استفاده کردن از اکسسوری و کمربند می تواند استایل های شما را کامل کند اغلب خانم های سایز بزرگ فکر می کنند کمربندها  چون ممکن است متناسب با فرم بدن آن ها نباشد مناسب نیست اما اگر کمر تقریبا جمع تری نسبت به بالا تنه و پایین تنه خود دارید می توانید از کمر بند استفاده کنید. کمر بند را معمولا برای لباس های خانم ها در 3 جای مختلف می توان بست:
1.زیر سینه یعنی بالاتنه که برای افرادی که بالا تنه بزرگی دارند توصیه نمی شود
2.روی کمر که باعث می شود کمر شما برجسته تر دیده شود
3.روی نشیمنگاه که باعث می شود پایین تنه افراد بیشتر جلب توجه کن
بنابر این اگر برای مهمونی و یا مجلسی از یک پیراهن بلند ماکسی استفاده کردید می توانید از کمر بند استفاده کنید.
اکثرا این افراد برای استفاده از اکسسوری ها اجتناب می کنند اکسسوری ها مثل زیورآلات و جواهرات و شال های رنگارنگ کیف دستی و جوراب و کلاه و ... اما اگر تعادل را رعایت کنید به راحتی می توانید از اکسسوری استفاده کنید مثلا اگر گوشواره درشت دارید از گردنبند نازک استفاده کنید و یا برعکس  همچنین می توانید از جوراب های ساق بلند ساده در کنار بوت های پر زرق و برق استفاده کنید و یا برعکس آن را بپوشید. از انواع کلاها در صورتی که با تیپ شما مناسب باشد استفاه کنید.

 

تاثیر لباس بر حال خوب

 

 مدل مو و آرایش کردن

 مدل موهای برای هر خانمی جز اکسسوری ها و زیبایی آن فرد مشخص می شود شما اگر هیچ کاری نکنید ولی به مدل موهای خود برسید همه متوجه تغییر و شیکی استایل شما خواهند شد امروزط به راحتی می تونید در آرایشگاه رفته و موهای خود را مرتب کرده و حتی رنگ کنید. در کنار مو آرایش صورت هم می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد البته نه به این صورت که چهره خود را زیر آرایش پنهان کنید مثلا لب ها وچشم ها بیانگر چهره شما هستند را با کمی آرایش نما می بخشید اگر دوست ندارید می توانید انجام ندهید ولی معمولا خانم ها برای مراسم ها و دورهمی ها هرچند کوتاه و خودمونی کمی آرایش انجام می دهند و چهره خود را بشاش تر می کند استفاده از ریمل و رژ و سایه برای یک ارایش ساده کافی است و می تواند در ایجاد اعتماد به نفس موثر باشد.

 

دنبال کردن ترند ها و فشن شوها

برای انتخاب لباس های مناسب می توانید ترند های بروز و فشن های سایز بزرگ را دنبال کنید و اصلا فکر نکنید فشن شو و مد برای فقط افراد لاغر است زیرا صنعت مد امروزه مرز های زیادی را شکسته است. امروزه مد برای همه سایز ها طراحی می شود بنا بر این نگران نباشید اگر طراحی می گوید این مناسب شما نیست و برای افراد لاغر است شما می توانید انواع لباس های را به سایز خود تهیه کنید البته بهتر است در انتخاب آنها دقت کنید و معمولا طرح هایی را انتخاب کنید که مناسب فرم بدن شما باشند و بعد اقدام به دوخت لباس ها به سایز خود کنید.

 

 مقالات مرتبط :

>> چطوری سایز شلوار جین زنانه یا مردانه مناسبمان را بفهمیم؟ (3 روش عالی و کاربردی)

>>همه ی ترفندهای پیشگیری و رفع زانو انداختن شلوارهای جین

>>انواع لباس بافتنی، پلیور و ژاکت و نحوه ی ست کردن آنها

>>فرق هودی، دورس و سویشرت چیست؟ آموزش کامل به همره ویدئو ست کردن

>> شلوار اسلش چیست به همراه انواع ست های جذاب با شلوار اسلش

>> تفاوت شلوار مام فیت و مام استایل به همراه راهنمای کامل ست کردن لباس

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/