gif
gif mobile
10 نکته کلیدی برای نگهداری انواع شلوار جین

10 نکته کلیدی برای نگهداری انواع شلوار جین

1401/4/28 آموزش

شلوار جین به دلیل نوع الیاف بکار رفته در آن، مقاومت بیشتری نسبت به سایر لباس ها از خود نشان می دهد. اما اگر نحوه نگهداری شلوار جین را ندانیم ممکن است عمر شلوار کوتاه شود. شما می توانید انواع مدل های شلوار جین مانند شلوار مام استایل، شلوار بگ لی یا شلوار لی بگ، شلوار جین مشکی، شلوار جین آبی و ... را در فروشگاه اینترنتی پادمیرا مشاهده و خریداری کنید. ما، در پادمیرا مگ در این مقاله قصد داریم : اصول مهم در نگهداری از شلوار جین زنانه و ترفندهای شستشوی و حفظ رنگ شلوار جین و خشک کردن آن را به شما آموزش دهیم. پس برای دانستن این نکات مهم با ما همراه باشید.

10 نکته کلیدی برای نگهداری انواع شلوار جین

نحوه نگهداری شلوار جین

شلوار جین همانطور که در بالا گفتیم به دلیل جنس و الیاف به کار رفته در پارچه آن نسبت به سایر پارچه ها و لباس ها دوام و مقاومت بیشتری دارد که این مشروط به نگهداری و شستشوی صحیح شلوار جین می باشد. اگر می خواهید با خرید یک شلوار جین زنانه چندین سال از آن استفاده کنید باید اصول مهم در نگهداری از شلوار جین زنانه را بشناسید. ما در اینجا 10 نکته را گردآوری کردیم تا به شما برای مراقبت از شلوار جین کمک کنیم. نکات به این شرح است:

1- شستشوی شلوار جين با دست

شلوار جین خود را با دست بشویید. می پرسید چرا؟ به دلیل این که می خواهید شلوار جین شما دوام بیشتری داشته باشد. البته شستشو با ماشین لباسشویی اگر به طور صحیح انجام شود ممکن است آسیبی به شلوار جین شما وارد نکند ولی بهتر است برای مراقبت بهتر از شلوار جین خود آن را با دست بشویید تا به هیچ عنوان آسیبی به بافت پارچه نرسد. برای شستشوی شلوار جین با دست به این روش عمل کنید:
سینک یا تشت یا وان (اگر وان باشد بهتر است چرا که می توان شلوار جین را داخل آن کاملاً صاف کرد و کمتر چروک می شود) را با آب ولرم پر کنید. سپس کمی مایع یا پودر لباسشویی دستی به آن اضافه و کاملاً با آب مخلوط کنید به طوری که مایع یا پودر در آب کاملاً حل شوند. اگر دانه های پودر یا تکه هایی از مایع لباسشویی حل نشده باقی بماند موجب لک شدن شلوار جین شما خواهد شد. حال شلوار جین خود را داخل محلول آب و مایع قرار داده و با دست شلوار را تکان دهید تا آب و کف به همه ی نقاط آن برسد. بگذارید شلوار جین 15 تا 30 دقیقه داخل این محلول باقی بماند. دقت کنید که به هیچ عنوان شلوار را به هم نسایید. برای شستشوی بهتر می توانید از یک برس شستشو و یا پارچه ی ضخیم در شستن شلوار کمک بگیرید.

10 نکته کلیدی برای نگهداری انواع شلوار جین

آب کثیف را خالی کرده و مجدداً سینک، تشت و یا وان را از آب تمیز به اندازه ی لازم پر کرده و شلوار جین را داخل آب تمیز قرار داده و اجازه دهید 10 دقیقه داخل آب بماند و در این زمان می توانید کمی شلوار را با دست تکان دهید تا آب کثیف و کف موجود در بافت شلوار خارج شود. دقت کنید به هیچ عنوان شلوار جین را محکم نچلانید چون باعث چروک شدن و ضعیف شدن تار و پود پارچه آن می شود. حال شلوار جین را از آب خارج کرده و یک بار دیگر زیر شیر، آن را آب بکشید و بعد اجازه دهید تا خشک شود.

2- شستشوی شلوار جين با ماشين لباسشويي

شلوار جین خود را اگر می خواهید با ماشین لباسشویی بشویید حتماً باید به نکاتی توجه کنید تا کمترین آسیب ممکن به شلوار جین شما برسد. ابتدا اگر ماشین لباسشویی شما برنامه ای مخصوص لباس های جین دارد، بهتر است آن را انتخاب کنید و در غیر این صورت ماشین را روی شستشوی دستی قرار دهید و یا روی دور کند تنظیم کنید. حتماً دقت کنید دمای آب بین 30 تا 40 درجه باشد تا با آب ولرم شستشو صورت گیرد. اگر شلوار جین شما لک دارد ابتدا لکه گیری کنید سپس آن را داخل ماشین بیاندازید. حتماً از مایع لباسشویی مخصوص لباس جین استفاده کنید و اگر جنس شلوار جین شما سفت و خشک است می توانید کمی از نرم کننده استفاده نمایید.

10 نکته کلیدی برای نگهداری انواع شلوار جین

دقت کنید که شلوارهای جین خود را با لباس هایی مشابه آن به لحاظ وزنی داخل ماشین قرار دهید. چرا که اگر لباس های ظریف همراه با شلوار جین وارد چرخه ی شستشوی ماشین لباسشویی قرار بگیرند ممکن است به دلیل داشتن زیپ و دکمه ی فلزی شلوار جین، به سایر لباس های ظریف تر شما آسیب وارد شود. برای شستن انواع لباس با لباسشویی اینجا کلیک کنید.

3- توجه بـه بـرچسب روي شلوار هنگام شستشو

شلوار جین مانند بسیاری از لباس های دیگر روش شستشوی خاص خود را دارد. برای اینکه اطلاعات لازم در زمینه نوع شستشوی و دما و ماده شوینده ی شلوار جین خود را بدانید بهتر است ابتدا برچسب یا تگ دستور نگهداری و شستشوی شلوار که داخل شلوار قرار دارد را مطالعه کنید سپس اقدام به شستن آن نمایید.

10 نکته کلیدی برای نگهداری انواع شلوار جین

4- خشک کردن شلوار جین

شلوار جین زنانه معمولاً لطیف تر و ظریف تر از شلوار جین مردانه است. پس برای نرم کردن آن نیازی به استفاده از خشک کن پس از شستشوی در ماشین لباسشویی نیست. سعی کنید شلوار جین خود را در یک سطح صاف پهن کرده تا از کشیدگی پارچه ی آن جلوگیری شود. اما اگر می خواهد شلوار جین خود را آویزان کنید حتما در فضای آزاد و به دور از نور خورشید و در سایه اجازه دهید تا خشک شود. وقتی می خواهید شلوار جین را روی بند پهن کنید آن را نچلانید، با دست صاف کنید و بگذارید کمی نم داشته باشد تا در نهایت کمتر چروک شود. حتما زیپ شلوار جین را ببندید تا کمر شلوار فرم خود را از دست ندهد. اگر قصد اتو کردن شلوار جین را دارید باید از بخار اتو حتما استفاده کنید.

5- عدم استفاده از آب داغ هنگام شستشوی

شلوار جین شما می تواند عمر طولانی داشته باشد اگر هنگام شستشوی از آب ولرم یا آب سرد استفاده کنید. به هیچ عنوان، تأکید می کنیم به هیچ عنوان از آب داغ برای شستشوی شلوار جین خود استفاده نکنید چرا که باعث آسیب جدی به بافت پارچه می شود و موجب از هم گسستگی تار و پود آن می شود. اگر شلوار جین مشکی یا شلوار جین آبی تیره را با آب داغ بشویید به زودی شاهد نابودی و رنگ پریدگی آن ها خواهید بود. استفاده از آب ولرم یا ولرم رو به سرد مهم ترین اصل در شستشوی شلوار جین است.

6- شلوار جین را زیاد نشویید

نحوه ی نگهداری شلوار جین ارتباط مستقیم با میزان شستشوی شلوار جین در طول هفته یا ماه دارد. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که زیاد از شلوار جین خود استفاده می کنید و برای کار هم آن را می پوشید پس چاره ای جز شستن شلوار جین در فواصل اندک ندارید. البته اگر شلوار جین را به درستی و با توجه به نکاتی که گفتیم بشویید قطعاً مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد و به نسبت میزان استفاده ی شما از شلوار، عمرش طولانی خواهد شد.
اما اگر جزو افرادی هستید که گاهی یا برای مهمانی و دورهمی ها از شلوار جین خود استفاده می کنید بهتر است کمتر آن را بشویید تا آسیب کمتری به بافت پارچه وارد شود. چرا که شستشوی بیش از حد سبب از بین رفتن کیفیت پارچه شده و موجب می شود شلوار جین نو شما مانند یک شلوار کهنه به نظر بیاید. اگر شلوار لک شد کافی است لکه گیری کنید و با یک آب کشی ساده و سبک شلوار جین خود را از شستشوی زیاد دور کنید.

10 نکته کلیدی برای نگهداری انواع شلوار جین

7- نکاتي بـراي حفظ رنگ جين

شستشو با آب سرد

در قسمت های قبل گفتیم که شستشوی شلوار جین و کلاً لباس های جین با آب داغ باعث رنگ پریدگی آن ها، از بین رفتن کیفیت پارچه می شود.

شستن شلوار جین با سرکه و نمک

شلوار جین خود را بهتر است برای اولین بار شستشوی با کمی سرکه و نمک بشویید. سرکه باعث تثبیت رنگ شده و شلوار جین را که برای بار اول می شویید باعث می شود کمتر رنگ بدهد و رنگ شلوار ثابت بماند.

قبل از شستشو شلوار را پشت و رو کنید

شلوار جین را قبل از شستشوی برای اینکه به کیفیت آن آسیب نرسد و رنگ پارچه تغییر نکند شلوار را پشت و رو یا برعکس کنید.

خواندن برچسب شلوار

همانطور که گفتیم خواندن برچسب یا تگ شلوار جین باعث می شود شما نسبت به نحوه نگهداری شلوار جین خریداری شده و روش شستشوی آن آگاه شوید تا درصد آسیب دیدگی شلوار جین شما کمتر شود.

قرار نگرفتن در برابر آفتاب

نور مستقیم خورشید باعث رنگ پریدگی لباس می شود. در مورد شلوار جین هم این موضوع صادق است. برای آسیب نرسیدن به بافت و رنگ پارچه شلوار جین خود آن را در سایه خشک کنید.

پرهیز از شستشوی زیاد

یکی از نکات مهم برای مراقبت از شلوار جین همانطور که گفته شد عدم شستشوی زیاد آن است. کیفیت، تار و پود و رنگ پارچه جین در اثر شستشوی زیاد از بین می رود.

استفاده نکردن از خشک کن ماشین لباسشویی

شلوار جین و در کل پارچه ی جین نسبت به سایر لباس ها مقاوم تر است ولی این دلیلی بر مراقبت نکردن از آن نمی شود. خشک کن ماشین لباسشویی یکی دیگر از عوامل رنگ پریدگی شلوار جین شماست.

8- از بين بـردن بوي بد شلوار جين

شلوار جین شما اگر بو می دهد نشان از وجود باکتری هایی که در اثر تماس با پوست بدن و سایر سطوح با شلوار به وجود آمده است. اگر شلوار شما تمیز است و لک یا کثیفی روی آن مشاهده نمی کنید و یا تعداد دفعاتی که شلوار جین را به تن کرده اید انگشت شمار است، می توانید بوی بد شلوار جین خود را با دو روش از بین ببرید. یکی قرار دادن شلوار جین در فضای آزاد به مدت 24 ساعت و یک روش دیگر قرار دادن شلوار داخل فریزر است. شلوار خود را داخل یک کیسه قرار دهید سپس آن را در فریزر بگذارید تا به اصطلاح منجمد یا فریز شود. با منجمد کردن شلوار، باکتری ها از بین رفته و بوی بد شلوار نیز دیگر استشمام نمی شود. فقط قبل از استفاده اجازه دهید شلوار در دمای اتاق گرم شود.

10 نکته کلیدی برای نگهداری انواع شلوار جین

9- کوتاه کردن شلوار جین

ممکن است که شلوار جینی را که خریداری کرده‌اید، برایتان بلند باشد و بخواهید تا آن را کوتاه نمایید؛ اما دقت داشته باشید که پیش از تحویل شلوار خود به خیاط ابتدا آن را بشویید چرا که معمولاً شلوارهای جین با شستشو آب رفته و کوتاه می شوند.

10- نگهداری صحیح شلوار جین

نحوه نگهداری شلوار جین در کمد یا اشکاف باید به گونه ای باشد که پارچه و الیاف آن فضای کافی برای تنفس داشته باشند تا به بافت آن آسیب نرسد. بهتر است شلوار جین را به صورت تا شده در کمد یا کشوی خود نگه دارید. برای این کار ابتدا آن را بر روی یک سطح صاف قرار داده و از چپ به راست تا نمایید. در گام بعدی شلوار را تا نیمه های طولانی تا زده و در آخر بار دیگر این مرحله را تکرار کنید تا شلوار به طور کامل تا زده شود.

تاریخچه شلوار جین

لوي اشتراوس بنيانگذار کارخانه شلوار جين ليوايز در سال ۱۸۵۳ با طراحي شلواري از جنس بـرزنت تـاريخچه شلوار جين را بنيانگذاري کرد و اکنون بيش از ۱۰۰ سال است کـه اين شلوار از شهرت و محبوبيت بالايي بـرخوردار شده شلوار جین زنانه امروزه با مدل های مختلفی همچون: شلوار مام استایل، شلوار بگ لی ، شلوار جین در رنگ های مشکی، شلوار جین آبی، شلوار جین ذغالی و ... به بازار عرضه می شود.

10 نکته کلیدی برای نگهداری انواع شلوار جین

جمع بندی

ما در این مقاله آموختیم که مراقبت از شلوار جین کمی با سایر لباس ها متفاوت است و به دلیل این که قیمت شلوار جین تا حدودی بالاست بنابراین باید هنگام خرید شلوار جین همواره این نکات را در ذهن داشته باشید. فروشگاه اینترنتی پادمیرا با فروش لباس های با کیفیت همواره سه اصل ارسال به موقع، ضمانت بهترین قیمت و تضمین با کیفیت بودن کالا را سرلوحه خویش قرار داده است. برای خرید شلوار جین زنانه و اطلاع از قیمت شلوار جین زنانه از فروشگاه اینترنتی پادمیرا اینجا کلیک کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/