gif
gif mobile
علت پاره شدن فاق شلوار و راه های جلوگیری از آن

علت پاره شدن فاق شلوار و راه های جلوگیری از آن

1401/6/10 آموزش

پاره شدن خشک شلوار به خصوص شلوار های جین اجتناب ناپذیر است، زیرا اغلب شلوار جین ها فاقشان تنگ تر بوده و در برخی مواقع بر اثر کشیدگی یا تحرک شدید به راحتی پاره می شود. البته به جز ضغیف بودن فاق در اغلب موارد دیده می شود که شلوار های جین پس از مدت مداومی پوشیدن کشاله های ران شان ساییده می شود، سپس خشتک شلوار نازنین شما دقیقاً از همین نقطه کم کم پاره می شود. در این مقاله از پادمیرا مگ به دلایل و عوامل بوجود آمدن پارگی خشتک و فاق شلوار جین پرداخته ایم و اینکه چه کارهایی انجام بدهیم تا مانع از پارگی خشتک شلوارها از جمله شلوار جین بشویم.

علت پاره شدن فاق شلوار و راه های جلوگیری از آن

چه عواملی باعث پاره شدن خشتک شلوار جین می‌شوند؟

به عبارت ساده تر، می توان گفت اغلب برای شلوار ما ساییدگی فاق اتفاق می افتد زیرا این قسمت از شلوار جین بیشترین تنش را در طول زندگی روزمره ما تحمل می کند. ناحیه خشتک شلوار ما باید با زیادی از فشار، سایش و در نتیجه کشش زیاد را به دلیل فعالیت های معمولی و روزمره ما یعنی زمان هایی که راه می رویم، وقتی می نشینید و غیره تحمل کند. همه می دانیم که وزیدن یک دفعه کمی نسیم بین ران ها و احساس کردن آن بسیار وحشتناک است. زیرا این نسیم نشان می دهد که شلوار جین مورد علاقه تان دچار پارگی خشتک شده است. پاره شدن خشتک شلوار جین بدون توجه به شرایط بدی که ممکن است در آن گیر افتاده باشید به تنهایی شبیه یک کابوس است، به خصوص اگر این پارگی تا ران های شما ادامه پیدا کنند. تا کنون متوجه شدیم که معمولاً شلوار جین شما پس از ساییدگی در اثر اصطکاک ران هایتان پاره می شود. شما می توانید با پوشیدن شلوار جین مناسب تر، پرهیز از تحرک های سنگین و طولانی با شلوار جین و مراقبت مناسب از پاره شدن خشتک شلوار جین خود جلوگیری کنید.
البته اگر پارگی اتفاق افتاد، می توانید شلوار خود را با دوختن تکه های جین هم رنگ زیر آن یا با دوختن دوباره دو طرف پارگی به هم مجدداً ترمیم کنید، اما ممکن است دیگرمقاومت سابق را نداشته باشند. پس اگر اغلب پارگی خشتک برای شما اتفاق می افتد، نگران نباشید، این یک مشکل بسیار رایج در بین زنان و مردان است. در ادامه ما در مورد چگونگی پاره شدن خشتک شلوار جین و همچنین نکات و ترفند هایی برای جلوگیری و ترمیم پارگی های خشتک صحبت خواهیم کرد تا بتوانید مدت بیشتری از شلوار جین مورد علاقه خود استفاده کنید.

علت پاره شدن فاق شلوار و راه های جلوگیری از آن

5 عامل مهم پارگی فاق شلوار جین

همانطور که گفتیم شلوار جین در قسمت فاق یا قسمت داخلی ران پاره می شود زیرا اصطکاک ناشی از ساییدن ران های شما به هم الیاف جین را در هم می شکند. اما به طور کلی چند عامل مختلف وجود دارد که بر میزان کشش شلوار جین شما در قسمت خشتک و در نهایت پاره شدن آن تأثیر می گذارد.

1- داشتن ران های تپل و نسبتاً بزرگ

در حالی که ران های نسبتاً تپل در اغلب خانم ها و برخی مردان دیده می شود، باید بدانید که اگر ران های بزرگی دارید اصطکاک بیشتری بین پاهای شما وجود دارد و فشار بیشتری به فاق شلوار خود وارد می کنید. دقیقاً همین اصطکاک است که باعث نازک شدن و به اصطلاح بادکنکی شدن فاق شلوار جین شما می شود.
برای آسودگی خیال خود بهتر است هر بار که شلوار جین خود را می پوشید، آن را چک کنید که ساییده نشده باشد. اگر هر گونه نازک شدن پارچه یا پارگی کوچک را در امتداد ناحیه خشتک شلوار خود احساس کردید آن را جدی بگیرید. زیرا اگر زود متوجه این ساییدگی ها شوید، می توانید فوراً با چشباندن چند تکه جین روی همان قسمت ساییدگی از پارگی کامل شلوار خود جلوگیری کنید.

2- پوشیدن شلوار جین نامناسب

همانطور که در قسمت قبل گفتیم هنگامی که جین به مرور زمان بیش از حد کشیده شود، الیاف آن تحت فشار از بین می روند و این موجب پاره شدن خشتک شلوار می شود. اگر جنس پارچه شلوار جین شما مناسب و مقاوم نباشد طولی نخواهد کشید که ران های شما مواد را از بین برده و باعث پاره شدن شلوار جین عزیز شما شوند. همچنین اگر شلوار جین شما تنگ باشد این امر باعث می شود که الیاف شلوار تحت فشار بیشتری  بوده و در نهایت با کمی اصطکاک پاره شوند. از طرف دیگر، اگر تمام روز یک شلوار جین گشاد و آزاد هم بپوشید، باز این کار می تواند باعث پارگی در فاق شود. خیلی گشاد بودن شلوار باعث لغزش پارچه شده و فشار بیشتری به درز ناحیه کشاله ران وارد می کند زیرا هنگام بالا کشیدن شلوار گشاد توسط شما در طول روز فشار بیشتری به درز داخلی ران وارد می شود.

علت پاره شدن فاق شلوار و راه های جلوگیری از آن

3- پوشیدن شلوار جین در حین ورزش

در حالی که شلوار جین اصلا و ابداً برای ورزش کردن مناسب نیست، اما بسیاری از مردم هنگام دوچرخه سواری یا پیاده روی یا حتی دویدن شلوار جین می پوشند. اما باید بدانید که حرکت مداوم شما با این شلوار باعث اصطکاک می شود و این ساییش به آرامی شروع به فرسودگی پارچه می کند و در نتیجه باعث پاره شدن خشتک شلوار می شود.

4- به درستی از جین خود مراقبت نمی کنید

بسیاری از مردم فکر می کنند شلوار جین بعد از هر بار پوشیدن نیاز به شستشو دارد. از این کار باید اجتناب شود زیرا شستن و خشک شدن پارچه جین با حرارت بالا باعث جمع شدن شلوار جین می شود و این باعث تنگ شدن بیش از حد شلوار شما می شود و در نهایت به پارچه فشار می آورد. حتی زمانی که شما شلوار خود در ماشین لباسشویی می شویید حرکت خشک کن می تواند پارچه را خرد و فرسوده کند.

5- پوشیدن جین های سبک و نازک

ممکن است فکر کنید جین های سبک و نازک عالی به نظر می رسند، اما در حقیقت این نوع شلوار ها به دلیل نخ نازک تر و بافت شل تر، وزن کمتر و حالت سبک تری دارند. در حقیقت این نوع نح و بافت باعث می شود که شلوار جین شما بیشتر در معرض آسیب قرار گرفته و به مرور شکل اصلی خود را از دست بدهد و همچنین سریع تر از یک جین ضخیم تر شروع به نازک شدن و پاره شدن می کند.

علت پاره شدن فاق شلوار و راه های جلوگیری از آن

چهار راه جلوگیری از پاره شدن شلوار جین

می توانید با پوشیدن شلوار جین مناسب، اجتناب از فعالیت های سنگین مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی با شلوار جین، مراقبت صحیح از شلوار جین و خرید شلوار جین بافته شده از الیاف سنگین تر، ساییدگی فاق شلوار جین را کاهش دهید و از پاره شدن خشتک آن جلوگیری کنید. در ادامه ما راه هایی که برای جلوگیری از پاره شدن شلوار جین ممکن است موثر باشند را به شما معرفی خواهیم کرد.

1- شلوار جین مناسب بپوشید

شلوار جین باید به راحتی به کمر شما برسد و نه خیلی تنگ باشد و نه خیلی گشاد. اگر بین پشت شما و کمربند شلوار جین فضای خالی وجود داشته باشد به این معنی است که شلوار شما احتمالاً در تمام طول روز به پایین سر می خورد و شما با هر بار بالا کشیدن آن به درز های فاق فشار وارد می کنید.  همچنین اگر متوجه چین و چروک در قسمت داخلی ران شلوار شدید، می توانید متوجه شوید که شلوار جین شما برای شما خیلی تنگ است. در هر صورت، به یاد داشته باشید که شلوار جین مستعد ساییدگی است و شما باید به درستی آن را بپوشید.

2- از ورزش با شلوار جین خودداری کنید

ورزش کردن با شلوار جین به معنای ساییدگی مداوم ران، فشار بیش از حد بر درز های ناحیه کشاله ران شلوار و ایجاد یک پارگی نه چندان زیبا در ناحیه خشتک شلوار است. پس اگر معمولاً با شلوار جین پیاده روی و دوچرخه سواری می کنید یا به محل کار می روید، بهتر است برای کاهش اصطکاک بین ران های خود و جلوگیری از پاره شدن خشتک شلوار جین از یک مدل شلوار راحت تر با پارچه ای مقاوم تر استفاده کنید.

3- از شلوار جین خود به درستی مراقبت کنید

جین پارچه ای با نگهداری کم است، که بعد از هر بار استفاده نیازی به شستشو ندارد. بهتر است شلوار جین را فقط در صورت مشاهده لکه یا استشمام بو با درجه ملایم لباسشویی و با آب سرد بشویید. همچنین بهتر است پس از شستن شلوار های جین، از خشک کردن آن با خشک کن خودداری کنید و در عوض آن ها را زیر آفتاب خشک کنید. اگر هم ماشین لباسشویی شما اتوماتیک است بهتر است درجه خشک کن ماشین را بر روی کمترین درجه گذاشته تا الیاف جین در هم شکسته نشوند.

علت پاره شدن فاق شلوار و راه های جلوگیری از آن

4- جین سنگین تر بپوشید

همانطور که گفتیم جین های سنگین دوام بیشتری دارند زیرا با نخ های ضخیم تر بافته می شوند. اگر به تازگی متوجه شدید که به دلیل ساییدگی، بیش از دیگران پاره شدن خشتک شلوار جین خود را تجربه می کنید، بهتر است یک شلوار جین سنگین تر بخرید. خرید جین های سنگین وزن یک راه عالی برای ماندگاری بیشتر شلوار شما است، به خصوص برای افرادی که ران های بزرگی دارند.

علت پاره شدن فاق شلوار و راه های جلوگیری از آن

تعمیر پارگی خشتک شلوار لی با روش های ساده

اگر شلوار لی مورد علاقه شما پاره شده است، وقت آن رسیده که با جین درمانی آشنا شوید. در اینجا ما دو روش ساده و امتحان شده برای ترمیم شلوار جین پس از پاره شدن خشتک را برای شما توضیح داده ایم، پس با ما همراه شوید.

1- از وصله های جین استفاده کنید

می توانید با خرید تکه پارچه های جین مانند این از پارچه فروشی ها یا خیاطی ها و یا با استفاده از یک شلوار جین دور ریختنی شلوار خود را ترمیم کنید. استفاده از تیکه پارچه یک راه عالی برای ترمیم یا تقویت شلوار جین شماست. این روش نه تنها خشتک پاره شما را نجات می دهد بلکه باعث جلوگیری از پارگی مجدد آن نیز می شود.
ساده ترین راه برای این روش استفاده از لایه چسب خیاطی، اتو و تکه های جین است، البته اگر تیکه ها را از زیر شلوار بدوزید ماندگاری بیشتری دارند اما ممکن است دیده شوند. برای این روش ابتدا باید یک تکه پارچه به اندازه سوراخ و کمی بزرگ تر از آن ببرید، سپس دور پارچه را به لبه های پارگی شلوار خود بدوزید. برای استفاده از لایه چسب هم بهتر است، چسب خیاطی نازک باشد و تکه پارچه به اندازه قطر چسب خیاطی از لبه های پارگی بزرگ تر باشد، سپس شما باید چسب را بین تکه جین و پارچه شلوار خود قرار دهید و آن را به خوبی با اتو، پرس و داغ کنید.

علت پاره شدن فاق شلوار و راه های جلوگیری از آن

2- دوختن سوراخ ها و پارگی های کوچک را تعمیر کنید

اگر روی خشتک شلوار خود پارگی های کوچک دارید، دلیلی برای چسباندن وصله وجود ندارد. در عوض، تعمیر شلوار جین را با بریدن رشته های شل اطراف قسمت پاره شده خشتک شروع کنید. سپس یک سوزن و نخ بردارید یا اگر می توانید از چرخ خیاطی استفاده کنید و شروع به دوختن و رفو کردن سوراخ کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر چند بار روی محل دوخت بزنید تا محکم و مقاوم شود.

نتیجه نهایی:

حتی با وجود اینکه پاره شدن خشتک شلوار شما بسیار شرم آور است، اما این یک مشکل بسیار رایج است. پس این مشکل تقصیر شما نیست و پارچه جین به طور طبیعی با هر بار استفاده فرسوده می شود. شما تنها می توانید با تناسب اندام، ورزش نکردن با شلوار جین و مراقبت از شلوار جین، از زود تر پاره شدن خشتک آن جلوگیری کنید. اگر هم پارگی اتفاق افتاد، یک نفس عمیق بکشید، زیرا اکنون به راحتی می توانید با یک وصله یا نخ و سوزن آن را تعمیر کنید. اگر هم همه چیز شکست خورد، بهتر است یک شلوار جین جدید برای خود بگیرید. اکثر شلوار جین های موجود در فروشگاه پادمیرا از پنبه ارگانیک بادوام ساخته شده اند، بنابراین عمر طولانی تری خواهند داشت.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/