gif
gif mobile
تفاوت پلیور و ژاکت به همراه نحوه استایل

تفاوت پلیور و ژاکت به همراه نحوه استایل

تنوع در لباس های زمستانی بسیار زیاد است به طوری که به راحتی می توانیم استایل های متفاوتی را به همراه آن داشته باشیم از جمله موارد مهم و پرکاربرد در استایل های زمستانی ژاکت زنانه و پلیور زنانه هستند. امروزه استایل های شیک و جذابی را به همراه پلیور ها ایجاد می کنند که بسیار خاص و منحصربفرد هستند اغلب افراد تصور می کنند که پلیور ها یک لباس بافت مردانه است در صورتی که استایل های دخترانه بسیاری را می توان با پلیور ها ترکیب کرد در واقع دخترانه پسرانه ندارد. از طرفی برخی ژاکت ها هم هستند که نه تنها جنبه گرم نگه داشتن بدن را دارند بلکه می توان استایل های شیکی را با آن ایجاد کرد. پلیور و ژاکت ها جزو لباس بافتنی و گرم هستند که با پشم و الیاف مصنوعی و پلی استر بافته می شوند البته سبک و مدل این دو لباس زمستانی با هم بسیار متفاوت است همچنین که این دو لباس مناسب برای خانم ها و هم آقایان است چرا که می توانند استایل های شیک و متفاوتی را ایجاد کنند. در ادامه این مقاله از گروه پژوهشی پادمیرامگ به تفاوت های انواع پلیور و ژاکت ها می پردازیم.

تفاوت پلیور و ژاکت به همراه نحوه استایل

آشنایی با ژاکت و پلیور

برای اینکه بتوانیم تفاوت های دو مدل لباس را متوجه شویم ابتدا باید با مدل و سبک آنها آشنا شویم. خیلی افراد هستند که این دو مدل لباس زمستانی را با هم اشتباه می گیرند اگر جزو این دسته افراد هستید این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با پلیور و ژاکت ها آشنا شوید:

ژاکت چیست؟

این لباس ها به قصد گرم نگه داشتن بدن موقع انجام کار بافته شد. ماهیگیرانی در جزیره گرنزی زندگی می کردند زمانی که هوا رو به سرما بود همسران ماهیگیران برای آن ها ژاکت می بافتند و به عنوان یک لباس گرم آن را می پوشیدند به این ترتیب برای اولین بار ژاکت ها در این منطقه بافته شدند به مرور زمان این لباس ها بسیار مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت. تقریبا در اواسط قرن نوزدهم بود که ژاکت ها در بسیاری از اورگان ها مورد استفاده قرار گرفت. ملوانان، ارتش، کارکنان نیروی دریایی و بازیکنان گلف و چوگان از جمله افرادی بودند که از ژاکت ها استقبال کرده و آن را می پوشیدند. در اواخر قرن نوزدهم بود که کم کم این لباس ها در بین مردم رواج پیدا کرد و از ژاکت ها به عنوان لباس های بیرونی استفاده می کردند. ژاکت ها رشد خوبی داشتند زیرا بسیار شیک و کاربردی هستند از این رو امروزه هم بخش مهمی از مد را تشکیل می دهند. ژاکت ها لباس بافتنی زنانه گرمی هستند که از بدن در مقابل سرما محافظت می کنند.
مدل ژاکت ها به این صورت است که معمولا آستین بلند و جلو باز هستند یعنی یا با دکمه و یا زیپ بسته می شوند ژاکت ها قد بلندی ندارند و معمولا از کمر تا زیر گردن کشیده شده اند. همان طور که گفتیم ژاکت ها یک نوع لباس بافت هستند که این بافت از نخ های متفاوتی مثل پشم و نایلون و پنبه ساخته می شوند. بنابراین ژاکت ها می توانند یک انتخاب مناسب برای فصل پاییز و زمستان باشند.

تفاوت پلیور و ژاکت به همراه نحوه استایل1

پلیور چیست؟

پلیور ها هم یک مدل دیگر از لباس های بافتنی است که در فصول سرد مثل پاییز و زمستان از آن ها استفاده می شود. مدل پلیور ها به این صورت است که جلوی آن بسته و بدون زیپ و دکمه هستند و در اکثر مواقع بدون آستین هستند. کاربرد این لباس این است که پوشیدن آن بالا تنه شما را گرم نگه می دارد. پلیور ها تنوع زیادی در مدل یقه و طراحی روی لباس دارند برخی از سبک های پلیور ها به صورت یقه اسکی هستند. همچنین انواع یقه های دیگر مثل یقه هفت، یقه آرشال، یقه گرد و یقه ایستاده جزو مدل های دیگری هستند که در طراحی پلیور ها مورد استفاده قرار می گیرند. از آن جایی که گفتیم پلیور ها بافت هایی جلو بسته هستند بنابراین باید آن ها را از سر تن کنید این لباس ها همیشه بدون گرایش به مد محبوب و کاربردی باقی مانده اند. پلیور ها با آن که جزو پرکاربردترین و اصلی ترین لباس های زمستانی هستند اما ست کردن با آن ها کار دشواری است. بنابراین در ست کردن آن باید با دقت و حساسیت خاصی پیش بروید اگر می خواهید یک پلیور تن کنید برای ست کردن آن می توانید از یک شلوار جین زنانه و یا شلوار نیمه رسمی بهره ببرید و در برخی موارد حتی می توانید آن را با یک دامن راحتی کمردار هم ست کنید. تنوع در مدل های پلیور ها بسیار زیاد است یکی از مدل های محبوب و پر طرفدار سبک کلاهدار آن است. پلیورهای کلاه دار مانند هودی ها هستند با این تفاوت که پلیور ها گرم تر و راحت ترند و همان طور که گفتیم یک لباس مناسب هم برای خانم ها و هم آقایان است.

تفاوت پلیور و ژاکت به همراه نحوه استایل2

تفاوت های پلیور و ژاکت

با توجه به تعریف بالا تقریبا از نظر ظاهری متوجه تفاوت بین ژاکت و پلیور شده اید. و با توجه به شناخت این لباس ها می توانید از انواع پلیور زنانه و ژاکت زنانه در استایل خود بهره ببرید. هر دو این لباس ها بافتنی هستند از این رو مناسب فصل پاییز و زمستان اند.
• یکی از بارز ترین تفاوت های این دو بافت این است که ژاکت ها جلو باز هستند در صورتی که پلیور ها جلو بسته اند.
• از تفاوت های دیگر ژاکت زنانه و پلیور زنانه طرز پوشیدن آن هاست ژاکت ها جلو باز هستند بنابراین آن ها را از جلو لباس می پوشند زیرا با دکمه و یا زیپ بسته می شود در صورتی که پلیور ها جلو بسته هستند و پوشیدن آن ها همانند تی شرت هاست و باید از سر آن را پوشید.
• سومین تفاوتی که بین پلیور های زنانه و ژاکت زنانه می توان عنوان کرد این است که پلیور ها نسبت به ژاکت ها سبک تر هستند.
• از دیگر تفاوت های ژاکت و پلیورها تقریبا روی آزاد بودن ژاکت هاست. ژاکت ها جلو باز هستند و معمولا آن ها را روی چند لایه لباس تی شرت نخی زنانه، یقه اسکی و ... می پوشند بنابراین کمی آزادترند از طرفی پلیورها نسبت به آن ها خیلی آزاد نیستند زیرا تنها یک لباس آستین دار خواهند پوشید. کیپ شدن پلیور توی تن سبب گرم شدن بدن شما می شود.
• ژاکت ها در اوایل پاییز که تازه هوا رو به خنکی می رود بیشتر کاربرد دارند زیرا زمانی که باران و برف شروع شود و سوز و سرمای زمستان پخش شود ژاکت برای گرم نگه داشتن خیس نشدن بدن مناسب نیست. اما از پلیور می توان در زمستان استفاده کرد چرا که این لباس جلو بسته را روی تی شرت و یقه اسکی می پوشند تا بدن را گرم نگه دارد و در ادامه یک کاپشن و یا کتی را روی آن می پوشند بنابراین از پلیور ها راحت تر می توان در سوز زمستان بهره برد.

تفاوت پلیور و ژاکت به همراه نحوه استایل3

استایل های زنانه و مردانه با ژاکت و پلیور

با ژاکت ها و انواع پلیور ها می توانید استایل های خاص و جذابی برای خود ایجاد کنید. می توانید انواع استایل های راحتی، بگ، نیمه رسمی و ... را داشته باشید. همچنین انواع مختلف آن ها را می توانید با شال گردن، پالتو، پوتین و خیلی لوازم مختلف ست کنید.
◘ یکی از گزینه های مناسب برای ست کردن با پلیور کاپشن است. در واقع اولین لباسی که می توان در ایران پلیور را با آن ست کرد کاپشن است. پلیور ها مدل های جذابی دارند می توان کاپشن را به صورت جلو باز پوشید تا زیبایی پلیور را بیشتر نشان دهد به این ترتیب انتخاب شما برای هر ترکیبی راحت تر خواهد بود فقط کافیست با دایره رنگ ها آشنایی داشته باشید. بعد از کاپشن استایل آن با کت چرم بسیار شیک و خاص می شود مخصوصا با پلیور های یقه دار و ایستاده این ترکیب پلیور با کت چرم هم جز بهترین گزینه هاست.

تفاوت پلیور و ژاکت به همراه نحوه استایل4

◘ از دیگر استایل هایی که می توانید با ژاکت و پلیور خود داشته باشید پانچو و یا رویه های آستین حلقه ای است. ست پلیور و پانچو از استایل های محبوب و پرطرفدار بهاره شناخته می شود. می توانید رنگ بندی های متنوعی در این استایل خود استفاده کنید استایل پلیور ساده و پانچو های طرحدار بسیار شیک و جذاب خواهد بود. همچنین رویه هایی مثل سارافون و یا کت های آستین حلقه ای را می توانید به راحتی با ژاکت و پلیور های خود ست کنید. این استایل یکی از انتخاب هایی است که هر فرد با هر استایلی می تواند آن را امتحان کند.

تفاوت پلیور و ژاکت به همراه نحوه استایل

ژاکت اورسایز یکی از انتخاب هایی است که می توانید برای داشتن یک استایل کژوال روی آن حساب کنید در این استایل کژوال پاییزه و بهاره اگر قصد دارید در کنار راحتی کمی حس کودکانه و شیطنت های آن را تجربه کنید می توانید ژاکت اور سایز خود را به همراه یک شلوار جین جذب و یک پوتین ست کنید. همچنین برای تکمیل شدن استایل خود می توانید از یک کمربند برای ژاکت خود بهره ببرید. ترکیب پلیور گشاد با یک شلوار جین زاپدار همچنین ترکیب آن ها با یک کفش اسپرت می تواند یک استایل راحت و شیک برای شما ایجاد کند علاوه بر این ها استایل شما را جوان تر به نمایش می گذارد.

تفاوت پلیور و ژاکت به همراه نحوه استایل6

◘ همان طور که متوجه شدین پلیور و ژاکت ها برای روز های سرد کاربرد دارند از این رو به راحتی می توانید با لباس های زمستانه هم آن ها را ست کنید. یکی از انتخاب هایی که به شما کمک می کند تا استایل خاص و جذابی را برای خود رقم بزنید ترکیب پلیور با بوت است. از طرفی می دانیم که پلیور ها با بوت ست می شوند اما برای این که در صدر استایل های فشن زمستانی قرار بگیرید بهتر است از بوت های بلند تا بالای زانو استفاده کنید. به راحتی می توانید از بوت های بلند تا بالای زانو با انواع پلیور ها استفاده کنید.
◘ در استایل خود با ژاکت و پلیور می توانید از انواع اکسسوری ها بهره ببرید انواع گوشواره های بزرگ و یا گردنبند و شال گردن ها می توانند از بهترین گزینه های اکسسوری برای ست شدن با پلیور شما باشد.

جمع بندی

در این مقاله درباره تفاوت های پلیور و ژاکت صحبت کردیم. هر دوی آن ها جزو لباس های بافت پاییز و زمستانه است در واقع در فصول سرد بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از تفاوت های بارز و مشخصی که این دو باهم دارند مدل طراحی آن هاست ژاکت ها لباس هایی گرم و جلو باز هستند که با دکمه و یا زیپ بسته می شوند و در مقابل پلیور لباس های جلو بسته و گاها بدون آستین هستند که برای پوشیدن آن ها باید لباس را از سر تن کرد. در ادامه مقاله درباره انواع استایل هایی که می توانید با ژاکت و پلیور ها داشته باشید صحبت کردیم بنابراین شما می توانید با خرید پلیور زنانه و همچنین خرید ژاکت زنانه استایل های متنوع و جذابی را برای خود ایجاد کنید برای خرید انواع پلیور و ژاکت می توانید به مجموعه بزرگ و با تجربه پادمیرا مراجعه کنید. این مجموعه لباس های بسیار متنوع با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می دهد بنابراین می توانید یک خرید مطمئن داشته باشید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/