gif
gif mobile
هودی و سویشرت چه تفاوتی باهم دارند؟

هودی و سویشرت چه تفاوتی باهم دارند؟

تفاوت هودی و سیوشرت :

سیوشرت و هودی دو مدل لباس گرم و راحت برای آقایان و خانم ها هستند که هر روز علاقه افراد در سنین مختلف به این نوع مدل بیشتر می شود که این موضوع باعث پیشرفت آنها در صنعت فشن و مد شده است. در این مقاله در ابتدا پس تعریف هودی و سویشرت، به تاریخچه از این دو پوشش محبوب میپردازیم و در ادامه یه شما یاد خواهیم دارد که این دو را چگونه و با چه ترکیب رنگی بپوشید تا جذابتر و شیک پوش تر بشید.

امروزه کمپانی های مختلف سعی دارن با طراحی و بکارگیری پارچه های مختلف مدل های متفاوتی از هودی وسیوشرت را به بازار عرضه دهند. پوشیدن بیشتر از 3 یا 4 دست لباس ما را چاق و بدقواره نشان میدهد و حرکت بخصوص حرکت دست سخت خواهد بود و زمانی که در لباسی راحت نباشیم هیچ وقت خوشتیپ بنظرنمیایم حتی اگر لباس یکی از بهترین و خوش دوز ترین برند باشد. اما هودی و سیوشرت برای ساختن تیپ های چند لایه یکی از بهترین انتخاب ها هستند. در روزهای برفی هودی یا سیوشرت به تنهایی باعث گرم شدن ما نمیشود اما با استفاده از ترکیب لایه ای مثل پوشیدن کت, پالتو, بارونی می توان استایل زیبا و جذاب به علاوه گرمای کافی را ایجاد کرد.

چه تفاوتی بین هودی و سیوشرت وجود دارد ؟

درجوابی ساده میتوان به کلاه و جیب یکسره در هودی اشاره کرد. هودی لباسی راحت گرم و سبک ازجنس پنبه است با کلاهی چسبیده به لباس و دوبند که به کلاه متصل است و باعث جمع شدن کلاه میشود. هودی بصورت جلوبسته, جلوباز, زیپ دار و دکمه دار در بازار موجود است. در ادامه ی تفاوت های اساسی هودی و سیوشرت باید به وضعیت جیب های هودی و سیوشرت اشاره کرد. بدین شکل که: هودی ها دارای جیب های بزرگ وبه اصطلاح کانگرویی هستند به نوعی که به راحتی میتوانند کار دستکش راهم انجام میدهد با این تفاوت که جیب سویشرت کوچیک بوده و کارایی خاصی ندارد.

هودی چیست؟

کلمه hood به قرن 5میلادی برمیگردد در آن زمان کشیش ها لباس های بلند و کلاه دار می پوشیدند که می توان گفت هودی های امروزی از لباس های قدیمی آن ها الهام گرفته شده است.
در سال 1930میلادی کارخانه های نیویوروک هوای بسیار سردی داشتند و کارگران باید در آن سرما لباس گرم می پوشیدن که در واقع فرم لباس کارگران شباهت زیادی به هودی های امروزی دارد.

خرید هودی

با گذشت حدود 40 سال از آن زمان رپرهای آمریکایی از هودی استفاده کردند و علاوه براین هودی وارد صنعت سینما هم شد با بازی راکی (سیلوراستالونه), که همین موضوع باعث محبوبیت بیشتر هودی در بین دختران و پسران شد. به مرور این لباس راحت و محبوب وارد عرصه ورزش شد.خیلی از ورزشکاران از هودی به عنوان لباس ورزشی استفاده میکردند. همه این تغییرات در پوشاک مردم باعث شد طراحان مطرح دنیا کالکشنی به نام هودی را در بین کالکشن های خود اضافه کنند.

سویشرت چیست؟

سویشرت یا به انگلیسی(jumper)جامپر، شباهت خیلی زیادی به هودی دارد، که در ایران به اشتباه به سویشرت، هودی می گویند. سویشرت کلاه و جیب بزرگ ندارد و این ویژگی آن را از هودی متمایز کرده است. درواقع سیوشرت را می توان تیشرتی درنظرگرفت که آستین های بلند و پارچه ضخیمی دارند.

خرید سویشرت


در گذشته سویشرت لباس محبوب ورزشکاران بوده ولی الان به عنوان لباس غیرورزشی هم کاربرد دارد و افرادی که به لباس غیررسمی علاقه دارند به عنوان لباس روزمره میتوانند آن را استفاده کننند.

برای خرید سیوشرت باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

جنس داخل پارچه باید کرکی باشد که باعث گرم تر شدن شما شود، اما به این نکته توجه کنید که هودی یا سویشرتی که خریداری می کنید جنس خوبی داشته باشد در غیر اینصورت کرک های داخلی پارچه به لباس شما می چسبد! بهترین جنس بیرون پارچه که برای سویشرت و هودی استفاده می شود، نخ پنبه است، زیرا هم سبک و راحت است هم گرمای خوب و ایده آلی دارد. برای اینکه خرید مقرون بصرفه ای داشته باشید یا بودجه ای محدود برای خرید سویشرت و هودی در نظر گرفته اید بهتر است از رنگ هایی مثل مشکی، طوسی و یا سرمه ای استفاده کنید، این رنگ ها با تمامی رنگ ها مکمل و قابل ست کردن است.

سویشرت یا هودی چگونه آنها را ست کنیم؟

حالا با این همه محبوبیت سویشرت و هودی چگونه آن را ست کنیم؟استفاده از هودی به تنهایی یک استایل راحت و سبک و درعین حال اسپرت و جذاب را برایتان بوجود می آورد. هودی را به همراه کاپشن به تن کنید یکی از محبوب ترین استایل های زمستانی ترکیب هودی و کاپشن است. این استایل یک استایل کژوال و شهری است که دانشجویان می توانند با یک کوله پشتی اسپرت این ترکیب را جذاب تر کنند. بهتراست از رنگ روشن تری برای انتخاب کاپشن استفاده کنید برای مثال نارنجی,زرد. البته درصورتی که حس خوبی نسبت به پوشیدن این رنگ ها دارید. علاوه برا این شما می توانید دراستایل خود از شلوار جین مشکی یا آبی استفاده کنید. هودی یا سویشرت شما اگر زیپ دار است پیشنهاد ما این است که زیر آن تیشرت ساده تن کنید. هودی را می توان با یک کت چرم ست کرد، چگونه؟ با کمی شجاعت!
از رنگ مکمل استفاده کنید، ترکیب هودی با رنگ خنثی با کت چرم و کفش اسپرت یک استایل کژوال و چشمگیر را ایجاد می کند.

ترکیب هودی با پالتو یکی از جذاب ترین ترکیب ها برای زمستان است. ترکیب لباس رسمی و کژوال؟؟! بله! یک هودی طوسی به همراه یک پالتو شتری به همراه یک شلوار جین آبی یکی از قشنگ ترین و جذاب ترین ترکیب هاست. ترکیب سیوشرت با کت تک یکی از استایل های محبوب آقایان 30 تا 40 سال است که می توان از کروات استفاده کرد. و ترکیبی که مورداستقبال خیلی از اقایان و خانم ها قرارگرفته ترکیب هودی و کت جین است. خیلی از پسرهای جوان از کلاه کپ استفاده می کنند و کلاه هودی خود را روی آن می اندازند.


جهت خرید هودی و سویشرت از فروشگاه اینترنتی پادمیرا کلیک کنید


سویشرت را روی پیراهن خود تن کنید. یکی از نکاتی که در فصل سرما باعث شیک شدن استایل می شود پوشیدن لباس های طبقه ای است منظور از طبقه ای همان روهم آمدن لایه های لباس است. سویشرت را روی پیراهن خود تن کنید بطوری که یقه و آستین پیراهن معلوم باشد از پیراهنی ساده و از رنگ خنثی استفاده کنید. سویشرت با بارانی یا پالتو یه انتخاب رسمی برای قرار کاری می باشد. شلوار کتان مشکی و کفش بوت یا نیم بوت گزینه های مناسبی برای این استایل هستند.

در پایان نتیجه میگیریم که :

هودی یک نوع سویشرت با تغییرات بخصوص است. هر دو بیشتر گرم و البته سبک هستند و قابلیت جذب تعریق بدن را دارند. هر دو آنها می توانند از یک جنس ساخته شده باشند و البته جز لباس های محبوب به حساب می آیند و مناسب برای سبک روزمره و ورزشی هستند. هودی و سیوشرت برای استایل های کژوال گزینه خیلی مناسبیه و همینطور بدلیل محبوبیت آن در مدل های مختلف با جنس های مختلف برای فصل پاییز و بهار مورد استفاده قرار میگیرد. مجله ی پادمیرا به شما پیشنهاد میکند تا مقالات دیگر راهم مطالعه نمایید : اگر قصد دارید که به طور مفصل به تفاوت های بین هودی، دورس و سویشرت به همراه نحوه ست کردن بپردازید، حتما بر روی لینک آن کلیک کنید.

>> 10 نکته ی مهم خرید از فروشگاه اینترنتی لباس

>> تفاوت های بین شلوار مام فیت و مام استایل
>>لباس از کجا بخریم؟

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/