gif
gif mobile
روش ها و ترفندهایی که از گشاد شدن لباس بافت جلوگیری می کند؟

روش ها و ترفندهایی که از گشاد شدن لباس بافت جلوگیری می کند؟

جلوگیری از گشادن شدن بافت یکی از مسائلی ست که با شروع فصل سرما همیشه ذهن افراد را درگیر خود می کند. هنگامی که یک لباس بافت زنانه خریداری می کنید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که چطور از آن مراقبت کنید که گشاد یا دفرمه نشود و یا کُرک نگردد. برای دانستن این موضوع باید روش ها و ترفندهایی که از گشادشدن لباس بافت جلوگیری می کند را یاد بگیرید تا هنگام خرید لباس بافت زنانه یا مردانه  بدون استرس و با خیال راحت لباس بافت مورد علاقه خود را خریداری نمایید. ما در این مقاله خواهیم گفت: با معضل همیشگی گشادشدن لباس های بافتنی چه کنیم؟ چگونه از تنگ و گشاد شدن لباس بافت پس از شست و شو پیشگیری کنیم؟ با پادمیرا مگ همراه باشید.

روش ها و ترفندهایی که از گشاد شدن لباس بافت جلوگیری می کند؟

با معضل همیشگی گشادشدن لباس های بافتنی چه کنیم؟

با شروع فصل سرما باید به فکر لباس های ضخیم مثل لباس بافت باشیم. لباس های نرم و رنگارنگ که به راحتی می توانید با لباس های دیگر خود ست کنید. برای تهیه ی این لباس های زیبا زحمت بسیاری کشیده شده است خصوصاً اگر لباس بافت شما از نوع دست بافت باشد بسیار ارزشمند است و باید در حفظ و نگه داری آن بیشتر دقت کنید. اگر نکاتی را که در ادامه خواهیم گفت رعایت نکنید لباس بافت شما خیلی راحت شکل و قیافه ی اولیه ی خود را از دست می دهد و شاید فقط برای مدت کوتاهی بتوانید از آن استفاده کنید. ما در تیم پژوهشی پادمیرا مگ برای شما نکاتی را گردآوری کرده ایم که می توانید از آن ها برای روش صحیح نگه داری لباس بافت استفاده کنید. از جمله:

◘ هنگام خرید لباس بافت، خصوصاً بافت گشاد دخترانه حتماً به نوع بافت آن دقت کنید. اگر بافت لباس شل و ضعیف باشد، لباس حساس بوده و حتی بدون شست و شو و تنها با چند بار پوشیدن ممکن است بافت شما از شکل و قیافه بیافتد و یا حتی کُرک و یا گشاد شود. اما اگر لباس بافتی که انتخاب می کنید بافت سفت و محکمی داشته باشد حساسیت کمتری دارد و اگر در نگه داری آن دقت شود عمر طولانی تری نیز خواهد داشت.
◘ جلوگیری از گشادشدن بافت نیاز به کمی دقت دارد. زمانی که شما می بینید لباس بافتتان سوراخ شده و یا پارگی در آن به وجود آمده باید هرچه سریع تر نسبت به ترمیم و تعمیر آن اقدام کنید. لباس های دست بافت عموماً به گونه ای هستند که اگر سوراخی در آن ها به وجود بیاید می توان با کاموای هم رنگش آن را تعمیر کرد. البته در این مورد نیاز است که با هنر بافتنی آشنایی کامل داشته باشید و کمی هم خلاقیت چاشنی آن کنید تا بتوانید لباس بافت زنانه یا دخترانه مورد علاقه خود را ترمیم و تعمیر کرده و مجدداً از آن استفاده کنید. در غیر این صورت سوراخ یا پارگی در اثر استفاده لباس، بزرگ تر شده و شما در نهایت مجبور به کنار گذاشتن و دور انداختن بافت خود می شوید.
◘ بافت گشاد زنانه یا هر مدل بافت دیگری را خریداری کرده اید و اکنون می خواهید داخل کمد لباس هایتان قرار دهید. باید مانند سایر لباس ها چوب لباسی برای آن در نظر بگیرید؟ خیر. پس برای این که لباس بافت چروک نشود چه کاری می توان انجام داد؟ باید لباس بافت خود را تا کرده و داخل کشو یا کمد قرار دهید. آویزان کردن یا چوب لباسی کشیدن لباس بافت، باعث آسیب رسیدن به بافت آن شده و موجب می گردد لباس کش بیاید و گشاد شود. حتی ممکن است در طولانی مدت جای چوب لباسی روی لباس بافت شما باقی بماند. بهترین کار برای مرتب کردن لباس های بافت این است که آن ها را تا کرده و داخل کشو یا کمد بگذارید.

»» روش های تا کردن هودی

بعضی از لباس های بافت مانند پولیورهای مردانه در اثر تا زدن و روی هم گذاشتن چروک می شوند. برای آن ها چه باید کرد؟ بهتر آن است که لباس از جنس بافت را آویزان نکنیم و چوب لباسی نکشیم اما اگر از ترس چروک شدن لباس مجبور شدید آن را آویزان کنید حتماً از چوب لباسی های عریض و دارای پد و کلفت استفاده کنید تا میزان آسیب به بافت کمتر شود. اما یک راه حل دیگر آن است که یک فضایی را در کمد یا کشو خود برای آن ها در نظر بگیرید و با تا زدن های بزرگ و با فاصله قرار دادن لباس ها از یکدیگر امکان چروک شدنشان را کمتر کنید. این گزینه از آویزان کردن بافت انتخاب بهتریست.

روش ها و ترفندهایی که از گشاد شدن لباس بافت جلوگیری می کند؟1

فروشگاه اینترنتی پادمیرا عرضه کننده انواع لباس بافت زنانه و دخترانه از جمله ژاکت دخترانه و ژاکت زنانه می باشد. برای دیدن اجناس جدید پادمیرا اینجا کلیک کنید.

◘ همانطور که گفته شد لباس های بافت را باید با فاصله از هم داخل کشو و کمد قرار داد و از فشردگی آن ها با هم یا مابین لباس های دیگر جلوگیری کرد. باید نحوه قراردادن لباس های بافت به گونه ای باشد که هیچ فشاری روی آن ها نبوده و هوا در جریان باشد. چرا که ممکن است علاوه بر آسیب رسیدن به بافت باعث به وجود آمدن رطوبت و کپک در بعضی قسمت های بافت گردد. یادتان باشد که حتماً یک صابون برای دور کردن بیدها از بافت، داخل کشو یا کمد لباس هایتان که بافت خود را در آن جا نگه می دارید قرار دهید.
◘ جلوگیری از گشاد شدن بافت هنگام اتو کردن به چه شکل است؟ در ابتدا که باید گفت بافت های خود را به هیچ عنوان به گونه ای قرار ندهید که چروک شود اما اگر به هر علتی چروک شد و مجبور به اتو کردن شدید این نکته را به یاد داشته باشید: حرارت مستقیم به بافت و لباس های پشمی آسیب می زند. پس برای اتو کردن بافت چه کار باید کرد؟ از یک پارچه ی نخی یا ترجیحاً کتان که رنگ نمی دهند، استفاده کنید و آن را نمدار کرده و روی بافت قرار دهید. اتو را در حالت بخار گذاشته و با فاصله از بافت روی آن را بخار بزنید.
◘ بافت گشاد دخترانه شما اگر پُرز به خود گرفت به راحتی و با استفاده از چسب نواری می توانید پُرزها را از بافت خود جدا کنید. البته امروزه رول های چسبی جهت همین کار تولید می شوند و با خریدن رول پُرزگیر می توانید با کشیدن آرام رول به بافت خود، پرزها را جدا کرده و لباس به شکل اولیه خود بگردانید. البته برخی افراد تیغ ژیلت را پیشنهاد می کنند که بهتر است از آن استفاده نشود چون اگر دقت کافی نداشته باشید ممکن است به خود بافت آسیب بزنید. برای استفاده از تیغ می توانید لباس را روی یک سطح صاف پهن کرده و با تیغ به آرامی روی آن بکشید. با این کار کرک های لباس نیز گرفته می شوند.

روش ها و ترفندهایی که از گشاد شدن لباس بافت جلوگیری می کند؟5

چطور از تنگ و گشادشدن لباس بافت پس از شست و شوی پیشگیری کنیم؟

جلوگیری از گشاد شدن بافت یا تنگ شدن آن پس از شست و شوی نیز یکی دیگر از نکاتیست که باید برای حفظ و نگه داری صحیح لباس های بافت یاد گرفت. لباس بافت را نمی توان مانند سایر لباس ها به راحتی داخل ماشین لباس شویی انداخت و سپس روی بند پهن کرد و در نهایت استفاده کرد. شست و شوی لباس بافت روش خاصی دارد که باید به آن دقت کرد تا عمر لباس بافت شما بیشتر شود در غیر این صورت لباس شما پس از اولین بار شست و شوی، تنگ یا گشاد می شود و از قیافه می افتد. پس برای یادگیری روش شست و شوی لباس بافت ما را همراهی کنید.

• بافت گشاد دخترانه یا بافت گشاد زنانه از جمله لباس های بافتی هستند که پادمیرا برای مشتریان عزیز خود ارائه می کند و شما می توانید از طریق خرید اینترنتی ژاکت زنانه محصول مورد نظر خود را دریافت نمایید. اما هر لباس بافت دیگری که شما خریداری می کنید یک برچسبی دارد که به آن برچسب راهنما می گویند. روی آن برچسب اطلاعاتی در خصوص نحوه نگه داری و مراقبت و همچنین روش شست و شوی لباس ذکر شده. نگاه کردن به برچسب راهنما می تواند به شما در شست و شوی صحیح لباس ها ازجمله لباس بافت کمک کند.

روش ها و ترفندهایی که از گشاد شدن لباس بافت جلوگیری می کند؟2

• شستشن بافت با دست

چگونه از کوچک و بزرگ شدن لباس بافت جلوگیری کنیم؟ یکی از کارهایی که می توان برای این منظور انجام داد شستن لباس بافت با دست و آب سرد است. همیشه سعی کنید تا آنجایی که می توانید لباس های بافت خود را با دست بشوید و از چنگ زدن زیاد هم خودداری کنید. برای ماندگاری و طول عمر بیشتر لباس بافت، بهتر است آن را با دست بشویید چرا که ماشین لباس شویی به خاطر شست و شوی زیاد، بافت را خراب کرده و به آن آسیب می زند.
برای شست و شوی
انواع مدل لباس بافت با دست ابتدا داخل تشت یا لگن را با آب سرد و مقداری شوینده ی بدون آنزیم و کمی نرم کننده لباس پر کنید. سپس لباس بافت خود را در آن غوطه ور کنید و به آرامی آن را بشویید. دقت کنید که اصلاً لباس را چنگ نزنید چون باعث کُرک شدن و آسیب رسیدن به بافت می شود. حتی الامکان سعی کنید لباس بافت را کمتر به هم بسابید. برای تمیز کردن آن می توانید از یک پارچه ی نخی که رنگ نمی دهد کمک بگیرید. باز هم خیلی آرام پارچه ی غوطه ور در آب و کف را به لباس به آرامی بکشید تا نقاطی که کثیف شده تمیز گردد. برای آب کشی هم به همین روش البته بدون استفاده از پارچه آن را انجام دهید. لباس بافت را به هیچ عنوان نچلانید.

روش ها و ترفندهایی که از گشاد شدن لباس بافت جلوگیری می کند؟6

• شستن بافت با ماشین لباس شویی

جلوگیری از گشاد شدن بافت یا تنگ شدن آن پس از شست و شوی با ماشین لباس شویی نیز از اصلی ترین نکات در حفظ و نگه داری صحیح لباس بافت می باشد. همانطور که گفتیم باید تا جایی که می توانید از شستن لباس بافت با ماشین لباس شویی خودداری کنید چرا که عمر لباس را کوتاه می کند و شاید حتی عمر آن پس از اولین بار شست و شوی به اتمام برسد. اما اگر همچنان اصرار دارید که لباس بافت خود را با ماشین لباس شویی بشویید پس باید روش آن را نیز یاد بگیرید. برای شستن لباس بافت با ماشین لباس شویی ابتدا باید به سراغ تنظیمات ماشین لباس شویی خود بروید. داخل دفترچه راهنمای هر ماشین لباس شویی توضیحات کاملی در مورد هر نوع شست و شو داده شده است. ببینید اگر ماشین لباس شویی شما برای شستن لباس بافت تنظیمات خاصی دارد، آن را بر روی همان تنظیمات قرار دهید، در غیر این صورت اگر گزینه ای به نام Hand-wash یعنی شست و شوی با دست داشت، آن را انتخاب کنید. در نهایت اگر هیچ کدام از این دو مورد نبود، ماشین لباس شویی خود را روی کُندترین دور ممکن با آب سرد تنظیم کنید و حتماً دقت کنید که خشک کن آن فعال نباشد. حتماً حتماً حتماً تنظیمات براساس آب سرد باشد و به هیچ وجه آب گرم استفاده نکنید.
نکته ای که در هنگام شست و شوی لباس بافت می تواند به طولانی تر شدن عمر آن کمک کند این است که اگر هنگام شست و شوی بافت با ماشین لباس شویی، لباس خود را داخل یک کیسه بافته شده قرار دهید سپس داخل ماشین لباس شویی بیاندازید، بافت شما با لباس های دیگر تماس پیدا نمی کند و کیفیت آن کم نمی شود. نکته ی دیگر آن که از شوینده ای استفاده کنید که آنزیم نداشته باشد و از یک نرم کننده نیز هنگام شست و شوی استفاده کنید. چرا که نرم کننده لباس از طریق لیزی کردن الیاف لباس از کُرک شدن و ریش ریش شدن آن جلوگیری می کند.

روش ها و ترفندهایی که از گشاد شدن لباس بافت جلوگیری می کند؟3

• خشک کردن لباس بافت

لیاس بافت خود را چه با دست شسته شود چه با ماشین لباس شویی، باید یک مرحله آب گیری را نیز طی کند. به هیچ عنوان، تأکید می کنیم به هیچ عنوان از خشک کن ماشین لباس شویی جهت خشک کردن و یا آب گیری لباس بافت استفاده نکنید. استفاده از خشک کن ماشین لباس شویی باعث تنگ شدن لباس بافت و خراب شدن و از بین رفتن بافت می گردد. حتی برای آب گیری به هیچ وجه لباس بافت خود را نچلانید و چنگ نزنید چرا که باعث پرز دادن لباس می شود.
چطور از تنگ و گشاد شدن لباس بافت پس از شست و شوی پیشگیری کنیم؟ اگر مراحل شست و شوی را تا اینجا به درستی انجام داده باشید، برای آب گیری و خشک کردن آن نیز با روشی که خواهیم گفت پیش بروید تا از تنگ و گشاد شدن لباس بافت خود پیشگیری کنید. پس از شست و شوی آب اضافی لباس را به آرامی با دست خارج کنید. سپس لباس را روی یک حوله پهن کرده و به آرامی و بدون فشار زیاد آن را با حوله لوله کنید. با این کار آب اضافی لباس بافت شما گرفته می شود. سپس لباس بافت را روی یک حوله خشک و یک سطح صاف در مجاورت هوا بدور از نور مستقیم خورشید پهن کنید تا کاملاً خشک شود. یک روش دیگری هم هست و آن اینست که می توانید از یک آب کش استفاده کنید و لباس بافت را روی آب کش در معرض هوای آزاد قرار دهید تا آب اضافی آن کاملاً از لباس خارج شود و بافت خشک شود. برای این که لباس بافت خشک شود به هیچ وجه آن را روی رخت آویز آویزان نکنید چرا که لباس بافتی که شسته شده و هنوز خشک نشده سنگین است و اگر آویزان شود باعث کش آمدن بافت و در نتیجه گشاد شدن آن می گردد.

روش ها و ترفندهایی که از گشاد شدن لباس بافت جلوگیری می کند؟4

جمع بندی

گشاد شدن بافت همواره دلیل اصلی نگرانی مردم از خرید لباس بافتنی بوده. نوع بافت هرچه محکم تر و سفت تر باشد عمر آن بیشتر است. چرا که هنگام شست و شوی لباس بافت خود به خود ممکن است کیفیت بافت کم شود. پس بهتر است که موقع انتخاب لباس بافت به جنس آن و نوع بافتش دقت شود. فروشگاه اینترنتی پادمیرا ارائه دهنده انواع پوشاک از جمله انواع بافت مانند بافت گشاد دخترانه و بافت گشاد زنانه می باشد. برای دیدن محصولات ما اینجا کلیک کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/