gif
gif mobile
ترنچ کت چیست و چگونه باید آن را ست کرد؟

ترنچ کت چیست و چگونه باید آن را ست کرد؟

در این مقاله ما قصد داریم به موضوع ترنچ کت زنانه چیست و ویژگی های آن بپردازیم. ترنچ کت از جمله لباس های سبک کلاسیک است که از زمان طراحی آن سال ها می گذرد اما تا به امروز در دوره های زمانی مختلفی مورد استفاده قرار گرفت. با پیشرفت در صنعت مد و تغییر و تحول در پوشاک بانوان، ترنچ کت نیز دستخوش تغییراتی شده است. شما در این مقاله با ویژگی ترنچ کت آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

ترنچ کت زنانه چیست؟

ترنچ کت زنانه از پارچه های ضدآب مانند گاباردین، چرم و پشم و کتان تولید می شود. این لباس در ابتدا برای افسران ارتش بریتانیا به کار رفته است. زمان تولید این لباس به جنگ جهانی اول بر می گردد. در جنگ جهانی اول هنگامی که صنعت نساجی با مشکل مواجه شد، مردم سعی می کردند از کت ها و چکمه های سربازان در جنگ، استفاده نمایند. به همین علت نیز پوشیدن این کت در بین مردم عادی شهر گسترش پیدا کرد.
ظاهر کت ترنچ به این شکل است که دارای دکمه در بخش جلویی لباس می باشد و یقه های بزرگی دارد. کمربندی که در این کت تعبیه کرده اند نیز با یک سگک به هم متصل می شود. مشابه سگکی که در کمربند مشاهده می کنید بر روی آستین ها نیز قرار دارد. معمولا در قسمت سینه، دو تیکه می باشد. محبوبیت این کت در بین بانوان در مدت زمان طولانی اتفاق افتاد. این محبوبیت به بعد از جنگ جهانی دوم و هنگامی که بازیگران مشهور هالیوودی در فیلم های معروف از آن ها استفاده می کردند ادامه داشت. این مدل طراحی کت از صنعت مد خارج نشد و امروزه نیز از آن به عنوان یک کت شیک یاد می شود.

ترنچ کت زنانه چه ویژگی دارد؟

از ویژگی های ظاهری این کت می توان دارای کمربند بودن آن و داشتن دو ردیف دوکمه، جیب، دو تکه بودن قسمت جلویی لباس، ضد آب بودن ترنچ کت، داشتن بندک هایی در سرشانه و سر آستین ها می باشد. سبکی و راحتی و در عین حال گرم بودن ترنچ کت زنانه نیز از ویژگی های دیگر آن محسوب می شود. ترنچ کت را بیشتر در فصول سرما استفاده می کنند. این کت به عنوان بارانی نیز استفاده می شود.

انواع جنس ترنچ کت

بارانی هایی که امروزه تولید می شوند از رنگ ها و جنس های بسیار متنوعی برخوردار هستند. همانطور که در بالا تر به آن اشاره کردیم پارچه های ترنچ کت کلاسیک از پارچه های ضد آب مانند کتان، پنبه، پوپلین، چرم، پشم تهیه شده اند. این ترنچ کت به سبب ضد آب بودن آن در بازار به عنوان بارانی نیز یاد می شود. اگر علاقه مند هستید که بدنتان نیز در هنگام پوشیدن این کت گرم بماند باید ترنچ کت هایی را انتخاب نمایید که از چرم و پشم در داخل آن ها استر دوزی شده باشد. در ادامه ما به انواع مختلفی از کت های ترنچ اشاره خواهیم کرد.

• ترنچ کت گاباردین

ترنچ کت گاباردین یک پارچه بسیار شیک و بدون نیاز به اتو برای استفاده در محل کار و محیط های رسمی می باشد. از ویژگی های ترنچ کت می توان تراکم بالای پارچه و مقاومت زیاد آن در برابر سایش، وزن سبک آن و لطافت بیش از اندازه آن در مقایسه با نمونه های دیگر، ایستایی بی نظیر، متناسب با فرم بدن، مقاومت بالای آن در برابر چروک شدن و مقاومت در برابر رطوبت و آب را می توان نام برد. پارچه گاباردین خود به دسته های مجزا تقسیم می شود. پارچه گاباردین پشمی، پارچه گاباردین ابریشمی از نمونه های این پارچه در بازار می باشند.

ترنچ کت چرم

اغلب بارانی هایی که در بازار مشاهده می کنید با چرم مصنوعی و طبیعی تولید می شوند. از انواع چرم مورد استفاده در ترنچ کت می توان چرم گوساله یا گاو، چرم بز، چرم گوسفند، چرم شتر مرغ، چرم شتر، چرم گاومیش و چرم کروکودیل را نام ببرد. به طور کلی چرم یک محصول ضد آب است که از زیبایی بسیار زیادی برخوردار می باشد. قیمت ترنچ کت چرم اغلب بسیار بیشتر از سایر آن می باشد. از این کت زیبا می توانید در هنگام بارندگی استفاده نمایید.

ترنچ کت پشمی

پارچه های پشمی گرمای بسیار زیادی دارند و مناسب پوشیدن در هوای سرد زمستان می باشند. این پارچه ها گزینه بسیار خوبی برای تولید ترنچ کت یا به طور کلی لباس زمستانه است. این پارچه به دلیل سبک بودن و ضد آب بودن بسیار محبوب است. این دو ویژگی در موارد دیگر مشاهده نمی شود. برای مثال ترنچ کت چرم از سنگینی زیادی برخوردار است و اگر دارای آستر نیز باشد، وزنش بیشتر می شود.

• ترنچ کت پنبه ای

ترنچ کت پنبه ای به دلیل استفاده از پنبه در ساختار آن باعث می شود شما احساس گرمای زیادی نکنید. این کت پنبه ای را می توانید در هوای پاییزی استفاده نمایید. از لحاظ وزن بسیار سبک است و اگر در ساختار آن از مواد شیمیایی ضد چروک استفاده شود، دیگر نیازی نیست مدام در حال اتو زدن ترنچ کت باشید. این مدل ترنچ کت بیشتر مناسب استفاده در هوای سرد و خشک است. در صورتی که تمایل داشتید این ترنچ کت را در هوای بارانی نیز بپوشید، به سراغ نمومه های دارای آستر آن بروید.

ترنچ کت کتان

ترنچ کتان تولید شده از پارچه کتان یا بزرک، یک کت بسیار مقاوم و محکم است. این پارچه جاذب آب می باشد، اما باید در هنگام تولید آن از مواد شیمیایی برای ضد آب کردن این پارچه استفاده نمود. ترنچ کت کتان در صورتی که ضد آب نباشد تنها می توان در روزهای سرد پاییز و در صورتی که باران نبارد پوشید. داشتن آستر نیز از گزینه هایی است که می تواند باعث شود شما به راحتی از این ترنچ کت در هوای سرد استفاده نمایید. آستر ایجاد شده باعث ایجاد یک لایه گرمایی می کند تا شما احساس گرمای بیشتری در هنگام پوشیدن این ترنچ کت داشته باشید.

ترنچ کت چگونه ست می شود؟

عوامل زیادی وجود دارند تا به شما بگویند باید ترنچ کت را با چه لباس هایی ست کنید. در این قسمت سعی داریم به تعدادی از این موارد بپردازیم و نحوه ست آن را با لباس های مدنظرتان به شما آموزش دهیم.

1- ست کردن ترنچ کت براساس رنگ لباس

سعی کنید از ترکیب کاملا خنثی استفاده کنید. رنگی که برای ترنچ کت در نظر گرفته اید در بین رنگ های بژ، کرم، خاکستری و مشکی باید باشد. استفاده از رنگ های زرشکی، قرمز، سبز، نارنجی و قهوه ای نیز می تواند مناسب باشد. برای انتخاب بافت برای زیر کت سعی کنید از رنگ های مخالف با رنگ ترنچ کت ست کنید. برای مثال ترنچ کت به رنگ کرم را می توانید به همراه رنگ قهوه ای یا مشکی ست کنید.

2- ست کردن ترنچ کت به همراه شلوار

بهتر است شلوار های جینی که انتخاب می کنید تنگ باشند. برای انتخاب رنگ شلوار نیز سعی کنید از طیف رنگی تیره انتخاب نمایید. از جمله شلوار هایی که می توانید به همراه ترنچ کت ست کنید، شلوار جین نیم بگ، شلوار جین برمودا، لوله تفنگی، شلوار جین بوت کات، شلوار کارگو می باشند. چون بیشتر علاقه افراد به پوشیدن نیم بوت یا چکمه به همراه ترنچ کت است به همین علت هم اکثرا از شلوار هایی استفاده می نمایند که در قسمت مچ پا تنگ می باشند.

3- ست کردن ترنچ کت به همراه کفش

برای انتخاب کفش کمی باید سخت گیر بود. در این قسمت با توجه به کاربرد ترنچ کت باید کفش خود را انتخاب نمایید. برای انتخاب کفش به همراه ترنچ کت چرم بهتر است از چکمه های بلند استفاده کنید. اغلب بانوان رنگ مشکی را برای چکمه انتخاب می کنند اما شما می توانید از رنگ های دیگری که با رنگ ترنچ کت شما متناسب است استفاده نمایید. ترنچ کت گاباردین از دسته پارچه هایی با استحکام بسیار بالا می باشند که ظاهر زیبایی نیز دارند اغلب به همراه بوت ساق بلند و نیم بوت پوشیده می شوند. از آنجایی که تنوع رنگی این پارچه بسیار بالا است شما می توانید از رنگ های خنثی یا تیره برای ست کردن کفش انتخاب کنید. برای انتخاب کفش برای ترنچ کت های پنبه ای و کتان نیازی به سخت گیری نیست. این پارچه ها اغلب با کفش های چرم و کتان به راحتی ست می شوند. شما به همراه این استایل می توانید از یک کیف کوچک چرم استفاده نمایید.

انواع سبک ترنچ کت

◘ ترنچ کت تمام قد

اندازه این ترنچ کت ها اغلب تا زیر زانو و یا مچ پا می باشند. این ترنچ کت های تمام قد با کیفیت های متفاوت و پارچه های متنوعی تولید می شوند. بهتر است این ترنچ کت ها را تنها افرادی استفاده نمایند که قد بلندی دارند. این پوشش برای افرادی که ریز اندام هستند نیز پیشنهاد نمی شود. برای انتخاب کفش برای پوشیدن به همراه این ترنچ کت شما می توانید از  نیم بوت، بوت و چکمه استفاده نمایید. به دلیل بلندی ترنچ کت تمام قد کفش چندان مشخص نخواهد بود.

◘ ترنچ کت کوتاه

این مدل ترنچ کت که امروزه ترند محسوب می شوند بیشتر مورد استفاده افرادی است که قد متوسط و کوتاه دارند. اندازه این ترنچ کت اغلب تا بالای زانوها قرار می گیرند. برای انتخاب کفش به همراه این ترنچ کت بهتر است از چکمه هایی استفاده کنید که تا بالای زانوها را می پوشاند. انتخاب ترنچ کت برای افراد قد بلند مناسب نمی باشد و جلوه خوبی نخواهد داشت.

◘ ترنچ کت متوسط

از بهترین گزینه ها برای استفاده از ترنچ کت، انتخاب ترنچ کت متوسط است این ترنچ کت می تواند هم برای افراد قد کوتاه و هم برای افرادی که قد بلندی دارند مناسب باشد. این مدل ترنچ کت را می توانید به همراه کتونی و نیم بوت و بوت ست کنید. شما می توانید برای خرید کت زنانه به سایت پادمیرا مراجعه نمایید.

نکات مهم در خرید و استفاده از ترنچ کت

همانطور که می دانید ترنچ کت ها نیز مانند سایز لباس ها از ابتدای تولید در حال تغییر و تحول هستند. به همین دلیل نیز شما باید در ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که این ترنچ کت را قرار است در چه مکانی استفاده نمایید. برای انتخاب لباس بهتر است از بافت یا پلیور استفاده نمایید. سعی کنید بافتی که برای زیر ترنچ کت انتخاب می کنید بیش از اندازه بلند یا خیلی کوتاه نباشند. بهتر است کت انتخابی شما کاملا اندازه تان باشد. زیبایی استفاده از کت ترنچ این است که این کت کاملا اندازه سایز بدن شما باشد. بلند بودن بیش از حد و یا کوتاه بودن بیش از اندازه این کت اگر به همراه لباس به درستی ست نشود، ممکن است استایل شما را شلخته نمایش دهد. اگر قصد استفاده از کمربند دارید میتوانید با یک گره زیبا آن را در جلوی لباس خود ببندید در صورتی که علاقه مند به باز گذاشتن لباس هستید می توانید کمربند در پشت لباس خود ببندید. ترنچ کت های 4 دکمه و بیشتر، بالاتنه شما را بزرگتر از حد معمول به نمایش می گذارند. به همین دلیل بهتر است ترنچ کت های چهار دکمه را افرادی استفاده کنند که بالاتنه کوچک تری دارند.

جمع بندی

ما در این مقاله به موضوع ترنچ کت زنانه چیست و راهنمای خرید ترنچ کت پرداختیم. به طور کلی همه بانوان باید در کشو های لباس خود یک نمونه از این ترنچ کت را داشته باشند. این استایل مناسب استفاده در پاییز و زمستان است و شما می توانید به راحتی از آن در روزهای سرد زمستان و روزهای بارانی استفاده نمایید. برای مشاهده انواع ترنچ کت شما می توانید از سایت پادمیرا دیدن نمایید. برای خرید ترنچ کت زنانه و ثبت سفارش نیز سایت پادمیرا هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین به ارائه خدمت می پردازد.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/