gif
gif mobile
شلوار کارگو چیست و نحوه استایل با آن

شلوار کارگو چیست و نحوه استایل با آن

شلوار جین کارگو همان شلوار شیش جیب است که در اوایل سال 88 شمسی به بازار عرضه شد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت افراد زیادی اقدام به خرید شلوار جین کارگو کردند. این مدل شلوار از استحکام خوبی برخوردار است و با تغییراتی جزئی و سلیقه ای، دوباره وارد صنعت مد شده است. شلوار های کارگو با داشتن جیب های بزرگ و متعدد، علاوه بر ظاهری خاص و متفاوت، بسیار پرکاربرد و جادار از لحاظ فضای جیب هستند.

شلوار کارگو یک سبک شلوار راحت و آزاد است، از این رو طرفداران آن اغلب افرادی هستند که به استایل های لش و هیپ پاپ علاقه دارند. البته سبک آن برای همه افراد مناسب است هم خانم ها و هم آقایون می توانند از این سبک شلوار بهره ببرند. برای خرید انواع شلوار کارگو می توانید به فروشگاه لباس معتبر پادمیرا مراجعه کنید. 

تاریخچه شلوار کارگو

در ادامه جنگ جهانی دوم بود که طراحی و ساخت شلوار های کارگو شکل گرفت. از آن پس این سبک از شلوار ها در جنگ های متعددی به عنوان لباس اسپرت و عملی استفاده می شد. در ابتدا این شلوار ها با پارچه های نخی برای نخبگان ارتش تولید می شدند. ساق های خروسی از ویژگی های این سبک از شلوار ها بود. که اندازه و شکل آن ها مناسب و تهویه بدن به راحتی صورت می گرفت.

در واقع تاریخچه شلوار کارگو امروزی  الهام گرفته از شلوار های نظامیان گذشته است. این شلوارها به چند دهه قبل، تقریبا اواخر دهه 1930 بر می گردد در واقع طراحی آن ها زاییده تفکر ارتش بریتانیاست. اوایل این شلوار ها توسط نیروهای نظامی و صنعتی مورد استفاده قرار گرفت. محبوبیت شلوار های کارگو در دهه 1950 به اوج خود رسید، استایل این شلوار ها طوری بود که به سمت سبک هیپ هاپ کشیده شد. در آن دوره تعداد زیادی از جوانانی که اهل ورزش بودند از شلوار های کارگو در طول روزمره استفاده می کردند.
به همین روال گذشت تا در دهه  1990 شلوار کارگو به عنوان یک شلوار روزمره جدید شناخته شد و از آن روز به بعد توسط مردان زیادی مورد استفاده قرار گرفت. در دهه های بعدتر این شلوارها رفته رفته از لحاظ طراحی و کاربردی دستخوش تغییر شدند و طراحی آن برای استفاده روزمره بهبود پیدا کرد. هدف اصلی از ایده شلوار کارگو مردانه این است که امکان جابه جایی بهتر را برای آن ها فراهم کند تا در طول روز و در موقعیت ها و فضاهای مختلف راحت باشند. با گذشت زمان سبک شلوارهای کارگو و راحتی آن مورد توجه خانم ها هم قرار گرفت که امروزه شلوار کارگو زنانه هم طراحی، تولید و روانه بازار شد.

شلوار کارگو چیست؟

شلوار های کارگو در لغت یعنی محموله ای که از طریق باربری جا به جا می شود، نام گذاری این مدل از شلوار هم به همین دلیل است. شلوار کارگو از سبک شلوارهایی است که کارکنان صنعتی و نظامیان و کسانی که نیاز به حمل وسایل زیادی دارند، طراحی شده است. شلوار های شیش جیب و یا کارگو جیب های بزرگی دارند و قابل بستن در قسمت های مختلف مثل ران و ساق پا و پشت پا هستند.

نگهداری و دسترسی آسان به وسایل و تجهیزات برای نظامیان را فراهم می کند. با اینکه شلوار کارگو از سبک شلوار نظامیان و ارتش بریتانیایی است، اما در سبک امروزی کمی تغییر با توجه به سلیقه و ایده طراحان در قسمت جیب و نگهدارنده های قسمت های مختلف شلوار ایجاد شده است. معمولا پارچه شلوار های کارگو سبک و نرم و در عین حال مقاوم است تا در برابر سایش و خراش به راحتی آسیب نبینند و راحت و بادوام باشند.

انواع استایل با شلوار کارگو

با شلوار کارگو چی بپوشیم؟ استایل با شلوار جین کارگو بسیار راحت و در عین حال شیک و جذاب هستند. استایل های کژوال و راحتی که می توانید از آن ها در فصل های مختلف بهره ببرید. در ادامه با برخی از انواع استایل های راحت و کاربردی به همراه شلوار کارگو آشنا می شویم:

1- ست تاپ، کراپ و تی شرت آستین بلند به همراه شلوار کارگو

ست کردن شلوار کارگو با تاپ و تی شرت آستین بلند برای استایل های آزاد و راحتی مناسب هستند. به تاپ های کوتاهی که تا بین کمر و سینه قرار دارند کراپ گفته می شود از طرفی لبه آزاد و راحتی دارند رنگ بندی های متنوع و طرح های ساده و شطرنجی و راه راه جذابی هم دارند که می توان انواع آن را با شلوار کارگو دخترانه ست کرد.

از طرفی ترکیب کردن با تی شرت های آستین بلند و یا تای دای که از نمونه تاپ هایی با رنگ های ابرو بادی و رنگین کمانی شاد هستند. می توانید شلوار کارگو فاق بلند مشکی و یا سفید را با آن ها ست کنید. به عنوان یکی از استایل های جذاب می توان به ترکیب کفش بژ، کارگو مشکی به همراه تی شرت تای دای سفید یا قرمز اشاره کرد. در این استایل استفاده از اکسسوری هایی مثل کیف قرمز می تواند استایل شما را کامل تر کند.

2- ترکیب کت و مانتو با شلوار کارگو

یکی از دلایل کاربردی بودن این مدل از شلوار جین زنانه این است که می توان آن را با انواع استایل ها ست کرد. ترکیب مانتو و یا کت با شلوار کارگو زنانه یکی از استایل های پرطرفدار و ترند این روزاست. از این رو می توانید استایل های کژوال جذاب زیادی با شلوار کارگو به همراه مانتو و یا کت ست کنید.

در ترکیب این استایل دقت کنید که باید از مانتو و کت های کوتاه برای استایل با شلوار کارگو بهره ببرید. ترکیب یک شومیز سفید و نیم بوت سفید به همراه مانتو جین و شلوار کارگو دخترانه مشکی و یا بژ می تواند یک استایل کژوال دخترانه شیکی برای شما ایجاد کند.

3- ترکیب پلیور و ژاکت کشباف با شلوار کارگو

به کمک شلوار های کارگو می توانید استایل های پاییزه و زمستانه مناسب و متنوعی داشته باشید. به عنوان نمونه یکی از استایل های پرطرفدار و کاربردی که با شلوار کارگو زنانه می توانید داشته باشید ترکیب ست پلیور و ژاکت کشباف با شلوار جین کارگو می باشد.

در این استایل می توانید پلیور های خود را با توجه به رنگ شلوار انتخاب کنید. ترکیب پلیور های طرح دار و رنگ روشن به همراه شلوار کارگو زنانه ترکیب جذاب و شیکی ایجاد می کند. استفاده از کیف مشکی به همراه آن ها می تواند استایل شما را کامل تر کند.

شلوار کارگو برای چه افرادی مناسب است؟

سبک آزاد و راحتی که شلوارهای کارگو دارند سبب شده تا اکثر افراد حداقل یدونه از آن ها را برای استایل های خود در موقعیت های مختلف تهیه کنند. از طرفی به دلیل تطبیق پذیری و کاربردی بودن شلوار های کارگو می تواند برای افراد زیادی مناسب باشد. در این بخش می خواهیم با چند گروه از افرادی که این سبک شلوار برای آن ها مناسب است آشنا شویم:

1- افرادی که به فضای باز علاقه دارند

اصل طراحی شلوار های کارگو (cargo) برای فضای باز بوده است. فعالیت هایی مثل کوهنوردی، کمپینگ ها و ماجراجویی ها. وجود جیب های زیاد و متعدد برای دسترسی راحت و سریع به وسایل ضروری مانند: قطب نما، نقشه، چند تا خوراکی کوچیک و یا ابزار های چندگانه ضروری و... است. آزاد و راحت بودن مدل آن هم به دلیل فعالیت و تحرک افراد در این موقعیت هاست که سبب می شود به سمت شلوار جین کارگو کشیده شوند.

2- کارگران

شلوار های کارگو به عنوان شلوار باری هم معروف هستند. از این رو بسیار مورد علاقه و کاربردی برای کارگران صنایعی مثل ساخت و ساز، مکانیک ها، تعمیرکاران و فعالیت هایی از این قبیل می باشد. افرادی که فعالیت های این چنینی دارند از جیب های بزرگ این شلوار ها برای حمل ابزار های خود بهره می برند. در بعضی از طراحی آن ها جیب ها را پیله دار درست می کنند تا وسایل بیشتری را بتوان در آن جا داد. فضای جیب شلوار های باری به قدری است که ابزار ها و دستکش های بزرگ حجیم کارگران در آن به راحتی جا می شوند.

3- مسافران

شلوار های کارگو بهترین گزینه برای هنگامی است که می خواهید به سفر بروید. ویژگی بارز و اصلی شلوار های کارگو جیب های جا دار آن است. از این رو در هنگام سفر هم افراد می توانند وسایل مورد نیاز ضروری تر را در دسترس خود داشته باشند. کیف پول و کارت های مورد نیاز، پاسپورت، اسناد مسافرتی و وسایل کوچک را می توانند در حین حرکت دم دست داشته باشند.

4- افرادی که به مد علاقه مندند

برای داشتن یک استایل روزمره و خیابانی، شلوار های کارگو بهترین گزینه هستند زیرا این مدل از شلوار ها از محبوبیت بالایی برای استایل های روزمره برخودارند. آن دسته از افرادی که از ظاهر منحصربفرد این شلوار ها خوششان آمده است بسیار زیاد از این سبک استقبال خواهند کرد.

ویژگی شلوار کارگو

قبل از خرید شلوار جین کارگو بهتر است ویژگی های آن را بشناسید. در این صورت می توانید یک انتخاب و خرید ایده آل داشته باشید. در ادامه این بخش می خواهیم با ویژگی های بارز و اصلی شلوار جین کارگو آشنا شویم:

• طراحی با جیب های فراوان

ویژگی اصلی شلوار جین کارگو داشتن جیب های بزرگ و زیاد و قابل حمل می باشد و این قابلیت را به شما می دهد که وسایل و تجهیزات کوچک و ضروری مورد نیاز خود را به راحتی با خود حمل کنید.

• مقاوم در برابر ساییدگی

برای تولید شلوار کارگو مردانه و زنانه از پارچه های مقاوم و با دوام استفاده می کنند تا از آن جایی که شلوار های کاربردی و پرمصرفی هستند پارچه آن دچار ساییدگی و آسیب نشود. از این رو شلوار کارگو برای شرایط سخت و محیط های مختلف بسیار مناسب است.

• داشتن طراحی شیک و مدرن

شلوار های کارگو از گذشته تا کنون دستخوش تغییرات زیادی شده است از این رو امروزه با طراحی های مدرن و شیکی که تولید می کنند به شما این اجازه را می دهند که کاملا خوش پوش و جذاب باشید و بتوانید استایل های شیک و خاصی را برای خود بوجود آورید.

• انتخاب مناسب برای فعالیت های مختلف

در واقع شلوار جین کارگو طراحی چندکاره ای دارد. از این رو می توان از آن ها در موقعیت های مختلف از جمله کمپینگ، ماجراجویی و پیاده روی مورد استفاده قرار داد.

• انعطاف پذیری در استایل

یکی از ویژگی های خوب و جالب شلوار کارگو دخترانه این است که می تواند با انواع پیراهن و مانتو و کفش و... ست شوند در واقع این قابلیت را به شما می دهند که استایل های منحصربفردی را برای خود ایجاد کنید.

• محافظت از محتویات جیب ها

جیب شلوار های کارگو پوشش فلپی دارند که سبب می شود تا محتویات و وسایلی که درون جیب ها قرار داده اید از گرد و غبار و رطوبت حفظ شوند.

جمع بندی

شلوار کارگو همان شلوار شیش جیب است که امروزه با نام کارگو به فروش می رسد. یک مدل شلوار بسیار قدیمی است، شلوار جین کارگو به دلیل جیب های زیادی که دارد از آن ها در موقعیت های مختلف استفاده می شود تا افراد تجهیزات و لوازم ضروری خود را در دسترس داشته باشند. امروزه با کمی تغییرات ولی با همان سبک آزاد و راحت و جیب های بزرگ، به بازار عرضه شده و می توان به کمک آن ها استایل های شیک و جذاب و منحصربفردی را با انواع لباس ها برای خود ایجاد کنید.

دوام بالا و پارچه های مقاوم شیک و بروز پرکاربرد در موقعیت های مختلف از ویژگی های بارز شلوار جین کارگو می باشد. که با انواع استایل های زمستانی و تابستانی ست می شوند. برای خرید شلوار جین کارگو میتوانید به مجموعه پادمیرا مراجعه کنید. فروشگاه پادمیرا یک مجموعه بزرگ و قابل اطمینان با تنوع لباس بالاست که انواع شلوار جین زنانه از جمله شلوار کارگو دخترانه را در فروشگاه خود دارد. همچنین می توانید از طریق سایت به کمک قسمت راهنمای خرید شلوار کارگو، آن را به صورت اینترنتی سفارش دهید.   

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/