gif
gif mobile
چه کارهایی باید انجام دهیم تا از رنگ دادن شلوار جین جلوگیری کنیم؟

چه کارهایی باید انجام دهیم تا از رنگ دادن شلوار جین جلوگیری کنیم؟

دو مهاجر آلمانی پس از مهاجرت به آمریکا با استفاده از پارچه کتان و قیطان پوشاکی را تولید کردند که تا به امروز هم طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد. این پوشاک از این جهت که نسبت به اجناس زمانه خود بسیار متفاوت بوده و جایگزین خوبی برای شلوار های کتان به شمار می آمد، خیلی زود طرفداران خود را پیدا کرده و وارد بازار پوشاک در تمام دنیا شد. تاریخ درستی که از ثبت این شلوار به دست آمده است متعلق به 1873می باشد. اوایل رنگ شلوار جین زنانه و مردانه به رنگ آبی و نیلی بود. اما به مرور زمان سعی کردند تا رنگ های دیگری را به این شلوار جین اضافه کنند. برای مثال رنگ های مشکی، آبی نفتی، قهوه ای و سفید که از جمله رنگ های پرطرفدار جین می باشند. اما در این مقاله گروه پژوهشی پادمیرامگ به بررسی دلایل رنگ دادن شلوار جین و اینکه چه کاری انجام دهیم تا شلوار جین رنگ ندهد پرداخته اند.

چه کارهایی باید انجام دهیم تا از رنگ دادن شلوار جین جلوگیری کنیم؟4

علت رنگ آبی شلوارهای جین

چیزی که هنوز هم مشخص است، این است که با گذشت زمان زیادی از تاریخ تولد شلوار های جین، این شلوار همچنان هم به رنگ های آبی تولید می شود. رنگ آبی این شلوارهای جین بیشتر از رنگ های دیگر آن طرفدار دارد و حالت اسپرت خود را هنوز هم حفظ کرده است. اما موضوعی که اکنون مطرح می شود این است که چرا اصلا رنگ آبی در ابتدا برای این شلوار ها انتخاب شد. در زمانی که شلوار های جین تولید شدند، رنگ های مصنوعی امروزی وجود نداشت و باید از رنگ های طبیعی استفاده می کردند. دلیل دیگری هم که می تواند داشته باشد این است که رنگ آبی به دلیل تیرگی که دارد باعث می شود تا دیرتر کثیف شود. در آن زمان هنوز به ترویج شلوار های جین در بین مردم تصمیمی گرفته نشده بود و فقط طراحی آن برای کارگران معدن بوده است. یک علت دیگری هم که می تواند وجود داشته باشد، علاقه مردم آن زمان به رنگ های آبی بوده که باعث شد تا به سمت این شلوار جین ساده جذب شوند.

جین

لباس های جین امروزه در انواع مختلفی تولید می شوند. علاوه بر شلوار های جین که امروزه طرفداران زیادی دارند، مانتو ها و شومیز جین نیز برای بانوان وجود دارند، برای آقایان نیز پیراهن جین می تواند یک انتخاب اسپرت و مناسب باشد.

چرا شلوارهای جین رنگ می دهند؟

شاید برایتان زیاد اتفاق افتاده باشد که لباس جین خود را به همراه لباس های دیگر داخل لباسشویی انداختید و رنگ لباس هایتان به رنگ شلوار جین شما در آمده است. در ادامه این مقاله به برخی از دلایل رنگ دادن شلوار های جین اشاره خواهیم کرد.

• علت رنگ دادن شلوار جین

مهم ترین علت رنگ دادن شلوار های جین، می تواند این باشد که هنگامی که می خواهند شلوارهای جین را رنگ کنند آن ها را مدت زمان زیادی درون مقدار زیادی رنگ قرار می دهند تا رنگ به خورد لباس برود و کاملا جذب آن شود. بعد از آن لباس یا شلوارهای جین را خشک می کنند. به همین علت است که شما هنگامی که این شلوار یا لباس را خریداری می کنید هنگام شستشو متوجه رنگ پس دادن آن خواهید شد.

• مارک شلوار جین

به این موضوع دقت کنید که بعد از خرید شلوار جین و لباس های جین باید حتما به اطراف آن دقت کنید، تا در صورت داشتن برگه یا علائمی روی آن متوجه طریقه ی شستشوی این لباس شوید. برخی از لباس های جین دارای این توضیحات می باشند و به شما یادآوری می کنند که باید حتما قبل از اینکه این لباس را با لباس های دیگرتان بشویید آن را به صورت جداگانه شسته تا رنگ اولیه آن از لباس خارج شود. البته شما می توانید شلوار جین زنانه و انواع دیگری لباس های جین زنانه را در پوشاک پادمیرا با بالاترین کیفیت تهیه کنید.

چه کارهایی باید انجام دهیم تا از رنگ دادن شلوار جین جلوگیری کنیم؟

• شستن شلوار جین با دست

پیشنهاد ما ا ین است که، این شلوار های جین را حتما با دست بشویید. شستن با دست این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از آب ولرم برای شستن آن استفاده کنید. این پارچه نباید با آب داغ شسته شود زیرا که برخورد آن با آب داغ و حرارت باعث می شود سایز آن کوچک شود. البته نکته ای وجود دارد که باید حتما به آن دقت کنید، هنگامی که لباس را می شویید به هبچ عنوان آن را با فشار زیاد و همراه با ماساژهای فراوان شیستشو ندهید. این کار به بافت لباس آسیب می زند.  

• مواد شوینده

اگر لباس جین به درستی و با مواد شوینده مناسبی شسته نشود، به مرور زمان کم رنگ می شود و رنگ اولیه خود را از دست می دهد. این اتفاق می تواند ما را از پوشیدن دوباره این لباس باز دارد. برای شستن لباس های جین به رنگ تیره باید از مایع لباسشویی که مناسب برای شستن لباس های با رنگ تیره هستند استفاده کنید. این کار باعث افزایش عمر لباس شما خواهد شد و از رنگ دادن آن جلوگیری می کند. سفید کننده ها از لحاظ قدرت شستشو باهم متفاوت می باشند. برای مثال سفیدکننده بر پایه اکسیژن با سفید کننده برپایه کلرین متفاوت می باشد. سفید کننده برپایه کلرین قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد و باعث نابودی رنگ لباس شما می شود. به طور کلی مواد سفید کننده برپایه اکسیژنه بسیار مناسب تر می باشند.

• نرم کننده لباس

استفاده از نرم کننده های لباس نیز ایده ی خوبی می تواند برای شستشوی لباس جین شما باشد. برخی از جین ها دارای بافت بسیار سفت و زمختی می باشند. البته دوام این شلوارهای جین بسیار بیشتر خواهد بود اما باید از مواد نرم کننده لباس برای شستن آن استفاده کنید. برای پهن کردن شلوار های جین، سعی کنید از کمر آن را آویزان کرده تا هم چروک نشود و هم رنگ و آب اضافی داخل لباس ها از آن خارج شود.  

چه کارهایی باید انجام دهیم تا از رنگ دادن شلوار جین جلوگیری کنیم؟1

• پودر شوینده

همانطور که گفته شد باید برای شستن لباس های جین خود از مایع شستشوی لباس های تیره استفاده کنید. اما اگر جین شما روشن بود از پودر شوینده ای استفاده کنید که آنزیم بالایی نداشته باشد. اما در کل استفاده از این پودرهای شوینده برای جین توصیه نمی شود تا آنجایی که می توانید از مایع های شوینده و نرم کنند های لباس استفاده کنید.

• استفاده از آب سرد

با وجود انجام این مراحلی که گفته شد اگر باز هم لباس جین شما رنگ داد، یک ظرف مناسب شستشوی لباس خود را پر از آب سرد کرده و لباس خود را درون آن قرار دهید اینکار باید برای مدت یک شبانه روز انجام گیرد تا تاثیر لازم را داشته باشد. بعد از آن لباس را آب کشی کرده و آن را پهن کنید اما دقت کنید که نباید نور مستقیم به آن تابیده شود زیرا این کار به مرور زمان باعث می شود رنگ جین شما کم رنگ شده و یا  خود را کدر نشان دهد.

چه کارهایی باید انجام دهیم تا از رنگ دادن شلوار جین جلوگیری کنیم؟2

• مجزا شستن لباس های جین

اگر تا اینجا تمام مراحلی که گفته شد را انجام دادید و نتیجه ای نگرفتید و علاقه ای به شستن لباس های جین خود ندارید پیشنهاد می کنیم این لباس های جین را به تنهایی درون لباسشویی انداخته و کمی مایع لباسشویی را به آن اضافه کنید. البته اجازه دهید تا با آب سرد شسته شوند.

• اضافه کردن سرکه به آب

اضافه کردن سرکه می تواند یک روش بسیار قدیمی اما کاربردی باشد. در هنگام شستشو به آب سرد یک پیمانه سرکه اضافه کنید. سرکه به تثبیت رنگ لباس جین شما کمک خواهد کرد. انجام این کار تا یک ساعت مفید خواهد بود اما اگر جین شما از جنس محکم تری برخوردار باشد باید از شب تا صبح در محلول سرکه و آب سرد باقی بماند. در آخر هم حتما خوب آب کشی کنید تا بوی بد سرکه از لباس شما برود.

• اتو کردن لباس های جین

شاید گاهی اوقات حس کنید که لباس جین شما نیاز به اتوکشی دارد. برای اتو کردن لباس های جین شما باید لباس و شلوار جین خود را برعکس کنید این کار باعث می شود در اثر مرور زمان یا اتوکشی زیاد رنگ روی لباس ها و شلوار های جین شما از بین نرود و از کم رنگ یا بی رنگ شدن آنها جلوگیری می شود.  

• خشکشویی

 بردن لباس های جین به خشکشویی نیز می تواند ایده خوبی باشد. اما خب یک ریسک است. از یک طرف می توانید مطمئن باشید که آنها از پودرهای شستشوی مناسب برای شستن آن استفاده خواهند کرد، از طرف دیگر ممکن است نگران این شوید که انداختن این لباس با لباس های دیگر چه تبعاتی به دنبال خواهد داشت.

چه کارهایی باید انجام دهیم تا از رنگ دادن شلوار جین جلوگیری کنیم؟3

• در صورت رنگ شدن لباس ها

اگر مشاهده کردید که لباس هایی را که درون لباسشویی ریخته اید از لباس های جین شما رنگ شده اند به هیچ وجه آنها را درون خشک کن قرار ندهید. چون اینکار باعث تثبیت رنگ برروی لباس های شما می شود.

• شستن جین مشکی

اگر جین شما دارای رنگ های تیره مانند رنگ مشکی می باشد، باید برای شستن آن به دنبال راه حل درستی باشید. این شلوارهای مشکی را ممکن است هر چند باری که شستشو دهید باز هم رنگ دهند. راه حلی که احتمالا بتواند به شما در هنگام شستن لباس ها و شلوار های جین تیره کمک کند، برگرداندن آن ها است. به این شکل دیگر مواد شوینده به طور مستقیم با لباس شما در تماس نخواهد بود.

• تثبیت کننده های رنگ

تثبیت کننده های رنگ می توانند ایده خوبی باشند. اگر از تثبیت کننده های رنگ استفاده کنید دیگر نیازی نیست تا لباس ها و شلوار های جین خود را با دست بشویید. سعی کنید قبل استفاده از این مواد حتما دستورالعمل های روی ظرف را با دقت مطالعه کنید. اما باید در اینجا به دو مورد از معایب استفاده کردن از تثبیت کننده های رنگ نیز اشاره کرد. اولین مورد این که این لباس ها در مقابل با خشک شدن در اثر نور خورشید مقاومتی نداشته و کم رنگ می شوند. دومین مورد اینکه، تثبیت کننده ها دارای مواد بسیار خطرناکی مانند فرمالدهید ها می باشند که باید خاطر نشان کنیم که این مواد سرطان زا می باشند.

نتیجه گیری:

در این مقاله علت های رنگ دادن شلوار جین را توضیح دادیم و روش های جلوگیری از رنگ دادن شلوار جین را گفتیم. اگر لباس و شلوار جین شما بر اثر یکی از این دلایل مانند رنگ کردن و یا شستشو با مواد شوینده نامناسب رنگ می دهد می توانید از این روش ها استفاده کرده و از این موضوع جلوگیری کنید. شما می توانید در فروشگاه اینترنتی پوشاک پادمیرا از بهترین مدل ها و بالاترین کیفیت بهره مند شوید. برای خرید شلوار جین زنانه از جمله شلوار جین مام استایل زنانه، شلوار لی بگ دخترانه، شلوار نیم بگ دخترانه، شلوار جین جذب زنانه و ... به سایت فروشگاه پادمیرا مراجعه نمایید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/