gif
gif mobile
تفاوت بین شلوار جین کشی و شلوار جین ساده + نکات مهم ست کردن

تفاوت بین شلوار جین کشی و شلوار جین ساده + نکات مهم ست کردن

شلوار های جین از آن دسته لباس هایی است که در کمد هر فردی پیدا می شود زیرا جزو کاربردی ترین لباس هایی است که می توان از آن بهره برد. تنوع در طراحی شلوار جین ها و پارچه آن ها سبب می شود تا سبک های گوناگونی را تولید کنند. کیفیت شلوار لی به پارچه و دوخت آن بستگی دارد. اگر فقط یکبار شلوار جین با کیفیت خریداری کرده و پوشیده باشید متوجه دوام بالا و طولانی بودن عمر شلوار شده اید همین امر محبوبیت شلوار های جین را بیشتر کرده است. کیفیت یک شلوار دلایل متفاوتی دارند از جمله این موارد این است که شلوار های جین معمولا کشسانی ندارند و یا خاصیت کشسانی آن بسیار پایین است. زیرا اگر خاصیت کشسانی بالایی داشته باشد بعد از چند دفعه پوشیدن استایل شلوار بهم می ریزد. بنابراین جین های ساده ای که پارچه های آن کشسانی ندارد کیفیت دوام بالاتری دارند. امروزه مد به سمتی رفته است که شلوار های جین را از کشسان با کیفیتی تولید می کنند. ما در این مقاله از پادمیرامگ قصد داریم به بررسی شلوار جین ساده زنانه و شلوار لی زنانه کشی و تفاوت های این دو نوع شلوار بپردازیم.

تفاوت های بین شلوار جین کشی و شلوار جین ساده + نکات مهم ست کردن

پارچه جین چیست؟

پارچه های جین نمادین ترین و شناخته شده ترین نوع پارچه در سرتاسر جهان است. تا این حد که هر وقت کلمه شلوارجین بیاید همه می دانیم که راجب چه چیزی می خواهیم صحبت کنیم. جین در واقع یک نوع پارچه است که بیشتر از این پارچه برای تولید شلوار استفاده می شود که به شلوار های جین معروف است. جین به نمادی از فرهنگ آمریکایی در سراسر جهان تبدیل شده است.  ابتدا جین در قرن 16 پیدا شد و تا قرن 19 استفاده ای از آن نمی شد. اما در قرن 19 این پارچه بسیار مورد استفاده قرار گرفت آن زمان کارگران معدن هنگام انجام کار لباس مناسب و مستحکم نداشتند زیرا کار آن ها هم دشوار بود و تقریبا هر دو هفته یکبار لباس های آن ها پاره می شد و مجبور بودند دوباره تهیه کنند از این رو کارگران دست به اعتراض زدند اولین لباس ها توسط یک شرکت ایتالیایی طراحی و به آمریکا تحویل داده شد. و بعد از مدتی استفاده از پارچه جین کل جهان را فرا گرفت.

تفاوت بین شلوار جین کشی و شلوار جین ساده

• در واقع این تفاوت بین پارچه جین کشی و جین ساده به حساب می آید. زیرا تنوع سبک شلوار های جین بسیار زیاد است و اغلب آن ها را می توان هم با پارچه های جین ساده و هم پارچه جین کشی تولید کرد اما برخی شلوار ها هم هستند کلا سبک آن ها کشسانی ندارند. البته حالت کشسانی که برخی شلوار جین ها دارد به مقدار استاندارد است. زمانی که قصد دارید شلوار جین کشی را خریداری کنید ابتدا دنبال لیبل دوخته شده به شلوار بگردید. روی این لیبل چند تا کلمه به انگلیسی نوشته است Lycra’ spandex  و  stretch وجود دارند که عددی جلو آن ها نشان داده شده است که این عدد مقدار کشسانی پارچه را نشان می دهد که که قاعدتا نباید بیشتر از 1 یا نهایتا 2 درصد باشد. در صورت بیشتر بودن این عدد کشسانی جین بیشتر شده در نتیجه شلوار جین شما زود خراب می شوند یا رنگ آن ها می پرد بعد از شستشو ممکن است پاره شوند.

تفاوت های بین شلوار جین کشی و شلوار جین ساده + نکات مهم ست کردن2

• از تفاوت های آن ها می توان به وزن پارچه اشاره کرد. جین های ساده نسبت به جین های کشی سنگین ترهستند. هرچه سنگین تر باشد یعنی کیفیت و دوام بالاتری دارند.
• شلوار های جین ساده نسبت به شلوار های جین کشی ایست دار هستند و به مرور زمان حالت خود را از دست نمی دهند اما در مقابل شلوار جین هایی که  دارای کشسانی اند بعد از مدتی ظاهر شلوار را بهم ریخته و گشاد می کنند.
• از دیگر تفاوت های این دو مدل شلوار می توان به سایز بندی آن ها زمان خرید اشاره کرد هنگام خرید شلوار جین کشی زنانه به علت خاصیت کشسانی که دارد بهتر است سایز کوچکتر را انتخاب کنید بعد از چندبار پوشیدن و شسته شدن خاصیت کشسانی آن از بین می رود و گشاد می شود در این صورت اگر تنگ باشد در این مرحله حالت آزادی توی پا شما ایست می کند. اما شلوار با جین ساده را باید به اندازه سایز خود بخرید.
• اکثر شلوار ها مثل بوت کات، مام فیت، اسکینی و ... معمولا جزو شلوار جین های کشی به حساب می آیند. از طرفی شلوار های مام استایل و برخی اوقات بگ و نیم بگ جزو شلوار جین های ساده به حساب می آیند که خاصیت کشسانی ندارد.

تفاوت های بین شلوار جین کشی و شلوار جین ساده + نکات مهم ست کردن13

انواع استایل با شلوار جین کشی و ساده

شلوار های جین ساده و کشی را به راحتی می توانید با انواع لباس ها و کفش های خود ست کنید. البته بهتر است بدانید که شلوار جین کشی و یا غیر کشی از گزینه های استایل اسپرت هستند بنابراین اگر طرفدار استایل های اسپرت و راحت هستید این شلوار جین ها گزینه خوبی هستند.
◘ شلوار های مام استایل یک نمونه جین زنانه ساده غیر کشی است که امروزه بسیار پر طرفدار و کاربردی است از دیگر شلوار جین می توان به شلوار جین کشی زنانه مام فیت اشاره کرد که بسیار جذاب و پرطرفدار هستند. این دو مدل شلوار قد کوتاهی دارند که به آن ها قد 90 می گویند این ها را به راحتی می توانید با انواع کراپ و تی شرت ست کنید همچنین استفاده از ونس جین می تواند جذابیت استایل شما را بیشتر کند.
شلوار جین زنانه دم پا یا شلوار جین بوت کات دخترانه از نمونه شلوار جین زنانه ای هستند که هم با جین کشی و هم غیرکشی و ساده تولید می شوند و شما می توانید با انواع شومیز و بلوز های خود استایل کنید.
شلوار جین زنانه اسکینی جزو شلوار های جین کشی است اسکینی معمولا قد 90 هستند اما بلندتر آن هم پیدا می شود شلوار جین زنانه اسکینی نسبت به مدل های دیگر شلوار جین جذب تر هستند از این رو قالبا این مدل شلوار را از جین کشی تولید می کنند. می توان این مدل از شلوار جین کشی زنانه شیک را با تاپ های شیک و یا تی شرت ها و شومیز های جذاب رسمی تر ست کرد.
◘ شلوار های بگ و نیم بگ که چند سالی هست دوباره به چرخه مد و استایل برگشته است یک نمونه شلوار جین زنانه ای است که می تواند هم جزو جین های کشی باشد و هم ساده. اما در بیشتر مواقع کشسانی ندارند و یک شلوار جین ساده زنانه شیک به حساب می آیند استایل کردن با این سبک شلوار ها بسیار راحت بوده تنها نکته این است که با شلوار بگ و نیم بگ مانتو و یا شومیز بلند نپوشید. از طرفی لباس های تنگ و جذب و کوتاه به همراه شلوار جین بگ ساده استایل اسپرت و جذابی را برای شما ایجاد خواهد کرد. انواع کراپ حتی بادی و تی شرت های کوتاه انتخاب های مناسبی هستند.

تفاوت های بین شلوار جین کشی و شلوار جین ساده + نکات مهم ست کردن4

ویژگی های شلوار جین زنانه با کیفیت

امروزه که اغلب مردم از برند های معتبر خرید می کنند به همین جهت شناخت یکسری نکات در جهت تشخیص شلوار جین باکیفیت بسیار حائز اهمیت است در ادامه برخی نکات مهم در این رابطه را قرار داده ایم تا در هنگام خرید شلوار جین زنانه دچار مشکل نشوید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
• همه شلوار های جین لیبل دارند که اطلاعات شلوار روی آن درج شده است. نکته مهم در این باره این است که باید به فونت لیبل این شلوار با همان کیفیت اصلی و مرغوبیت چرم به کار رفته شده در شلوار دقت کرد.
• به نوع و شکل دکمه ها باید توجه کنید همچنین در مدل هایی که زیپ دار هستند هم باید مدل زیپ و کیفیت آن را بررسی کنید.
• یکی از گزینه هایی که سبب می شود تا متوجه یک خیاطی خوب و با کیفیت باشیم دوخت های تمیز و مرتب است بنابراین هنگام خرید شلوار جین زنانه هم حتما تمامی خطوط دوخت را چک کنید.

تفاوت های بین شلوار جین کشی و شلوار جین ساده + نکات مهم ست کردن3

• شلوار جینی که خریداری می کنید حتما باید شناسنامه و مشخصاتی داشته باشد که در آن اطلاعاتی درباره نوع و جنس الیاف به کار رفته شده و همچنین نحوه شستشو مناسب را درج کرده باشد.
• هنگام خرید شلوار جین زنانه معمولا پیشنهاد می شود که تا حد امکان از مدل های جین کشی انتخاب نکنید به این دلیل است که نسبت به مدل های دیگر قدرت و دوام کمتری دارند. البته ممکن است از یک مدل شلوار جین خوشتان بیاید که جنس شلوار جین کشی است در این صورت بهتر است زمانی اقدام به خرید آن کنید که درصد کشسانی زیادی نداشته نباشد چرا که کشسانی زیاد برای شلوار جین سبب از بین رفتن شلوار و فرسودگی آن می شود. برای دانستن این امر باید به لیبل دوخته شده به کمر شلوار جین دقت کنید اگر درصد کشسانی آن حداکثر 2 درصد بود خرید آن ضرری ندارد.

جمع بندی

در این مقاله درباره ویژگی های شلوار جین و مدل های آن ها و همچنین تفاوت بین شلوار جین های ساده و جین های کشی صحبت کردیم. در واقع تفاوت در جنس پارچه جین به کار رفته شده برای دوخت و تولید شلوار جین ساده زنانه شیک است. چرا که تقریبا اکثر مدل های شلوار جین را می توان هم به صورت کشی و هم غیر کشی تولید کرد اما برخی از مدل ها مانند شلوار های مام استایل تفاوت بارز و اصلی آن با نمونه شبیه خودش غیر کشی بودن آن است. همچنین توضیح دادیم که چگونه می توانید استایل های شیک و راحتی را به همراه این شلوار ها داشته باشید در ادامه مقاله نکاتی درباره یک شلوار جین باکیفیت صحبت کردیم تا به شما در انتخاب و خرید خوب کمک کرده باشیم. یکی از این ویژگی ها این است که هنگام انتخاب شلوار جین کشی حتما به لیبل مشخصات شلوار دقت کنید که درصد کشسانی آن بیش از 2 درصد نباشد. مجموعه پادمیرا یکی از معتبرترین فروشگاه اینترنتی لباس زنانه که با خرید از این فروشگاه می توانید از بهترین اجناس و کیفیت بالای محصولات برخوردار شوید. فروشگاه اینترنتی پوشاک پادمیرا ارائه دهنده انواع شلوار جین زنانه مام استایل، شلوار مام فیت، شلوار لی بگ زنانه، شلوار نیم بگ جین دخترانه، شلوار راسته زنانه و... می باشد.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/