gif
gif mobile
همه چیز درباره لباس دکلته

همه چیز درباره لباس دکلته

خانم ها همیشه به دنبالی راهی برای داشتن یک استایل زیبا و شیک در مجالس و مهمانی ها هستند. برای همین موقع خرید لباس مجلسی وسواس زیادی به خرج می دهند، بعد از انتخاب لباس نیز به دنبال سوتینی هستند که در عین حال سینه ها را خوش فرم و زیبا نشان می دهد، از روی لباس دیده نشود و ظاهری شلخته نداشته باشد. در این مقاله پادمیرا مگ قصد دارد شما را با لباس دکلته و انواع آن و اینکه چه کسانی می توانند لباس دکلته بپوشند آشنا کند. با ما همراه باشید.

منظور از دکلته چیست؟

دِکُلته به لباس زنانه‌ای گفته می‌شود که قسمت بالای سینه آن باز است. کلمه Décolleté در اصل فرانسوی و به معنی قسمت بالایی تنه زن (گردن، شانه و سینه) است.
لباس دکلته  یک برش کم در یقه یک لباس مانند تاپ، لباس مجلسی یا لباس شب است، به طوری که قسمت هایی از گردن، بالاتنه و یا پشت در معرض دید قرار می گیرند. این اصطلاح به طور گسترده برای اشاره به این قسمت های بدن، به ویژه سینه یک زن استفاده می شود. دکلته با سینه های نیمه باز در فرهنگ غربی به عنوان نشانه ای از زنانگی و جذابیت جنسی در نظر گرفته می شود، اگرچه یک زن همچنین می تواند به دلیل لباس نامناسبی که بیش از حد آشکار است مورد سرزنش قرار گیرد. پر فروش ترین دکلته ها عبارت اند:  دکلته مشکی زنانه، دکلته توری، پیراهن دکلته، دکلته بندی، تاپ دکلته، دکلته اسپرت و دکلته قرمز زنانه

همه چیز درباره لباس دکلته

تاریخچه دکلته

در اروپا، از قرن یازدهم به بعد، زنان لباس هایی می پوشیدند که قسمت بالایی سینه را نمایان می کردند. در سال 1450، اگنس سورل، معشوقه شاه چارلز هفتم فرانسه، مدی را معرفی کرد که در آن لباس به قدری عمیق یقه اش باز بود که سینه ها کاملاً نمایان می شدند. سیمونتا وسپوچی نیز چنین لباس هایی به تن داشت. در اواخر قرن پانزدهم با استفاده از سوتین ‌هایی که قسمت پایین تنه و سینه‌ها را منقبض می‌کرد و قسمت بالایی سینه‌ها را متمایز می‌کرد، نشان دادن سینه‌های زنان، خودنمایی‌کننده مد شد.
این دکلته در دهه 1920 از مد افتاد، زمانی که به اصطلاح مد فلپر سعی داشت ظاهری پسرانه از زن به دست آورد. در دهه‌های 1930 و 1940، دکلته به مد بازگشت و ظاهر دختر که توسط هنرپیشه‌هایی مانند لانا ترنر، جین راسل و بعداً مرلین مونرو رایج شد، به مد بازگشت، و پس از آن در دهه 1960 یک تصویر مد «رهایی‌بخش زن» که توسط ایو سن لوران ایجاد شد، تبلیغ شد. از آن زمان به بعد، یقه‌های غوطه‌ور در شبکه‌های نمایشی بسیار رایج شده است.

انواع دکلته زنانه:

لباسهای دکلته به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که به اصطلاح به آنها ابرویی و خط صاف گفته می شه، و بهتره که در حین انتخاب به آنها توجه شود.

همه چیز درباره لباس دکلته

چه نوع دکلته ای برای اندام شما مناسبه؟

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که شانه های متناسب و بازوهایی زیبا و کشیده دارند ولی سینه هاتون کوچیک هستند، بهتره از مدل ابرویی استفاده کنید، چون که مدل ابرویی باعث برجسته کردن سینه و خوش فرم تر نشان دادن اندام شما می شه. یکی از نکاتی که در انتخاب مدل لباس دکلته باید در نظر بگیرید اینه که بیش از اندازه پایین نباشه و برش ها به زیبایی به روی اندام شما بنشینند. اگر شما بالاتنه درشت تری نسبت به پایین تنه دارید اصلاً توصیه نمی شه که لباس دکلته را انتخاب کنید، ولی خوب این اصل همیشه هم درست نیست باز هم بستگی به تک تک اجزای اندام شما داره. مثلاً افرادی که شونه های خیلی پهن دارند، بهتره که دکلته را انتخاب نکنند ولی می تونن با استفاده از بند روی سر شونه ها باعث کوچک تر به نظر آمدن آنها شوند. مدل های دیگر دکلته: دکلته ایرانی، دکلته دخترانه، لباس دکلته کوتاه، دکلته مجلسی، دکلته بند دار،  دکلته باز و دکلته آستین دار

همه چیز درباره لباس دکلته

لباس عروس(مجلسی) دکلته چیست؟

لباس های دکلته، یکی از شیک ترین مدل لباس های مجلسی است و در تن بانوانی که شانه های خوش فرمی دارند، بسیار زیبا به نظر می رسد. از آنجایی که لباس های دکلته، نسبتا باز هستند، استفاده از زیورآلاتی مثل گردن بند و گوشواره به لباس جذابیت بیشتری می بخشد. در لباس های دکلته، توجه افراد بیشتر به سمت بالاتنه شما جذب می شود؛ به همین علت برای پوشیدن این مدل لباس، دو انتخاب دارید. یک اینکه از لباس های دکلته ای که خودشان کاپ دار هستند استفاده کنید و دوم اینکه لباس های زیر مناسب بپوشید تا لباس در تنتان خوش فرم تر به نظر برسد. بعضی از لباس های دکلته در قسمت میانی، کمر باریک و قابل انعطافی دارند که در حفظ تعادل لباس به بانوان کمک می کند و باعث می شود با اطمینان بیشتری حرکت کنند. دکلته مجلسی دخترانه، دکلته مجلسی زنانه و دکلته مجلسی شیک از محبوب ترین دلکته ها برای مجلس های مختلف است.

همه چیز درباره لباس دکلته

اگر این شرایط را دارید در شب عروسیتان لباس عروس دکلته نپوشید!

لباس عروس دکلته یکی از مدل های محبوب برای بسیاری از عروس خانم ها در سراسر جهان است. ولی پوشیدن یا نپوشیدن آن بستگی به چند نکته مهم دارد، مثلا اگر زیر بغلتان سیاه است باید دور دکلته پوشیدن برای روز عروسیتان را خط بکشید. بقیه موارد را بخوانید و در مورد لباس عروسی دکلته تصمیم بگیرید.

◘ سینه های بزرگ و کوچک

چه جزو کسانی هستید که سینه های بزرگ دارید و چه کسانی که سینه های کوچک در هر دو مورد پوشیدن لباس عروس دکلته اشتباه است. سینه های بزرگ مدام وسط مراسم جا به جا می شوند و ضمن به هم ریختن فرم دکلته ی شما باعث می شوند معذب باشید و مدام بخواهید خودتان را بپوشید. ضمن اینکه این مسئله روی عکس و فیلم های شما هم تاثیر بدی می گذارد و به جای اینکه شب عروسی تان خاطره انگیز و جذاب باشد ممکن است حتی نخواهید فیلم عروسی تان را ببینید.
سینه های کوچک هم مشکلات خاص خودشان را دارند. اگر با وجود بالا تنه ی بدون فرم بخواهید لباس دکلته بپوشید قطعا مشکلاتی زیادی متوجه تان می شود که زار زدن لباس به تن تان و فرو رفتن جای برجستگی هایی که با فنر و ... برای تان درست کرده اند به شدت توی ذوق می زند.

◘ شانه های گوشتی

اگر شانه های تان پهن است یکی از انتخاب های شما می تواند پیراهن دکلته باشد چون این پیراهن باعث می شود عرض شانه ی شما کمتر از آن چیزی که هست به نظر برسد. بر عکس اگر شانه های لاغر و جمع شده ای دارید باید از یقه های باز و آستین دار استفاده کنید که شما را چهارشانه تر نشان می دهند. البته منظورمان از شانه های پهن، شانه هایی هستند که استخوانی و پهن هستند نه شانه های گوشتی. شانه های گوشتی و لباس های دکلته هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارند.

◘ بازو های بزرگ

نقش بازوها در فیلم و عکس های عروسی یک نقش انکار نشدنی است و اگر یک مقدار این قسمت از بدن بزرگ باشد، حسابی توی چشم می زند. اگر میزان دور بازوی تان زیاد است بهتر است از لباس های آستین دار استفاده کنید. البته منظورمان آستین های پارچه ای نیست. همین که روی بازوی تان را تور با مقداری تزئینات گل و برگ بگیرد کافیست تا شما ترکه ای تر به نظر برسید و بازوهای تان در فیلم خیلی به چشم نیاید.

◘ خالکوبی

فرقی نمی کند روی کتف تان خالکوبی داشته باشید یا روی بازو و بالای سینه تان. تمام این ها شاید به نظر خودتان بسیار زیبا باشد اما از آنجایی که عرف جامعه چیز دیگری است بهتر است در صورتی که خالکوبی دارید حتما از لباسی استفاده کنید که یقه و آستین دارد. حالا اگر خیلی به مدل دکلته علاقه دارید، می توانید سفارش بدهید خیاط تان بالای لباس و آستین های تان را دانتل کم گل بزند تا دکلته تان بیشتر به چشم بیاید.

◘ زیر بغل سیاه

خیلی ها به شکل ژنتیکی یا به دلایل مختلف ناحیه ی زیر بغل شان بسیار بد رنگ و بد شکل است، توصیه ی ما به شما این است که لباس دکلته نپوشید حتی اگر آرایشگرتان اصرار کرد می تواند با پودر زیر بغل تان را هم رنگ دیگر نقاط بدن تان کند. چون این مسئله اصلا امکان پذیرنیست. شما از ظهر که در آرایشگاه آماده می شوید تا نیمه های شب باید مشغول پایکوبی و گرفتن ژست های متفاوت برای عکاس ها باشید و همه ی این ها باعث عرق کردن شما و از بین رفتن پودر هایی می شود که به روی بدن تان زده اند. پس بهتر است قبل از این که بخواهید با این مشکلات رو به رو شوید، قید پوشیدن لباس دکلته را بزنید.

همه چیز درباره لباس دکلته

سوتین دکلته چیست؟

خانم ها همیشه به دنبال راهی برای داشتن یک استایل زیبا و شیک پوشی در مجالس و مهمانی ها هستند، به همین دلیل هنگام خرید لباس های مجلسی خود وسواس زیادی به خرج می دهند؛ پس از انتخاب لباس به دنبال سوتینی هستند که در عین حال سینه ها را خوش فرم و زیبا نشان دهد، همچنین از روی لباس ها دیده نشده و ظاهری شلخته به وجود نیاورد.
سوتین‌های دکلته در مرکز برش پایینی دارند، بنابراین در زیریقه‌های شیب گزینه‌ای عالی هستند. سوتین های غوطه ور پوشش کمتری را ارائه می دهند  بنابراین برای دختران بسیار مناسب است به خصوص دختران که گردن کوتاه تری نسبت به بقیه دختران دارند. فنجان‌های سوتین‌های دکلته زاویه ‌دار هستند (به‌جای مستقیم روی یک بالکن یا سوتین کامل) و بند‌ها معمولاً روی شانه‌های شما قرار می‌گیرند که در لبه فنجان‌ها به هم می‌پیوندند. وقتی زیر لباسی کوتاه تر یک سوتین می پوشید، سوتین شما ظاهر نمی شود.  سوتین های مجلسی انواع مختلفی دارند، که هر کدام قابلیت و کارکرد جداگانه ای دارند. یکی از انواع آن سوتین دکلته می باشد؛ این سوتین های بدون بند از سینه ها به خوبی نگهداری می کنند و فرم زیبایی به آن ها می دهند. ناگفته نماند که سوتین هایی وجود دارند که می توان آن را به سوتین های دکلته تبدیل کرد و قابلیت جداسازی بندهای آن وجود دارد؛ هنگام انتخاب سوتین هایی که قابلیت جدا کردن بندهای آن وجود دارد توجه داشته باشید تا مدلی را انتخاب کنید که هنگام استفاده به عنوان سوتین دکلته به خوبی از سینه هایتان نگهداری کند، به خصوص کسانی که سینه های نسبتا افتاده ای دارند.

شاید از خود بپرسید که سوتین دکلته چه کار می کند؟ سوتین‌های دکلته حالتی را به‌وجود می‌آورند و ظاهری گرد دارند و شکل V عمیقی ایجاد می‌کنند. سوتین‌های دکلته پوشش کمتری نسبت به مدل‌های بالکن و فول کاپ دارند، اما مجموعه سوتین‌های دکلته پشتیبانی و لیفت عالی را ارائه می‌کنند، و اگر سوتین‌تان به خوبی به شما می‌آید، نباید از تن شما زیاد دور شود.

همه چیز درباره لباس دکلته

فواید سوتین های دکلته

سوتین های دکلته را به دلیل نداشتن بند، می توان با انواع لباس های یقه باز، دکلته و لباس هایی که سرشانه های باز دارند استفاده کرد. این سوتین ها ظاهر زیبایی به استایل شما می دهند و سینه هایتان را خوش فرم به نظر می رسانند، بدون آن که اثری از بندهای سوتین باشد، به طوری که انگار سوتین به تن ندارید. دلیل حمایت بالای این سوتین ها از سینه ها، کاپ ها و فنر های آن می باشد اگر سینه های نسبتا بزرگی دارید بهتر است از سوتین های دکلته با پدهای نازک استفاده کنید. تنها افرادی که سینه های کوچکی دارند می توانند از سوتین های دکلته جک دار استفاده کنند؛ در صورت داشتن سینه های بزرگ بهتر است از سوتین های بوستیر استفاده کنید. زیرا سوتین های بوستیر پایه های بلندی دارند و از استحکام بالایی برخوردارند، بدون بند هستند و مناسب سینه های بزرگ و سنگین می باشند.

همه چیز درباره لباس دکلته

مزایای سوتین دکلته زنانه چیست؟

• سوتین های دکلته مناسب همه هستند، حتی برای کسانی که سینه های بزرگی دارند.
• سوتین‌های دکلته باعث بلند شدن و ایجاد فرم V سینه شما می‌شوند.
• فنجان‌های زاویه‌دار و مرکز پایین به این معنی است که سوتین‌های فرورفته در زیر لباس‌های کوتاه و لباس‌ها و تاپ‌های فرورفته ناپدید می‌شوند.
• انواع مختلفی از سوتین های دکلته وجود دارد، بنابراین آنها با اشکال مختلف بسیار مناسب هست.

همه چیز درباره لباس دکلته

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/