gif
gif mobile
بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

هر وقت به فصل تابستان نزدیک می شویم پیک نیک، رفتن به ساحل و نوشیدنی های خنک به یادمان می آید.اما هوای گرم تابستان بخش بدی هم دارد، روزهایی که هوا گرم و رطوبت هوا به حدی است که نمی توان از خانه بیرون آمد.در این مقاله از پادمیرا مگ نکاتی در مورد اینکه چگونه لباس بپوشیم یا از چه اکسسوری هایی استفاده کنیم تا کمتر گرممان شود را یادآور می شویم. با ما همراه باشید.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

بهترین لباسهایی که در تابستان باید بپوشیم؟

هر کدام از فصل های سال در کشورهای مختلف آب و هوای مخصوص به خود را دارد و در نتیجه پوشش خاص خودش را می طلبد. در فصل تابستان، در حالیکه دوست داریم خنک بمانیم و بدون اینکه از گرما از پا درآییم به کارهای روزمره می پردازیم و همینطور می خواهیم لباس هایمان مطابق مد روز باشد. یکی از دغدغه های فصل تابستان داشتن پوشش خنک است که با توجه به طراحی های لباس و اهمیت دادن به تجربه دیگران می توانیم از عرق کردن کمتر و خنکای بیشتر لذت ببریم. گرمای بدن یکی از عوامل موثر در خلق و خوی افراد است، زیرا گرما باعث کلافگی می شود و در نوع رفتار و برخوردهای اجتماعی تاثیر دارد. حتما شما هم در انتخاب لباس تابستانه به مشکل خورده اید. برای استایل تابستانه باید ویژگی های خاصی را رعایت کنید مثل جنس پارچه، رنگ پارچه، پترن پارچه و الگوی دوخت لباس های تابستانه، که با لباس های بهاره و زمستانه فرق می کند. همانطور که می دانید هر فصل اصول استایل خاص خودش را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم اصول انتخاب لباس تابستانه را با شما به اشتراک بگذاریم.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

پارچه های مناسب فصل تابستان:

◘ پارچه های نخی

پارچه نخی یکی از بهترین پارچه های مناسب آب و هوای خشک و رطوبتی است. پارچه نخی بسیار سبک، نرم و خنک است و برای پیراهن و دامن انتخاب خوبی ست. قدرت جذب بالایی دارد و جریان هوا را به راحتی از روی پوست عبور می دهد. شستشوی آنها  راحت است و جنس نرم آن از بروز حساسیت جلوگیری می کند و در صورت خیس شدن خیلی زود خشک می شود.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

◘ پارچه لینن

لینن پارچه بسیار سبک، راحت و خنکی است که امروزه استفاده از آن بسیار زیاد شده است. این پارچه از الیاف درخت کتان تولید می شود و نوعی پارچه کتان به حساب می آید. برای مانتو، شلوار و شومیز این پارچه گزینه مناسبی است.

◘ پارچه ریون

پارچه ریون از سلولز درختان تولید می شود. ضخامت کمی دارد و به همین دلیل سبک و لخت است. از این پارچه برای دوخت مانتو و پیراهن های گشاد می توان استفاده کرد و معمولا از آن برای لباس های مجلسی نیز استفاده می کنند.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

◘ پارچه پنبه ای

پارچه پنبه، که از اسمش پیداست از گیاه پنبه به دست می آید. استفاده از این پارچه در فصل گرم باعث تعریق نمی شود و امروزه طرح های متنوعی از آن در بازار موجود است.

◘ پارچه کتان

پارچه کتان سبک است و عرق را به خودش جذب می کند به همین خاطر بدن را خنک نگه می دارد. برای دوخت مانتو و پیراهن و شلوار انتخاب مناسبی بشمار می رود و تنوع رنگ بالایی دارد.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

◘ پارچه لی کاغذی

این جنس پارچه از گزینه های جذاب و خنکی است که سال ها از مد نیافتاده و همیشه در فصل های گرم و مناطق گرمسیری طرفدار دارد. جنس این پارچه به کتان شباهت دارد و انتخاب افرادی است ک به سبک اسپرت علاقه دارند. پوشیدن شلوارهای جین تنگ در این فصل یکی از بدترین اشتباهات است ولی جین کاغذی می تواند جایگزین مناسبی باشد.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

رنگ های مناسب فصل تابستان:

برای فصل تابستان، از رنگ های تیره دوری کنید زیرا رنگ های تیره به خصوص رنگ مشکی، گرما را به خود جذب و بازتاب این رنگ ها کم است. پس از تابش خورشید به لباس، انرژی آن را در خود ذخیره و باعث گرمای بیشتر می شود. در مقابل در این فصل از رنگ های روشن بیشتر استفاده کنید. برخلاف رنگ های تیره، رنگ های روشن انعکاس بالایی دارند و به همین دلیل از احساس گرما جلوگیری می کنند.
همچنین بهتر است در تابستان لباس با طیف رنگ گرم نپوشید. رنگ هایی مثل قرمز و نارنجی و زرد در دسته رنگ های گرم قرار دارند  و گرما را به خودتان و دیگران بیشتر انتقال می دهند. اگر به رنگ های گرم علاقه دارید سعی کنید از رنگ های ملایم تر آن استفاده کنید، مثلا اگر به رنگ زرد علاقه دارید به جای رنگ زرد پر رنگ از رنگ لیمویی استفاده کنید. هر چه رنگ، کم رنگ تر و به سفید نزدیک تر باشد خنک تر و نور خورشید را بهتر انعکاس می دهد. در مقابل رنگ های گرم، رنگ های سرد قرار دارند. مثل آبی، فیروزه ای و سبز که احساس آرامش و خنکی را انتقال می دهند. برای فصل های گرم استفاده از این رنگ ها پیشنهاد می شود.
یک سری رنگ ها مثل خاکستری، سفید و ذغالی هم هستند که در دسته رنگ های خنثی قرار می گیرند، که بین رنگ های گرم و سرد آنها تعادل وجود دارد. پوشیدن این رنگ ها در کنار رنگ های گرم و سرد ترکیب خوبی را تشکیل می دهند. پوشیدن این رنگ ها باعث می شود که رنگ اصلی بیشتر به چشم بیاید.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

چی بپوشیم درتابستان تا کمتر گرممان شود؟

مانتوی مناسب فصل تابستان:

تابستان فصل گرمی است که همیشه پوشش در آن برای همه ما مهم بوده است. در انتخاب لباس برای تابستان همیشه نباید شیک و به روز بودن را در نظر بگیرید بلکه باید به خنک و نازک بودن لباس نیز توجه کنید. لباس هایی با رنگ شاد و گشاد برای فصل تابستان که هوا گرم است، مناسب ترند. امروزه این سبک لباسها بسیار مد شده است. از طرح هایی انتخاب کنید که پرچین و با لایه های زیاد نباشد، این طرح ها بخاطر قرار گرفتن مقدار زیاد پارچه روی هم باعث گرما می شوند و مناسب فصل گرما نیستند. بهترین و مناسب ترین گزینه برای فصل گرما، پارچه ای است که هوا از آن عبور می کند. پس بهتر است در فصل تابستان به دنبال پارچه هایی با الیاف طبیعی و نخی باشید که الیافی سبک و خنک دارند. همچنین  پوشیدن لباس تنگ با الیاف مصنوعی که اصلا خنک کننده نیستند و  باعث تعریق بیشتر می شوند در فصل تابستان افراد را در معرض بیماری های میکروبی و قارچی قرار می دهند و ممکن است حساسیت پوستی در افراد مستعد ایجاد کنند.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

شلوارهای مناسب فصل تابستان:

فصل تابستان مناسب پوشیدن شلوارهای جین و جذب نیست، این شلوارها باعث می شود بیشتر گرمتان شود و در نتیجه عرق کردن زیاد مشکلات بعدی را در پی خواهد داشت. سعی کنید در تابستان بیشتر از شلوارهای نخی زنانه و گشاد استفاده کنید و از شلوار های ضخیم مثل شلوار جین دوری کنید. اگر به شلوار جین علاقه دارید از شلوارهای مام استایل و شلوار بگ که امروزه بسیار مد شده اند استفاده کنید.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

کیف و کفش مناسب فصل تابستان:

 تابستان فصل کفش های عروسکی و صندل برای بانوان است، اگر جنس آنها را پارچه ای انتخاب کنید، پاهایتان در تابستان کمتر عرق می کند. در صندل های رو باز پا به آسانی هوا می خورد و انتخاب مناسبی برای یک مهمانی عصرانه زنانه است. در بین کفش های خود حتما یک صندل داشته باشید. اگر بیشتر رنگی می پوشید از بین رنگ های شاد و پر انرژی تابستانه انتخاب کنید. اما اگر می خواهید با همه لباس هایتان ست شود می توانید از رنگ سفید، کرم و مشکی انتخاب کنید که رنگ های خنثی به راحتی با بیشتر لباس ها ست می شوند.
کیف های حصیری و بافته شده در چند سال اخیر جزو بهترین مدهای امسال قرار گرفته اند. کیف های حصیری به راحتی با همه لباس ها ست می شوند و به راحتی می توانید نمونه های جذاب و دست دوزاین کیف ها را در بازار محلی شمال کشور پیدا کنید.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

شال و روسری های مناسب فصل تابستان:

گرمای تابستان به اندازه کافی آزار دهنده است با پوشیدن شال های ضخیم و سنگین بیشترش نکنید. در تابستان روسری های شرمن و ابریشمی را کنار بگذارید و سراغ شال و روسری های نخی، حریر بروید که مناسب فصل تابستان هستند. از شال های سبک و لطیف استفاده کنید. این شال ها باعث عرق کردن شما نمی شوند.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

 لباس های خانگی مناسب تابستان:

حالا که فصل گرما است و فصل پوشیدن لباس های خنک باید به این فکر کنیم که در خانه نیز از لباس های خنک بی بهره نمانیم. پوشیدن لباس های نخی در خانه بهترین انتخاب برای فصل تابستان می باشد چون خانم ها بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند و ترجیح می دهند به جای لباس های تنگ از لباس های راحتی زنانه استفاده کنند. بعضی از خانم ها در خانه پیراهن های طرح دار و گل گلی می پوشند و در مقابل برخی دیگر با پوشیدن انواع تاپ و تی شرت های نخی احساس بهتری دارند. می توانید  این استایل ها را با شلوارک های راحتی و شلوار های نخی زنانه کامل کنید. بهتر است  که به سراغ پارچه های شاد و نقش گل و طرح های هندسی رنگا رنگ بروید که مناسب فصل تابستان هستند. رنگ های زرد، صورتی، نارنجی، فسفری جلوه تابستانی دارند و به شما در خانه انرژی و نشاط بیشتری می بخشند. یقه گرد ساده و یقه هفت برای لباس های تابستانی مناسب ترند.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

نکته هایی برای اینکه کمتر گرممان شود:

• از گوشواره های بزرگ، گردنبندهای ضخیم و النگوهای کلفت یا هر اکسسوری که بیش از حد بزرگ باشد استفاده نکنیم زیرا در هوای گرم تابستان باعث کلافه شدن می شوند.
• در فصل گرما باید موها کوتاه یا جمع شوند. همچنین داشتن چتری مثل این است که یک هد بند پشمی برای در امان ماندن از سوز و سرما یی که باعث دردهای سینوسی می شود دور پیشانیتان بسته اید پس بهتر است چتری را از استایل تابستانی حذف کنید.
• از پوشیدن کفش های پاشنه بلند که باعث صرف انژی بیشتر برای حفظ تعادل و راه رفتنمان می کنیم پرهیز شود. برای همین در کشورهای خیلی گرم و صحرایی همه دمپایی های ساده و بدون پاشنه می پوشند.
• در تابستان کیف های بزرگ و سنگین دست نگیرید زیرا برای تحمل وزن آن باید انرژی بیشتری صرف کنید که باعث بالا رفتن حرارت بدن می شو.
• در تابستان آرایش نکنید چون مواد آرایشی مخصوصا کرم پودر روی صورت یک لایه اضافی مانند ماسک ایجاد می کند که باعث می شود پوست نتواند با تنفس و تعریق حرارت را دفع کند.
• در تابستان بهتر است از عینک های بزرگ استفاده کنیم که تمام اطراف چشم را می پوشاند، و باز بهتر است جنس عینک از کائوچو باشد چون فلز گرما را جذب می کند و باعث تعریق بیشتر می شود.
• اگر همیشه زیر آفتاب هستید، یک کلاه حصیری تهیه کنید چون لبه های آن از صورت شما در مقابل نور خورشید محافظت می کند و با عبور هوا از بین بافت های حصیری، خنک خواهید شد.

بهترین لباس هایی که می شود برای فصل تابستان بپوشیم؟

جمع بندی

نتیجه می گیریم در تابستان بهتر است ساده و سبک بپوشید تا از گرما در امان باشید. حالا که با نکته ها و چگونگی لباس پوشیدن برای فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان آشنا شدید، استفاده از کرم ضد آفتاب، عینک دودی و کلاه را برای محافظت از پوست و چشم های خود فراموش نکنید تا در طول ماه های گرم تابستان دچار آفتاب سوختگی نشوید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/