gif
gif mobile
تاثیر شگفت آور رنگ بر تغییرات روحی و درمانی افراد

تاثیر شگفت آور رنگ بر تغییرات روحی و درمانی افراد

آیا رنگ ها در خلق و خوی افراد تاثیر دارند؟ آیا تا به حال شده با تغییر رنگ لباستان روحیه شما تغییر کرده باشد؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چطور با پوشیدن رنگ های مختلف بر دیگران تاثیر بگذارید؟ در این مقاله از پادمیرا مگ به تاثیر رنگ های شاد و تیره بر حالات روحی افراد و تاثیرات درمانی رنگ ها بر افراد پرداخته ایم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

درباره تاثیر رنگ لباس برای افراد

هرچه می گذرد تاثیر رنگ ها بر زندگی انسان ها بیشتر می شود در این باره برخی محققان معتقند رنگی  که انتخاب می کنیم با جنبه های شخصیتی ما ارتباط مستقیم دارند اما هیچ قاعده کلی درباره این موضوع وجود ندارد زیرا امکان دارد ما به محیطی برویم و مناسب با آنجا رنگ لباس خود را انتخاب کنیم مثلا برای مراسم های عزا و سوگواری اکثر افراد به سراغ پوششی مشکی و رنگ تیره می روند از طرفی وقتی به مهمانی و جشنی دعوت می شوند ناخودآگاه به سراغ لباس شاد و روشن خود کشیده شده و از آن ها انتخاب می کنند.
اما به جرات می توان گفت که هرکدام از رنگ هایی که به تن می کنیم بر خلق و خو و همچنین روحیه ما تاثیر گذار است زیرا ارتباط با رنگ ها تنها به حس بینایی ختم نمی شود بلکه در علم روانشناسی ثابت شده است که رنگ ها دارای نیرویی خارق العاده هستند که از طریق تمام حواس پنچگانه بر بدن و خلقیات ما اثر می گذارد.

تاثیر شگفت آور رنگ بر تغییرات روحی و درمانی افراد

تاثیر رنگ ها بر روحیه و روان دیگران

از طرفی نکته دیگری که درباره اثر رنگ ها جالب است تاثیر آن ها بر روحیه افرادی است که با شما در ارتباط اند به همین دلیل لباسی که می پوشید به همان اندازه که در روحیه خودمان اثر دارد بر روحیه افرادی که با آن ها در آن لحظه در ارتباط هستیم هم تاثیر گذار است. زیرا رنگ بندی لباس هایی که می پوشیم باعث ایجاد انطباق روحی بین شما و اثر آن رنگ می شود مثلا می تواند باعث ایجاد حالات شاد و اندوهگینی در روحیه شما شود و آن را به شما القا کند زیرا شما با پوشیدن هر رنگی می توانید حس آن را به حالات درونی خود منتقل کنید در صورتی که با دیدن رنگ لباس دیگران می توانیم تا حدودی با روحیات آن ها آشنا شویم. در ادامه با تاثیر رنگ های مختلف بر روحیه و حالات انسان ها آشنا می شویم.

تاثیرات روحی و درمانی رنگ قرمز

قرمز یکی از رنگ های محرکی است که باعث ایجاد حس نشاط، قدرت، عشق، مردانگی و ایستادگی می شود از طرفی به عنوان یک رنگ متناقض هم شناخته می شود زیرا علاوه بر آن که حس عشق و شور هیجان را برمی انگیزد باعث ایجاد حس خشم و قدرت و یا حتی نفرت هم می شود این تناقض نشان می دهد که رنگ قرمز بیان کننده حس های قوی است که در افراد شکل می گیرد. قرمز یکی از رنگ های محبوب برای ورزشکاران است همچنین اگر می خواهید شجاع و قوی به نظر بیایید انتخاب رنگ قرمز در استایل شما می تواند گزینه مناسبی باشد.
همچنین باعث فشار خون می شود و از تاثییرات دیگر این رنگ ماندگاری در ذهن است بنابراین وقتی بخواهیم امری را ارائه دهیم بهتر است رنگ قرمز را در لباس خود بگنجانیم.
متخصصان رنگ درمانی درباره اثرات رنگ قرمز معتقدند از جمله رنگ هایی است که موجب افزایش تولید و ساخت هموگلوبین خون در بدن ما می شود همچنین انرژی های شفابخش و مفیدی به اندام های داخلی مخصوصا کبد می دهد. از طرفی وقتی رنگ قرمز را بپوشیم با چاکراهای بدن ما ارتباط برقرار می کند که  باعث می شود تا کم خونی، کاهش انرژی، افت فشار را در بدن ما کنترل کند.

تاثیر شگفت آور رنگ بر تغییرات روحی و درمانی افراد
رنگ قرمز موجب افزایش گردش خون و مایع مغزی در نخاع و اعصاب شده وانرژی بدن را تامین می کند که همین موضوع از طرف متخصصان رنگ درمانی برای خانم هایی که دچار ناباروری هستند مناسب ترین رنگ در نظر گرفته شده است.

تاثیرات روحی و درمانی رنگ زرد

زرد جزو رنگهایی است که جلب توجه می کند و قاعدتا نمی توان آن را نادیده گرفت. طراحان مد و فشن از رنگ زرد و آفتابی به عنوان سمبلی از شادابی و زندگی یاد می کنند و به همین دلیل افراد با پوشیدن لباس هایی به این رنگ می توانند با افراد مغرور و از خود راضی برخورد داشته و شخصیت غیر قابل تحمل آن ها را تاب بیاورند.
زرد رنگ برجسته طبیعت است، گرم و دلنشین و ساطع کننده مثبت اندیشی است و از طرفی انرژی بالایی دارد که ترجیحا مناسب محیط کار نیست همچنین انرژی که رنگ زرد دارد برای کودکانی که جنب و جوش زیادی دارند هم مناسب نیست. رنگ زرد وقتی در کنار رنگ مشکی ترکیب می شوند نمادی از ترس و وحشت بوده و همچنین ترسناک است زیرا استفاده کردن از این رنگ درطبیعت نشانه خطر است. این نکته هم موقع استفاده از رنگ زرد به خاطر داشته باشید که این رنگ هم مانند رنگ قرمز موقع استفاده باید مناسب با رنگ پوستتان باشد اما اگر دوست دارید از این رنگ در استایل خود بهره ببرید بهتر است آن را با زیورآلات، روسری یا اکسسوری های متنوع ست همراه کنید.
از لحاظ درمانی رنگ زرد باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. بر ذهن انسان ها تاثیر زیادی دارد که موجب از بین بردن ناملایمات روحی و یاس و نا امیدی، خوش یمنی و اعتماد بنفس هم می شود. از طرفی اگر مشکلی در سیستم های عصبی، معده، رودها، دستگاه هاضمه و کلیه ها پیش بیاد به راحتی می تواند تحت تاثیر رنگ زرد قرار گرفته و آن مشکل را برطرف کند.

تاثیر شگفت آور رنگ بر تغییرات روحی و درمانی افراد

تاثیرات روحی و درمانی رنگ آبی

از رنگ های آرامش بخش در طبیعت است که به درمان بی خوابی ها کمک می کند. متخصصان رنگ درمانی معتقدند که رنگ آبی برای درمان مشکلات دستگاه تنفسی از جمله آسم و تنگی نفس مناسب است. از طرفی دلیل انتخاب رنگ آبی و سبز برای لباس بیماران یا رنگ دیواراتاق بخش های مختلف در بیمارستان دلیل درمانی و علمی دارد.
از خواص دیگر رنگ آبی می توان به افزایش قدرت و ایمنی بدن اشاره کرد زیرا استفاده از این رنگ باعث انرژی حیات بدن شده و آن را تحریک می کند. متخصصان رنگ درمانی معتقدند برای افرادی که خیلی سریع دچار هیجانات عصبی و استرس می شوند انتخاب رنگ آبی  مناسب و بهتر است و با خیال راحت می توانند از این رنگ در استایل خود استفاده کنند همچنین که ضربان قلب و فشار خون را کنترل می کند.
متخصصان ورزش یوگا نسبت به رنگ آبی عقیده دارند که رنگ مدیتیشن و انسباط روح است درواقع رنگی که در ضمیر ناخودآگاه انسان روحیه از خود گذشتگی و آرامش و صمیمیت را تقویت می کند. همچنین اگر برای اولین بار می خواهید برای یک قرار عاطفی آماده شوید رنگ آبی انتخاب مناسبی است زیرا مثل آب روی آتش است و تاثیر آرامش بخش دارد و باعث می شود تا آرام و متین به نظر برسید.

تاثیر شگفت آور رنگ بر تغییرات روحی و درمانی افراد

 

پیشنهاد پادمیرا: خرید جین کمرهویجی

تاثیرات روحی و درمانی رنگ سبز

رنگ سبز نمادی از طبیعت است به همین دلیل یک رنگ آرامش بخش و تسکین دهنده ب حساب می آید که باعث می شود تا استرس را در بدن کاهش دهد. رنگ سبز یک ترمیم کننده قوی است از خواص درمانی آن می توان به باز سازی سلول های عضلانی و استخوان ها و سایر بافت های مشابه اشاره کرد. به همین دلیل رنگ سبز بانداژها که از آن برای دست و پای شکسته مورد استفاده قرار می گیرند به دلیل داشتن خواص درمانی رنگ سبز است.
همچنین رنگ سبز به دلیل ارتباط با چاکراهای قلب باعث می شود تا انرژی حیاتی در قلب را تنظیم کند، از طرفی حساسیت ها و احساسات انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. متخصصان و درمانگران رنگ درمانی معتقدند رنگ سبز در کنار آرامش و تسکین دهندگی که دارد باعث رشد انسان می شود؛ اختلالات خواب و خستگی های مزمن را هم در بدن برطرف می کند. درکاهش استرس بدن کمک کرده و آرامش را القا می کند رنگ سبز به دلیل تنوع زیادی که در تناژ رنگی خود دارد تقریبا همه افراد می توانند از این رنگ در استایل خود استفاده کنند از خواص این رنگ بهره مند شوند.

تاثیر شگفت آور رنگ بر تغییرات روحی و درمانی افراد

تاثیرات روحی و درمانی رنگ صورتی

رنگ مورد علاقه اکثر دختر بچه ها که البته بزرگسالان زیادی هم همچنان به این رنگ علاقه دارند. در دنیای کودکانه آن ها برای لباس عروسک هایشان و همچنین رنگ بندی اسباب بازی ها از تناژ های مختلف رنگ صورتی و یا رنگ هایی ترکیبی مناسب با صورتی بهره می برند همچنین علاوه بر اسباب بازی ها در کمد لباس های آنها هم رنگ صورتی به وضوح دیده می شود. از تاثیرات این رنگ حس آرامش و گرمی و زنانگیست. همچنین که از این رنگ به عنوان یکی از رنگ های مسکن هم یاد می کنند به همین دلیل است که در برخی از زندان ها، دیوار های آنجا را با طیفی از صورتی رنگ می کنند تا از خواص این رنگ از لحاظ روانی، از پرخاشگری آن ها جلوگیری کند و موجب آرامش و خونسردی آنها شود.
به عقیده متخصصان این حوزه افرادی که صورتی رنگ مورد علاقه آن هاست شخصیتی رمانتیک و خوش بین دارند و به عدالت معتقدند و همچنین مهربانی هم یکی از صفات بارز شخصیتی آن ها محسوب می شود. صورتی از رنگ هایی هست که وقتی لباسی به آن رنگ به تن می کنید شما را جوان تر و کم سن و سال تر نشان می دهد و همین امر موجب می شود افراد بیشتر و راحت تر به شما نزدیک شوند و با شما ارتباط داشته باشند.

تاثیر شگفت آور رنگ بر تغییرات روحی و درمانی افراد

همان طور که  گفتیم از تاثیرات بارز و اصلی رنگ صورتی آرامش بخشی است، هم به شخصی که چنین رنگی پوشیده و هم افرادی که چشمشان به این رنگ می افتد. آرامش این رنگ به حدی است که به راحتی می توانید برای زمان هایی که قصد دارید خبر و یا پیام های سختی را به کسی منتقل کنید مناسب ترین انتخاب باشد. با اینکه تصور اکثر ماها با شنیدن رنگ صورتی به سمت دختر بچه ها و خانم ها سوق پیدا می کند اما برخی از مردان هم هستند که از این رنگ استفاده می کنند این کار باعث می شود تا پیام های سخت مردونه ملایم ترو آرام تر شوند و ارتباط برقرار کردن با آنها متوازن می شود.

تاثیرات روحی و درمانی رنگ سفید

سفید یکی از رنگ هایی هست که طرفداران زیادی دارد و از رنگ های پرکاربردی است که در خیلی جاها می توان از آن بهره گرفت. این رنگ سمبلی از آزادی، بی گناهی و سادگی و همچنین پاکی و خلوص نیت است. یکی از دلایلی که اغلب افراد هنگام شروع کار جدید و یا هنگام وارد شدن به فصل جدید زندگیشون برای تهیه وسایل مورد نیاز خود به سمت رنگ سفید می روند همین احساس تازگی آزادی و خلوص نیتی است که از این رنگ دریافت می کنند.
افراد معتبر و معتمد و کسانی که  عمیقا به دنبال آزادی و سادگی هستند و نگاه خوش بینانه ای به زندگی دارند جذب رنگ سفید می شوند همچنین این اشخاص شخصیتی مرتب و منظم و سازمان یافته دارند. رنگ سفید باعث می شود تا احساسات منفی در وجود ما پاکسازی شود و حس سبکی و نشاط و رهایی را در وجود ما شکل دهد. سفید رنگی است که پرستاران و پزشکان برای لباس فرم و روپوش خود از آن استفاده می کنند و این انتخاب به آن معناست تا تصویری از پاکیزگی و تمیز بودن را به مخاطب القا کند.

تاثیر شگفت آور رنگ بر تغییرات روحی و درمانی افراد

پیشنهاد پادمیرا! خرید شلوار جین سفید

 

تاثیرات روحی و درمانی رنگ مشکی

مشکی رنگی است که جدی و رسمی بودن را به افراد القا می کند همچنین باعث ایجاد حس اعتبار و قدرت در افراد می شود. اگر دقت کرده باشید در بسیاری از دانشگاهای اروپایی لباس فارق التحصیلی که می پوشند به رنگ مشکی است دلیل انتخاب این رنگ به خاطر این است که مشکی نمادی از هوش و فراست افراد را نشان می دهد.
کمد اکثر خانم ها را لباس هایی به رنگ مشکی اشغال کرده است و برخی از آن ها به تصور این که این رنگ باعث می شود تا در لاغر نشان دادن آنها موثر باشد انتخاب کرده اند که همچین چیزی صحت ندارد زیرا رنگ مشکی باعث می شود کاستی ها را بپوشاند تا کمتر دیده شوند. رنگ مشکی با اینکه رنگ شهری و شیکی است اما باعث حس ناهنجاری هم می شود.

تاثیر شگفت آور رنگ بر تغییرات روحی و درمانی افراد

 

تاثیرات روحی و درمانی رنگ نارنجی

نارنجی از رنگ های است که روانپزشکان از آن برای درمان افسردگی به بیماران خود توصیه می کنند زیرا جزو رنگ هایی است که باعث نشاط و شادمانی در افراد می شود. همچنین درمانگرهای رنگ درمانی معتقدند که رنگ نارنجی به عملکرد ریه ها کمک کرده و فعالیت آن را تنظیم می کند و به درمان بیماری های اختلال تنفسی نظیر آسم و برونشیت کمک می کند.
رنگ نارنجی در طب سنتی هند و ورزش یوگا هم قابل استفاده است زیرا باعث ایجاد اندیشه های تعالی و تصویر های ذهنی مثبت در شاگردان و مراجعه کنندگان می شود. رنگ نارنجی سنبلی از تعادل، موفقیت، شادکامی و اراده است این رنگ ترکیبی از شادابی زرد و هیجانات قرمز است به همین دلیل برای انجام فعالیت های خلاقانه و ابتکار به خرج دادن رنگ مناسبی به حساب می آید.

تاثیر شگفت آور رنگ بر تغییرات روحی و درمانی افراد

رنگ نارنجی به دلیل شادابی و انرژی و حرارتی که دارد مناسب فعالیت ها و رویداد های ورزشی است یک رنگ قوی است که در طولانی مدت ممکن است حس نامطلوبی به شما القا کند از این جهت برای محیط کار مناسب نیست. افرادی که علاقه مند به پوشیدن و استفاده از رنگ نارنجی هستند افرادی خوشبین، خوش رو و خلاق اند.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/