gif
gif mobile
راهنمای سایزبندی شال و روسری

راهنمای سایزبندی شال و روسری

اگر شما قصد خرید شال یا روسری دارید و برای شما نحوه ی بستن شال و گره در روسری تان مهم است پس علاوه بر رنگ، جنس و طرح شال یا روسری تان باید به یک فاکتور مهم یعنی سایز و قواره روسری تان توجه کنید. سایز یا قواره شال و روسری همان فاکتوری است که به شما اجازه انتخاب مدل بستن شال و گره در روسری را می دهد. شال و روسری متداول ترین پوشش برای سر در بانوان است که علاوه بر بانوان مسلمان سایر خانم ها نیز از آن استفاده می کنند. زیرا محافظ خوبی برای پوست و مو در برابر نور ماوراء بنفش و آلودگی های هوایی است و هم در فصل سرما روسری ها و به خصوص شال های پاییزه بهترین گزینه برای حفاظت سر و گردن و گوش در مقابل سرما هستند. پادمیرا مگ در این مقاله درباره سایزبندی شال و روسری صحبت کرده است تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. در ادمه با ما همراه باشید.

راهنمای سایزبندی شال و روسری

قواره های مختلف روسری

 روسری ها در طرح و رنگ های مختلف و به شکل هندسی مربع اما در سایز های مختلف طراحی می شوند که هر کدام کاربرد های مختلفی دارند و البته هر چند سال میل و رغبت مد و فشن به سمت یک سایز بیشتر از سایر سایزها می شود. در واقع سایز و قواره در روسری همان اندازه های استانداردی است که طراحان روی آن توافق کرده اند تا هم تکلیف طراحان مشخص باشد و هم کار مشتری و فروشنده هنگام خرید روسری و شال راحت باشد.

روسری قواره 65 در 65:

کوچکترین سایز استاندارد در روسری که به روسری کودکانه هم معروف است. در هنگام خرید این روسری باید دقت کنید که سایز آن به گونه ای نیست که دور صورت یک خانم بالغ را به طور کامل بپوشاند. و بیشتر جنبه تزیینی دارد. آقایان از این سایز با جنس ساتن آن بیشتر به عنوان دستمال دور گردن و یا برای پیچاندن دور دست استفاده می کنند. همچنین این سایز را هم خانم ها و هم آقایان به عنوان عرق چین ورزشی نیز پشت سر گره زده می زنند. همچنین در بند کیف ها و یا در بافت مو هم از نمونه های حریر و نازک آن به عنوان زینت استفاده می شود.

راهنمای سایزبندی شال و روسری

روسری قواره 75 در 75:

کوچکترین سایزی که می توان دور سر آن را گره زد. در سال جاری این سایز مورد توجه قرار گرفته است. روسری سایز 75 بیشتر در جنس های مجلسی یعنی حریر، ساتن و ابریشم طراحی می شوند و اصولا کاربرد آن بیشتر مناسب مجالس است زیرا اگرچه دور سر می توان به آن یک گره ظریف زد اما موهای سر را کاملا نمی پوشاند و جنبه فانتزی دارد.

راهنمای سایزبندی شال و روسری

روسری قواره 90 در  90:

متداولترین سایز روسری که بیشتر خانم هایی که اهل پوشیدن روسری هستند ترجیح می دهند از این سایز استفاده کنند. هم به راحتی  می توان زیر چانه به آن گره زد و هم در مدل های مختلف دیگر و با استفاده از گیره و سنجاق های زینتی آن را بست. روسری قواره 90 در جنس نخی، ساتن، حریر و ابریشم وجود دارد. خانم های مسن بیشتر از جنس نخی و خانم های جوان از جنس های مجلسی این قواره استقبال بیشتری نشان می دهند.

راهنمای سایزبندی شال و روسری

روسری های قواره دار:

به روسری های بزرگتر از سایز 90 که در دو سایز 120 در 120 و 140 در 140 طراحی می شوند روسری های قواره بزرگ یا قواره دار می گویند. روسری های قواره دار در سال های اخیر هم از سوی خانم هایی که روسری را به شکل آزادانه استفاده می کنند و هم خانم های محجبه مورد استقبال قرار گرفته است زیرا به راحتی می توان آن را در طرح های مختلف بست به گونه ای که کاملا گردن و سینه را بپوشاند. روسری های قواره دار در طرح های مختلف وعموما در جنس های نخی نازک برای فصل گرما و نخی ضخیم تر برای فصل سرما وجود دارند.

راهنمای سایزبندی شال و روسری

قواره های مختلف شال:

قواره های کوچک:

قواره های 60 در 170 یا 70 در 160 این قواره از شال ها موهای سر را به طور کامل نمی پوشانند. بیشتر مناسب مجالس و مهمانی هاست که خیلی ساده رو سر انداخته شود و یا نهایتا یک سر شال روی شانه قرار گیرد.

راهنمای سایزبندی شال و روسری

قواره متوسط:

قواره های 70 در 180/ 70 در 185 و 70 در 190 متداولترین قواره در شال محسوب می شود تنوع طرح و رنگ در این سایز بسیار بالاست . بیشتر شال های نخی در این سایز هستند. زیرا پوشانندگی خوبی دارد و در ضمن خیلی بزرگ و دست و پا گیر نیستند.

راهنمای سایزبندی شال و روسری

شال قواره بزرگ:

قواره 90 در 200 یا 100 در 200 شال های قواره بزرگ چون به شما اجازه خلاقیت در نوع بستن را می دهند از سوی خانم های با حجاب مورد استقبال قرار می گیرد.

راهنمای سایزبندی شال و روسری

شال هنرمندی:

شالی در سایز 100 در 280 که گاها طول آن به سه متر هم می رسد. در بین جوانان بیشر طرفدار دارد.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/