gif
gif mobile
لگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه لگ ورزشی زنانه به عنوان یک عنصر اصلی تمرین شناخته می شود لگ های ورزشی شلوارهای جذب و نازکی اند که دارای ساق جذب و نرم، قابلیت تنفس راحت تر و زیبایی دو چندان هستند. بهترین لباس فعال به خودی خود یک تشویق است. لگ های ورزشی برای بسیاری از نیازهای مختلف ورزشی مفید هستند. از آن جایی که در چند سال اخیر ورزش برای بسیاری از خانم ها به یک امر روزمره تبدیل شده است، لگ های ورزشی نیز طرفداران زیادی پیدا کرده اند، این لگ ها به دلیل راحتی بیش از حد برای ورزش و انجام فعالیت های پر تحرک بهترین انتخاب هستند. در ادامه این مقاله پادمیرا مگ می خواهد با شما در مورد لگ های ورزشی و انواع آن بیشتر صحبت کرده و کاربرد انواع لگ ها از لگ های شلواری معمولی گرفته تا لگ های کوتاه و شلوارک مانند را بررسی کند.

لگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لگ های ورزشی زنانه از چه موادی ساخته شده اند؟

باید بدانید که یک لگ ورزشی زنانه مانند هر نوع لباس دیگری می تواند از پارچه های مختلفی ساخته شود. بهترین موادی که می توان از آن یک لگ خوب ساخت، مواد پنبه، پلی استر و نایلونی اند. البته که خرید بهترین لگ برای شما به ترجیح شخصی شما و نوع ورزش مورد علاقه شما بستگی دارد. اما محبوب ترین پارچه های لگ ورزشی پارچه هایی از پنبه، پلی استر و نایلون هستند.

لگ ورزشی پنبه ای:

پارچه های تهیه شده از الیاف پنبه معمولاً پارچه های بسیار نرم و قابل تنفس هستند و برای کسانی که به دنبال لباسی راحت برای پوشیدن در باشگاه اند مناسب خواهند بود. البته باید به خاطر داشته باشید که پنبه همیشه به خوبی در برابر حرکات کششی مقاومت نمی کند، اما رطوبت را به خوبی جذب می کند، بنابراین بهتر است برای تمرینات کم تعریق یا فعالیت های ملایم تر مانند یوگا از آنها استفاده کنید.

لگ پلی استر:

پلی استر به دلیل خاصیت دفع عرق شناخته شده است و این خاصیت آن را برای کسانی که عاشق ورزش های سنگین هستند ایده آل می کند. پلی استر نسبت به پنبه تنفس پذیری کمتری دارد و می تواند بو ها را در خود جای دهد، بنابراین باید به طور منظم شسته شود.

لگ ورزشی به جنس نایلونی:

نایلون یک ماده سبک وزن است که خیلی سریع خشک می شود به این معنی که می تواند در عرق آورترین تمرینات نیز خوب عمل کند. البته که نایلون تمایل زیادی به جمع شدن دارد، بنابراین باید مطمئن شوید که آن را در دمای مناسب می شویید تا لگ ورزشی شما خراب نشود.

لگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟1

انواع لگ کدام اند؟

نوع لگ ورزشی که شما برای استایل درون باشگاه خود انتخاب می کنید تا حد زیادی به فعالیت هایی که انجام می دهید بستگی دارد. اگر دونده هستید یا در باشگاه ورزش های پرتحرک انجام می دهید، باید به دنبال خرید لگ هایی با پارچه های عرق گیر باشید. زیرا با افزایش ضربان قلب تعریق بدن بالا می رود و این پارچه های عرق گیر از احساس رطوبت جلوگیری می کنند. همچنین اگر اهل یوگا کردن هستید باید به دنبال خرید یک لگ ورزشی زنانه بسیار نرم و در عین حال کمی ضخیم بگردید تا هنگام انجام حرکات کششی از استحکام و راحتی لگ اطمینان حاصل کنید. معمولاً هم لگ های یوگا نرم تر هستند و فشردگی بافت کمتری نسبت به لگ های ورزشی دارند که برای فعالیت های سنگین طراحی شده اند، اما در عین حال امکان حرکت آزاد تر را نیز فراهم می کنند. همچنین اگر شما پهلو و شکم دارید مدل هایی با فاق بلند از دور کمر شما محافظت بیشتری می کنند و هر نوع فعالیت ورزشی که داشته باشید، لگ ورزشی شما در جای خود باقی مانده و پهلو های شما از آن بیرون نمی افتد. همچنین باید طول لگ را نیز در نظر بگیرید لگ های ورزشی دارای قد 90 یا 95 که درست بالای مچ پا قرار می گیرند، بیشتر برای افراد ریزنقش ایده آل هستند، در حالی که لگ های بلند که ساق های تمام قد دارند برای افراد بلند قد تر مناسب تر هستند. در آخر نیز بهتر است در لگ ورزشی خود به فکر جیب باشید. جیب لگ های ورزشی زنانه معمولاً در کنار ران یا پشت کمر شما قرار می گیرند، اگر تمایل دارید برای دویدن یا پیاده روی در فضای باز از لگ های ورزشی استفاه کنید، جیب لگ ورزشی شما می تواند محل مناسبی برای نگه داشتن موبایل یا کلید های شما باشد. در ادامه به طور تخصصی تر هر یک از لگ های ورزشی را بررسی خواهیم کرد.

1. لگ فاق بلند پنبه ای رویه دوخت

لگ های فاق بلند پنبه ای اغلب دارای طراحی بدون درز بوده و اغلب ورزشکاران از آن ها خوششان می آید. این مدل لگ ها که دوخت آن ها به طوری است که انگار پشت رو آن را تن کرده اید مقاومت بسیار خوبی در برابر ورزش های سنگین دارند و در عین حال به دلیل نرم بودن بیش از حد احساس نرمی و لطافت به ورزشکاران می دهند. معمولاً این نوع لگ های ورزشی در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود هستند، البته که رنگ های روشن تر عرق بیشتری را نشان می دهند، اما در مجموع این مدل لگ ها بسیار با کیفیت هستند و در عین استحکام به شما حس راحتی خوبی می دهند.

لگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟2

2. لگ های فاق بلند طرح جین

این مدل لگ ها را هم می توان در درسته لگ های ورزشی قرار داد و هم در دسته لباس های اسپرت گنجاند. اگر شما فردی باشید که به استایل های اسپرت علاقه مند است این مدل لگ ها  با ارائه ترکیبی عالی از سبکی، راحتی و زیبایی مطمئناً به یکی از ستون های اصلی کمد لباس شما تبدیل خواهند شد. این مدل لگ های ورزشی بسیار راحت و انعطاف پذیر بوده و برخلاف جین های واقعی از الیاف بی وزن یا کم وزن ساخته می شوند. این مدل شلوار لگ های ورزشی علی رغم راحتی بودنشان، در حین ورزش در جای خود باقی می مانند و هیچ شکاف یا جمع شدگی در آن ها به وجود نمی آید. همچنین بهتر است یک لگ طرح جین فاق بلند انتخاب کنید زیرا تناسب کمر بلند و پارچه طرح جین برای همه تیپ های بدنی جذاب است. اگر چه لگ های ورزشی طرح جین برای کراس فیترها ممکن است جذاب نباشد، اما برای پیلاتس، یوگا، پیاده روی یا فقط لباس روزمره بسیار ایده آل است.

3. شلوار لگ براق

لگ های براق از دسته لگ هایی هستند که به شدت ترند بوده و تقربیاً هرگز از مد نمی افتند. معمولاً شلوار لگ های مشکی براق بیش از دیگر رنگ های آن طرفدار دارند، اما ورزشکاران رنگ های جیغ تر آن را هنگام تمرینات ورزشی می پوشند. این مدل لگ های زنانه به گونه ای طراحی شده اند که هم برای ورزش هم استایل روزانه به شدت مناسب اند. مدل های براق معمولاً همیشه با رقابتی تنگاتنگ با انواع لگ های ورزشی و شلوار لگ های مجلسی هستند، اما همیشه پیروز میدان می شوند. معمولاً مصرف کنندگان این شلوارها آن ها را مخملی، نرم و مجلل توصیف می کنند. در عین حال این مدل لگ ها به شدت خنک بوده و برای انواع تمرینات ورزشی به خصوص یوگا که به انعطاف زیادی نیاز دارد مناسب هستند.

4. لگ های ورزشی جیب دار

این مدل لگ های ورزشی تمام آن چیزی که برای یک تمرین در فضای باز نیاز دارید به شما خواهد داد. این مدل لگ ها معمولاً دارای یک پارچه اضافه هستند که روی شلوار لگ زنانه اصلی دوخته شده است. اکثر این مدل لگ های ورزشی زنانه دارای فاق های بلند هستند و جیب یا همان پارچه اضافه بر روی قسمتی از همین فاق بلند تعبیه می شود. در آزمایشگاه، آن‌ها آزمایش‌های عرق‌گیری ما را انجام دادند، در حالی که آزمایش‌کنندگان آن‌ها را نیز در طول تمرینات تنفسی یافتند. اغلب لگ های ورزشی به اندازه ای راحت هستند که بخواهید آن ها را در طول روز نیز بپوشید، زیرا این مدل شلوار ها با کشش مناسب و نرمی بیش از حد به نوعی شلوار راحتی تبدیل شده اند، حال تصور کنید به تمام این مزایا یک جیب هم اضافه شود که بتوانید در آن تلفن همراه یا کلید های خودد را نیز جای دهید.

لگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟3

5. لگ ورزشی مخصوص یوگا

برخی لگ ها وجود دارند که اختصاصاً برای یوگا طراحی شده اند، این نوع لگ ها راحتی و لطافت بیشتری نسبت به دیگر لگ های ورزشی داشته و برای طیف وسیع تری از فعالیت ها به خصوص فعالیت های کششی یوگا مناسب اند. این مدل لگ ها بافتی جوراب مانند داشته و بدون دوخت است. لگ های یوگا در طول تمرینات دارای قابلیت تنفس بالا و ایمن بوده و احتمال باز شدن درز ها را ندارند. فاق این مدل لگ های ورزشی بلند بوده و به صورت کش بافت به خوبی دور کمر شما را می گیرند و احتمال سر خوردن آن در حین انجام حرکات کششی بسیار کم است.

لگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟4

6. لگ های شلوارکی

این مدل لگ ها همانند دیگر لگ های ورزشی جذب بوده و اغلب شکم و پهلو های شما را به خوبی می پوشانند. همچنین این مدل لگ ها برای ورزشکارانی که نمی خواهند هنگام تمرین شلوار کامل بپوشند بسیار مناسب است. اغلب این شلوارک های لگ مانند تا زانو بوده و تا حدودی از قسمت های حساس پای شما در هنگام تمرین محافظت می کنند، اما در عین حال خنکی و راحتی بیشتری به شما می دهند. در این مدل لگ ها عملاً قسمتی از پای شما بدون پوشش بوده و جای تنفس بیشتری دارد، پس در فصول گرم سال این مدل لگ های شلوارکی می توانند انتخاب مناسبی برای افرادی که شیفته لگ های ورزشی زنانه اند باشد. لگ های شلوارکی می توانند انتخاب بسیار خوبی برای ورزشکاران کوتاه قدی باشند، که ممکن است با قد لگ های معمولی مشکل داشته باشند. همچنین این مدل لگ ها به دلیل راحتی در حرکت یک گزینه عالی برای کلاس های یوگا یا پیلاتس هستند.

سوالات متدوال:

در ادامه می خواهیم در مورد سوالات مهمی که اغلب در مورد پوشیدن لگ پرسیده می شود پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

چرا لگ ما پس از مدتی تمرین پایین می آید؟

اگر لگ ورزشی شما در حال افتادن است، ممکن است به دلیل چند چیز مختلف باشد و ساده ترین توضیح این است که شما سایز اشتباهی را برای خود انتخاب کرده اید. اگر لگ شما گشاد بوده و یا در اطراف فاقتان گشاد است، باید سایز خود را یک یا دو سایز پایین تر انتخاب کنید. حتی در صورت گشاد بودن لگ پارچه بیش از حد در ناحیه فاق ممکن است ساییده شود. در مورد بعدی شما می توانید یک لگ ورزشی بلندتر را امتحان کنید که با نوع بدن شما مناسب تر باشد. البته گاهی نیز شلوارلگ زنانه شما ممکن است به این دلیل به پایین لیز بخورد که کهنه شده اند و کشش یا خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است. بنابراین شما باید به دنبال خرید لگ ورزشی باشید که پس از شستشو کشش خود را از دست ندهند و همچنین از مواد شوینده ای استفاده کنید که به لگ هایتان آسیبی نرسانند، تا بتوانید عمر لگ ورزشی خود را بالا ببرید.
پس اگر لگ ورزشی شما دائماً در حال افتادن از پای شما است، شما شلوار خود را در اندازه مناسب خریداری نکرده اید و یا لگ شما کهنه و خراب شده است. بهترین شلوارهای لگ ورزشی، شلوار هایی اند که در عین راحتی به صورت محکم به اندام  شما بچسبند و بدن شما را محکم در آغوش بگیرند بدون اینکه در حین تمرین تکان بخورند.

لگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟5

یک لگ ورزشی چقدر باید تنگ باشد؟

باز هم این تا حد زیادی به فعالیت مورد علاقه شما بستگی دارد. اگر دونده هستید یا تمرینات با شدت بالا را دوست دارید، بهتر است لگ هایی را انتخاب کنید که بشدت جذب پا هستند. این بدان معناست که آن ها باید در اطراف ساق پا و ران شما احساس راحتی کنند اما نسبتاً سفت و محکم نیز باشند. اگر هم متوجه شدید که مقداری از شکمتان از روی کمر لگ ورزشی تان بیرون می ریزد، احتمالاً به این معنی است که لگ شما خیلی تنگ است و باید یک اندازه بالا بخرید. البته کسانی که یوگا تمرین می کنند ممکن است پارچه های نرم تری مانند پنبه را انتخاب کنند که بدن را بدون محدودیت زیاد در آغوش می گیرد، به این افراد توصیه می شود لگ های زیاد تنگ را خریداری نکنند.

آیا باید زیر شلوارهای ساق بدنسازی شورت بپوشید؟

برخی از افراد می خواهند زیر لگ های خود لباس زیر نپوشند تا از خطوط ایجاد شده توسط لباس زیرین و یا چروک شدن جلوگیری کنند. اما آیا این کار درستی است؟ خوب، پاسخ این است که کاملاً به شما بستگی دارد. اگر می خواهید با لگ ورزشی خود شورت نپوشید، باید لگ های دوخته شده از پارچه های ضد رطوبت یا حتی لگ های بافته شده با نقره را انتخاب کنید که به عنوان یک عامل ضد باکتری برای جلوگیری از هرگونه عفونت عمل می کنند. اما با این حال، باز هم باید به شدت مراقب باشید، زیرا اگر لگ ورزشی شما به اندازه کافی ضخیم نباشد، شما در معرض خطر تماس با باکتری ها از روی زمین یا صندلی یا هر جایی که باسن شما در هنگام تمرین بر روی آن قرار می گیرد، هستید. همچنین شما باید به محض پایان تمرین، بلافاصله زیر دوش بپرید، به خصوص اگر بدون لباس زیر ورزش می کنید، زیرا رطوبت می تواند باعث عفونت قارچی شود، اما همانطور که گفتیم، باز هم این کاملاً به انتخاب شخصی بستگی دارد.

لگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟6

آیا می توان از ساپورت به جای لگ ورزشی استفاده کرد؟

اگر فکر می کنید می توانید ساپورت یا جوراب شلواری را جایگزین لگ های ورزشی کنید، ابتدا این مطلب را بخوانید. اول از همه، ما قطعاً توصیه می کنیم که از جوراب شلواری دوری کنید، مگر اینکه آن ها به طور خاص ساخته شده باشند تا هنگام ورزش رطوبت را جذب کنند. همچنین ما می گوییم که چون هر اصطکاکی می تواند باعث تحریک شود، و بیماری هایی از عفونت های باکتریایی گرفته تا جوش‌های ملتهب ممکن است رخ دهد پس بهتر است از همان لگ های ورزشی استفاده کنید. در حقیقت هنگام انجام تمرینات ورزشی شما باید همیشه شلوارهای تنفسی، کششی و عرق گیر بپوشید، شلوارهایی که اساساً به شما این حس را می دهند معمولاً شلوار ها و لگ های ورزشی اند و ساپورت ها و جوراب های شلواری مناسب ورزش نیستند.

نتیجه:

در نهایت می توان گفت لگ ورزشی زنانه یک شلوار ورزشی راحت و زیباست که اغلب خانم ها آن را هنگام انجام تمرینات ورزشی می پوشند. البته که لگ های زنانه کاربرد های فراوانی بسته به نوع الیاف و نوع ظاهر خود دارند. اما در نهایت اغلب این لگ ها مناسب ترین انتخاب توسط اغلب خانم ها برای انجام تمرینات مختلف ورزشی هستند. فروشگاه اینترنتی پادمیرا با فروش لباس های با کیفیت همواره سه اصل ارسال به موقع، ضمانت بهترین قیمت و تضمین با کیفیت بودن کالا را سرلوحه کار خود قرار داده است. برای خرید انواع لگ و لگ های ورزشی و اطلاع از قیمت لگ مورد علاقه خود از فروشگاه اینترنتی پادمیرا اینجا کلیک کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/