gif
gif mobile
شب یلدا چی بپوشیم؟(بررسی بهترین پیشنهاد و ایده مناسب برای استایل شب یلدا)

شب یلدا چی بپوشیم؟(بررسی بهترین پیشنهاد و ایده مناسب برای استایل شب یلدا)

هر ایرانی می داند که آخرین شب پاییز که مصادف است با بلندترین شب سال به شب یلدا معروف است که برای یک دقیقه بیشتر آن را دور هم جشن می گیرند و همه فامیل از کوچک تا بزرگ کنار هم هستند و معمولا خونه مامان بزرگ و بابا بزرگ ها جمع می شوند. شب یلدا یک جشن قدیمی و باستانی برای ایرانیان است و از مناسبت های خاص و پرشور برای ما به حساب می آید که البته در کشور های مختلف آن را جشن می گیرند. شب یلدا هم مانند عید سال نو برای ایرانیان بسیار حائز اهمیت است و برای آن شب برنامه ریزی می کنند در شب یلدا همه فامیل از پیر و جوان دور هم جمع می شوند این شب رنگ ها و المان های خاص خود را دارد از این رو برخی افراد تصمیم می گیرند استایل خود را برای شب یلدا بر حسب همان رنگ و المان ها انتخاب کنند. شب یلدا یک شب صمیمی با انواع خوراکی های خوشمزه و رسومات مختلف است از جمله اصلی ترین خوراکی های آن انار و هندوانه و آجیل است در ادامه با شعر خوانی، فال حافظ و شاهنامه خوانی دور هم این شب را سپری می کنند. اما همیشه دم دمای آخر پاییز و قبل شب یلدا یک دغدغه ای همیشگی برای افراد به خصوص خانم ها پیش می آید که برای شب یلدا که یک جشن اصیل ایرانی محسوب می شود چی بپوشیم؟ و چه لباسی مناسب است. در ادامه مقاله با چند مدل از استایل های یلدایی بیشتر آشنا خواهیم شد. با پادمیرا مگ همراه باشید.

شب یلدا چی بپوشیم؟

انواع استایل شب یلدا

تنوع در استایل های یلدایی زیاد است و شما به راحتی می توانید استایل های منحصربفردی داشته باشید. اغلب برخی افراد هستند که برای هر مهمانی لباس جدا می خرند و این خرید لباس زنانه بگونه ای است که دیگر آن لباس برای مهمانی های بعدی مناسب نمی باشد مثلا یکی از همین مناسبت ها لباس شب یلدا که ممکن است طرح هایی انتخاب کنند که واقعا برای مراسم های دیگر مناسب نباشند از این رو بهتر است موقع انتخاب لباس بیشتر دقت کنید تا هم بتوانید تم مورد نظر را رعایت کنید و هم هزینه الکی روی دست خودتون نگذارید مثلا برای اینکه مناسبت خاصی را در استایل خود نمایش دهید می توانید از اکسسوری های نمادین آن بهره ببرید:

شب یلدا چی بپوشیم؟1

شومیز سفید مناسب مهمانی

یکی از استایل های مناسب مهمانی شومیز های ساده سفید هستند که با انواع رنگ بندی ها ست می شوند برای شب یلدا شما می توانید شومیز سفیدی را با شلوار زرشکی و یا سبز پر رنگ ست کنید و یا از شلوار مشکی بهره ببرید همچنین از اکسسوری هایی با نماد یلدا استفاده کنید. می توانید در مراسمات خانوادگی به جز یلدا هم از این شومیز در استایل های دیگر و با اکسسوری های متفاوت هم استفاده کنید. استفاده از کمربند و یا ساسبند در چنین استایل هایی می تواند ظاهر شما را به کل تغییر دهد. شما می توانید به کمک همین جزئیات استایل خود را برای شب یلدا آماده کنید. و با پوشیدن یک کفش قرمز مجلسی تیپ یلدایی خود را کامل کنید.

شب یلدا چی بپوشیم؟3

پیراهن مناسب یلدا

نماد شب یلدا که اغلب در تم های یلدایی و استایل ها استفاده می شود انار و هندوانه است از این رو رنگ های قرمز و سبز به عنوان رنگ های یلدایی به حساب می آیند. یکی دیگر از استایل هایی که می توانید برای شب یلدا داشته باشید پیراهن های بلند است از این رو پوشیدن پیراهن های بلند استایلی اصیل و سنتی به ظاهر شما می بخشد پیراهن شما می تواند زرشکی پر رنگ و یا سبز پر رنگ خالص باشد که با یک کمربند به رنگ مخالف استایل شما را تکمیل خواهد کرد و یا از نقش و نگارهایی به رنگ دیگر روی آن کار کرد همچنین می توان به همراه پیراهن ساده خود از اکسسوری های مختلف جهت نمادی از استایل یلدایی استفاده کرد. به این صورت که به همراه پیراهن سبز خود از اکسسوری های نمادین یلدا با رنگ های غالب قرمز و زرشکی استفاده کنید و یا اگر پیراهنی به رنگ قرمز یا زرشکی را انتخاب کرده اید بهتر است از اکسسوری هایی مثل گردنبند و گوشواره کلاه ها مجلسی با رنگ غالب سبز تیره یا یشمی بهره ببرید. معمولا ایجاد استایل یلدایی با پیراهن برای شب یلدا بسیار شیک و پرطرفدار است مخصوصا اگر مهمانی شما کمی رسمی و بزرگتر برگزار شود.

شب یلدا چی بپوشیم؟4

بلوز و دامن

یک استایل ساده، جذاب و مناسب دیگر برای مهمانی شب یلدا ست بلوز و دامن است از آن جایی که تنوع در سبک دامن ها و بلوزهای مجلسی زیاد است بنابراین به راحتی و با هر سلیقه و موقعیتی می توانید استایل یلدایی مناسب و ایده آل خود را بیابید. ترکیب یک دامن قرمز طرح دار با یک بلوز قرمز ساده و یا دامن سبز با طرح گل های قرمز با یک بلوز زرشکی و یا سبز ساده می تواند انتخاب مناسبی برای دورهمی یلدایی شما باشد. در این بین اگر که رنگ لباس و دامن شما یکی است می توانید از کفش و یا کمربند مشکی بهره ببرید و استایل خود را کامل کنید با این کار ظاهر شما از یک نواختی خارج می شود و استایلی شیک و مناسب خواهید داشت. در این استایل می توانید از انواع دامن های بلند و کوتاه استفاده کنید به عنوان مثال یک شومیز یشمی به همراه دامن پلیسه زرشکی هم می تواند نمایی جذاب و شیک به استایل یلدایی شما ببخشد. حتی می توانید تنها از یک رنگ زرشکی و یا سبز در استایل خود بهره ببرید اما در انتخاب اکسسوری و جزئیات پوشش خود مثل کلاه مجلسی، گیره سر، کمربند، کیف و یا جواهرات از طرح و نمادهای یلدایی استفاده کنید.

شب یلدا چی بپوشیم؟5

کت و شلوار یا کت و دامن

برای داشتن یک استایل مجلسی و رسمی می توانید از کت و شلوار و یا کت و دامن بهره ببرید. زیرا ممکن است شب یلدا را برای اولین بار جایی دعوت شده اید که نیاز است لباس شما رسمی باشد انتخاب کت و شلوار و یا کت و دامن می تواند گزینه مناسبی برای اینجور مراسمات باشد. می توانید این ست را تک رنگ بگیرید و زیر کت آن یک شومیز سفید بپوشید. اغلب افراد تصور می کنند رنگ زرشکی و قرمز را تنها باید با مشکی ست کرد اما اگر یکبار آن را با سبز سیر ترکیب کنند متوجه تناسب بین این دو رنگ در استایل خود خواهند شد. یک ترکیب دیگر با کت می توان به سارافون و یا پیراهن های بلند اشاره کرد که یک حالت سنتی و اصیل و شیکی را به استایل شب یلدای شما می دهد. برای این استایل می توانید پیراهن زیر کت خود را از یک رنگ ساده استفاده کنید اما کت روی آن قاعدتا باید کوتاه و طرح دار باشد.

شب یلدا چی بپوشیم؟6

بلوز و شلوار

به جرات می توان گفت استایل بلوز و شلوار ساده و پرکاربرد راحت ترین ترکیبی است که می توانید در محیط های مختلف مخصوصا جمع های خانوادگی داشته باشید. برای شب یلدا که یک دور همی با اقوام نزدیک است و ممکن است زمان بیشتری دور هم جمع باشید راحتی الویت دارد. بنابراین اکثرا به سراغ استایل بلوز و شلوار می روند اگر داشتن استایل یلدایی برایتان مهم است می توانید از بلوز قرمز ساده به همراه شلوار جین و یا شلوار مشکی برای استایل خود انتخاب کنید. در استایل بلوز شلوار می توانید تمرکز بیشتر خود را روی لباس بگذارید تا شلوار زیرا نما و تاثیر بیشتری روی ظاهر و استایل شما دارد. هرچه لباس شما ساده تر باشد از اکسسوری های درشت و پرکار تری می توانید استفاده کنید. می توانید از انواع شلوار جین زنانه بگ، شلوار جین مام استایل و شلوار لی مام فیت و یا حتی اگر کمی مراسم رسمی تر بود، از شلوار های بوت کات هم استفاده کنید شلوار شما می تواند به رنگ مشکی باشد و لباس خود را طرح دار و یا ساده انتخاب کنید در صورت انتخاب یک بلوز ساده زرشکی و یا یشمی و سبز به همراه شلوار مشکی بکار بردن اکسسوری های یلدایی برای استایل شب یلدا ضروری است.

شب یلدا چی بپوشیم؟7

استایل چارخونه

منظور از استایل چارخونه این است که یکی از گزینه های خود را به جای ساده و یا گل دار از طرح چارخونه استفاده کنید. یکی از لباس هایی که سبک چارخونه آن مورد استقبال قرار گرفته است دامن های ساسبندی یکسره هستند که با یک لباس ساده آن را ست می کنند. این دامن ها طرح ها و رنگ بندی های مختلفی دارند که می توان رنگ بندی قرمز و سبز آن را برای استایل شب یلدا انتخاب کرد. این استایل را می توانید با یک کفش و یا روفرشی زرشکی ست کنید.
از نمونه های دیگر استایل چهار خونه پیراهن های کتان و یا شکت های ساده مردانه است که قالبا روی تی شرت و یا یقه اسکی خود می پوشند. بنابراین می توانند یک یقه اسکی یشمی را با کت و یا پیراهن کتان چهارخونه زرشکی یشمی ست کرده و در ادامه با یک شلوار کتان سبز پرنگ ترکیب کرد این ترکیب می تواند یک استایل مردانه، مناسب و شیک برای شب یلدا باشد.

شب یلدا چی بپوشیم؟2

انواع اکسسوری ها و آرایش

اکسسوری ها همیشه جزو واجبات و زیبایی های استایل یک خانم هستند مخصوصا زمانی که به مهمانی و یا جشنی می روند. اکسسوری ها به زیبا تر شدن استایل آن ها کمک شایانی می کند از طرفی زمانی که تم خاصی برای جشن مد نظر دارید اما لباس مناسب آن را ندارید اکسسوری ها می تواند تاثیر چشم گیری در این زمینه داشته باشند. در استایل شب یلدا هم شما می توانید به کمک اکسسوری های مرتبط استایل خود را به سمت یلدایی سوق دهید برای اینکار می توانید از انواع گوشواره ها و یا گردنبند با طرح انار و یا دونه های انار استفاده کنید. گل سینه های دست دوز برای روی پیراهن هایی بلند ساده و یا گیره مو و تل با طرح های یلدایی برای دختر بچه ها بسیار مناسب و شیک هستند. خوشبختانه تنوع اکسسوری ها همیشه در این زمینه زیاد است بنابراین به راحتی می توانید اکسسوری مورد نیاز و مناسب استایل خود را انتخاب کنید. همچنین استفاده از کمربند های نمادین و یا انواع کیف و کفش های فانتزی ایده مناسبی برای استایل یلدایی است. از جزئیات دیگری که می توان برای رسیدن به یک استایل یلدایی بهره برد انواع آرایش های متفاوت فانتزی است همچنین طراحی های فانتزی لاک مثل نمادی از هندوانه و انار و برگ پاییزی می تواند در تکمیل استایل یلدایی شما تاثیر گذار باشد. در این استایل می توانید با استفاده از توربان و یا دستمال سر به همراه پیراهن های بلند خود یک تیپ و ظاهری شیک برای خود ایجاد کنید استفاده از توربان می تواند برای افراد محجبه ای که علاقه مند به استایل های متنوع هستند مناسب باشد.

شب یلدا چی بپوشیم؟8

جمع بندی

در این مقاله درباره شب یلدا و استایل های مناسبی که می توان در این دورهمی داشته باشیم صحبت کردیم. شب یلدا یعنی آخرین شب پاییز به بلندترین شب سال معروف است که در ایران باستان این شب را دور هم جمع می شدند و با محیا کردن خوراکی های متفاوت این شب را جشن می گرفتند از خوراکی های اصلی این شب انار و هندونه است همچنین با رسوماتی مثل شعر خوانی و فال حافظ این شب را می گذراندند. بنابراین اصالت و قدمت این شب بسیار زیاد است به همین دلیل مانند عید نوروز برای ایرانیان حائز اهمیت است و این شب را دور هم جشن می گیرند از طرفی اغلب افراد دوست دارند تا در همچین شبی استایل های مناسب و مرتبتی داشته باشند. برای داشتن استایل با تم یلدا به سراغ نماد آن یعنی انار و هندوانه می روند که تقریبا در استایل خود باید از رنگ بندی های قرمز و سبز و یا تناژی از این رنگ ها استفاده کنیم. انواع استایل هایی مانند پیراهن های بلند، بلوز و شلوار، بلوز و دامن، کت و شلوار و یا ... که رنگ بندی یلدایی داشته باشند می توانید استفاده کنید و بنا به موقعیتی که دعوت شده اید می توانید استایل یلدایی رسمی تر مانند کت و شلور یا کت و دامن بپوشید. همچنین اگر رنگ بندی مناسبی برای استایل شب یلدا ندارید می توانید از اکسسوری هایی با نماد یلدا بهره ببرید. برخی از فروشگاه ها که در زمینه لباس فعالیت می کنند برای این ایام تخفیف ویژه ای گذاشته اند یکی از این فروشگاه ها پادمیرا است. فروشگاه پادمیرا یکی از فروشگاه های برتر لباس زنانه در گرگان است که هم به صورت حضوری و هم اینترنتی فعالیت می کند و به مناسبت نزدیک شدن شب یلدا تخفیف های بالایی روی اجناس خود قرار داده است.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/