gif
gif mobile
پارچه دورس چیست؟

پارچه دورس چیست؟

دورس چیست؟ وقتی درباره ی دورس صحبت می کنیم یاد فصل سرما می افتیم. چرا که دورس ها به دلیل ضخامتی که دارند مخصوص فصول سرد سال می باشند. لباس های تو کُرک دار و نرم و لطیف که حس گرما را منتقل می کنند. اما آیا عبارت لباس دورس صحیح است؟ اگر بخواهیم با دقت به آن نگاه کنیم باید بگوییم خیر. چرا که دورس جنسی از پارچه است ولی در عموم به لباس های تو کُرک زمستانی اتلاق می شود. پس پارچه دورس چیست؟ انواع آن کدام است؟ چه کاربردی دارد؟ روش نگهداری پارچه دورس و یا لباس دورس چگونه است؟ پادمیرا مگ در این مقاله قصد دارد به سوالاتی از این قبیل در ادامه این مطلب پاسخ دهد. با ما همراه باشید.

پارچه دورس چیست؟

پارچه ی دورس چیست؟

پارچه دورس نوعی پارچه ی ضخیم بافته شده در دسته پارچه های تریکو می باشد که با ماشین های گردباف بافته می شود. قسمت داخلی پارچه دورس از جنس پنبه و همانطور که گفتیم حالت کُرکی شکلی دارند که این کُرک ها در واقع تار و پودهای پشت پارچه هستند که در تراکم بالا روی هم قرار گرفته اند. قسمت بیرونی یا روی پارچه دورس از جنس های دیگری مانند پنبه، پلی استر، لاکرا و ... بافته می شود. میزان استفاده از پنبه، پلی استر و لاکرا و نوع نخ استفاده شده در تولید آن تعیین کننده نوع پارچه لباس دورس است و از معروف ترین آن ها می توان به دورس سه نخ اشاره کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
لباس دورس چیست؟ لباس دورس، لباسی ست که از پارچه ی دورس دوخته می شود. مانند سوییشرت، هودی، اسلش و... . پارچه دورس هم برای پوشاک زنانه استفاده می شود و هم برای پوشاک مردانه که البته به دلیل گستردگی طرح و رنگ و مدل لباس دورس زنانه در ایران، بیشتر برای خانم ها استفاده می شود و ما در این مقاله قصد داریم بیشتر در خصوص دورس زنانه و دورس دخترانه صحبت کنیم.

دورس سه نخ چیست؟

دورس سه نخ همانطور که گفتیم از رایج ترین و معروف ترین نوع پارچه ی دورس می باشد. منظور از دورس سه نخ چیست؟ همانطور که گفته شد قسمت داخلی پارچه دورس از جنس پنبه است و قسمت بیرونی آن از جنس پارچه های دیگری که نام بردیم می باشد. حال برای بافت پارچه دورس باید زیر و روی پارچه به هم بافته شوند. از ترکیب پنبه با یک نخ دیگر پارچه دورس دو نخ و از ترکیب پنبه با دو نخ دیگر پارچه دورس سه نخ بافته و تولید می گردد. براساس نوع الیاف به کار رفته یا همان جنس پارچه بافته شده با پنبه، پارچه دورس نام گذاری می شود. مانند: دورس پنبه، دورس ملانژ، دورس سه نخ ملانژ لاکرا، دورس پنبه لاکرا و ... .

پارچه دورس چیست؟

انواع پارچه ی دورس

فروشگاه اینترنتی لباس پادمیرا ارائه دهنده انواع مدل لباس دورس، دورس زنانه، دورس دخترانه، دورس ساده زنانه، هودی دورس زنانه می باشد. برای مشاهده ی انواع مدل لباس دورس می توانید از فروشگاه اینترنتی لباس زنانه پادمیرا دیدن فرمایید. اما دورس زنانه همانطور که گفتیم بسته به دو نخ یا سه نخ بودن آن انواع مختلفی دارد که کیفیت های مختلفی دارد، از جمله:

◘ دورس گلکسی

لباس دورس زنانه با پارچه دورس گلکسی عموماً برای لباس های ورزشی استفاده می شود. در بافت این پارچه در قسمت داخلی به جای پنبه از فیلامنت که نوعی الیاف مصنوعی با پیوستگی و مقاومت بالا می باشد استفاده می گردد. از این پارچه علاوه بر این که در دوخت لباس های ورزشی به کار برده می شود در لباس کودکان و نوزادان نیز مورد مصرف قرار می گیرد.

◘ دورس  پلی استر

پارچه دورس با جنس پلی استر میزان کمی پنبه دارد و باقی آن پلی استر است. از ویژگی های آن می توان به عدم جذب رطوبت و در برخی موارد انتقال رطوبت به سمت خارج از بدن، براقیت بیشتر نسبت به الیاف طبیعی و عدم آب رفت در آن و همچنین کارایی و کیفیت بالا اشاره کرد.

◘ دورس گلکسی پشت کج راه

پارچه دورس گلکسی پشت کج راه یکی از انواع پارچه های دورس است، این پارچه از جمله پارچه های محبوب بافت مارت بوده و با کیفیت مناسبی تولید می شود. پشت پارچه دورس گلکسی پشت کج راه همانطور که از اسمش پیداست به صورت خطوط کج است. همین نوع دوخت مقاومت و کیفیت آن را بالاتر می برد و در خیلی از البسه ی ورزشی و شلوار اسلش و … می توانید این پارچه را ببینید.

◘ دورس پنبه لاکرا

پارچه دورس پنبه لاکرا همانطور که مشخص است از ترکیب پنبه با پارچه لاکرا تولید می شود. لاکرا پارچه ای کشی و با کیفیت است و بازگشت پذیری و انعطاف پذیری از شاخصه های آن است. پارچه دورس پنبه لاکرا با الیاف طبیعی که بیشتر آن را پنبه تشکیل داده و از ماندگاری بالایی برخوردار می باشد. همچنین رطوبت را به خود جذب می کند و به همین علت امکان آب رفتگی نیز در آن وجود دارد.

پارچه دورس چیست؟

◘ دورس خار خورده یا پشت پنبه

دورس زنانه ای که از این نوع پارچه دوخته شده باشد نسبت به مدل های دیگر گرم تر و نرم تر است. در واقع پس از بافت، قسمت پشت پارچه به صورت پرز و پنبه ای در می آید که به آن توکرکی هم گفته می شود و سبب می گردد قسمت داخلی لباس خیلی لطیف و البته گرم تر باشد که آن را برای فصول سرد به یک انتخاب عالی تبدیل می کند.

◘ دورس سه نخ ملانژ لاکرا

دورس سه نخ همان طور که از نامش مشخص است از ترکیب سه نخ پنبه با دو نخ دیگر که در این جا ملانژ و لاکرا می باشند تولید شده است. استفاده از جنس لاکرا در این گونه از محصولات به این دلیل است که به پارچه قدرت کشسانی بالایی می دهد و در تولید شلوار کارایی زیادی دارد. بی تردید شما هم متوجه شده اید که بیشتر لباس های زمستانی، کشی هستند که در تولید پارچه آن از لاکرا به میزان معینی استفاده می کنند.

◘ گردباف دورس جودون

تولیدی دورس زنانه از پارچه های گردباف دورس جودون جهت تولید پوشاک زمستانی استفاده می کنند. این پارچه ها را از الیاف مصنوعی و طبیعی به صورت ترکیبی می بافند. این پارچه به دلیل روزنه هایی که دارد، گردش هوا در آن به خوبی انجام می شود.

◘ دورس ملانژ

دورس زنانه ورزشی معمولاً از جنس دورس ملانژ تولید می شود. نوع اعلاء این جنس پارچه، طبعاً از نخ های مرغوب و طبیعی بیشتر بافته شده است. از این پارچه برای لباس ورزشی مانند انواع دستکش، کلاه، شلوار و گرم کن را برای ورزشکاران تولید می کنند.

پارچه دورس چیست؟

کاربرد پارچه ی دورس

پارچه دورس همان طور که تا این جا گفته شد برای لباس های ضخیم جهت فصول سرد سال استفاده می شود. از این پارچه می توان برای دوخت انواع شلوار، سوییشرت، لباس ورزشی، گرم کن، هودی دورس زنانه، دورس ساده زنانه و ... استفاده کرد. دورس سه نخ به دلیل کیفیت بالایی که دارد انتخاب بسیار خوبی برای لباس های گرم مخصوص پاییز و زمستان می باشد. شما می توانید با خرید دورس زنانه از پادمیرا خیال خود را بابت فصل سرما راحت کنید. چرا که مدل لباس دورس هیچ گاه از مد نمی افتد و همیشه کاربرد دارد. از ویژگی های بارز این جنس لباس ها می توان به حفظ کیفیت اولیه ی آن اشاره کرد.
خرید بلوز دورس زنانه با طرح و رنگ ساده یک انتخاب ایده آل است. اما امروزه با پیشرفت صنعت مد و صنعت نساجی، لباس دورس علاوه بر طرح و رنگ ساده، در رنگ های بسیار متنوع و طرح های گوناگون به صورت چاپی روی لباس تولید می گردد. بسیاری از لباس های ضخیم و زمستانی که در تن سایر افراد جامعه می بینید همه از انواع مختلف پارچه دورس هستند.

پارچه دورس چیست؟

هودی دورس چیست؟

هودی نوعی سوییشرت است که چند سالیست در بازار  به وفور دیده می شود. این نوع سوییشرت کلاه دار با کمر و سرآستین های کش دار است که مانع خروج گرما و ورود سرما به داخل لباس می شود. هودی دورس زنانه مدل گشاد و آزادی دارد و برای افرادی که می خواهند لباسی راحت و اسپرت داشته باشند بسیار مناسب است. این لباس دارای یک جیب بزرگ در جلو می باشد که می توان از آن برای گرم کردن دستان یا قرار دادن وسایل کوچکی مانند موبایل استفاده کرد. حتماً مشاهده کرده اید در فصل سرما افرادی که هودی دورس زنانه به تن دارند از کلاه آن برای گرم نگه داشتن سر خود در برابر باد و باران استفاده می کنند.
هودی دورس زنانه این روزها اغلب توسط نوجوانان و جوانانی که علاقه ی زیادی به استایل اسپرت و هیپ هاپ دارند استفاده می شود. هودی دورس زنانه را همراه با یک شلوار اسلش ست می کنند که می تواند علاوه بر این که یک استایل راحت برای آن ها به ارمغان بیاورد، به عنوان یک لباس گرم و نرم در فصل سرما از شخص در برابر باد و باران محافظت کند.

برای مشاهده ی انواع مدل های لباس دورس زنانه از فروشگاه اینترنتی لباس پادمیرا اینجا کلیک کنید.

پارچه دورس چیست؟

پارچه دورس مناسب چه فصلی است؟

دورس سه نخ به علت ضخیم بودن و حالت توکُرکی آن مخصوص فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان و البته گاهاً ابتدای بهار می باشد. استفاده از پنبه باعث می‌شود که ضخامت و تراکم پارچه بالاتر رفته و برای نیمه دوم سال گزینه درستی باشد. همانطور که گفتیم پارچه دورس در دسته پارچه های تریکو محسوب می شود و جزو پارچه های گرم است. حالت کشی بودن و ضخیم بودن دورس سه نخ باعث شده که در تولید انواع شلوارهای گرم مانند اسلش، گرم کن و همچنین در تولید سوییشرت و هودی دورس زنانه نیز استفاده شود. البته از گرم کن های ورزشی می توان حتی در فصل گرما نیز استفاده کرد که خوب بستگی به جنس گرم کن و میزان گرما دارد.

با دورس چه شلواری بپوشیم؟

مدل لباس دورس به دلیل تنوع زیادی که دارد می تواند با اغلب لباس های شما سِت شود که این بیشتر به سلیقه ی افراد بستگی دارد. دورس زنانه در مدل های مختلف و طرح و رنگ گوناگون این امکان را به شما داده که در انتخاب لباس با فراغ بال تصمیم بگیرید. اما اگر بخواهیم کمی واقع بینانه تر نگاه کنیم باید بگوییم که مدل لباس دورس تا حدود زیادی حالت اسپرت دارد و بهتر است که آن را با شلوارهای اسپرت سِت کرد. البته می توان با شلوار های پارچه ای یا دامن های پشمی نیز استفاده کرد که باز هم بستگی به نوع سلیقه ی افراد دارد. در این جا ما به ذکر چند مورد از شلوارهایی که می توان با دورس پوشید پرداختیم. از جمله:

پارچه دورس چیست؟

• دورس خود را با شلوار جین ست کنید

دورس دخترانه اساساً با شلوار جین در هم آمیخته است. شلوار جین در مدل های مختلف مام استایل، اسلیم فیت، اسکینی و ... همراه با یک کتانی می تواند گزینه ی خوبی برای ست کردن با دورس دخترانه جهت شرکت در یک جمع دوستانه یا استفاده ی روزانه باشد.

• دورس خود را با شلوار مخمل می توانید استفاده کنید

دورس زنانه به همراه شلوار مخمل که می تواند از نوع ساده یا کبریتی باشد برای داشتن استایلی جذاب و مد روز اما راحت، می تواند گزینه ی خوبی باشد. فقط دقت کنید که شلوار مخملی خیلی تنگ نباشد.

• دورس خود را با شلوار کتان راسته ست کنید

دورس زنانه می تواند به همراه شلوار کتان راسته و اکسسوری مناسب، یک استایل ساده و رسمی برای فصل سرما مناسب باشد. دقت کنید اکسسوری که انتخاب می کنید خیلی پر زرق و برق نباشد. ساده و شیک بودن از ویژگی های این استایل است.

• دورس خود را با شلوار چرم بپوشید

دورس زنانه و دورس دخترانه اگر همراه با یک شلوار یا همان لِگ چرم که این روزها در صنعت مد طرفدار زیادی دارد، بپوشید می توانید همراه با یک بوت سفید برای دورهمی های دوستانه یک استایل شیک و جذابی داشته باشید.

• دورس خود را با شلوار اسلش به راحتی بپوشید

دورس دخترانه همراه با شلوار اسلش یک استایل راحت و اسپرت برای نوجوانان و جوانانی که نمی خواهند درگیر مدل لباس باشند مناسب است. همچنین این استایل راحت برای استفاده ی روزمره جهت خرید و یا پیاده روی نیز مناسب است.

پارچه دورس چیست؟

جمع بندی

دورس سه نخ به دلیل ضخامت بالا و توکُرک بودن آن می توان در انواع لباس های زنانه و دخترانه در فصول سرد سال جهت در امان ماندن از سرما در بیرون از منزل استفاده کرد. همچنین لباس دورس زنانه و دورس دخترانه از جمله لباس هایی هستند که به دلیل تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارند انتخاب بسیار مناسبی برای موقعیت های مختلف می باشند. فروشگاه اینترنتی لباس پادمیرا ارائه کننده انواع دورس زنانه و دورس دخترانه می باشد. شما می توانید با خرید اینترنتی دورس زنانه از پادمیرا خود را از ترافیک و آلودگی خصوصاً کرونا در امان بدارید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/