gif
gif mobile
چگونه هودی مان را بشوییم که تغییر اندازه ندهد؟

چگونه هودی مان را بشوییم که تغییر اندازه ندهد؟

1401/5/27 آموزش

الیاف لباس پاییزی و زمستانه با لباس های بهاره و تابستانه متفاوت است. پس با رعایت نکردن موارد مربوط به شستشوی این لباسها، ممکن است لباس های شما دچار افت کیفیت شوند. با رعایت نکات مربوط به شستشو و خشک کردن می توانید زیبایی و کیفیت لباس های زمستانی و هودی های خود را حفظ کنید. در این مقاله پادمیرا مگ می خواهد به شما کمک کند تا بهترین روش های شستشوی لباس های زمستانی و هودی های خود را انتخاب کنید. پس با ما در ادامه همراه باشید.

مقدمه

همانطورکه می دانید جنس هودی های پاییزه و زمستانه با تابستانه و بهاره متفاوت است از همین رو نحوه شستن این هودی ها هم با متفاوت می باشند. برای بالا بردن عمر هودی های زمستانه و تابستانه راه هایی وجود دارد و ما سعی کردیم در این مقاله روش های شستن انواع هودی را به شما آموزش دهیم .
هودی یک کلمه انگلیسی است که به یک ژاکت یا کلاه سوشرت داراطلاق می شود. ریشه این کلمه هود HOOD  اززبان یک قبیله ای درقرن 5 میلادی برمی گردد که به معنای HAT یا همان کلاه امروزی است. یکی از عوامل محبوبیت هودی درسال 1976 پوشیدن هودی توسط سلیستراستالونه بازیگر اصلی فیلم راکی می باشد که در اکثر صحنه های تمرینی خود ازآن استفاده کرده بود. سلیستراستالونه تبدیل به یک نماد مبارزه و استقامت در برابر مشکلات  برای جوانان آن دوران شده بود و به همین دلیل مدل های مختلفی ازهودی های ست ورزشی برای ورزشکاران تولید و به بازارعرضه شد که مورد استقبال خوبی هم قرار گرفت.

چگونه هودی مان را بشوییم که تغییر اندازه ندهد؟

تاریخچه

هودی شباهت بسیارزیادی به سوییشرت هم دارد اما تفاوت آن ها با هم این است که هودی دارای کلاه  می باشد و جلوی هودی معمولا بسته و بدون زیپ یا دکمه است وجنس هودی ها معمولا نخ و پنبه است. داخل بعضی ازهودی ها پشم دارند و تنوع بسیار بالایی از لحاظ جنس وطرح را نیز دارا می باشند. این مدل لباس بسته باتوجه به تنوعی که درجنس آن وجود دارد می تواند هم درپاییزوهم دربهارمورد استفاده قراربگیرد .
امروزه مردم زیادی در کشورهای مختلف ازهودی استفاده می کنند دو تا از دلایل آن هم این می تواند باشد که خرید هودی دخترانه نسبت به گذشته راحت ترو در دسترس ترمی باشند ونیاز به هزینه زیادی ندارند. مثلا درکانادا بسیارطرفداردارد و معمولا زیر کت یا ژاکت ها می پوشند. دربریتانیا هودی ها در موضوعات انتقادی زیادی استفاده می شده اند . در ایالات متحده هودی ها به یک مد تبدیل شده که فراتر از هدف اصلی لباس است .
البته باید گفت که امروزه پوشیدن هودی مظهرونشانه نیست بلکه می تواند تنها یک انتخاب ساده و راحت برای پوشش ما درهرکجا که می خواهیم باشد. این لباس مورد پسند همه ی سنین است و بزرگ و کوچیک ازاین لباس وانواع آن استقبال می کنند. این لباس یک لباس چند منظوره می باشد ومی توان درمحل کار، مدرسه یا دانشگاه ازآن استفاده کرد. هودی ها معمولا مورد استقبال کسانی قرارمی گیرند که علاقه ای به حمل وسایلی مثل کیف نداشته باشند.

چگونه هودی مان را بشوییم که تغییر اندازه ندهد؟

صحیح ترین روش های شستشوی هودی

اینکه هرباربا کثیف شدن لباس ها مجبوربه دورانداختن آنها باشیم کاری است که ازهرجهت باعث ضرر مالی به ما می شود به خصوص با در نظرگرفتن قیمت های متغییرامروزی درزمینه پوشاک. به همین جهت بهتراست بعد از کثیف شدن لباس هایی مثل هودی که ارزش فراروانی برای ما دارند یاد بگیریم که چطوربتوانیم لباس را به حالت اول آن باز گردانیم.
 ما درسایت پادمیرا سعی کرده ایم تا آموزش شستن هودی را  به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم. به طورکلی روش های مختلفی برای شستن لباس ها وجود دارد که ما به 12تاازاین روش های شستن هودی می پردازیم :
1- در روش اول هودی ها را درون ماشین لباسشویی قراردهید و برای اینکه متوجه شوید هودی ها خوب شسته می شوند یا خیرقسمتی از آن ها را که لکه دارد، علامت بزنید تا بعد ازاتمام کارلباسشویی متوجه تمیزشدن یا نشدن آن شوید.
2- برای شستن کلاه هودی ها از شامپو یا مایع  ظرفشویی استفاده کنید که می توانند به راحتی چربی هارا پاک کنند.
3- اگرروی هودی های رنگی یا سفید لکه ی جوهروجود داشته باشد می توانید با استفاده ازاسپری مو برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید به این شکل که ابتدا روی لکه کمی اسپری مو می زنید وسپس یک حوله ی کاغذی شکل زیر لکه قرار دهید و آن را فشار دهید تا وقتی که لباس ما تمییز شود,این روش برای لکه های قدیمی نیزاستفاده می شود.
4- برای جلوگیری تغییر رنگ هودی ها درهنگام شستن هودی های رنگی یا تیره مقدارپودرشوینده را به آب اضافه می کنیم و سپس آن را خوب مخلوط کرده و بعد روی لباس می ریزیم و اجازه می دهیم تا کاملا خشک شود و بعد می توانیم آن لباس را با لباس های رنگی دیگرباهم بشوریم.
5- برای اینکه ازچروک شدن درهنگام شستن هودی ها پیشگیری کنیم یک چهارم فنجان نرم کننده مورا به آب گرم اضافه می کنیم و بعد می گذاریم تا چند دقیقه به همان حالت در آب بماند.
6- برای کمرنگ نشدن هودی های تیره می توانیم از قهوه وچایی استفاده کنیم. یعنی مقداری قهوه یا چای را به قسمت شوینده ماشین لباسشویی اضافه کرده و اجازه می دهیم همراه شوینده مخصوص لباس های وارد قسمت شستشوی لباس ها می شود.
7- برای چروک لباس ها می توانیم ازیک روش دیگرهم استفاده کنیم. استفاده ازروغن لاوندرکه باید به قسمت شوینده ماشین لباسشویی اضافه شود و چروک هودی ها را تا حد امکان رفع می کند.
8- یک روش دیگر که بخواهیم جلوگیری کنیم ازچروک لباس ها انداختن یخ درون شوینده می باشد.
9- استفاده از توپ های پشمی برای نرم کردن لباس ها که البته گفتنی است که این روش برای لباس های تیره کارآمد نمی باشد .
10- استفاده ازفویل های آلومینیومی برای کم کردن زمان خشک شدن هودی ها دراین روش ما یک توپ آلومینیومی را درون ماشین لباسشویی می اندازیم .
11- استفاده ازشوینده های مناسب و با کیفیت بالا درماشین لباسشویی که باعث پاکیزگی بهترهودی ها و لباس های ما می شود .
12- برای شستن هودی های کوچکتر و یا ظریف تر و جنس های نخی می توانید از طریق شستن با دست ازخراب شدن ونخ کش شدن آنها جلوگیری کنید.

چگونه هودی مان را بشوییم که تغییر اندازه ندهد؟

اما روش هایی که در بالا ذکر شدند همگی روش های کلی شستن هودی هستند، اما ما می خواهیم بدانیم برای شستن هودی های پشمی یا پنبه ای و اصطلاحا ضخیم تر باید چه کنیم:
شستن هودی ها و لباس ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند یکی دستی و یکی ماشینی هودی و لباس های زمستانی هم به همین شکل هستند اما چیزی که در اینجا مهم می باشد این است که به هرحال باعث آسیب دیدگی هودی ها نشوند.

آموزش شستن هودی با دست

هودی ها لباس های راحت و با دوامی هستند اما برای اینکه هر بار پس ازاستفاده، به خوبی تمییزشوند باید ابتدا یک سطل که به اندازه ی کافی فضا برای شستن هودی باشد فراهم کنید. سپس آن را از آب سرد پرکنید. باید در این مرحله از صابون یا شامپو استفاده کنید، بعد لباس را ماساژداده و پس از آن بگذارید درون سطل کمی بماند.
بعد ازگذراندن این مراحل هودی را آبکشی کرده و به شکلی که آویزان نباشد آن را پهن می کنید اگر هودی یا لباس های پشمی و زمستانی هنگام خشک کردن به صورت آویزان قرار بگیرند ممکن است کش بیایند ولباس ازآن شکل خود خارج شود و شل و وارفته بنظر بیاید.

چگونه هودی مان را بشوییم که تغییر اندازه ندهد؟

طرز شستن هودی چاپی

به هودی هایی که طرح و نقش هایی برروی آن ها چاپ شده باشد هودی چاپی می گویند. معمولا این سبک هودی ها جذابیت وطرفداربیشتری دارد. طرزشستن هودی چاپی نیزهمانند روش شستشن هودی ساده است که بالا به آن اشاره شد اما یک حساسیت های بیشتری بخاطرداشتن تصاویر چاپ شده برروی آن دارد که اگراین بایدها رعایت شود لباس دوام بیشتری خواهد داشت.
برای اینکه لباس اصولی وصحیح شسته شود باید ابتدا به جنس آن دقت شود. مثلا شستشو در دمای بالا باعث آسیب دیدگی لباس های پشمی می شود برای همین ازپودرهای آنزیم دارکه نیاز به آب با دمای بالا دارند استفاده نشود. موقع شستن لباس از هر کاری که باعث کشیدگی هودی شود خودداری کنید. هیچ گاه هودی را چنگ نزنید و به آرامی آن را بشویید.

چگونه هودی مان را بشوییم که تغییر اندازه ندهد؟

شستن هودی با لباسشویی

برای شستن هودی با لباسشویی حتمن دقت کنید که لباسشویی را درحالت شستن لباس های ظریف بگذارید با این کار لباس شما حفظ می شود. اگرنگران کش آمدن یا نخ کش شدن آن هستین هودی را درون یک کیسه قراردهید و سپس درون لباس شویی بگذارید. هودی خود را همراه با لباس های رنگی درون لباسشویی قرار ندهید اگر لباسشویی شما قدیمی باشد گزینه شستشو لباس های حساس را ندارد پس بهترین کارشستن با دست است.

چگونه هودی مان را بشوییم که تغییر اندازه ندهد؟

طرز شستن هودی تدی

هودی تدی یا بره ای ، باید با آب سرد شسته شود. لباس را قبل از شستن باید پشت و رو کنید تا بافت آن آسیب نبیند. ازمواد سفید کننده استفاده نکنید. لباس را نچلانید برای سریع ترخشک شدن زیرا باعث وارفتگی لباس می شود.

نکات شستن هودی

◘ درهنگام شستن هودی با دست آن را چنگ نزنیم و به مدت طولانی لباس را به هم نسایید که باعث پارگی یا وارفتگی نشود. درهنگاه وارد کردن لباس ها در لباسشویی آن ها را له ونامنظم وارد لباسشویی نکنید.
◘ هودی های سفید را بعد ازشستشودر معرض نورآفتاب قراردهید واین کارباعث سفید شدن وبهتر تمیزشدن لباس ها می شوند.
◘ ازوسایلی مثل خشک کن برای هودی فقط درمواقع ضرروی استفاده شوند.
◘ اگرقصد شستن هودی ها با لباسشویی داشتید می توانید ازتنظیمات HAND WASH  استفاده کنید، اگراین تنظیمات رادرون ماشین لباسشویی خود نداشتید می توانید شستشودردورکند را امتحان کنید.
◘ ازخشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید وتا آنجا که می توانید لباس را به آرامی فشاردهید تا آب اضافه آن خارج شود.
◘ دقت کنید که وقتی لباس های زمستانی یا پشمی خیس هستند آنها را آویزان نکنید روی یک حوله و روی یک سطح صاف باشد تا خشک شود این کار نیز باعث دوام بیشتر لباس ها می شود.
◘ قبل ازشستن هودی ها باید اطراف لباس را با دقت بررسی کنید مثلا درگوشه های برخی ازلباس ها برچسبی دیده می شود که روی آن درمورد نحوه صحیحی شستن لباس وهودی توضیح داده شده است.
◘ مراقب باشید هودی های سبک تررا با هودی های سنگین تر و بزرگتر را با هم در لباسشویی نیندازید، چون باعث چروک هودی های کوچکتروسبک ترشده و مرورباعث فرسودگی می شود.
◘ برای ثابت ماندن رنگ هودی های مشکی می توان ازنمک هم استفاده کرد.
◘ روش دیگری که می توان باعث ثبات رنگ هودی های مشکی شد این است که لباس های مشکی را نیزبا آن ها به داخل لباسشویی بیندازیم، این کارباعث کمرنگ شدن هودی مشکی و لباس های مشکی نمی شود.

چگونه هودی مان را بشوییم که تغییر اندازه ندهد؟

کلام آخر

در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که هنگام خرید هودی یا به طور کلی لباس باید به جنس و نوع هودی توجه کرد. شما می توانید جنس یا مدلی را انتخاب کنید که شستن آن برای شما راحت تر باشد یا هم اگر مدلی که انتخاب کرده اید که رنگ روشن دارد و نسبت به آب گرم بسیار واکنش پذیر است آن را با ظرافت بیشتر و با استفاده از آب ولرم و دست بشوئید تا دوام بیشتری داشته باشد.
باید به این موضوعات هم اهمیت دهید که هودی که می خرید حتما راحتی لازم را داشته باشند چه در هنگام پوشیدن و چه در هنگام شستن و یا اینکه هودی را برای چه مکان یا چه فصلی ازسال استفاده خواهید نمود. اما همه ی این کارها را می توان با کمترین وقت نیز انجام داد شما می توانید با استفاده ازسایت پادمیرا و خرید اینترنتی هودی از این سایت در اتلاف وقت خود بکاهید و از تنوع لباس ها و طرح ورنگ محصولات فروشگاه لذت ببرید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/