gif
gif mobile
تفاوت های بین شال و روسری

تفاوت های بین شال و روسری

شال و روسری در کشورهای غیر اسلامی و یا کشورهایی که حجاب به عنوان قانون وجود ندارد، گاهاً برای محافظت از موها در برابر باد و باران استفاده می شود اما در ایران به دلیل اینکه حجاب یک قانون است به عنوان یک پوشش اسلامی از آن ها استفاده می گردد. فروشگاه اینترنتی پادمیرا ارائه دهنده انواع شال و روسری در مدل های گوناگون می باشد. تا برای خرید شال و خرید روسری کمک شایانی به شما دوست عزیز بکنیم. تقریباً می توان گفت همه ی افراد، خصوصاً بانوان شال و روسری را می شناسند ولی ما در این مقاله قصد داریم به تفضیل در این مورد صحبت کنیم و بگوییم شال و روسری چیست و چه تفاوت هایی با هم دارند. با ما همراه باشید.

تفاوت های بین شال و روسری

شال زنانه چیست؟

شال، پارچه ای مستطیل شکل است که نوع کاربری آن از گذشته تا کنون تغییر کرده است. در گذشته شال برای بستن گردن و کمر استفاده می شد اما امروزه با پیشرفت صنعت مد، از شال برای پوشش سر استفاده می گردد. البته در بسیاری از مناطق همچنان از شال برای بستن گردن و کمر استفاده می شود اما دیگر به آن شال گردن یا شال کمر می گویند. امروزه شال به معنای پارچه ی مستطیل شکلی که برای پوشش سر بانوان استفاده می شود وجود دارد.
شال، همانطور که در بخش قبل گفتیم جزیی از پوشش بانوان ایرانی به نام حجاب است. در کشورهای اسلامی مانند ایران که حجاب به عنوان یک قانون است، بسیاری از دختران و بانوان ایرانی از شال به خاطر راحتی آن به عنوان پوشش سر یا همان حجاب استفاده می کنند. شال را در انواع مختلف و مدل های گوناگونی استفاده می کنند. امروزه با یک جست و جوی ساده در اینترنت شما می توانید انواع مدل های مختلف بستن شال را ببینید. شال دارای مدل، طرح، رنگ و اندازه های مختلفی است. برای مشاهده ی انواع شال در فروشگاه اینترنتی پادمیرا اینجا کلیک کنید.

تفاوت های بین شال و روسری

روسری زنانه چیست؟

روسری پارچه ایست که برای پوشاندن موی سر از آن استفاده می شود. شکل روسری مثلثی است اما برای این که شما در فرم بستن و میزان بزرگی و کوچکی آن ابتکار عمل داشته باشید، روسری ها را به صورت مربعی تولید می کنند و با تا کردن به صورت مثلثی می توان از آن استفاده کرد. روسری نیز مانند شال در ایران و کشورهای اسلامی نوعی پوشش یا همان حجاب سر و مو محسوب می شود اما در کشورهای دیگر، روسری را برای مصارف دیگری مانند محافظت از سر یا مو در برابر باران، باد، خاک، سرما، گرما، مصارف بهداشتی، به عنوان اکسسوری در مد و یا موقعیت های اجتماعی پوشیده می شود.
روسری در زمان های قدیم که بانوان ایرانی از آن فقط به عنوان پوشش حجاب استفاده می کردند، تنوع چندانی نداشت. اما امروزه روسری نیز مانند شال در انواع مختلف و در مدل های گوناگونی تولید و استفاده می شود. امروزه با یک جستوجوی ساده در اینترنت شما می توانید انواع مدل های مختلف بستن روسری را ببینید. روسری دارای مدل، طرح، رنگ و اندازه های مختلفی است. برای مشاهده ی انواع روسری در فروشگاه اینترنتی پادمیرا اینجا کلیک کنید.

تفاوت های بین شال و روسری

چگونه شال و روسری را از هم تشخیص دهیم؟

شال و روسری ممکن است در نگاه نخست تفاوت چندانی باهم نداشته باشند و فقط از نظر سایز متفاوت باشند. اما اگر بخواهیم دقیق تر نگاه کنیم می توان از چند جهت فرق شال و روسری را مورد بررسی قرار داد. شما اگر بخواهید همیشه و در هر مکانی یک بانوی شیک پوش باشید باید تفاوت شال و روسری را بدانید و نکات ریزی که شاید خیلی ها به آن توجه نمی کنند را بدانید تا بتوانید استایلی شیک و مناسب هر مکان و موقعیتی داشته باشید. دانستن این تفاوت ها می تواند به افرادی که همواره در سِت کردن لباس هایشان با شال یا روسری مشکل دارند، کمک بزرگی کند چرا که دیگر بدون دغدغه گزینه ی درست را انتخاب می کنند.
شال و روسری در فاکتورهای مهمی از جمله مدل، بافت پارچه، چاپ و نقش و ... با هم تفاوت دارند. بیایید آن ها را با هم بررسی کنیم.

تفاوت های بین شال و روسری

مدل

شال همانطور که گفته شد پارچه ای مستطیل شکل است و نیازی به تا زدن ندارد. البته در بسیاری از مدل های شال بخشی را تا می زنند که این بسته به جنس و سایز و طرح آن متفاوت است. اما روسری امروزه پارچه ای مربعی شکل است که برای استفاده از آن باید بخشی از آن را تا کرد تا شکل مثلث به خود گیرد. پس می توان گفت اولین و اصلی ترین تفاوت شال و روسری در الگوی طراحی آن هاست. یکی به صورت مستطیل و دیگری به صورت مربع می باشند.

بافت پارچه

شال به دلیل فرم آزاد و بی پروایی که دارد تنوع بافت پارچه آن نسبت به روسری بسیار زیاد است. شما شال را می توانید در انواع بافت ضخیم و نازک خریداری کنید در حالی که در بافت روسری به دلیل این که کاملاً دور گردن و صورت را می پوشاند و برای استفاده ی طولانی مدت نباید باعث آزار گردد، تنها از بافت ظریف برای تهیه پارچه ی آن استفاده می گردد. البته روسری های ضخیم تر هم هستند که باز هم از ظرافت خاصی در بافت آن ها استفاده شده است. اما در بافت پارچه شال اگر تابستانی باشد پارچه سبک و خنک و اگر زمستانی باشد بافت سنگین و ضخیم که خاصیت گرم کنندگی نیز داشته باشد استفاده می گردد. همچنین شال هایی از جنس ساتن و ابریشم هم مانند روسری تولید می شوند که عموماً برای مجالس رسمی مصرف می شوند.

تفاوت های بین شال و روسری

درخشندگی پارچه

شال را معمولاً از نوع چاپ مات تولید می کنند و در مقابل روسری با چاپ براق تر تولید و عرضه می گردد. البته شال و روسری هایی هم هستند که از نظر درخشندگی در چاپ یکسان هستند که این بیشتر به نوع بافت پارچه بستگی دارد. اگر پارچه سبک و خنک مخصوص تابستان و جنس آن نخی باشد معمولاً چاپ پارچه ی شال و روسری به یک اندازه درخشندگی دارند اما در اکثر موارد روسری ها نسبت به شال ها براق تر هستند.

نوع بستن

شال و روسری به دلیل این که در نوع طراحی و یا مدل با یکدیگر متفاوت هستند، پس در نوع بستن و قرارگیری روی سر نیز باهم تفاوت دارند. البته با پیشرفت صنعت مد اسلامی روش های گوناگونی برای بستن شال و روسری وجود دارد به همین علت شما باید استایل مناسب مکان مورد نظر خود را بشناسید تا بدانید که از شال باید استفاده کنید یا از روسری. زیرا هر کدام استایل خاص خود را می خواهد و نیاز هست که حتماً شما به عنوان یک بانوی شیک پوش بدانید که در کجا و با کدام لباس باید شال سر کنید و در کجا و با کدام لباس روسری بپوشید. با دانستن این موضوع دست شما برای انتخاب باز است و نیاز نیست که خود را فقط به پوشیدن شال یا فقط روسری محدود کنید.

استایل

اهمیت شال و روسری همان طور که گفته شد به این که در کجا می خواهند استفاده شوند بستگی دارد چرا که هر کدام از این دو مناسب تکمیل استایل های متفاوتی هستند. زمانی که شما می خواهید یک تیپ یا استایل اسپرت و یا راحت داشته باشید بهتر است از شال استفاده کنید چون روسری دور گردن و صورت را کامل می پوشاند و ممکن است در طولانی مدت آزاردهنده باشد. در مقابل برای مجالس رسمی و نیمه رسمی بهتر است از روسری های ساتن یا ابریشم استفاده گردد تا استایل شیک تر و زنانه تری به شما بدهد. پوشیدن شال بیشتر در بین جوان ها طرفدار دارد و حتی در مجالس رسمی نیز به دلیل راحتی در استفاده، از شال های ساتن، ابریشم و یا حریر استفاده می کنند. پس استفاده از شال یا روسری به مکان و زمانی که می خواهید آن ها را بپوشید بستگی دارد.

سلیقه

شال همانطور که گفتیم بیشتر در بین جوانان طرفدار دارد که این به سلیقه ی بانوان جوان بر می گردد. جوانان به دلیل این که علاقه ی زیادی به تنوع در پوشش دارند و تمایل بیشتری به استایل اسپرت و فانتزی در استفاده های روزمره خود دارند، بنابراین گرایش به استفاده از شال در بین جوانان مرسوم تر است. در مقابل خانم ها و بانوان جا افتاده و افرادی که به طور معمول به استایل های رسمی تمایل دارند بیشتر از روسری استفاده می کنند. ولی با تمام همه ی این ها، در نهایت استفاده از شال یا روسری به سلیقه ی افراد بستگی دارد.

تفاوت های بین شال و روسری

 خرید شال و روسری

درباره ی شال و روسری صحبت کردیم. حال قصد خرید شال و روسری را داریم. کدام یک را باید انتخاب کنیم؟ اگر قصد خرید برای خودتان را دارید با خواندن مطالبی که در این مقاله تا کنون گفته شد، می توانید یک خرید خوب داشته باشید. اما اگر برای شخص دیگری می خواهید شال و یا روسری بخرید باید نکاتی را در نظر بگیرید. مانند:

• سن و سال فردی که می خواهید برای او شال یا روسری بخرید. همانطور که گفتیم شال در بین جوانان و روسری در بین بانوان جا افتاده از استقبال بیشتری برخوردار هستند. پس با توجه به سن طرف مقابل یک شال یا روسری مناسب سنش انتخاب کنید.
• سٌر نخوردن، راحت بودن و عدم نیاز به مرتب کردن مدام آن از نکاتی است که در انتخاب شال یا روسری باید به آن دقت شود.
• رنگ و طرح شال و یا روسری که خب بخشی از آن به سن و بخشی دیگر به سلیقه ی بانویی که می خواهید برایش شال یا روسری بخرید بستگی دارد. برخی طرح ساده و یا تک رنگ می پسندند و برخی طرح های شلوغ و پر رنگ و لعاب مورد علاقشان است. برای این انتخاب باید طرح ها را کمی بشناسید. طرح های سنتی بیشتر در بین بانوان جا افتاده و سالخورده طرفدار دارد و طرح های مدرن بیشتر در بین جوانان و البته همانطور که گفتیم تمام این ها به سلیقه ی افراد بستگی دارد و نمی توان به طور قطعی و صد در صد نظر داد. شال و روسری تک رنگ نیز یک انتخاب راحت برای هر فردی با هر سلیقه ایست.
• جنس شال و روسری نیز از موضوعات مهمی است که هنگام خرید باید به آن دقت کرد. شال و روسری ها در جنس های مختلف مانند ساتن، ابریشم، حریر، نخی و ... تولید می شوند. بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از جنسی غیر از نخی و یا ساتن ندارند. چرا که مابقی ممکن است راحت نباشند و روی سر، ایست خوبی نداشته باشند و به اصطلاح سُر بخورند. که این موضوع در خصوص بانوان سالخورده بیشتر صدق می کند.
• نکته ی آخری که باید هنگام خرید شال و یا روسری چه برای خود و چه برای دیگری به آن دقت کرد، کیفیت جنس پارچه و چاپ آن است. حتماً هنگام خرید دقت کنید شال و روسری که انتخاب کردید به راحتی نخ کش و یا کُرک و یا دسته دسته نشود. همچنین شال و روسری را با دقت و حوصله کامل بررسی کنید تا لَک، نخ کشی، کُرک یا سوراخ نباشد تا در نهایت از خرید خود لذت ببرید.

تفاوت های بین شال و روسری

جمع بندی

شال و روسری امروزه جزء جدایی ناپذیر از پوشش بانوان ایرانیست. در گذشته نیز بانوان ایرانی از روسری به عنوان پوشش مو و سر استفاده می کردند ولی با پیشرفت صنعت مد خصوصاً در کشورهای اسلامی مانند ایران تنوع پوشش با شال و روسری باعث شده تا این دو در کنار یکدیگر برای رفع نیازهای بانوان ایرانی تولید شوند. در این مقاله سعی کردیم در زمینه شال و روسری و تفاوت های آن ها باهم صحبت کنیم تا شما هنگام خرید هرکدام آگاهی بیشتری جهت انتخاب داشته باشید. فروشگاه اینترنتی پادمیرا عرضه کننده انواع شال و روسری می باشد. چنانچه قصد دیدن یا خرید شال و روسری از پادمیرا را دارید بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/