gif
gif mobile
چگونه کلاه کپ را بدون آسیب رساندن بشوییم؟

چگونه کلاه کپ را بدون آسیب رساندن بشوییم؟

1401/5/20 آموزش

کلاه ها جزو اکسسوری های پرطرفدار به حساب می آیند که این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و استفاده می شوند. از طرفی یکی از دغدغه های افرادی که کلاه جزو استایل آن ها قرار دارد این است که چگونه کلاه کپ را بشوییم؟ شستن کلاه کپ یا کلاه لبه دار یا کلاه بیسبالی مطلبی است که خیلی از ماها یا درست انجامش نمی دهیم و یا اینکه اگر انجام می دهیم، کلاه پس از شستن دیگر فرم قبلی خود را از دست می دهد. در این مقاله روش های صحیح شستن کلاه کپ را بصورت کاملا علمی و حرفه ای آموزش داده ایم و باید ها و نبایدهایی که برای شستن کلاه لبه دار باید انجام دهید را بطور مفصل برای شما آورده ایم. تا پایان این مقاله از سری مقالات ارزشمند پادمیرا مگ همراه باشید.

چگونه کلاه کپ را بدون آسیب رساندن بشوییم؟

آیا می توانیم کلاه بیسبال را بشوییم؟

 اساساً باید تا حد امکان به ندرت کلاه را بشویید تا ماندگاری زیادی داشته باشد. با این حال، هیچ مخالفتی با تمیز کردن دقیق کلاه وجود ندارد. بلکه چیزی که مهم است نحوه شستن کلاه کپ و خشک کردن آن است تا فرم کلاه تغییر نکند و همچنان قابل استفاده باشد. زیرا کلاه های کپ دارای نقاب هستند که معمولا از مقوا فشرده و یا پلاستیک فشرده ساخته شده اند. از این رو خیس شدن و گرمای زیاد هنگام شستشو می تواند کلاه را از بین ببرد.

آیا باید کلاه را با دست بشوییم؟  

شستن لباس ها در ماشین لباسشویی اغلب امکان پذیر است. شست و شو کلاه کپ در ماشین لباسشویی با گذشت زمان، موجب آسیب دیدن و خراب شدن کلاه ها می شود. از این رو شستن کلاه نقاب دار مثل بیسبالی و کپ را بهتر است به روش ملایم و دستی بشوییم.

چگونه کلاه کپ را بدون آسیب رساندن بشوییم؟

چه جایگزینی برای شستشوی دست وجود دارد؟

همچنین می توانید کلاه بیسبال را در ماشین ظرفشویی بشویید. مزیت بزرگ این است که ماشین ظرفشویی به درستی تمیز می شود، اما با شست و شوی ملایم آسیبی به کلاه  وارد نمی کند. کلاه بیسبال یک کالا مد است و فقط مورد تقاضای ورزشکاران نیست. اما زیباترین کلاه را هم که داشته باشید، اگر واقعا تمیز نباشد و بخواهید با آن بیرون بیاید چه فایده ای دارد؟ بنابراین زمان شستن کلاه های شما که به تمیزی اول نیستند، رسیده است. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید و در هنگام تمیز کردن چه نکاتی را باید در نظر بگیرید. زیرا تمیز کردن و شستن کلاه شرایطی دارد که باید آن ها را رعایت کنید. زیرا طرز شستن کلاه های نقاب دار مثل وسایل دیگر که بعد از آسیب دیدن می توان آن ها را تعمیر کرد نیستند. در واقع آسیب به این کلاه ها قابل حل نیست بنابراین با دقت و با ملایمت باید آن ها را شست.

1- کلاه بیسبال را بشویید.

مشکل بزرگ بیشتر کلاه لبه دار(کپ) ها این است که لبه کلاه اغلب با مقوا تقویت می شود. اگرچه با پارچه پوشانده شده است، اما باز هم  به خیس شدن کامل، کاملاً حساس است. اما حتی اگر لبه کلاه با مقوا تقویت نشده باشد، و با پلاستیک ساخته شده باشد، استفاده از  آب داغ  در شستشو با ماشین لباسشویی، سبب خساراتی از جمله وارد آمدن فشار بیش از حد به درزها و چسبندگی در کلاه کپ می شود. بنابراین بهتر است از شستشوی ماشینی خودداری کنید، حتی اگر طبق برچسب روی کلاه ممکن باشد. پس بهتر است از شست و شوی کلاه توسط ماشین لباس شویی خوداری کنید.
بهترین نحوه شستن کلاه نقاب دار یا بیسبالی این است که کلاه را در سطل آب گرم قرار دهیم. البته به آب درون سطل توجه کنید که دمای آن خیلی زیاد نباشد. بعد باید پودر لباس شویی به درون سطل اضافه کنید. حدود نیم ساعت باید کلاه درون این آب و ماده شوینده قرار بگیرد پس از آن باید آن را با آب سرد بشویید. طوری بشویید که روی سطح کلاه مایع و یا پودری باقی نماند زیرا بعد از خشک شدن کلاه سبب لکه شدن کلاه می شود. بعد از آب کشی کلاه با آب سرد بهتر است آب اضافه کلاه را با یک دستمال بگیریم و آن را در جایی بگذاریم تا کاملا خشک شود.
نکته: هر چند وقت یکبار باید کلاه بیسبال را بشویید چرا که تا حد زیادی به استفاده فردی بستگی دارد. با این حال، حداقل، زمانی که کلاه شروع به بوی نامطبوع کرد، زمان تمیز کردن و شستن کلاه کپ فرا رسیده.

چگونه کلاه کپ را بدون آسیب رساندن بشوییم؟

2- کلاه بیسبال ( کلاه کپ ) را با دست بشویید، به آرامی بشویید.

برای محافظت از مواد حساس، تمیز کردن دستی توصیه می شود. بهتر است از یک مسواک نرم و همچنین مقداری مواد شوینده و آب گرم استفاده کنید. بهتر است از شوینده های مایع استفاده کنید زیرا این مواد بهتر حل می شوند. مسواک را به محلول شوینده آغشته کرده و در جهت الیاف بمالید. به این ترتیب، ساختار را بی جهت زبر نمی کنید، بلکه عملکرد تمیز کنندگی بالایی به دست می آورید. پس از آن، مهم است که بقایای مواد شوینده را بشویید. این به بهترین وجه در زیر آب سرد جاری به دست می آید. به آرامی روی کلاه لبه دار(کپ) را با مسواک بمالید تا بقایای آن نیز از بین برود.

3- در صورت لزوم کلاه را در ماشین ظرفشویی تمیز کنید.

شستن کلاه در ماشین ظرفشویی کمی ملایم تر است، اما بسیار موثر است. در صورت وجود لکه های سرسخت، عدم رفع آن ها با مواد شوینده و مسواک مناسب است. با این حال، باقی مانده ها را نشویید، بلکه کلاه کپ را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. دقت کنید که کلاه مورد نظر خود را در طبقه بالایی ماشین ظرف شویی قرار دهید می توانید از یک نگهدارنده کلاه کپ همسان استفاده کنید یا از الک ماکارونی استفاده کنید تا کلاهک در هنگام تمیز کردن حالت خود را حفظ کند. هنگام تمیز کردن کلاه ماشین ظرفشویی از زبانه های ماشین ظرفشویی استفاده نکنید و فقط دستگاه را روی یک برنامه قبل از شستشو قرار دهید. همچنین بررسی کنید و مطمئن شوید که عملکرد خشک کن حرارتی ماشین ظرف شویی فعال نباشد. می توانید یک چرخه شست و شو با دمای 40 درجه تنظیم کنید. با این روش شستن کلاه کپ یک نظافت ملایم با حرارت نسبتا کمی انجام داده اید. بعد از شست و شو کلاه تموم شدن کار ماشین ظرف شویی سریعا کلاه را از ماشین ظرف شویی خارج کنید. و در جایی قرار دهید تا در هوای آزاد خشک شود. به این ترتیب یک نظافت ملایم انجام می شود که با حرارت نسبتاً کمی انجام می شود.

چگونه کلاه کپ را بدون آسیب رساندن بشوییم؟

4- پس از شستشو کلاه کپ را به خوبی خشک کنید.

قبل از این که کلاه بطور کامل خشک شود، می بایست که پس از شستن و زمانی که خشک شده و اندکی مرطوب است کلاه را روی سر گذاشته و شکل دهید. برای اینکه کلاه کپ بعد از شستشو شکل خود را از دست ندهد، خشک کردن ملایم مهم است. بنابراین، کلاه لبه دار(کپ) را یا در یک نگهدارنده کلاه لبه دار ثابت کنید یا کلاه را روی سر خود بگذارید تا فرمش را از دست ندهد. از طرف دیگر، می توانید هنرمندانه کلاه لبه دار یا کپ را با کاغذ روزنامه پر کنید. با این حال، اگر بیش از حد مرطوب شده است، باید مرتباً  آن را تغییر دهید. بهتر است کلاه کپ را روی حوله قرار دهید تا رطوبت مستقیما جذب شود. از طرفی از خشک شدن سریع روی بخاری یا با سشوار خودداری کنید. این خطر بزرگ وجود دارد که لبه ی کلاه بلکل فرم خود را از دست بدهد و یا از بین برود.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/