gif
gif mobile
چرا شال و روسری جز بهترین هدایایی هستند که میشه برای  خانم ها خرید؟

چرا شال و روسری جز بهترین هدایایی هستند که میشه برای خانم ها خرید؟

1401/5/20 آموزش

بارها شده که در مناسبت های مختلف از جمله روز مادر، روز زن، اعیاد و... برای عزیزانی که برامون مهم بودن از جمله مادر، خواهر یا همسرمون به عنوان هدیه رفتیم بازار و یا با خرید اینترنتی شال و روسری که مدنظرمون بوده، هدیه مون رو تهیه کردیم. اگه هنوز تصمیمتون رو برای خرید روسری و شال نگرفتین، فروشگاه اینترنتی پادمیرا بهترین گزینه برای سفارش اینترنتی شال و یا خرید اینترنتی روسری هست.

مقدمه

شال یک پارچه ی مستطیلی شکل است که اندازه های متفاوتی دارد. بانوان معمولا از شال برای پوشش در بیرون از منزل و محیط های باز استفاده می کنند این شال ها انواع مختلف دارند که شامل شال های نخی ابریشمی شال سه متری و شال حریر می باشد. اندازه های یک شال معمولی 180*70 است. البته این سایز بستگی به این دارد که بانوان به چه میزان استقبال را در سال از یک مدل روسری دارند. مثلا در سال 95 شال در اندازه 80*180بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
روسری یک پارچه ی مثلثی شکل است که سر را می پوشاند. روسری برای اهداف دیگری مثل محافظت از مو و سر در هنگام بارش باران، طوفان، گرما و سرما نیز استفاده می شود.

چرا شال و روسری جز بهترین هدایایی هستند که میشه برای  خانم ها خرید؟

تفاوت شال و روسری

ما پیش از این در مقاله تفاوت بین شال و روسری بطور مفصل به تفاوت های شال و روسری پرداخته ایم. اما اگر بطور مختصر بخواهیم بگوییم: روسری ها دارای بافت ساده از جنس های ساتن و ابریشمی می باشند اما در بافت شال به دو دسته ریز بافت و درشت بافت تقسیم می شوند. تفاوت دیگر اینکه روسری ها برای بیرون رفتن های معمولی و محل کار و دانشگاه استفاده می شود ولی شال برای استایل های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع قواره روسری

قواره 65*65: روسری ها در این اندازه بیشتر برای تزئین استفاده می شود مثلا دور گردن و دور مچ.
قواره 75*75: سایز کوچک روسری می باشد معمولا در جنس های ابریشمی و ساتن تولید می شوند.

قواره90*90: این سایز متوسط روسری و بسیار پر کاربرد است.
قواره 120*120: از این سایز به بالا به اسم روسری های قواره بزرگ شناخته شده و تنوع بسیار بالایی دارد.

چرا شال و روسری جز بهترین هدایایی هستند که میشه برای  خانم ها خرید؟

تاریخچه شال و روسری

اولین روسری به مصر باستان، به ملکه نفرتیتی برمی‌گردد. تصوّر بر این است که او زیریک کلاه نگین‌دار عجیب روسری بافته شده ای می پوشید. امروزه روسری ها به ضرورت ارتباط چندانی با لباس های زنانه ندارند، امّا قرن هاست که مردان و زنان آنها را پوشیده‌اند. در رم باستان، مردان از روسری ها به عنوان پارچه عرقگیر برای اینکه خود را خنک و خشک نگه دارند استفاده می کردند.
در خاور دور، برای نشان دادن درجه شخصیت‌های نظامی روسری بسته می شد. در بقایای اجساد سربازان ارتش تراکوتا که بیش از ۲۰۰ سال پیش از میلاد دفن شده اند، می توان روسری هایی را مشاهده کرد که تزئینات و طرح های متفاوتی داشته و به شیوه های متفاوتی پوشیده می شدند.

حتی گفته شده است که ناپلئون بناپارت در بازگشت خود از مصر به همسرش ژوزفین یک روسری پشمی هدیه داد. اگر چه ژوزفین در ابتدا نسبت به این هدیه عجیب بدبین بود، اما گفته شده است که در طول سه سال بعد از آن هدیه، او بیش از ۴۰۰ روسری به ارزش حدود ۸۰۰۰۰ پوند جمع‌آوری کرد. شاید فکر کنید که روسری یک شبه به موفقیت رسیده و مطرح شده است، اما تکامل روسری از یک لباس ساده ی کاربردی به یک قلم مد روز که پوشیدن آن ضروری است، یک شبه اتفاق نیفتاده.

چرا شال و روسری جز بهترین هدایایی هستند که میشه برای  خانم ها خرید؟

انواع مختلف جنس روسری و شال :

جنس حریر:

همیشه و از زمان قدیم حریر پارچه ای مجلسی به شمار می آمده و جز پرفروش ترین پارچه های خریداری شده برای مجالس بوده است‌. جنسی لطیف و سبک دارد. زیباست و در تمامی حالات شما را برازنده و جذاب نشان می دهد. البته در بحث نگهداری از آن باید گفت که خیلی با دقت باید انجام شود.

جنس لمه:

از پر فروش ترین جنس های مناسب فصل بهار و تابستان  است. نسبت به حریر کمی سنگین تر و ضخیم تر می باشد. بعضی از لمه ها براق تر هستند و مناسب مجالس و عید می باشند و هم چنین به این موضوع هم بهتر است اشاره شود که از روی سر، سر می خورد و بهتر است در انتخاب این مدل شال به خوبی دقت شود.

جنس ساتن:

پارچه هایی براق و لیز هستند. براق بودن این نوع شال و روسری زیبایی خاصی به استایل و چهره شما می بخشد. چهره را بشاش تر میکند و استایلی رسمی تر به شما می دهد. روسری های ساتن تنوع بسیار زیادی دارند که خیلی راحت می توانید با استایل مورد نظر خودتون آن را ست کنید. روسری های ساتن رنگبندی بسیار بالایی دارند و جز پرکاربردترین روسری ها به شمار می آیند‌.

جنس ابریشم:

جنس شال های ابریشمی تقریبا شباهت زیادی به شال های ساتن دارند. البته از نظر کیفیت و قیمت بسیار بالاتر از ساتن می باشند‌‌. جنس روسری و یا شال های ابریشم بسیار لطیف تر از روسری های ساتن است.

چرا شال و روسری جز بهترین هدایایی هستند که میشه برای  خانم ها خرید؟

چرا هدیه بدهیم؟

در تعریف هدیه می توان این طور آن را بیان کرد که هدیه چیزی است که از شخصی دریافت می کنیم حال آنکه می توانیم از آن شخص انتظار دریافت هدیه را داشته باشیم یا خیر. هدیه می تواند هر چیزی باشد مثلا در بین بانوان شاید اولین چیزهایی که به ذهن هدیه دهنده می رسد خرید شال و روسری باشد چرا که یک هدیه شیک اما کوچک است و با یک هزینه بسیار کم و در نظر داشتن سلیقه فرد می توان آن را به شخص تقدیم کرد.
هدیه دادن یک کار امروزی نیست بلکه در گذشته نیز انجام شده است . هدیه دادن جزو اولین فعالیت هاست برای جلب توجه و علاقه شخص مقابل. دلیل هدیه دادن می تواند این باشد که ما می خواهیم علاقه خود را و محبتمان را با هدیه دادن ابراز کنیم یا اینکه قدردان زحمات شخصی هستیم پس برای آن شخص هدیه ای در خور فراهم می کنیم
.

چرا شال و روسری جز بهترین هدایایی هستند که میشه برای  خانم ها خرید؟

بررسی هدیه دادن از نظر علمی :

کادو دادن و کادو گرفتن هردو باعث احساس شادی می شود اما تحقیقات علمی نشان می دهد شخصی که کادو می دهد شادتر است چون چیزی را به کسی بخشیده و باعث ایجاد حس خوب در آن شخص شده است. گفته می شود که حتی کادو دادن باعث افزایش طول عمر انسان ها می شود. هدیه دادن باعث می شود که هورمون استرس کمتر ترشح شده و همزمان باعث ترشح هورمون های اندروفین و دوپامین در مغز می شود. این هورمون های مسئول حس شادی در بدن می باشند. یک ناحیه در مغز انسان وجود دارد بالای گوش راست که به آن TPJ گفته می شود. تحقیقاتی که روی این قسمت از مغز انجام شده این را می رساند که کیفیت و کمیت کادو هایی که شخص تهیه می کند با این بخش از مغز او ارتباط مستقیم دارد.

هدایا به دو بخش تقسیم می شوند هدایای مادی و معنوی

هدیه های مادی :

هدایای مادی شامل هدیه هایی که ارزش مادی و مالی دارند و فرد می تواند هر وقت که بخواهد آن را به فروش برساند.

هدیه های معنوی :

این هدیه ها ارزش مالی ندارند ولی احساس و انرژی و زمانی که شخص برای تهیه آن صرف کرده  بسیار قابل تامل است.  

چرا شال و روسری جز بهترین هدایایی هستند که میشه برای  خانم ها خرید؟           

چرا شال و روسری یک هدیه مناسب برای خانم ها است ؟

در انتخاب هدیه به موارد بسیاری دقت می شود مثلا یکی از این موارد می تواند دقت در ماندگاری کادو باشد پس در انتخاب جنس هدیه ای که می خریم باید دقت بسیاری داشته باشیم. مورد دوم باید به این موضوع دقت کنیم که شخص گیرنده خانم یا آقا است. اگر خانم باشد می تواند یکی از هدایایی که مدنظر قرار گرفته روسری یا شال باشد در عین حال که این کادو کوچک به نظر می آید می تواند شیک و ماندگار باشد.  یکی دیگر از دلایلی که شال یا روسری می توانند کادوی بسیار خوبی برای هدیه دادن باشند این است که تنوع بسیار بالایی دارند و شما می توانید بر حسب سلیقه ی خود هر مدل و رنگ را که مد نظر دارید تهیه کنید. روسری و شال یک عضو جدا نشدنی در ترکیب لباس های بانوان در کشور ما می باشند.
فروشگاه ایترنتی پادمیرا می تواند یک راهنمای خوب برای انتخاب روسری یا شال برای هدیه دادن به عزیزانتان باشد. شما می توانید به راحتی و از طریق خرید اینترنتی شال و روسری به واسطه ی سایت پادمیرا برای سفارش اقدام نمایید و در کوتاه ترین زمان محصول را تهیه کنید.

چرا شال و روسری جز بهترین هدایایی هستند که میشه برای  خانم ها خرید؟

نکاتی که هنگام هدیه دادن شال و روسری باید رعایت کرد :

1- در هنگام خرید شال و روسری و هدیه کردن شال وروسری باید به رنگ پوست هم دقت شود. مثلا:
• افرادی که پوست گرمی دارند معمولا از رنگ های زرد و قرمز و نارنجی و قهوه ای تیره و شتری می توانند استفاده کنند.

• افرادی که پوست سردی دارند از رنگ های طیف سرد مثل رنگ ها ی آبی، بنفش، سبز و صورتی می توانند  استفاده کنند و استفاده از رنگ مناسب با پوست، زیبایی شما را چند برابر می کند.
• افرادی که پوست خنثی دارند از هر رنگ می توانند استفاده کنند.

2- توجه به رنگ چشم شخص هدیه گیرنده:
مورد دیگر توجه به رنگ چشم شخصی است که میخواهیم به او هدیه بدهیم می توانیم شال یا روسری را با توجه به رنگ چشم آن شخص تهیه کنیم. مثلا: شال و روسری های به رنگ های طلایی و نارنجی و برنزی و قهوه ای برای رنگ چشمان آبی، شال و روسری رنگ قرمز و صورتی وذهلویی برای رنگ چشمان سبز و رنگ های آبی و تیله ای و بنفش و برای رنگ چشمان قهوه ای و مشکی مناسب است.

چرا شال و روسری جز بهترین هدایایی هستند که میشه برای  خانم ها خرید؟

شال وروسری را چه زمانی می توان هدیه داد؟

اغلب مردم برای هدیه دادن به یکدیگر به دنبال بهانه ای مانند تولد و جشن ها یا اعیاد هستند اما هدیه دادن می تواند بدون مناسبت و فقط برای داشتن لحظات شاد و کوتاه اما به یاد ماندنی تهیه شود. برای مثال یکی از روزهایی که می توان برای هدیه دادن شال یا روسری انتخاب کرد و برای خانم ها هم روز مهمی به  شمار می رود ولنتاین می باشد .البته یه نکته ای که می تواند هنگام هدیه دادن روسری و شال به آن توجه شود این است که هر جنس روسری در یک فصل مشخصی استفاده می شود مثلا شال و روسری نخی و حریر و لمه و ساتن و ابریشم در فصل بهار و تابستان پر طرفدارترند و در فصول پاییز و زمستان بیشتر از شال ها و روسری های کاموایی و پشمی استفاده می گردد.

چرا شال و روسری جز بهترین هدایایی هستند که میشه برای  خانم ها خرید؟

کلام آخر

با و جود این نکاتی که گفته شد شال و روسری یک انتخاب بسیار خوب برای  خانم هاست و با هر بار پوشیدن به یاد شما می افتند. سایت پادمیرا با آخرین کالکشن های روسری و شال می تواند شما را برای خرید روسری یا شال زیبا همراهی کند. بعید است که مد بتواند به این زودی ها از روسری یا شال فاصله بگیرد و این طرح ها و نقش و نگارهای روی آن که فصلی به فصل دیگر تغییر می کند، از جاذبه و جلب توجه بیوفتد. روسری یا شال می توانند به هر شکلی که بخواهید مورد استفاده قرار گیرند مثلا مچ بند یا اکسسوری دسته کیف و یا کمربند نیز باشند. شما می توانید از طریق سایت پادمیرا  با خرید اینترنتی شال یا خرید روسری یک هدیه خوب برای خود و یا دیگران تهیه کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/