gif
gif mobile
چگونه لباس بافتنی را بلند کنیم؟

چگونه لباس بافتنی را بلند کنیم؟

1401/8/10 آموزش

یکی از لباس های مورد استفاده در فصل سرما، انواع ژاکت های پشمی و پلیورهای بافت هستند که همه ما برای پوشیدن این لباس ها ست که منتظر آمدن فصل پاییز و زمستان هستیم. یکی از لذت بخش ترین قسمت های فصل سرما می تونه پوشیدن همین لباس های بافتنی باشه. شاید هیچ لباسی به اندازه ژاکت های پشمی و بافتنی مون در عین گرم و نرم بودن شیک و راحت نباشند. اما لباس های بافتنی به دلیل نوع پارچه و بافتشون، نیاز به روش نگهداری خاصی دارند. اگر می خواهید بدانید چگونه باید لباس بافتنی را شست تا تغییر شکل ندهد، توصیه می گنیم مطلب چگونه لباس بافتنی را بشوییم را مطالعه کنید. حال ممکن است شما لباس بافتی را به تازگی به صورت آنلاین یا حتی حضوری خریده باشید اما در آن لحظه به قد لباس توجه نکرده باشید ولی الان که زمان استفاده از آن رسیده به نظرتان قدش کوتاه است و باید بلندتر باشد. اما در این مقاله قصد داریم تا چند روش را پیش روی شما بگذاریم که اگر با این مشکل مواجه شدید چکاری می توانید انجام دهید. تا پایان با پادمیرا مگ همراه باشید.

چگونه لباس بافتنی را بلند کنیم؟

چگونه قد لباس بافتنی کوتاه را بلند کنیم؟

اگر برای شما پیش آماده که لباس پشمی یا بافتنی را که دوست داشتید خریداری کرده اید اما برایتان کوتاه است. یا ژاکت زنانه پشمی یا لباس بافتنی کوتاهی که از قبل داشته اید از مدل آن خسته شده اید و قصد دارید قد آن را بلند کنید اما نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید. با ما همراه باشید.

چگونه لباس بافتنی را بلند کنیم؟1

شستن لباس پشمی یا بافتنی با آب داغ

یکی از روش ها برای درست کردن اندازه قد لباس بافتنی تان این است که:
• یک تشت را پر از آب داغ کنید، کمی نرم کننده مو و شامپو بچه به آن اضافه کنید و آنها را هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. ( نرم کننده و شامپو بچه الیاف لباس منقبض شده را شل می کند. زمانی که الیاف لباس شل شود، کشش و تغییر شکل دادن به آن آسان تر می شود. )
• لباس منقبض شده را در محلول خود فرو کنید و بگذارید 30 دقیقه یا بیشتر در محلول بماند. مطمئن شوید لباس به خوبی به محلول آغشته شده است، برای اینکار می توانید هنگام خیس خوردن لباس آن را به آرامی زیر آب ببرید.
• لباس را از محلول خارج کنید، خشک کنید و محکم فشار دهید تا رطوبت اضافه آن از بین برود. لباس را آبکشی نکنید تا آب صابون روند شل شدن الیاف را موقع کشش و شکل دادن مجدد ادامه دهد.
• یک حوله بزرگ پهن کنید و لباس را روی آن قرار دهید. حوله را با لباس داخل آن به تدریج بچرخانید. لباس باید حدود 10-15 دقیقه در حوله باشد سپس حوله را رول کنید و به آرامی فشار دهید تا آب بیشتری پس دهد طوری که فقط لباس مرطوب باشد.
• لباس بافتنی خود را به یک حوله دیگر انتقال دهید. لباس را به آرامی به حالت مناسب برگردانید و اجازه دهید لباستان در هوای آزاد خشک شود. اگر لازم بود شی سنگین روی آن قرار دهید یا با گیره لباس آن را به لبه حوله محکم کنید.

چگونه لباس بافتنی را بلند کنیم؟5

آویزان کردن لباس بافتنی از عرض

روش دیگری که می توانید برای بلند کردن قد لباس بافتنی خود انجام دهید این است که:
یک تشت را پر از آب ولرم کنید، مقداری از مواد شوینده که مناسب لباس شماست را در آن بریزید و حل کنید ( می توانید مانند مرحله قبل از شامپو بچه و نرم کننده مو استفاده کنید که باعث شل شدن الیاف بافت می شود). لباس را درون محلول قرار دهید و بعد از گذشت 30 دقیقه آن را آبکشی کرده و روی یک رخت آویز یا جایی که قطر بیشتری داشته باشد که لباستان آسیب کمتری ببیند آویزان کنید. توجه داشته باشید که نباید لباس را آبگیری کنید تا سنگین شود، همچنین لباستان را از عرض و وسط آویزان کنید تا کمی کش بیاید. اگر از یقه آویزان کنید و گیره بزنید غیر از اینکه جای گیره روی لباس می ماند، لباس به شکل نافرمی کش می آید.

چگونه لباس بافتنی را بلند کنیم؟2

بافتنی بلد باشید

اگر در بازار یا فروشگاه اینترنتی لباس بافتی دیده اید که خیلی از آن خوشتان آمده و نتوانستید در برابر خرید آن مقاومت کنید ولی قد آن کوتاه است و شما قصد دارید قد لباس را بلندتر کنید بهترین روش این است که بافتنی بلد باشید. در این صورت باید کاموا خریداری کرده و یا از رنگ های کاموایی که در خانه دارید و به رنگ لباس شما می خورد استفاده کنید. از پایین لباستان گره بیاندازید و ببافید تا به قد دلخواهتان برسید. اگر نتوانستید از رنگ لباس بافتنی تان کاموا تهیه کنید، کمی خلاقیت به خرج دهید و با رنگ های دیگر که می توانید با لباستان هماهنگ کنید به کار ببرید و لباسی شیک و زیبا برای خود بسازید.

چگونه لباس بافتنی را بلند کنیم؟3

لباس بافتنی را بخار دهید

چند روش را برای بلند کردن قد لباس پشمی یا بافت تا اینجا برای شما گفتیم و این آخرین روش است. امروزه دیگر در همه خانه ها اتو بخار پیدا می شود، بله می توانید لباس بافتنی تان را اتو کنید. معمولا اتوها درجه بندی های مختلفی دارند که می توانید با توجه به درجه بندی انواع لباس آن را روی لباس پشمی (wool)  تنظیم کرده و اتو کشی را شروع کنید. اگر به کار خود مطمئن نیستید می توانید لباستان را به اتوشویی محل یا جایی که خیالتان از آن راحت باشد بدهید تا اینکار را برای شما انجام دهد.

چگونه لباس بافتنی را بلند کنیم؟4

چرا باید از همان اول لباس بافتنی را هم اندازه خودمان بخریم؟

اما ما به شما پیشنهاد می کنیم به فکر خرید لباس بافت زنانه دیگری باشید که اندازه شما باشد و نیازی به تغییر سایز و قد لباس نداشته باشید. زیرا با انجام روش های مختلف برای بلند کردن قد لباس یا حتی گشاد کردن آن از کیفیت و عمر لباستان بسیار کم می شود.
اگر می خواهید فردی خوش تیپ و خوش استایل باشید لباس بافت و پشمی کوتاه خود را برای جایی بگذارید که بتوانید آن را به همین صورت استفاده کنید و نیاز به تغییر قد آن نباشد زیرا با تغییر قد ممکن است قسمت هایی از بافت لباس تان دفرمه شود و تیپ و استایل شما را بهم بریزد. برای داشتن استایلی شیک و جذاب به
فروشگاه اینترنتی پوشاک زنانه پادمیرا که انواع لباس بافتنی زنانه، ژاکت زنانه ، پلیورهای بافت زنانه در سایز و رنگ های متنوع دارد سر بزنید و از تنوع و کیفیت بالای لباس ها لذت ببرید.

جمع بندی

در این مقاله انواع روش های بلند کردن قد لباس پشمی و بافت را گفتیم، از جمله این روش ها شستن لباس بافتنی با آب داغ، لباس بافت را بخار دهید، بافتنی بلد باشید و آویزان کردن لباستان قبل از آبگیری و خشک کردن است. اما این را بدانید که بهتر است برای خرید لباس بافت زنانه یا مردانه، لباسی را بخرید که هم اندازه ی خودتان باشد و نیازی به کوچک یا بزرگ کردن نداشته باشد. چرا که با این روش ها از کیفیت و عمر لباس کم می شود!. از فروشگاه پوشاک اینترنتی پادمیرا با انواع لباس های پشمی و بافتنی دیدن فرمایید. سایت لباس پادمیرا با چندین سال سابقه در زمینه پوشاک بهترین لباس ها و با کیفیت ترین ها را برای شما فراهم کرده است.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/