gif
gif mobile
چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان را نخورد؟

چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان را نخورد؟

امروزه واژه حساسیت یا آلرژی را زیاد می شنویم، که با توجه به روی آوردن بشر به مواد غیرطبیعی در تولید پوشاک، خوراک و... نقش این واژه در زندگی مان پر رنگ تر می شود. در این مقاله گروه نگارش پادمیرا-پادمیرامگ قصد دارد درباره لباسهایی که برای بعضی افراد حساسیت زا هست بپردازد و اینکه چه اقداماتی را باید انجام دهیم که موارد مربوط به حساسیت برایمان مشکل ساز نشود.

چه لباس بافتنی بپوشیم که تنمان را نخورد؟

آلرژی واکنش سیستم ایمنی بدن به چیزهایی است که به طور معمول مضر نیستند ولی می توان آنها را باعث بروز واکنش های آلرژیک در بدن دانست. از رایج ترین آلرژی ها که شامل گرده های گیاهان، گرد و غبار و... هستند اما یکی از آنها ممکن است آلرژی به لباس باشد. به طور مثال شاید با پوشیدن لباس بافتنی پوستتان دچار خارش، سوزش و حتی قرمزی شود و یا به مواد پلی استر، آلرژی داشته باشید که این آلرژی در افرادی با پوست خشک و حساس رایج تر است. اگر با وجود این حساسیت ها همچنان دوست دارید که لباس بافتنی بپوشید و می خواهید علت آن را بدانید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان را نخورد؟1

دلیل حساسیت به لباس بافتنی چیست؟

لباس های بافت و پشمی از جذابترین و بهترین گرم کننده های فصل زمستان هستند که با نگه داشتن گرما در خود، حس خوب گرما را به فرد منتقل می کند. اما لباس های بافتنی یکی از انواع لباس می باشد که به علت جنس آنها می تواند موجب ایجاد خارش و حساسیت پوستی در افراد شود و مشکل خاصی برای فرد ایجاد نمی کند. از دلایل حساسیت به لباس های بافتنی، تماس مستقیم کامواهای نامرغوب و بی کیفیت با سطح پوست می باشد که می تواند ناراحتی هایی از جمله مشکلات پوستی و تنفسی را مخصوصا در افرادی با پوست خشک و حساس به وجود بیاورد. پس بهتر است برای جلوگیری از چنین عوارضی، از لباس های نخی برای لایه زیرین لباس های پشمی خود استفاده کنید.

چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان را نخورد؟2

انواع حساسیت به لباس های بافتنی

از شایع ترین نوع آلرژی به لباس های بافتنی خارش، تورم، عطسه، قرمزی هستند که هر چه میزان درصد پلاستیک و مواد نامرغوب به کار رفته در لباس های بافتنی بیشتر باشد، میزان حساسیت نیز در فرد بیشتر خواهد شد. اکثر افرادی که دارای آلرژی هستند با کوچکترین عاملی پوستشان تحریک شده و واکنش نشان می دهد. در این افراد پوشیدن لباس های پشمی پلاستیکی می تواند باعث تشدید حساسیت در آنها شود که به آن درماتیت منسوجات می گویند.
گرد و غبار نیز یکی دیگر از عوامل حساسیت زا می باشد، وجود گرد و غبار در لباس های بافتنی و پشمی که پرزدار باشند نیز باعث حساسیت می شود. با برخورد این لباس ها به پوست افراد، پوست دچار قرمزی و خارش می شود. از دیگر عوامل حساسیت زا در لباس های بافتنی، رنگ شدن لباس های بافتنی با رنگ های شیمیایی و مصنوعی می باشد. در فرآیند تولید لباس های بافتنی و پشمی از نوعی الکل به نام لانولین استفاده می شود که باعث ایجاد آلرژی و سوزن سوزن شدن پوست می شود. ماده شیمیایی دیگری که در لباس های بافتنی استفاده می شود فرمالید است. از این ماده به عنوان ضدچروک کردن لباس های بافتنی استفاده می شود که بسیاری از حساسیت های تنفسی و پوستی از جمله خارش پوست مربوط به این ماده می شود.

چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان را نخورد؟

چگونه حساسیت به لباس های پشمی را برطرف کنیم؟

تا اینجا گفتیم که چه عواملی در لباس های بافتنی و پشمی باعث حساسیت می شوند اما در ادامه می خواهیم بگوییم که چگونه حساسیت را از بین ببرید. برای اینکه با پوشیدن پلیورهای پشمی و ژاکت های بافتنی دچار حساسیت نشوید، باید قبل از پوشیدن آنها دست به کار شوید و لباس هایتان را با سرکه، گلیسیرین یا نرم کننده مو بشویید. برای اینکه بخواهید از این روش استفاده نمایید ابتدا باید لباس بافت خود را در تشت آبی خیس کنید و دو الی سه قاشق غذاخوری گلیسیرین داخل آب ریخته و بعد از چند دیقه آبکشی کنید. همینطور می توانید با استفاده از دو فنجان سرکه سفید مقطرکه در ماشین لباس شویی ریخته اید، منتظر نتیجه عالی کار خود باشید.
اگر سرکه و گلیسیرین در دسترس نبود نگران نباشید، هنوز راه دیگری مانده که می توان از آن استفاده کرد. می توانید چند قطره حالت دهنده و نرم کننده مو را به یک تشت آب که لباس بافتنی خود را از قبل درون آن خیس کرده اید بریزید و بعد از چند دقیقه به آرامی لباس را آبکشی کنید. پس از انجام این موارد شما دیگر شکایتی از لباس بافتنی و پشمی خود ندارید زیرا خارش و حساسیتی که در قبل وجود داشت با شستشوی لباس با این مواد از بین رفت.

چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان را نخورد؟5

درمان خارش و حساسیت به لباس بافتنی

بعضی افراد با پوشیدن لباس های بافتنی دچار خارش یا قرمزی می شوند که این آلرژی ممکن است بر اثر پلی استر موجود در بافت یا استفاده از رنگ های شیمیایی باشد. برای درمان این حساسیت ابتدا باید پوستتان را با آب گرم و صابون ملایم بشویید، سپس از کمپرس آب سرد استفاده کنید. در آخر نیز بهتر است برای اینکه پوستتان از حالت خشک بودن خارج شود از کرم یا لوسیون های مرطوب کننده استفاده نمایید. اگر بعد از گذراندن این مراحل همچنان پوستتان دچار التهاب بود حتما با پزشک مشورت کنید تا بهترین و ساده ترین روش درمان را در اختیار شما بگذارد.

چه لباس بافتی بپوشیم که تنمان را نخورد؟3

برای جلوگیری از حساسیت به لباس بافتنی به چند نکته توجه کنید؟

• در زمان خرید لباس بافتنی زنانه یا مردانه حتما به برچسب داخل لباس توجه نمایید تا از میزان پلاستیکی یا نخی بودن آن مطلع شوید.
• پیشنهاد می کنیم حتما برای خرید لباس های بافتنی با جنس نخ مرغوب استفاده کنید و یا زیر لباس بافتنی خود زیر پوش نخی بپوشید.
• در فصل زمستان حتما کلاه بافتنی خود را بعد از چند بار استفاده بشویید تا در صورت وجود گرد و غبار از آن خارج شود.
• اگر از آن دسته افرادی هستید که حساسیت پوستی یا تنفسی دارید، بهتر است از پوشیدن لباس های پشمی و پرزدار خودداری کنید.
• اگر از لباس بافتنی استفاده می کنید که اطلاع دارید درصد نخ موجود در آن زیاد نیست، بهتر است بعد از چند ساعت آنرا با لباس نخی و راحتی عوض کنید.
• البته این نکته را نیز رعایت کنید که بعد از خرید لباس های بافتنی و قبل از پوشیدن حتما آنها را بشویید تا مانع بروز حساسیت در پوست شما شود.

جمع بندی:

خانم ها به دلیل حساسیت هایی که دارند می بایست که در خرید لباس بافت زنانه از جمله: ژاکت زنانه، یقه اسکی زنانه، پلیورهای زنانه و همچنین خرید لباس های پشمی با وسواس بیشتری اقدام نمایند. آلرژی بیماری نیست اما می تواند سبب موارد و مشکلات بعدی شود. اگر لباسی تن شما را به خارش وا داشت حتما با زیرپوش نخی بپوشید و به نکاتی که در بالا به آن پرداختیم توجه شود. پادمیرا بیش از هر چیز به سلامت مشتریان خود می اندیشد و سعی دارد بهترین ها را برایشان فراهم کند. برای تهیه بهترین لباس های بافتنی خود می توانید به سایت فروشگاه پادمیرا مراجعه نمایید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/