gif
gif mobile
ویژگی های کلاه مناسب فصل پاییز و زمستان

ویژگی های کلاه مناسب فصل پاییز و زمستان

1402/8/23 آموزش

تصور کنید که اتفاقی وارد یک فروشگاه خرید کلاه زنانه و مردانه شده‌اید و با انبوهی از کلاه‌های جذاب روبه‌رو می‌شوید، اما قسمت کلاه‌های بافتنی توجه‌تان را به خود جلب می‌کند. نزدیک‌تر که می‌شوید، چشم‌تان با دیدن انواع کلاه بافتنی در مدل‌ها و رنگ‌های متنوع برق می‌زند و استایل‌های گوناگونی که با این کلاه‌ها تکمیل می‌شوند، در ذهن‌تان رژه می‌رود. سوالاتی هم برای‌تان پیش می‌‌آید: چرا باید در فصل‌های سرد از کلاه استفاده کرد؟ ویژگی یک کلاه خوب پاییزی یا زمستانی چیست؟ فقط می‌توان از کلاه بافتنی در فصل زمستان استفاده کرد؟ اصلا چطور کلاه را با استایل ست می‌کنند؟ نگران نباشید! پادمیرا اینجاست تا به همه‌ی این سوالات جواب بدهد.

اهمیت استفاده از کلاه مناسب فصل پاییز و زمستان

پیش از هر چیزی، بیایید ببینیم که اصلا چرا باید از کلاه زمستانی و پاییزی استفاده کنیم. سر، یکی از نقاط حساس بدن است که باید از آن در برابر سرما و باد محافظت کرد (به‌خصوص افرادی که دچار سینوزیت هستند). همچنین مهم است که در فصل سرما بتوانیم حرارت سر را حفظ کنیم تا دچار مشکلات جدی حاصل از افتادن حرارت بدن از طریق سر نشویم. به علاوه، یک استایل زیبا و به‌روز شامل انواع لباس‌ها و اکسسوری‌هاست که یکی از اصلی‌ترین اکسسوری‌های فصل پاییز و زمستان برای تکمیل استایل، کلاه است. آیا هنوز برای استفاده از کلاه پاییزی و زمستانی شکی به دلتان مانده؟

تفاوت کلاه پاییزی و زمستانی

پیش از پرداختن به انواع کلاه‌ زنانه و مردانه خوب است که تفاوت بین کلاه‌های پاییزی و زمستانی را بدانیم. به طور کلی، کلاه‌های زمستانی بیش‌تر جنبه‌ی حفاظتی در برابر سرما و رطوبت و کلاه‌های پاییزی، بیش‌تر جنبه‌ی زیبایی و تکمیل‌کننده‌ی استایل دارند؛ البته این به این معنی نیست که کلاه‌های زمستانی جنبه‌ی زیبایی و کلاه‌های پاییزی جنبه‌ی حفاظتی ندارند! همین موضوع باعث تفاوت در ساختار و جنس و ضخامت این دو نوع کلاه می‌شود. به عنوان مثال، کلاه‌های زمستانی معمولا ضخامت بیش‌تری دارند و دارای پوشش اضافی روی گردن و گوش‌ها و پیشانی هستند و بیش‎‌تر از پشم و پلی‌استر در تولید آن‌ها استفاده می‌شود. در مقابل، کلاه‌های پاییزی از جنس‌های نرم و خنک‌تر مانند پنبه، کتان و نخ ساخته می‌شوند که بیشتر جهت ظرافت و زیبایی و سبک‌های مدرن‌تر طراحی شده‌اند.

انواع کلاه پاییزی و زمستانی

کلاه‌های پاییزی و زمستانی به دلیل محبوبیت بالای‌شان، در مدل‌های مختلف برای انواع سلیقه‌ها تولید می‌شوند. برخی از انواع کلاه فصل پاییز و زمستان عبارتند از:‌

• کلاه خزدار (Furry Hat)

این کلاه معمولاً از جنس پشم، نخ یا پلی‌استر ساخته می‌شود و برای محافظت از سر در برابر سرمای سوزناک زمستان عالی عمل می‌کند. برندهای مختلفی به تولید کلاه خزدار می‌پردازند، چرا که این کلاه همیشه جزئی از استایل برخی سلبریتی‌ها بوده و اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

• کلاه ترپر یا روسی (Trapper Hat)

کلاه روسی کلاهی است که بالای آن گرد است و حاشیه پهن دارد. این کلاه از جنس‌های مختلفی مانند چرم، موسکوویا، نمد و یا پشم ساخته می‌شود. کلاه روسی دارای پوشش داخلی گرمی است و معمولاً از سر و گوش‌ها و گردن حفاظت می‌کند. این کلاه گاهی هم به عنوان "کلاه یورشکا" شناخته می‌شود.

• کلاه بابل یا پوم‌پوم (Bobble)

این کلاه بسیار شبیه کلاه بینی است، با این تفاوت که در قسمت بالای آن، پوم‌پوم یا همان گلوله‌ی نخی دوخته شده است که باعث شده برای انواع فرم صورت مناسب باشد. ما کلاه بابل را بیش‌تر مورد استفاده‌ی کودکان تصور می‌کنیم، در صورتی‌که مدل‌های جدیدتر و فانتزی آن نیز توجه بزرگسالان را به خود جلب می‌کند.

• کلاه سطلی (Bucket Hat)

کلاهی است که بالای آن صاف و مسطح است و به صورت یک کاسه سطلی شکل طراحی شده است. این کلاه بیش‌تر در استایل‌های کژوال استفاده می‌‌شود و مدل نمدی آن، مناسب پاییز و مدل ضخیم و پشمی آن مناسب استفاده در فصل زمستان است.

• کلاه بینی (Beanie)

کلاه بینی، یک کلاه مناسب فصل پاییز و زمستان و عضو جدایی‌ناپذیر استایل اسپرت است. این کلاه در طیف رنگ‌های مختلف و گاهی با طرح‌هایی روی لبه‌ی خود به بازار عرضه می‌شود و محبوبیت آن میان کم سن و سال‌ها بیش‌تر است.

• کلاه لئونی (Leon hat)

مدل زمستانی و پاییزی این کلاه در بین مردان جوان خوش‌استایل بسیار پرطرفدار است. کلاه لئونی، یک کلاه گرد است که معمولا بخش بالایی آن یک دکمه دارد و در بخش لبه‌ی آن نیز تاخوردگی رو به بالا وجود دارد. در برخی موارد یک سگک قابل تنظیم در پشت کلاه وجود دارد.

• کلاه لبه دار (Bakers Boy Hat)

برای داشتن یک استایل کلاسیک جذاب پاییزی، کلاه لبه‌دار یک انتخاب عالی است. این کلاه با نام "کلاه پسر نانوا" یا "کلاه پسر پیش‌خدمت" نیز شناخته می‌شود و ترکیب آن با یک کت کوتاه محشر است.

• کلاه لبه پهن (Widened Hat)

استفاده از کلاه لبه‌پهن در میان مردمان قدیم بسیار رایج بوده است. امروزه نیز این کلاه میان مردم و برای استایل‌های خیابانی بسیار محبوب شده است. این کلاه بیش‌تر جنبه‌ی زیبایی و محافظت در برابر باران دارد و خیلی مناسب فصل زمستان نیست.

• کلاه برت، فرانسوی یا هنری (French/Beret Hat)

ترکیب کلاه جذاب برت و موهای کوتاه و مانتو یا بارانی بلند و همچنین یک بوت یا نیم‌بوت زیبا، ترکیبی فوق‌العاده رویایی برای شما می‌سازد. استفاده از این کلاه در استایل کلاسیک، ظاهری مانند بانوان اروپایی به شما می‌دهد. مدل‌های پشمی آن مناسب زمستان است. برای مطالعه بیشتر در مورد این کلاه، می‌توانید مقاله‌ی "کلاه برت یا بره چیست؟ همه نکاتی که باید درباره این کلاه جذاب بدانیم" را در بلاگ پادمیرا مطالعه کنید.

• کلاه کپ (Baseball Cap)

چیزی که در استایل اسپرت و ورزشی از دیدنش تعجب نمی‌کنید، کلاه کپ یا بیسبال است. این کلاه چهار فصل در رنگ‌های متنوعی تولید و با طراحی‌های متفاوت وارد بازار می‌شود. جنس پشمی و چرمی این کلاه در فصل‌های سرد قابل استفاده است. برای کسب اطلاعات در مورد چگونگی ست کردن کلاه کپ، می توانید مقاله‌ی "نحوه ست کردن کلاه کپ برای استایل اسپرت دخترانه و پسرانه" را در بلاگ پادمیرا مطالعه نمایید.

ویژگی کلاه مناسب فصل زمستان

1- پوشش داخلی گرم

کلاه‌های زمستانی باید دارای پوشش داخلی گرمی باشند که به حفظ گرمای سر کمک کند. پشم مرینو، موهیرا، پشم بز و پلی‌استر نمونه‌هایی از موادی هستند که برای پوشش گرم در داخل کلاه استفاده می‌شوند.

2- پوشش روی گوش و گردن

برخی از کلاه‌های زمستانی دارای بندهایی هستند که گوش‌ها را در برابر سرما محافظت می‌کنند. همچنین برخی از کلاه‌ها دارای قسمتی برای پوشش گردن هستند که از ازدیاد حرارت اطراف گردن جلوگیری می‌کند.

3- طراحی و انداره مناسب

کلاه‌های زمستانی باید طراحی مناسبی داشته باشند تا به خوبی سر را بپوشانند و از سر خروج نکنند. آنها باید دارای اندازه مناسب برای سر باشند و به صورت صحیح بر روی سر قرار گیرند.

4- عایق حرارتی

کلاه‌های زمستانی باید از موادی ساخته شوند که توانایی عایق بودن را داشته و از ازدیاد حرارت بدن در برابر سرمای بیرونی جلوگیری کنند.

5- جنس کلاه

باید از جنس‌هایی در کلاه زمستانی استفاده شود که هم پوشش داخلی گرمی داشته باشد، هم عایق حرارتی باشد و هم بتوان در مدل‌های مختلف از آن استفاده کرد. مواردی مانند پشم، پلی‌استر، نایلون، بافت و چرم در تولید کلاه‌های زمستانی استفاده می‌شوند.

ویژگی کلاه مناسب فصل پاییز

به طور کلی می‎‌توان گفت ویژگی‌های کلاه هر فصل باید با آن فصل مطابقت داشته باشد. علاوه بر مواردی که گفتیم، کلاه‌های پاییزی ویژگی‌‌های دیگری نیز دارند:

1- جنس گرم و نرم

در فصل پاییز هوا تقریبا معتدل و گاهی سرد است. کلاه‌های پاییزی باید از جنسی باشند که به خوبی گرمای سر را حفظ کند. مواد کشمیر و مخمل مناسب کلاه‌های پاییزی هستند.

2- ضد رطوبت

در فصل پاییز هوا معمولاً نسبتاً خنک است و شاید به طور ناگهانی باران ببارد. بنابراین، کلاه‌های پاییزی باید دارای پوششی باشند که از باران و نفوذ آب جلوگیری کند. پوشش‌های ضدآب مانند نایلون مستحکم و پارافین شده می‌توانند به عنوان یک ویژگی مهم در کلاه‌های پاییزی مورد استفاده قرار بگیرند.

3- ظاهر جذاب

کلاه‌های پاییزی معمولاً به عنوان یک لوازم جانبی مد استفاده می‌شوند، بنابراین مهم است که سبک و ظاهر جذابی داشته باشند. کلاه‌هایی با انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و نقوش در دسترس هستند که به افراد امکان می‌دهد کلاهی را با ترجیحات ذوقی و سبک شخصی مناسب استایل خود انتخاب کنند.

ست کردن کلاه پاییزی و زمستانی

نکات مهمی در مورد ست کردن کلاه‌های پاییزی و زمستانی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
◘ برای انتخاب کلاه مناسب فصل پاییز و زمستان، پالت رنگی را حتما در نظر بگیرید. هماهنگی رنگ بین کلاه و دیگر آیتم‌ها و همچنین بین رنگ آیتم‌ها و فضای اطراف، استایل شما را چندبرابر زیباتر می‌کند.
◘ هماهنگی بافت و جنس کلاه و دیگر آیتم‌ها را فراموش نکنید. استفاده از بافت‌های مشابه (مثلا کلاه و پالتو چرمی) و یا برعکس، استفاده از کنتراست بافتی (مثلا کلاه چرمی و پالتو پشمی) در استایل، به شما ظاهری زیبا می‌بخشد.
◘ مهم است که اندازه کلاه و لباس برای دستیابی به یک ظاهر متعادل با یکدیگر نسبیت داشته باشند. اگه ارتفاع تاج کلاه‌تان زیاد است، با پوشیدن یک بارانی یا پالتوی بلند فقط به ناهماهنگ شدن ظاهرتان کمک کرده‌اید.
◘ تطابق سبک پوشش و سبک کلاه برای خوش‌استایل‌ها از واجبات است. به عنوان مثال، استفاده از کلاه بینی یا پوم‌پوم در یک پوشش و استایل رسمی بی‌معنی است، یا کلاه برت و فدورا برای استایل‌های کژوال و روزمره مناسب نیستند.
◘ در پایان، به هماهنگی بین کلاه و دیگر اکسسوری‌ها اهمیت بدهید که حسابی در زیبایی استایل‌تان تاثیر دارد. می‌توانید کلاه و اکسسوری‌های دیگر را براساس رنگ یا بافت و جنس، ست و هماهنگ کنید. به عنوان مثال، برای کلاه و دستکش و کیف خود از طیف رنگ‌های نود استفاده کنید یا از کلاه و شال گردن و کیف با بافت درشت برای تکمیل استایل خود استفاده کنید.

هنگام خرید کلاه مناسب فصل پاییز و زمستان به چه نکاتی توجه کنیم؟

گرم نگه داشتن سر و صورت تنها ویژگی مهم کلاه‌های پاییزی و زمستانی نیست. مواردی که در خرید کلاه پاییزی زنانه و خرید کلاه زمستانی زنانه باید به آن‌ها توجه کنیم عبارتند از:

1- فرم صورت

فرم صورت هر شخص متفاوت با دیگران است و این قضیه در انتخاب مدل کلاه بسیار تاثیرگذار است. فرم‌های صورت از چند حالت خارج نیست: فرم مربعی، فرم بیضی، فرم مستطیلی، فرم گرد و فرم الماسی. هنگام خرید کلاه زمستانی زنانه، به فرم صورت خود توجه کنید.

2- موقعیت مورد استفاده

آیا قصد دارید از کلاه خود در مکان عمومی مانند خیابان استفاده کنید یا برای رفتن به محل کار؟ یا حتی برای مهمانی خاصی قصد خرید کلاه زنانه دارید؟ خب، پاسخ به این سوالات شما را در انتخاب مدل مناسب کلاه یاری می‌کند.

3- رنگ

در مورد مسئله‌ی رنگ کلاه، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. به طور کلی، استفاده از کلاه‌هایی با رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی، خاکستری و توسی در فصل زمستان متداول است. در عوض، خرید کلاه پاییزی زنانه بیش‌تر از بین طیف رنگ‌های نود مانند کرم، قهوه‌‌ای، نارنجی و ... انجام می‌شود. به اضافه، موقعیت استفاده از کلاه در انتخاب رنگ آن تاثیر مستقیم دارد. اما خود را به این قوانین محدود نکنید و رنگ‌های موردعلاقه خود را انتخاب کنید. صرف این‌که رنگ کلاه با استایل‌تان مطابقت داشته باشد کافی است.

4- قابلیت شستشو

واضح است که استفاده‌ی طولانی مدت از هر لباسی به کثیفی آن می‌انجامد، به‌خصوص کلاه که با موهای سر به طور مستقیم در ارتباط است. پس خصوصا هنگام خرید کلاه بافت زنانه اولا مطمئن شوید که قابلیت شستشو دارد و دوما در صورت شستشو، کلاه حالت خود را از دست نمی‌دهد.

نکته پایانی

کلاه، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های استایل‌های پاییزی و زمستانی است که رعایت کردن نکات مهم ست کردن کلاه به تنهایی می‌تواند زیبایی استایل را چند درجه ارتقا دهد. در این مقاله توضیح دادیم که از کلاه های پاییزی و زمستانی به خاطر اینکه در سرما دچار افت حرارت بدن نشویم و برای محافظت از سر در برابر استفاده می کنیم. همچنین گفتیم که تفاوت کلاه پاییزی و زمستانی در جنس و ضخامت آنهاست. امیدواریم حالا که با انواع کلاه پاییزی و زمستانی و ویژگی های آنها آشنا شدید بتوانید بهترین کلاه را برای استایل خود انتخاب و خریداری کنید. شما می‌توانید برای خرید کلاه زنانه و همچنین خرید کلاه مردانه، از فروشگاه اینترنتی پادمیرا استفاده کنید که عرضه کننده‌ی انواع کلاه‌های زمستانی و پاییزی زیبا در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون است.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/