gif
gif mobile
همه چیز درباره ی پارچه ی ابر و بادی و نحوه ست کردن آن

همه چیز درباره ی پارچه ی ابر و بادی و نحوه ست کردن آن

1402/2/30 آموزش

پارچه یک لایه انعطاف پذیر است که شامل نخ ها و الیاف طبیعی یا مصنوعی به هم بافته شده می باشد. پارچه ها از لحاظ الیافی که در آن ها به کار برده شده و ظرافت بافت، با هم متفاوت هستند. اولین بار این الیاف رنگ شده، در گرجستان دیده شده اند. به مرور زمان این الیاف شکل خود را از حالت یکنواختی از دست داده و به حالت پیچیده ی امروزی در آمده است. پارچه ها از لحاظ بافت از انواع گوناگونی به دست می آیند. برای مثال پارچه های پنبه ای، ابریشمی، پشمی و غیره را می توان نام برد. امروزه به دلیل تنوع در پارچه ها انتخاب کمی مشکل شده است. برای مثال در فصل تابستان اغلب از پارچه های نخی استفاده می شد، اما امروزه پارچه های سبک و خنک زیادی تولید می شود. برای مثال لینن و ابرو بادی از جمله پارچه های محبوبی است که برای فصل تابستان استفاده می کنند. از پارچه ابرو بادی که طرح های بسیاری دارد، در تولید شال و سارافون و مانتو و وست های تابستانی بلند و انواع شلوار استفاده می شود. در ادامه این مقاله به بررسی انواع پارچه ابرو بادی و ویژگی های آن، نحوه ست کردن لباس های ابرو بادی می پردازیم. با ما در گروه پژوهشی پادمیرامگ همراه باشید.

همه چیز درباره ی پارچه ی ابر و بادی و نحوه ست کردن آن

دلیل نام گذاری پارچه ابرو بادی

پارچه های ابرو بادی، نام دیگری به نام ماربل دارند. در ابتدا این نامی بوده که برای این پارچه استفاده می کردند. نام ابرو بادی به این دلیل به این مدل پارچه داده شده که خیلی راحت و سبک است و هنگامی که به تن دارید به حالت سایه روشن دیده می شود.

پارچه ابرو بادی چیست؟

پارچه ابرو بادی، و پارچه های مشابه با آن که مناسب برای فصل تابستان می باشند، معمولا از نخ تولید شده اند. این مدل پارچه ها معمولا آب رفت و اتو رفت زیادی ندارند و مدت زیادی نیست که معروف شده اند.

ویژگی های پارچه ابرو بادی

هر مدل و سبک پارچه دارای یکسری خصوصیات منحصر به فرد هستند که باعث می شود این پارچه خاص به نظر بیاید. در ادامه به برخی از ویژگی های این پارچه اشاره خواهیم کرد.

• سبک بودن

اولین ویژگی که در این پارچه بارز است، می تواند سبک بودن آن باشد. همین سبک بودن ابرو بادی باعث می شود که بتوان از برخی رنگ های تیره آن در مراکز آموزشی یا اداره جات در فصل تابستان استفاده کرد.

• خنک بودن

اغلب برای دوخت این پارچه سعی می شود از مدل های گشاد و راحت استفاده گردد. پارچه ابرو بادی از جنس پارچه بسیار خنک بوده و سعی می شود از این پارچه در فصول گرم تابستان و بهار بیشتر استفاده کرد.

• مناسب بودن قیمت این پارچه

این پارچه همانند پارچه های لینن و پارچه های از این قبیل قیمت بالایی ندارند. شما می توانید این پارچه را با کیفیت عالی و قیمت مناسب در بازار ها خریداری کنید. حتی در صورت تمایل مدل های مانتو و شلوار آن به حالت آماده نیز هزینه زیادی برای شما به دنبال نخواهد داشت.

• تنوع رنگی بالا

باید اشاره شود پارچه ابرو بادی از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است. اگر به لباس های طراحی شده با پارچه های ابرو بادی نگاه کنید، می بینید به راحتی می توانید از همان طرح لباسی که انتخاب کرده اید رنگ مورد نظر خود را نیز بیابید.

• جنس پارچه

پارچه ابرو بادی دارای جنسی لخت می باشد. البته ابرو بادی پارچه ای است که ممکن است در اثر استفاده زیاد چروک شوند. اما شما نیازی ندارید حتما آن ها را اتو کنید بلکه هنگامی که دوباره شسته شوند این چروک ها از بین می رود. البته توصیه ما این است که حتما اتوکشی انجام شود.

همه چیز درباره ی پارچه ی ابر و بادی و نحوه ست کردن آن

انواع پارچه ابرو بادی

پارچه ابروبادی از لحاظ جنس پارچه به چندین دسته تقسیم می شود. به دلیل طرفداران زیادی که این پارچه دارد، امروزه می توانید انواع زیادی از این مدل پارچه را مشاهده کنید. در این قسمت به بعضی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

◘ ابرو بادی شیمر

این نوع ابروبادی از مدل پارچه هایی است که دارای آهار می باشند. این سبک پارچه را اغلب سعی می کنند برای مهمانی ها استفاده کنند. برای دوخت مانتوهای مخصوص مهمانی بهتر است از پارچه های آهار دار استفاده شود زیرا خیلی بهتر به تن می نشیند. از این پارچه می توان برای تولید انواع مانتوها یا شومیزهای زیر سارافون استفاده نمود.

◘ ابرو بادی آلما

یک نوع دیگری از پارچه های ابرو بادی پارچه آلما می باشد. این مدل هم مانند نمونه های دیگر پارچه های ابرو بادی دارای خنکی و سبکی بسیار بالایی است. به همین علت مناسب برای روزهای گرم تابستان خواهد بود. این نوع پارچه حالت کشسانی ندارد و چروک نمی شود. این پارچه را با خیال راحت می توان استفاده کرد و دیگر نیازی به اتوکشی مداوم نیست. ابرو بادی آلما می تواند انتخاب خوبی برای تولید انواع مدل های شال برای فصل تابستان باشد. از این پارچه می توان برای بسیاری از مدل های شومیز دخترانه یا مانتو های تابستانی زنانه استفاده کرد. بیشترین استفاده ای که تولید کنندگان لباس زنانه از این مدل پارچه می کنند، برای مدل های لباس جلو بسته به حالت تونیک است. این سبک لباس بسیار راحت بوده و اغلب به صورت ست راحتی زنانه به همراه شلوار آن پوشیده می شود.

◘ ابرو بادی برنوتی

این سبک پارچه از جمله پارچه های نرم و سبک در جمع پارچه های ابرو بادی می باشد. این پارچه ضخامت بسیار کمی دارد و مناسب برای روزهای بسیار گرم تابستان می باشد. مدل این پارچه از همان ابتدا به حالت چروک و به حالت پفکی در تن، خود را نشان می دهد. این پارچه به دلیل مدل چروکی که دارد دیگر نیازی به اتوکشی نخواهد داشت.

◘ ابرو بادی اسکودا

پارچه اسکودا و پارچه کیوی که جزو پارچه های ابرو بادی می باشند، کاملا مشابه هم هستند و خیلی سخت می توان تفاوت بین این دو را فهمید. این مدل پارچه کمی براق است و همانند ویژگی که همه ی ابرو بادی ها دارند سبک، نخی و خنک نیز می باشند. پارچه اسکودا آبرفت ندارد و هنگامی که بر روی آن اتو شود، رد اتو روی آن باقی نمی ماند. اما پارچه کیوی کمی آبرفت داشته و خوش ایست است. این پارچه نیازی به اتو کشی ندارد و بدن نما نیز نیست. البته به طور کلی پیشنهاد می دهیم اگر از پارچه های ابرو بادی به رنگ های روشن مثل رنگ های زرد و کرم و صورتی های ملیح استفاده می کنید، حتما برای زیر آن از شومیز یا لباس های خنک انتخاب کنید.

◘ ابرو بادی بیانسه

ابرو بادی بیانسه از جمله ابرو بادی هایی است که طرح راه راه دارند و زیرمجموعه دسته ی ابرو بادی شیمر قرار می گیرد. از لحاظ ظاهری این پارچه، بسیار مناسب برای محیط های بیرون از منزل و مهمانی ها می باشد. ابرو بادی راه راه بیانسه دارای رنگ های بیشماری می باشد. این پارچه جنس بسیار لطیفی دارد و بسیار ظریف است. اگر بخواهید از رنگ های روشن آن استفاده کنید حتما باید برای زیر این پارچه لباسی مناسب بپوشید. چرا که رنگ های روشن این پارچه کمی بدن نما هستند. البته باید اضافه کنیم که پارچه ابرو بادی بیانسه به دلیل آنکه طرفدار زیادی دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است، از آن دست پارچه های ابرو بادی است که باید هزینه ی زیادی برای تهیه آن پرداخت شود.

نحوه شستشوی لباس های ابرو بادی

همه پارچه ها نیازمند به شستشو ی درست و نگهداری زیاد می باشند. برای اینکه بدانید شستشوی لباس شما در جهت درستی صورت می گیرد، باید به یکسری از نکات مثل، دمای مناسب آب برای شستشوی این لباس و اینکه بهتر است این لباس ابرو بادی با ماشین لباسشویی شسته شود یا با دست و اینکه باید اتوکشی حتما انجام شود یا خیر دقت شود.

نحوه ست کردن ابرو بادی

از آنجایی که ابرو بادی با تنوع زیادی تولید می شود، شما احتمالا نیاز خواهید داشت تا نحوه ست کردن آن را آموزش ببینید. ما در این قسمت نحوه ست کردن لباس های تولید شده با پارچه ی ابرو بادی را به شما آموزش خواهیم داد.

همه چیز درباره ی پارچه ی ابر و بادی و نحوه ست کردن آن1

• ست شومیز و شلوار ابرو بادی

یکی از راحت ترین انتخاب ها می تواند شومیز های آزاد تولید شده با پارچه ابرو بادی باشد. این شومیز ها به حالت لباس های مردانه و دکمه دار می باشند. پیشنهاد می کنیم این شومیز ها را با شلوار های راحت و گشاد ابرو بادی که به لحاظ رنگی نیز برای پوشیدن با شومیز مناسب باشد انتخاب کنید.

همه چیز درباره ی پارچه ی ابر و بادی و نحوه ست کردن آن2

• ست وست و شلوار ابرو بادی

وست های بلند و گشاد تابستانه یک انتخاب عالی برای این فصل سال می باشد. این سبک لباس را می توانید همراه با شلوار جین کمر هویجی و شلوار های سند بادی بسیار خنک بپوشید. می توانید برای انتخاب وست به همراه شلوار خود از یک رنگ ست استفاده کنید و آن را به همراه یک شومیز تک رنگ که با رنگ اصلی لباس شما متفاوت باشد ست کنید. می توانید در ادامه برای شلوغ نشدن استایلتان، رنگ کفش و شومیزتان را با هم ست کنید و در کنار آن یک شال تک رنگ داشته باشید. یا سعی کنید رنگ شال خود را با کیفی که انتخاب می کنید ست کنید. این کار باعث می شود تا شما یک استایل مرتب داشته باشید.

• ست تونیک و شلوار

شما می توانید تنوع بسیار زیادی در مدل تونیک را مشاهده کنید. تونیک ها اغلب جلو بسته می باشند. مدل هایی که برای تابستان هستند، اغلب به حالت راحت و آزاد تولید می شوند. برخی از این تونیک ها به حالت لباس های پانج نیز می باشند و در بیشتر مواقع به همراه ست با شلوار، فروخته می شوند. همانطور که اشاره کردیم تونیک در انواع مختلفی تولید می شود. سعی کنید تا آنجایی که می توانید برای فصل تابستان از تونیک های کمردار استفاده نکنید. این مدل تونیک ها مناسب برای فصل تابستان نیستند و باعث تعریق بیشتر شما خواهند شد. هر چقدر تونیک ابرو بادی شما آزاد تر باشد شما کمتر احساس گرما خواهید کرد.

همه چیز درباره ی پارچه ی ابر و بادی و نحوه ست کردن آن3

• ست مانتو و شلوار ابرو بادی

پارچه ابرو بادی، از آن دست پارچه هایی است که شما علاوه بر لباس انواع شلوار و شال را نیز می توانید از این پارچه تولید کنید. مانتو ابرو بادی می تواند یک کار بسیار شیک و بیرونی به همراه ست شلوارش باشد. در کنار آن از صندل ها با پاشنه های کوتاه استفاده کنید.

• ست مانتو و دامن ابرو بادی

می توانید برای ست کردن مانتو و وست ابرو بادی، به همراه آن یک دامن بپوشید. انتخاب دامن می تواند برای شما در روزهای گرم تابستان یک انتخاب سبک و خنک باشد. همراه با آن یک جوراب ساق بلند پوشیده و برای انتخاب کفش می توانید از کتونی های ساده یا صندل ها استفاده کنید.  برای انتخاب دامنی که برای زیر وست خود می پوشید باید کمی دقت کنید. اگر وست شما دارای رنگ های تیره می باشد حتما برای دامن هم از رنگ های تیره استفاده کنید.

همه چیز درباره ی پارچه ی ابر و بادی و نحوه ست کردن آن4

شلوار ابرو بادی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم با پارچه ابرو بادی می توان لباس های زیادی در انواع متفاوت تولید کرد. شلوار هم یکی از این موارد می باشد. شلوار های ابرو بادی اغلب به حالت گشاد و آزاد هستند. برخی از این لباس ها به حالت سرهمی های بلوز و شلوار نیز تولید می شوند. برای روی این سرهمی ها اگر بتوانید یک سارافون بلند اما خنک تهیه کنید می توانید برای محیط های بیرون از منزل نیز استفاده کنید. از مدل های دیگر شلوار تولید شده با پارچه ابرو بادی شلوارهای سند بادی که امروزه بسیار محبوب شده اند استفاده می شود. مدل دیگر شلوار را نیز، شلوار های راحت و گشادی که به حالت راسته دوخته می شوند، می توان نام برد. این مدل شلوار ها مناسب برای بیرون از منزل می باشند.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید پارچه ابرو بادی دارای طرح های بسیاری می باشد. شما برای انتخاب یک لباس مناسب برای فصل بهار و تابستان خود می توانید پارچه های ابرو بادی را در گزینه های خود قرار دهید. پارچه ابرو بادی از آنجایی پارچه بسیار محبوبی بشمار می آید، تولید کنندگان سعی کردند تا از این پارچه خنک و لطیف انواع مختلفی از لباس های تابستانه را تولید کرده و روانه بازار ها کنند. از پارچه ی ابرو بادی می توان برای تهیه و طراحی انواع مدل های شلوار زنانه، شومیز زنانه، تونیک دخترانه، مانتو و شال و پیراهن های طرح دار خنک تابستانه استفاده نمود. انواع لباس های خنک تابستانه را می توانید از فروشگاه پادمیرا تهیه نمایید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/