gif
gif mobile
همه چیز درباره پارچه مازراتی

همه چیز درباره پارچه مازراتی

1402/5/31 آموزش

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که صبح روز شنبه در حالیکه دیرتان شده و می‌خواهید هر چه زودتر خود را به محل کارتان برسانید، لباس فرم‌تان در چروک‌ترین حالت خود باشد؟ یا وقتی برای مراسم عروسی یکی از نزدیکانتان، پیراهن مجلسی خریداری کرده‌اید و با ذوق و شوق آن را به خانه می‌آورید، اما پس از اینکه آن را با دقت فراوان می‌شویید متوجه می‌شوید که آب رفته و سایز آن کوچک شده‌است؟ این ها تجربه‌های وحشتناک و دلهره‌آوری هستند. اما با استفاده از لباس‌هایی که جنس‌شان مازراتی است، هرگز چنین تجربه‌هایی نخواهید داشت. در این مقاله به معرفی پارچه مازراتی، انواع و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم.

پارچه مازراتی چیست؟

پارچه کرپ مازراتی از انواع پارچه‌های کرپ می‌باشد که با عرض 150 سانتی‌متر و طول دلخواه در بازار عرضه می‌شود. در گذشته، پارچه‌های کرپ به صورت تار و پودی تولید می‌شدند اما امروزه به طور کلی آن‌ها را طی یک فرایند شیمیایی و با استفاده از نخ‌های تاب‌دار یا پرتابی در کارخانه‌ها تولید می‌کنند. همه‌ی پارچه‌های کرپ از پنبه، استات، ابریشم، ریون، پشم، الیاف مصنوعی و یا ترکیبی از الیاف‌ها ساخته شده‌اند و همین ویژگی باعث شده که روی بافت پارچه‌ی کرپ مازراتی، دانه‌های برجسته کوچک و چین‌های ریزی ببینید که در طول فرایند تولید پارچه به‌وجود می‌آیند و حالتی برجسته به پارچه می‌دهند. همین حالت برجسته پارچه‌ی کرپ مازراتی را از دیگر کرپ‌ها متمایز کرده‌است. پارچه مازراتی به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده‌است و در آیتم‌های مختلف پوشاک از آن استفاده می‌شود.

»» پیشنهاد فروشگاه اینترنتی پادمیرا : خرید انواع تاپ و کراپ زنانه

همه چیز درباره پارچه مازراتی

ویژگی پارچه مازراتی

پارچه‌ی کرپ مازراتی بسیار خوش‌دوخت است و به دلیل جنس مقاوم و ضخیمش، تن‌خور خوبی دارد و بدن را بسیار خوش‌فرم نشان می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع پارچه که آن را بسیار خاص و مورد‌پسند مردم کرده‌است، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

•    محدود نبودن در رنگ‌بندی و طرح:

پارچه‌ی کرپ مازراتی اخیرا طرفداران زیادی را جذب خود کرده‌است؛ به همین دلیل تولیدکنندگان تصمیم گرفته‌اند که رنگ‌بندی این پارچه را افزایش بدهند، به طوریکه می‌توانید طیف رنگی گسترده‌ای از این پارچه را از رنگ‌های تیره مثل مشکی، طوسی، سورمه‌ای تا رنگ‌های روشن مثل لیمویی، صورتی، فیروزه‌ای و ... را در بازار پیدا کنید. همچنین، مدل‌های طرح‌دار آن از جمله چهارخانه، راه‌راه، خال‌خالی، طرح‌های مینیمال و طرح‌ها و نقش‌های دیگر راهی بازار شده‌اند و طرفداران خود را از قبل نیز بیشتر کرده‌اند.

•    استحکام و ماندگاری بالا:

بافت چند راهه و محکم این پارچه، آن را بسیار بادوام کرده‌است و می‌توانید تا سال‌های سال از آن استفاده کنید بدون اینکه آسیب جدی ببیند و بافت خود را از دست بدهد.

•    درخشندگی:

اگر به بافت پارچه‌ی کرپ مازراتی دقت کنید، کمی براق و درخشان است و همین ویژگی، آن را برای استفاده در پوشاک، لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی بسیار جذاب و زیبا می‌کند.

•    بافت لطیف و نرم:

برخلاف تصور عموم، بافت این پارچه با اینکه ضخیم و بادوام است، اما لطیف و نرم هم هست و به همین دلیل، می‌توان در پوشاک کودکان و خردسالان نیز از این پارچه استفاده کرد.

•    خاصیت کشسانی:

این پارچه از دو سمت طول و عرض کش می‌آیند و این ویژگی، دوختن آن را برای خیاط‌ها آسان می‌کند. خاصیت کشسانی پارچه مازراتی موجب می‌شود اجرای روش‌های متنوع دوخت روی آن آسان باشد و به همین علت، برای لباس‌های مجلسی که فیت بدن هستند بهترین گزینه می‌باشند.

•    بافت فشرده:

تار و پودهای پارچه‌ی کرپ مازراتی بسیار به هم نزدیک هستند و همین باعث ایجاد بافتی فشرده و پرتراکم می‌شود، پس گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل برای لباس‌های زمستانی است.

•    خاصیت چروک‌پذیری کم:

مهم‌ترین دلیلی که این نوع پارچه را بسیار محبوب کرده‌است، عدم چروک‌پذیری آن است. اکثر پارچه‌ها به دلیل بافت نازک و کم‌تراکمی که دارند در اثر فشرده شدن سریع چروک می‌شوند و نیاز به اتو کشیدن دارند، اما این قضیه در مورد کرپ مازراتی صدق نمی‌کند و به عنوان مثال هنگام نشستن حالت چروکیدگی به خود نمی‌گیرد و همیشه حالت یک‌دست و صاف خود را حفظ می‌کند. دلیل آن هم می‌تواند بافت منحصربه‌فرد و ضخامت بالای آن باشد.

•    عدم تغییر رنگ در اثر شست‌وشو:

یک مزیت دیگر پارچه‌ی کرپ مازراتی، عدم تغییر رنگ آن در اثر شست‌وشو است که دلیل آن، وجود درصد کمی پلاستیک در بافت پارچه است، پس برای سال‌های زیادی بدون این‌که رنگش تغییر کند، قابل استفاده است.

•    نداشتن خاصیت آبرفت:

فرض کنید که لباسی دقیقا سایز خود خریده‌اید و پس از یک بار شست‌وشو، متوجه می‌شوید که سایز آن کوچک شده‌است. نگران نباشید! شما تغییر سایز نداده‌اید، بلکه لباس شما آب رفته است. این موضوع به‌خصوص در مورد لباس‌های نخی بسیار شایع است. اما این اتفاق هرگز در مورد پارچه‌ی کرپ مازراتی پیش نمی‌آید. با خیال راحت برای خرید لباس سایز خود به بازار و دوختن لباس فیت تن خود پیش خیاط بروید.

•    عدم نیاز به آستر:

به دلیل قرارگیری لمینت در زیر پارچه، برای ایستایی مناسب در بالاتنه‌ی لباس و پوشاندن حالت توری و گیپوری پارچه، احتیاجی به استفاده از آستر نیست.

•    شست‌وشوی راحت:

همان‌طور که اشاره شد، پارچه‌ی کرپ مازراتی بافت ضخیمی دارد و پارچه‌ی حساس و ظریفی نیست و شست‌وشوی آن به نسبت پارچه‌هایی مثل ابریشم و حریر بسیار آسان است. همین ویژگی، استفاده‌ی مداوم و روزانه‌ی آن را ممکن می‌کند.

•    قیمت مناسب:

به نسبت کیفیت بالا و ضخامت و ایستایی خوب، قیمت پارچه‌ی کرپ مازراتی بسیار مناسب است.

همه چیز درباره پارچه مازراتی1

انواع پارچه مازراتی

پارچه‌ی کرپ مازراتی به دلیل تنوع در کاربرد و محبوبیت بالا انواع زیادی دارد که در این قسمت به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم :

•    ایستایی خوب:

پارچه‌ی کرپ مازراتی ایستایی مناسبی دارد و به خاطر ضخامتش بیش‌تر برای کت و مانتو استفاده می‌شود.

•    کرپ کش مازراتی:

ضخامت تار و پود پارچه‌ی کرپ کش مازراتی استفاده از این جنس را در فصول گرم سال تقریبا ناممکن می‌کند. این پارچه‌ها به هیچ عنوان آب نمی‌روند و تغییر سایز ندارند. همچنین ایستایی بسیار خوب آن‌ها باعث شده که بهترین گزینه برای دوخت پیراهن‌های مجلسی و کت‌ و شلوار مجلسی باشند.

•    کرپ مازراتی کنزو:

پارچه‌های کرپ مازراتی کنزو معمولا بافت نرمی دارند و این ویژگی، آن‌ها را از پارچه‌ی کرپ کش مازراتی متفاوت می‌کند. برای دوخت این نوع پارچه باید دقت و ظرافت زیادی به خرج داد تا در پایان کار تمیزی از آب دربیاید. از این نوع پارچه معمولا برای دوخت فرم‌های اداری و فرم‌های مدرسه و کت و شلوار مردانه و زنانه استفاده می‌شود.

•    پارچه‌ی مخمل مازراتی:

این نوع پارچه‌ی مازراتی در افغانستان و از الیاف پشم و پنبه تولید می‌شود و در نتیجه، بافتی لطیف و نرم و الیاف کوتاه دارد. تراکم بالا و بافت برشی پارچه‌ی مخمل مازراتی باعث می‌شود که پارچه رنگ خود را برای مدت طولانی حفظ کند و ضد حساسیت باشد. ویژگی‌های دیگر این پارچه شامل: بافت چاپ، لطافت، نرمی و مقاومت در برابر سایش و آسیب‌های خارجی می‌شود. این نوع پارچه بیشتر برای دوخت پیراهن‌های بلند مجلسی کاربرد دارد.

•    کرپ مازراتی نخ تویست:

پارچه‌ی کرپ مازراتی تویست بافتی ساده دارد و در فرایند تولید آن از کش و پلی‌استر استفاده شده‌است. این پارچه سطحی بدون پرز دارد و چین‌های آن نیز کم است. به علاوه، ایستایی خیلی خوب، عدم چروک پذیری و عدم آبرفت موجب شده این پارچه برای دوخت انواع پوشاک استفاده شود. همانند جنس کرپ کش مازراتی، این نوع پارچه هم دارای ضخامت و تراکم بالا بوده و بیش‌تر در فصول سرد سال قابل استفاده است.

•    پارچه‌ی مازراتی مبلی:

بافت پارچه‌های مازراتی مبلی به مخمل و جیر شباهت دارد و بسیار پرطرفدار است. در مقایسه با دیگر پارچه‌هایی که برای مبل و رومبلی استفاده می‌شود، اندازه‌ی پرزهای این پارچه کوتاه‌تر است و بافتی برجسته و زبر دارد.

همه چیز درباره پارچه مازراتی2

کاربرد پارچه مازراتی

ویژگی‌های متنوع پارچه‌ی کرپ مازراتی باعث شده است که در دوخت انواع لباس‌ها از آن استفاده شود. آیتم‌هایی که در آن می‌توان از این پارچه استفاده کرد عبارتند از:

•    پیراهن مجلسی:

پارچه‌ی مازراتی نرم و لطیف است و به همین خاطر، برای دوخت یک پیراهن مجلسی شیک و راحت می‌تواند بهترین انتخاب باشد. همچنین مادرانی که قصد ست کردن لباس خود با فرزندان‌شان در مجالس عروسی، تولد و مهمانی دارند، می‌توانند از این پارچه استفاده کنند. بافت نرم و لطیف پارچه‌ی کرپ مازراتی به بدن کودک شما آسیب نمی‌زند. می‌توانید طیف رنگی متنوعی را برای لباس زیبای خود و فرزند دلبندتان انتخاب کنید. خاصیت کشسانی این پارچه نیز باعث می‌شود که هنگام پوشیدن و درآوردن لباس‌تان دچار زحمت و سختی نشوید.

•    مانتوی بلند یا کوتاه:

پارچه‌ی کرپ مازراتی به علت ایستایی خوب و خوش‌فرم نشان دادن اندام، می‌تواند شکیل‌ترین انتخاب برای یک مانتوی کتی باشد. تنوع در رنگ و طرح این پارچه دست‌تان را برای خرید باز می‌کند، به طوری که برای هر نوع استایلی می‌توانید مانتوی مازراتی موردنظرتان را در بازار پیدا کنید.

•    شلوار:

اگر خانم شیک‌پوشی باشید، اهمیت شلوار مازراتی در یک استایل رسمی یا کژوال برایتان روشن است. یک شلوار مازراتی زنانه، به دلیل ایستایی خوب و صاف بودن می‌تواند استایل‌تان را زیباتر و آن را تکمیل کند.

»» پیشنهاد پادمیرا : خرید شلوار جین زنانه

•    کت و شلوار، کت و دامن، کت تک:

اگر اهل پوشیدن کت، به‌خصوص کت مجلسی باشید، حتما می‌دانید که ایستایی کت چقدر روی زیبایی اندام شما تاثیر می‌گذارد. همچنین ضد چروک بودن و دوام بالای آن هم بسیار اهمیت دارد تا سال‌های زیادی قابل استفاده باشد. تمام این ویژگی‌ها در پارچه‌ی کرپ مازراتی جمع شده‌است.

•    مانتو و شلوار یا کت و شلوار اداری (زنانه و مردانه):

فرم‌های اداری باید بادوام، مقاوم و مستحکم باشند تا برای سال‌های متمادی بتوان از آن‌ها استفاده کرد. همچنین ضدچروک‌بودن لباس فرم برای خانم‌های پرمشغله بسیار اهمیت دارد که این نگرانی با وجود پارچه‌ی کرپ مازراتی به طور کلی برطرف می‌شود. ایستایی مناسب این پارچه باعث می‌شود که خانم‌ها بسیار شیک‌تر در محل کار خود نشان داده‌شوند.

•    خرج کار:

به دلیل تقاضای بالای خریداران، پارچه‌ی کرپ مازراتی در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند و به همین دلیل، برای خرج کار مانتو، کت و شومیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

•    کت اسپرت بچه‌گانه:

از ویژگی‌هایی که این نوع پارچه را برای استفاده در کت بچه‌گانه مناسب می‌کند، لطافت و نرمی آن است که پوست بچه را اذیت نمی‌کند. ایستایی خوب آن نیز برای خوش‌فرم بودن کت در تن بچه تاثیر بسزایی دارد.

همه چیز درباره پارچه مازراتی3

استفاده از لباس با پارچه‌ی کرپ مازراتی بیشتر مناسب چه کسانی است؟

پارچه‌ی کرپ مازراتی بیش‌تر به درد کسانی می‌خورد که مشغله‌ی زیادی دارند و به دنبال یک لباس کاری با شکل ظاهری مناسب و کیفیت بالا هستند. ایستایی مناسب، عدم آبرفت و در نتیجه عدم تغییر سایز بعد از شست‌وشوی مازراتی باعث شده که اکثر فرم‌های اداری شرکت‌ها و همچنین فرم‌های مدارس با این جنس دوخته شوند.

تشخیص پشت و روی پارچه‌ی کرپ مازراتی

پشت و روی پارچه‌ی کرپ مازراتی را به راحتی از طریق بافت آن می‌توان تشخیص داد. معمولا روی پارچه لطیف‌تر و نرم‌تر و برجسته‌تر است و پشت آن زبر و جای سوزن مشخص است. زبر بودن پشت پارچه به‌دلیل وجود لمینت است. هنگام دوخت لباس حواستان به پشت و روی پارچه باشد. البته توجه داشته باشید که معمولا برای دوخت لباس مجلسی از طرف نرم و لطیف پارچه و برای دوخت رومبلی از طرف زبر پارچه استفاده می‌شود.

استفاده از مازراتی در صنعت مبل سازی و دکوراسیون داخلی

پارچه‌ی کرپ مازراتی به عنوان یکی از بهترین پارچه‌های دکوراتیو استفاده می‌شود. ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی این پارچه سبب شده که تولیدکنندگان برای دوخت مبل، رومبلی و روکش مبل این جنس را انتخاب کنند. برای تولید مبل‌های مدرن و شیک عمدتا از مازراتی و پورشه استفاده می‌شود و این دو جنس مناسب مبل‌های کلاسیک نیستند و پیشنهاد نمی‌شوند. پارچه‌های مبلی به دو شکل ساده و طرح‌دار و در قیمت‌های متنوع به مشتریان ارائه می‌شود. برای صرفه‌جویی در هزینه، بهتر است پارچه‌های مبلی را به صورت عمده و از مراکز معتبر خریداری کنید. به دلیل ظاهر شیک و جذاب پارچه‌ی مازراتی، از آن در تهیه‌ی رومیزی، دیوارپوش، انواع ساک دستی، کیف و کفش، قالی پوشش صندلی و چوب، پوشش صندلی و داشبورد و کفی خودرو و پوشش دیگر وسائل خانگی نیز استفاده می‌شود.

همه چیز درباره پارچه مازراتی4

نحوه شستشوی پارچه مازراتی

نکاتی که در شست‌وشوی پارچه‌ی مازراتی باید مدنظر شما باشند به شرح زیر است:
•    شست‌وشوی مداوم و سابیدن پارچه با اجسام سفت باعث پرزدادن آن می‌شود. پس حتما با ملایمت و آرامی لباس مازراتی را بشویید.
•    بهتر است این پارچه با آب ولرم (دمای 35 درجه) و مواد شوینده‎ی ملایم شسته شود.
•    می‌توانید برای شست‌وشوی کرپ مازراتی از ماشین لباس‌شویی استفاده کنید، ولی حتما درجه‌ی ماشین را کم کنید تا به پارچه آسیبی نرسد.
•    برای خشک کردن مازراتی، مخصوصا رنگ مشکی، آن را روبه‌روی نور مستقیم خورشید قرار ندهید که باعث بور شدن آن می‌شود.
•    بهترین راه خشک‌کردن این پارچه، قرار دادن آن در فضای باز است. بعد از آب‌کشی، لباس را روی چوب‌لباسی آویزان کنید تا خودش صاف بماند و نیازی به اتو کشیدن هم نداشته باشد.
•    برای اتو کشیدن پارچه یا لباس مازراتی حتما آن را پشت و رو کنید و اتو را مستقیم روی پارچه نکشید. از یک پارچه‌ی سفید تمیز یا محافظ اتو برای اتو کشیدن غیر مستقیم لباس‌تان استفاده کنید تا رد اتو روی آن نماند.

»» پیشنهاد پادمیرا : خرید جوراب ساق کوتاه زنانه

قیمت پارچه‌ی کرپ مازراتی در بازار

کاربرد بالای پارچه‌ی کرپ مازراتی در صنعت مد و پوشاک باعث شده که مراکز فروش زیادی این محصول را عرضه کنند و تولیدی‌های پوشاک و مبلمان و لوازم خانگی نیز خریداران اصلی این پارچه هستند. در بازارهای جهانی نیز این نوع پارچه بسیار پرطرفدار و پرفروش است. خرید عمده‌ی پارچه‌ی مازراتی و به صورت طاقه، از لحاظ مالی برای شما بسیار به صرفه‌تر است، پس شناسایی یک مرکز معتبر و باسابقه‌ی فروش در این امر بسیار اهمیت دارد. حواستان باشد، پارچه‌ی کرپ مازراتی مانند هر نوع پارچه‌ی دیگر، جنس بد و نازک و جنس ضخیم و خوب دارد، پس در خرید آن ظرافت به خرج دهید و هنگام خرید جنس پارچه را بادقت بررسی کنید و از ضخیم‌بودن و کیفیت نخ آن مطمئن شوید. البته فروشندگان و مراکزی هم وجود دارند که پارچه‌ی بی‌کیفیت را به اسم برندی نام‌دار به خریدار عرضه می‌کنند که در صورت خرید عمده، ضرر زیادی به خریدار وارد می‌شود. عوامل مختلفی روی قیمت پارچه‌ی کرپ مازراتی تاثیر دارند، از جمله: خرید به صورت عمده یا تک، کیفیت تولید، کیفیت نخ و مواد اولیه‌ی به‌کار رفته در پارچه، تراکم نخ، برند تولیدکننده، میزان تقاضای خرید، طرح و مدل و رنگ، نوسانات ارزی و ... . خوب است که انواع پارچه‌های مازراتی که در صنف پارچه‌فروشان بسیار پرفروش هستند را بشناسیم: کرپ کش مازراتی، کرپ مازراتی کنزو، کرپ مازراتی چهارخانه، کرپ مازراتی دوبل، کرپ مازراتی حریر و مازراتی مبلی از این دسته هستند.

حرف آخر

استفاده از پارچه‌ی کرپ مازراتی، به دلیل ویژگی‌هایی که در این مقاله ذکر شد، شما را فردی خوش‌پوش و خوش‌استایل جلوه می‌دهد. اکثر خریداران لباس‌های مازراتی، به دلیل ضخیم‌بودن این نوع پارچه، ترجیح می‌دهند آن‌هارا در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) بپوشند، اما مازراتی، پارچه‌ی چهارفصل محسوب می‌شود. در این مقاله توضیحاتی در مورد پارچه‌ی پرطرفدار کرپ مازراتی آورده شد تا شما با توجه به نیازتان، این پارچه را تهیه کنید و از آن بهترین استفاده را ببرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید شلوار مازراتی زنانه و دیگر پوشاک مازراتی، به فروشگاه اینترنتی پادمیرا سر بزنید.

منابع:

•    https://www.houseofu.com/en/blog/what-is-crepe-fabric/
•    https://aradbranding.com/en/buy-blue-purple-black-red-white-crepe-fabric/

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/