gif
gif mobile
رنگ سال 2023

رنگ سال 2023

یکی از خبرهایی که قبل از فرا رسیدن سال جدید میلادی اکثر افراد منتظر آن هستند انتخاب رنگ سال است. موسسات و کمپانی های مختلفی هستند که بنا به دلایل و مفاهیم مختلفی رنگی را به عنوان رنگ سال انتخاب می کنند. شرکت پنتون به عنوان یک مجموعه و موسسه قدیمی و صاحب نام است این شرکت تقریبا دو دهه است که وظیفه شناسایی و معرفی رنگ سال را برعهده دارد تا کسانی که دوستدار مد هستند و طراحان لباس برندهای مختلف اجناس خود را مطابق رنگ سال پیش ببرند همچنین برخی افراد دکوراسیون خانه و اتاق خود را با توجه به رنگ سال تغییر می دهند همچنین رنگ مو، رنگ ناخن، سبک آرایش افراد از موارد دیگری هستند که متناسب با رنگ سال انجام می دهند. در این مقاله پادمیرا مگ قصد دارد در مورد رنگ سال 2023 میلادی و اینکه بر چه اساس انتخاب شده، این رنگ را با چه رنگ هایی می توان ست کرد صحبت کند.
سایت رسمی پنتون رنگ سال 2023 میلادی را با الهامی از شجاعت، قدرت، سرزندگی انتخاب کرده. این رنگ سایه ای از رنگ قرمز است با نام Viva Magenta18-750  معرفی شده است. این رنگی است که ریشه آن از طبیعت گرفته شده است و نام آن ویوا مگنتا است. از طرفی برخی از رسانه های ایرانی گفته اند که این رنگ الهام گرفته از خاک خلیج فارس است که این خبر غلط است در واقع ویوا مگنتا برگرفته از یک حشره به نام cochineal است که یک حشره مکزیکی است. به این حشره کوچینیل و یا قرمزدانه مکزیکی هم می گویند که از آن ماده رنگزایی به همین نام استخراج می شود.

رنگ سال 2023

رنگ سال را بر چه اساس و مفاهیمی انتخاب می کنند؟

این سوال ممکن است برای افراد زیادی پیش بیاید که رنگ سال مطابق با چه معیارهایی انتخاب می شود. شرکت های مختلفی هستند که تا قبل از آغاز  سال جدید میلادی  یک رنگ را به عنوان رنگ سال جدید معرفی می کنند اما در بین همه  این موسسات و شرکت ها رنگ معرفی توسط شرکت پنتون به عنوان مبنا در صنعت مد شناخته می شود شرکت پنتون برای انتخاب و معرفی رنگ سال از چندین متخصص رنگ شناسی کمک می گیرد.
موسسه WGSN یکی از شرکت های معتبر در زمینه رنگ شناسی است این کمپانی براساس نظر سنجی و ایده ها و موضوعات و برنامه هایی که برای هر فصل کاربرد دارد به معرفی و پیشنهاد دادن رنگ ها می پردازد. این روش به این صورت است که با یک نظر سنجی توسط موسسه WSGN و همکاری  colors انجام می شود در این نظر سنجی از بین افراد فعال در زمینه صنعت مد، سبک زندگی، دکوراسیون داخلی منزل، همچنین در حوزه پوشاک و زیبایی و ... از سرتاسر دنیا سوال می کنند و از طرف دیگر با بررسی جنبه های اجتماعی که در آن سال ترنده، وضعیت روانی و اقتصادی جامعه، وضعیت سیاسی جامعه، شبکه های اجتماعی، رویدادهای تاثیر گذار و بررسی برندهای جدید همه این ها جزو مواردی هستند که در تعیین رنگ سال تاثیر دارند بنابراین با جمع آوری آن ها به یک بانک اطلاعاتی جهانی دست پیدا می کنند و در نهایت این بانک اطلاعاتی سبب می شود تا رنگ سال مناسب فصل جدید از کتابخانه colors  معرفی می شود. Viva Magenta18-750 رنگی است که به منظور بازگشت شادی و نشاط از دست رفته و همچنین علاوه بر این ها با نگاهی به طبیعت و اوضاع فعلی آن اقتدار از دست رفته را به یاد بشریت بیاورد.

رنگ سال 20232

خصوصیات و مفهوم رنگ سال 2023 ویوا مگنتو

ویوا مگنتا که به آن قرمز پرشین هم می گویند ترکیبی از رنگ قرمز و آبی و یا به بیانی واضح تر بین قرمز و آبی است رنگی که طول موجی ندارد و از ترکیب دو رنگ اصلی بوجود آمده است. نه اورگانیک است و نه مصنوعی رنگی که برای سال 2023 انتخاب کردند در تیره ترین حالت رنگ قرمز و سرخابی است. همان طور که متوجه شده اید این رنگ جزو رنگ های قرمز به حساب می آید. یک رنگ محرک و هیجانات سرکشی مانند دارد و از دیگر رنگ های خانوده طیف قرمز است این رنگ سبب می شود تا هر انسانی را برای ادامه زندگی به شور هیجان برساند. از طرفی رنگ قرمز پرشین تعادل نسبی بین سردی و گرمی ایجاد می کند و یک فضای چند بعدی بین فضای طبیعی و مجازی را در برابر چشم های ما باز می کند. از خصوصیات دیگر رنگ سال 2023 این است که نشان دهنده آینده ای روشن و نوید بخش است. قرمز پرشین حالتی شجاعانه را در انسان بر می انگیزد که سبب پیروزی و غلبه بر هرچیزی می شود.

رنگ سال 20233

چرا viva magenta به عنوان رنگ سال 2023 انتخاب شد

به بیان مدیر اجرایی شرکت پنتون از دلایل انتخاب رنگ ویوا مگنتا برای سال 2023 این است که یک رنگ نامتعارف برای یک جهان نامتعارف نیاز داشتیم. از طرفی می تواند به آن ها و انواع فعالان در صنعت مد چشم انداز جدیدی ارائه کند. Viva magenta به عنوان رنگی از طیف قرمز است که احساس قدرت را به بیننده منتقل می کند اما از طرفی قرار نیست این حس قدرت حالتی تهاجمی و منفی برای افراد داشته باشد از این رو در این رنگ اندکی بنفش و ارغوانی تیره ترکیب شده است. و همین امر سبب می شود تا این رنگ را به عنوان سرخابی یا قرمز بشناسند. انتخاب این رنگ برای سال 2023 به این منظور است تا با نشاط و انرژی خاصی روی دیگری از قدرت مندی را به ما نشان دهد. در واقع حس این رنگ همان چیزی هست که همه ما برای آینده ای خوش بینانه به آن نیاز داریم.

رنگ سال 20231

رنگ سال 2023 ویوا مگنتا را با چه رنگ هایی می توان ست کرد

این رنگ جزو رنگ های خاصی است که می توانید استایل های شیک و منحصر به فردی را داشته باشید در ادامه رنگ هایی که می توانید با ویوا مگنتا ست کنید را قرار دادیم ترکیب رنگ هایی که زیبایی استایل شما را چند برابر کند استفاده از رنگ ویوا مگنتا در استایل خود روشی است که بتوانید با احتیاط بیشتری به سمت ست کردن با رنگ های خیره کننده طیف قرمز و سرخابی بروید برای این که راحت تر بتوانید رنگ ویوا مگنتا را با استایل خود ست کنید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد پادمیرا:    خرید شلوار جین زنانه
                                 خرید تیشرت نخ پنبه
                                  خرید تاپ نخی دخترانه

 

ست کردن رنگ سال 2023 با مشکی

یکی از بهترین و مناسب ترین رنگ هایی که می توانید در کنار رنگ ویوا مگنتا داشته باشید انتخاب و ترکیب آن با رنگ مشکی است. در واقع به جرات می توانم بگویم اولین رنگی که می توانید با رنگ ال 2023 ست کنید رنگ مشکی است. همان طور که گفتیم رنگ ها احساس های متفاوتی را به مخاطب و شما منتقل می کنند از این رو ترکیب رنگ ویوا مگنتا به همراه رنگ مشکی یک استایل شیک و از طرفی مرموز را برای شما ایجاد می کند زیرا رنگ قرمز و مشکی هرکدام به تنهایی سمبلی از قدرت و راز هستند از طرفی با این که ویوا مگنتا به رنگ سرخابی نزدیک تر است اما در کنار رنگ مشکی نمادی از قدرت و جسور بودن را به استایل و تیپ شما القا می کند. از این ترکیب می توانید در مهمانی های رسمی و یا حتی محیط کاری خود بهره ببرید.

رنگ سال 20234

ست کردن رنگ سال 2023 با خاکستری

اغلب افرادی هستند که زیاد تمایل به پوشیدن رنگ تیره مثل مشکی ندارند از این رو می توانند رنگ خاکستری را جایگزین رنگ مشکی کنند. ویوا مگنتا به عنوان یک رنگ پرشور و حرارت و هیجانی معروف است. از طرفی ترکیب آن با خاکستری که یک رنگ خنثی به حساب می آید باعث درخشیدن رنگ اصلی می شود و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. همچنین انتخاب اکسسوری در کنار استایل خود با رنگ ویوا مگنتا یک روشی هوشمندانه است تا بتوان تفییرات جزئی اما تاثیر گذار در استایل خود ایجاد کرد. اگر طرفدار استایل های ساده با رنگ های تقریبا تیره هستید ترکیب ویوا مگنتو با خاکستری انتخاب مناسبی است زیرا بدون اینکه استایل شما را بهم بزند یک ظاهر و تیپ جدیدی را به شما می بخشد. خاکستری تناژ مختلفی دارند از این رو می توانید به همراه رنگ سال 2023 از خاکستری روشن در استایل خود بهره ببرید.

رنگ سال 20235

رنگ سال 2023 را با رنگ سرمه ای ترکیب کنید

با توجه به این که ویوا مگنتا جزو رنگ های روشن به حساب نمی آید و از طرفی سایه ای تیره دارد بد نیست اگر بخواهید آن را با رنگ های تیره ست کنید. رعایت این ترکیب سبب می شود تا اصالت و قدرت این رنگ در استایل شما حفظ شود. به همین دلیل سرمه ای هم یکی از رنگ هایی است که شما می توانید به راحتی با رنگ سال 2023 ست کنید و استایلی شیک و منحصربفرد و خاص را برای خود رقم بزنید. به طور کلی در تناژ دیگر آن رنگ آبی تیره به همراه سرخابی قرمز ترکیب بسیار چشم نواز و خاصی را بوجود می آورند. همچنین اگر شما از علاقه مندان به لباس های جین هستید به راحتی می توانید رنگ سال 2023 را با لباس های جین مثل کت و دامن و شلوار جین زنانه ترکیب کنید و استایلی خاص برای خود رقم بزنید.

رنگ سال 20236

ترکیب رنگ سال 2023 با سبز

از دیگر انتخاب هایی که می توانید به همراه رنگ ویوا مگنتا داشته باشید رنگ سبز تیره است. ترکیب سبز تیره با ویوا مگنتا یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید در استایل خود داشته باشید. از طرفی افرادی که به دنبال یک ترکیب شاد و متفاوت با ویوا مگنتا هستند می توانند از رنگ سبز بهره ببرند. رنگ سبز الهام گرفته از طبیعت و ترکیب آن در کنار رنگ ویوا استایل شما را شاد و جذاب به نمایش می گذارد. سبز رنگی است که تناژ های مختلفی دارند از دیگر تناژ رنگ سبز که با ویوا مگنتا می توانید ست کنید سبز کلاسیک است که در سال گذشته به عنوان سبز ترندی شناخته شده است. ترکیب این دو رنگ برای مهمانی های مثل نوروز و یلدا می تواند مناسب و ایده آل باشد. بهترین رنگ اکسسوری که برای این استایل ها مناسب است و سبب می شود تا تیپ شما را کامل کند اکسسوری های طلایی رنگ است.

رنگ سال 20237

استایل تک رنگ با رنگ سال 2023

یکی از انتخاب هایی که می توانید داشته باشید این است که رنگ ویوا مگنتا را با طیف رنگی خودش ست کنید. در این رنگ قرمز گلی، ارغوانی، بنفش و صورتی قرار دارد به این منظور که رنگ سرخابی قرمز را با همه رنگ های هم خانواده اش ست کنید. برخی از افراد هستند استایل تک رنگ برای آن ها سخت است اما بهتر است در نظر داشته باشید که در چند سال اخیر استایل های تک رنگ و مونو کروم از خاص ترین ترند ها بوده است. از طرفی رنگ سال 2023 برای اینکه استایلی تک رنگ داشته باشید بسیار چشم گیر است. اما از خصوصیات این رنگ  خاص است که سبب می شود تا جسارت و خلاقیت خود را به نمایش در آورید. زیرا سرخابی قرمز و یا همان رنگ ویوا مگنتا از رنگ هایی است که می توانید تغییر بزرگی در استایل خود ایجاد کنید. به همین دلیل می توانید مطمئن باشید اگر سر تا پا از این رنگ استفاده کرده اید در بهترین حالت ممکن خود هستید.

رنگ سال 20238

نتیجه گیری:

این مقاله درباره انتخاب رنگ سال 2023 است. طبق روال هرسال شرکت پنتون به عنوان معتبر ترین شرکت قبل از فرا رسیدن سال جدید میلادی رنگ سال را معرفی می کند. انتخاب این رنگ توسط افراد متخصص و نظر سنجی جهانی به نتیجه می رسد و معرفی می شود تا بتواند مفاهیم و خصوصیاتی را به افراد القا کند مثل جنبش ها و اتفاقات سیاسی در سال های اخیر. صنعت پوشاک و لباس و دکوراسیون، وضعیت روانی و اقتصادی جامعه و... که همه این ها در انتخاب این رنگ تاثیر مستقیم دارند. رنگ انتخابی سال 2023 Viva Magenta  است. این رنگ تقریبا تناژی از قرمز و آبی بنفش و ارغوانی محسوب می شود. به بیان دیگر آن را سرخابی می گویند یک تعادلی بین رنگ آبی تیره و قرمز است. از آن جایی که تناژی از رنگ قرمز هم حساب می شود همانند ویژگی رنگ قرمز نشان از محرک بودن انرژی و قدرت دارند البته قدرت نه به معنای منفی. همچنین اغلب افراد به کمک رنگ سال انواع دکوراسیون منزل، آرایش، لباس ها، دکور اتاق و ... خود را با آن ها پیش می برند. رنگ ویوا می تواند استایل های خاص و متفاوتی را برای شما ایجاد کند. به طوری که یک تغییر بزرگ در استایل شما ایجاد شود. از رنگ بندی هایی که می توانید با ویوا مگنتا ست کنید مشکی، سرمه ای، سبز و خاکستری است و خاص بودن این رنگ به گونه ای است که می توانید آن را به صورت تک رنگ بپوشید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/