gif
gif mobile
راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف

1402/5/4 آموزش

شکل صورت شما می تواند بر روی مدل مو، عینک و یا جلوه های آرایش تاثیر بگذارد. برای آموزش تشخیص فرم صورت خود، ابتدا باید با آشنایی دسته بندی های اولیه شکل صورت شروع کنید. شکل صورت خود را با چند اندازه گیری مشخص کنید و سپس از دانش جدید خود برای کمک به انتخاب مدل مو، سبک آرایش و لوازم جانبی که چهره شما را خوشایند می کند استفاده کنید در ادامه با انواع شکل صورت و اینکه چگونه شکل و فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟ بیشتر آشنا می شویم همچنین یاد می گیرید که چه مدل شال زنانه و عینک و روسری زنانه و ... به صورت شما می نشیند و تعادل را در چهره شما برقرار می کند برای خرید شال و روسری زنانه می توانید به مجموعه پادمیرا که فروشگاهی معتبر با تجربه است مراجعه کنید.

اندازه گیری صورت شما

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف

1- یک متر بگیرید

برای اندازه گیری صورت خود، به یک متر نیاز دارید. فرقی نمی کند متر شما برحسب اینچ باشد یا سانتی متر، بخش مهم این است که چگونه اندازه گیری ها با یکدیگر مقایسه می شوند، نه اعداد دقیق.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف1

2- موهایتان را جمع کنید

اگر موهای بلندی دارید باید آن ها را پشت سرتان بریزید و یا بالا ببندید حتی اگر موهایتان کوتاه است آن ها را طوری جمع کنید و پشت بفرستید تا جلوی صورت نباشد.

نکته:

سعی کنید صورت خود را با یک متر جمع شونده سفت اندازه گیری نکنید. نه تنها این کار بسیار دشوارتر خواهد بود، بلکه اگر به طور تصادفی متر را در حین اندازه گیری جمع کنید، ممکن است به خود آسیب برسانید.

3- یک مداد و کاغذ تهیه کنید

برای اینکه بتوانید شکل صورت خود را با اندازه گیری ها مشخص کنید، باید هر اندازه گیری را در حین انجام یادداشت کنید، تا بعد از اتمام بتوانید همه آن ها را با هم مقابسه کنید. در واقع چیزی برای یادداشت اندازه گیری های خود تهیه کنید.

4- مقابل آیینه قرار بگیرید

ساده ترین راه اندازه گیری صورت است. در اتاقی با نور کافی مقابل آیینه ای بزرگ طوری که ببینید چه کاری می خواهید انجام دهید ایست کنید و یا بنشینید. طوری رو به آیینه قرار بگیرید که چانه تان همسطح باشد.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف2

5- پهن ترین قسمت پیشانی خود را اندازه بگیرید

این معمولا در میانه راه بین ابرو های شما و خط موی بالایی شما قرار دارد. فاصله را مستقیما از خط مو، در یک طرف پیشانی تا طرف دیگر پیشانی اندازه بگیرید. نتیجه را یادداشت کنید.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف3

6- روی استخوان گونه خود را اندازه گیری کنید

این اندازه گیری می تواند کمی مشکل باشد. برجسته ترین قسمت استخوان گونه خود را با نوک انگشتان خود احساس کنید. این درست زیر گوشه بیرونی هر چشم قرار دارد. هنگامی که نقطه مناسبی را پیدا کردید، از یک استخوان گونه به سمت دیگر اندازه بگیرید.

نکته:

به خاطر داشته باشید که پل بینی شما می تواند متر را بیرون بزند و این عرض را بیشتر از آن چه هست نشان دهد. برای اندازه گیری دقیق تر، اندازه گیری نور را مستقیما در جلوی صورت و کره چشم خود نگه دارید، جایی که با هر استخوان گونه در یک خط قرار می گیرد. اگر این کار را انجام می دهید، حتما متر را از صورت خود برای اندازه گیری های دیگر نیز دور نگه دارید.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف4

7- از هر انتهای فک تا نوک چانه اندازه گیری کنید

یک سر متر را روی فک زیر گوش قرار دهید و سر دیگر را تا نوک چانه بیاورید. همین کار را برای طرف دیگر هم انجام دهید و نتایج را با هم جمع کنید، یا فقط اولین اندازه گیری را در 2 ضرب کنید. این اندازه گیری طول کل فک شما را نشان می دهد.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف5

8- طول صورت خود را اندازه بگیرید

متر نواری خود را بردارید و از نقطه مرکزی خط موی بالایی خود به پایین تا نوک چانه اندازه گیری کنید. اگر خط موی عقب رفته یا سر تراشیده شده است، تخمین بزنید که خط موی شما کجا خواهد بود.

توجه:

اگر بینی برجسته ای دارید، این می تواند اندازه گیری طول صورت شما را از بین ببرد. به جای اینکه خطوط صورت خود را با دقت دنبال کنید، متر را مستقیما به بالا و پایین در جلوی صورت و کره چشم خود نگه دارید، جایی که خط مو و چانه شما همخوانی داشته باشد.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف6

9- هر اندازه گیری را باهم مقایسه کنید تا فرم صورت خود را مشخص کنید

بعد از اینکه همه اندازه گیری ها را انجام دادید و آن ها را یادداشت کردید، تعیین کنید کدام اندازه ها بزرگترین و کدام کوچکترین اندازه گیری هستند. نسبت های صورت خود را با فرم های معمول صورت مقایسه کنید:
• به عنوان مثال، اگر شما صورت نسبتا پهنی دارید، احتمالا فرم صورت شما گرد یا مربع است. صورت مربعی دارای فک پهن تر و زاویه دارتر از صورت گرد است.
• اگر طول صورت شما بلندتر از عرض آن باشد، ممکن است فرم صورت شما بیضی و یا مستطیل باشد. برای تعیین اینکه فرم صورت شما کدام یک از آن هاست باید به چگونگی و اندازه های پیشانی، استخوان گونه و خط فک خود نگاه کنید.
• اگر اندازه های صورت شما به تدریج از پیشانی تا خط فک کمتر و باریک تر می شود. صورت شما قلبی شکل و یا بیضی شکل است. اگر این اندازه ها تا اخر شبیه و نزدیک به هم باشند فرم صورت شما مربع و یا مستطیلی است.
• در صورتی که اندازه های صورت شما از پیشانی تا خط فک بیشتر شود: فرم صورت شما مثلثی است.

نحوه استایل انواع فرم صورت

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف7

1- برای فرم صورت خود یک اندازه و مدل موی جذاب انتخاب کنید.

طول موهای شما می تواند بر کشیدگی و پهن شدن صورت شما تاثیر بگذارد. قد مویی را انتخاب کنید ابعاد شما را متعادل کند:
◘ موهای بلند و صاف یک انتخاب عالی برای صورت های گرد و مربع است، زیرا باعث افزایش طول و کاهش عرض می شود.
◘ برش های بسیار کوتاه با حجم بیشتر در بالا، مانند برش پیکسی، همچنین می توانند صورت های کوتاه را بلندتر کنند و توجه را به چشم ها و گونه ها جلب کند.
◘ برش های متوسط تا کوتاه، مانند مو تا چانه و یا تا شانه ها، می تواند صورت های بلند را کوتاه تر نشان دهند و صورت شما را پرتر نشان دهد. این یک انتخاب خوب برای صورت های بیضی و یا مستطیلی است.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف8

2- برای طراحی چتری باید مدلی را انتخاب کنید که با صورت شما هماهنگ باشد.

شکل صورت شما عامل مهمی در تعیین این است که چه نوع چتری برای شما بهتر به نظر می رسد. یا اصلا داشتن چتری لازم و قشنگ است یا نه. هنگام تصمیم گیری در مورد چتری به موارد زیر توجه کنید.
• چتری هایی بلند و پر که پیشانی را به شکل A قاب می کنند می توانند به زیبایی ظاهر یک صورت مربعی کمک کند.
• چتری های جاروب شده از پهلو برای انواع شکل های صورت، از جمله گرد، قلبی شکل، بیضی یا مستطیلی، جذاب است.
• چتری های صاف، بلند و صاف می تواند پیشانی های باریک را پهن تر نشان دهد و طول صورت های بلندتر را به حداقل برساند.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف9

3- اگر از عینک استفاده می کنید فریم هایی را انتحاب کنید که فرم صورت شما را متعادل تر نشان دهد.

عینک می تواند ظاهر چهره شما را تا حد زیادی تغییر دهد. اگر از عینک استفاده می کنید، به جای اغراق، فریم هایی را انتخاب کنید که فرم صورت شما را تکمیل کنند. به عنوان مثال:
◘ تعادل صورت بیضی شکل را با فریم هایی که با عرض صورت شما مطابقت دارد حفظ کنید.
◘ اگر صورت قلبی شکل دارید، وسعت نیمه بالایی صورت خود را با فریم های رنگ روشن یا بدون لبه به حداقل برسانید. همچنین می توانید فریم هایی را انتخاب کنید که پایین آن پهن تر هستند.
◘ برای صورت های کشیده، فرم های مستطیلی یا مربع مستطیل بهتر است فریم عینک های عریض با پل های کم و عناصر تزئینی مربع را انتخاب کنید تا صورت شما از لحاظ عرض متعادل تر شود.
◘ برای فرم صورت هایی که بالای آن باریک تر هستند. مانند صورت های مثلثی، قاب هایی را انتخاب کنید که بالای آن پهن تر هستند، مانند چشم های گربه ای.
◘ فریم های باریک عینک برای افرادی که فرم صورت باریک و پهن دارند مانند مربع یا بیضی انتخاب می شود. فریم های منحنی شکل های زاویه دار بیشتری را متعادل می کند، در حالی که فریم های زاویه دار با چهره های گرد هماهنگی بهتری دارند.
◘ با انتخاب قاب های بیضی شکل ظاهر یک صورت الماسی زاویه ای را جذاب کنید.

4- صورت خود را به کمک آرایش مکمل صاف کنید

اگر آرایش می کنید، آن را به گونه ای اعمال کنید که نسبت های صورتتان را متعادل کند و بهترین ویژگی های شما را نشان دهد. به عنوان مثال:
• با گذاشتن رژگونه روی سیب گونه ها و ترکیب شدن به سمت شقیقه ها، پهنای کشیده ای به صورت خود دهید. با افزودن برنز کننده به خط مو و خط فک، طول را کاهش دهید.
• برای به حداقل رساندن پهنای پیشانی روی صورت قلبی شکل از برنزر استفاده کنید.
• با استفاده از برنزه کننده در تمام محیط بیرونی صورت و زیر استخوان گونه به صورت گرد ساختار ببخشید. قسمت مرکزی صورت (وسط پیشانی، پل بینی، بالای گونه ها، و چانه) را برجسته کنید.
• صورت های مربعی را با کانتور کردن پیشانی، شقیقه ها و خط فک و افزودن هایلایتر به گونه ها زیباتر کنید.
• برای فرم صورت با پیشانی باریک تر، مانند فرم صورت الماس و مثلثی شکل، کمی باز کردن فضای بین ابروها می تواند پهنای بالای صورت شما را بیشتر نشان دهد.

شناخت انواع شکل و فرم صورت

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف10

• فرم صورت بیضی شکل

چهره های بیضی را با باریک شدن جزئیات می توان تشخیص داد. صورت خود را به دو قسمت تقسیم کنید، سپس بررسی کنید و شکل نیمه بالایی صورت خود را مشخص کنید. اگر صورت شما مستطیلی است اما از پیشانی تا فک کمی مخروطی است، ممکن است صورت شما بیضی شکل باشد. صورت های بیضی شکل تقریبا 1 و نیم برابر عرض پهنای بیشتری دارند.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف11

• فرم صورت دایره شکل (گرد)

برای شناسایی فرم صورت گرد باید به دنبال پهنای روی استخوان گونه باشید. با بررسی نیمه پایینی صورت خود می توانید به تشخیص فرم صورت خود بپردازید. صورت های گرد پهن ترین اندازه در سرتاسر گونه ها دارد. با پیشانی و خطوط فک گرد است. یک قانون خوب دیگر این است که صورت گرد معمولا به همان اندازه بلند است یعنی از خط مو تا چانه به همان اندازه هم پهن است. یعنی از استخوان گونه تا استخوان گونه دیگر.

• فرم صورت قلبی شکل

برای این مدل فرم صورت باید پیشانی پهن و فک باریک را بررسی کنید تا چهره ای به شکل قلبی را پیدا کنید. چهره های قلبی شکل در سرتاسر پیشانی پهن ترین هستند و با حرکت به سمت چانه به تدریج باریک می شوند. پیشانی باید پهن تر از استخوان گونه و فک باریک تر از استحوان گونه و پیشانی باشد.

• فرم صورت الماسی (لوزی)

به پیشانی و خط فک باریک توجه کنید تا چهره الماسی شکل را مشخص کنید. اگر صورت شما کشیده است. از طرفی پهن ترین قسمت آن گونه ها است که به طرف پیشانی و چانه باریک شده است بنابراین چهره الماسی دارید.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف12

• فرم صورت مستطیل

با جستجوی خط فک پیشانی گرد، صورت مستطیلی را مسخص کنید. صورت های مستطیلی کشیده هستند اما در بالا و پایین فرم صورت کمی گرد تر می شوند. آن ها معمولا در سراسر استخوان گونه و خط فک به همان اندازه پهن تر هستند.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف13

• فرم صورت مربع شکل

با پیدا کردن پیشانی و خط فک پهن، صورت مربعی را شناسایی کنید. فرم صورت مربعی معمولا فک هایی به اندازه و یا حتی پهن تر از استخوان گونه دارند. صورت های مربعی. صورت هایی با فرم مربع معمولا پیشانی پهنی نیز دارند. شیب از گوشه های فک تا چانه ملایم است و چانه معمولا نسبتا پهن است نه نوک تیز و گرد.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف14

• فرم صورت مستطیل کشیده تر

توجه به این نکته مهم است که آیا خط فک مربعی روی صورت کشیده است یا خیر. مانند صورت های گرد، صورت های مربعی معمولا به اندازه طولشان عرض دارند. اگر فک مربعی با صورت کشیده تر دارید، بنابراین فرم صورت شما مستطیل است نه مربع.

راهنمای کامل و دقیق تشخیص فرم صورت برای استایل های مختلف15

• فرم صورت مثلثی شکل

با جستجوی خط فک پهن تر، مثلثی بودن فرم صورت خود را ثابت کنید. خط فک مربعی نیز می تواند از ویژگی های صورت مثلثی باشد. اگر پیشانی و استخوان گونه شما به طور قابل توجهی باریک تر از خط فک شما باشد، صورت شما مثلثی است.

جمع بندی

در این مقاله با انواع شکل و فرم صورت آشنا شدیم. همچنین مراحل آموزش تشخیص فرم صورت را توضیح دادیم تا افرادی که با شکل و فرم صورت خود ناآشنا هستند بتوانند تشخیص دهند. دانستن اینکه فرم صورت ما چگونه است به ما در استایل کردن بسیار کمک می کند، در استایل مو، کوتاهی بلندی آن و چتری داشتن یا نداشتن فرم عینک و حتی نحوه بستن انواع شال و روسری زنانه تاثیر زیادی دارد. فرم صورت انواع متفاوتی دارد از جمله: فرم صورت بیضی، فرم صورت گرد، فرم صورت قلبی، فرم صورت لوزی، فرم صورت مستطیل شکل، فرم صورت مثلثی شکل شما می توانید انواع شال و روسری متناسب با فرم و شکل صورت خود را با خیال راحت از فروشگاه پادمیرا تهیه کنیید و از خرید خود لذت ببرید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/