gif
gif mobile
چرا نباید به هر قیمتی لباس راحتی زنانه بخریم؟

چرا نباید به هر قیمتی لباس راحتی زنانه بخریم؟

معمولا در جواب این سوال که کیفیت لباس راحتی مهم است یا کمیت آن؟ اکثر افراد کیفیت را انتخاب می کنند اما بیشتر همین افراد در مواجه با انتخاب کیفیت یا کمیت گزینه دوم را ترجیح می دهند. یکی از موقعیت هایی که امروزه کمیت را ترجیح می دهند هنگام خرید لباس راحتی است از آنجایی که لباس راحتی با کیفیت بالا قیمت بیشتری دارند اکثر افراد ترجیح می دهند با همان مبلغ چند لباس با کیفیت پایین تر خریداری کنند تا یک لباس با قیمت بیشتر. ابتدا تصور می کنند که در هزینه های خود صرفه جویی کرده اند اما در دراز مدت مسائل و مشکلاتی به دلیل پوشیدن آن لباس های بی کیفیت پیش می آید که مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر می شود. از طرفی لباس های ارزان بی کیفیت معمولا جنسی دارند که حتی علاوه بر بدن ما سلامت محیط زیست را هم به شدت مورد تهدید قرار می دهد. دلایل زیادی وجود دارد که توصیه می شود از لباس راحتی با قیمت و کیفیت پایین استفاده نکنید انگلیسی ها یک ضرب المثل در این باره دارند که میگه: (هنوز اینقدر پولدار نیستم که لباس ارزان بخرم) او حتما به بیان خود مطمئن بوده است زیرا می داند که پوشیدن لباس راحتی زنانه ارزان بی کیفیت برای افراد گران تمام می شود.

چرا نباید به هر قیمتی لباس راحتی زنانه بخریم؟

چرا نباید لباس ارزان بخریم؟

با اینکه لباس های با کیفیت دوام بیشتری دارند و استایل شما را شیک تر و خوش فرم تر نشان می دهد اما باز خرید لباس راحتی زنانه ارزان یک عبارت وسوسه کننده است خیلی از افراد تصور می کنند با خرید لباس ارزان به تعداد بیشتر برد کرده اند اما غافل از اینکه ارزان خریدن به هزار دلیل یک باخت کامل محسوب می شود. در ادامه دلایل نخریدن لباس راحتی زنانه ارزان را با هم بررسی می کنیم:

◘ برای جلوگیری از ضرر زدن به اقتصاد جیب خود

انتخاب و خرید لباس راحتی زنانه ارزان و بی کیفیت یعنی بی توجهی به کیفیت لباس ها که سبب ضرر اقتصادی فردی شما می شود. ممکن است روی درب مغازه ها و یا در صفحه آنلاین شاپ ها، بنرهای تخفیف 50 درصد به بالا را مشاهده کنید و سپس به دلیل ارزان بودن حسابی از آن ها خرید کنید. در اینجور مواقع ممکن است حتی لباس هایی خریداری کنید که واقعا مورد نیاز نیست و علنا به کارتان نمی آید و از طرفی بعد از یک بار پوشیدن دیگر قابل استفاده نیستند. همه هزینه ای که برای خرید چند دست لباس بی کیفیت دادید را می توانید برای لباسی با کیفیت بالا پرداخت کنید.

چرا نباید به هر قیمتی لباس راحتی زنانه بخریم؟2

◘ جست و جو کیفیت های مناسب با قیمت واقعی

از آنجایی که ما در دوره اطلاعات و رسانه ها زندگی می کنیم گاهی ناخواسته درگیر همهمه و آماج آن می شویم. که از قضا همیشه هم به ضرر ما نیست. از طرفی به کمک همین رسانه ها می توانیم دانش درستی از جنس پارچه لباس ها، ملاک های با ارزش در انتخاب لباس و رونق بازار و ... انتخاب ایده آل از بابت خرید لباس داشته باشیم. بنابراین باید به دنبال پارچه های با کیفیت و اصیل باشید. به همین منظور نکات مهم در خرید لباس راحتی را با هم بررسی می کنیم:

دقت در دوخت لباس:

از نکات حائز اهمیت در انتخاب لباس این است که حتما جای دوخت آن ها را بررسی کنید. از ویژگی های مهم لباس های با کیفیت دوخت مناسب و تمیز و بدون نقص لباس است. همچنین دوخت تمیز می تواند از دلایل زیبایی و کیفیت لباس به حساب بیاید.

توجه به جنس لباس:

موضوع بعدی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که به برندها و معروفیت یک فروشگاه اطمینان تام ندهید زیرا میانبرها و تبلیغات های هوشمندانه ای در اینجور موقعیت ها وجود دارد که حواس شما را به ظاهر و شعارها پرت می کند. در عوض سعی کنید به جنس و کیفیت پارچه لباس ها بیشتر اهمیت دهید. همچنین می توانید از کامنت های مشتریان قبلی در شبکه های اجتماعی و یا سایت آن فروشگاه کمک بگیرید تا هنگام خرید به کیفیت لباس ها و محصولات آن جا اطمینان لازم را پیدا کنید. در این صورت می توانید یک خرید امن داشته باشید. این نکته را هم همیشه بیاد داشته باشید که فروشگاه های معتبر استایل و ارزش تجاری خود را حفظ کرده و به آن پایبندند از این رو سمت فروش لباس های ارزان با کیفیت پایین برای مجموعه خود نمی روند.

◘ لباس های ارزان با کیفیت پایین همیشه جاگیر و اضافه هستند

زمانی که لباس های ارزان خریداری می کنید اتفاقی که برای کمد شما می افتد این است که فضای کافی برای قرار دادن همه لباس ها ندارید و قاعدتا به فضای بیشتری برای لباس های خود احتیاج خواهید داشت و همین امر سبب بهم ریختگی و شلوغی اتاق و کمد شما می شود. همچنین از دیگر معضلات آن زمانی است که برای رفتن به مهمانی زمان زیادی ندارید و باید فورا حاضر شوید هنگام رفتن سراغ کمد و برداشت لباسی از بین لباس های خود سبب می شود بقیه لباس ها بریزد و شما مجبور شوید دوباره زمان بگذارید و کمدتان را مرتب بچینید. سعی کنید در انتخاب لباس و استایل مورد نظزتان به همراه رنگ بندی که دوس دارید حتما دقت کنید تا بتوانید در نهایت یک خرید هوشمندانه و به صرفه داشته باشید.

چرا نباید به هر قیمتی لباس راحتی زنانه بخریم؟3

◘ تنها خرید کردن راه حل نیست

یکی از کارهایی که اغلب افراد به خصوص خانم ها با انجام دادن آن احساس خوبی می گیرند خرید کردن است. حتی درباره ابن حس خوشایند خرید کردن اعتراف کرده اند. اکثرا خانم ها نسبت به آقایون حوصله و زمان بیشتری را برای خرید می گذارند. این مورد از نظر روانشناسی ثابت شده زمانی که افراد ذهنی خسته و یا شلوغ دارند توانایی مدیریت و حل کردن مسائل ساده و روزمره را هم ندارد. در اینجور مواقع به گذراندن وقت خود در بازار ها و خرید کردن می گذرانند از آن جایی که ذهن آشفته و پریشانی دارند توجهی به کیفیت و جنس نمی کنند. در اکثر اوقات از خرید خود پشیمان می شوند و اصلا آن لباس های خریده شده را استفاده نمی کنند.

◘ جلوگیری از آسیب رساندن به محیط زیست

حفظ و نگهداری محیط زیست از مهمترین وظایف هر فرد به حساب می آید بدین منظور که کارها و فعالیت های ما نباید تهدیدی برای محیط زیست داشته باشد. از این رو یکی از نکات مهمی که نباید لباس راحتی ارزان بخریم در وهله اول این است که این لباس ها تنها برای چند ماه مهمان کمد شما خواهند بود و در نهایت دور ریخته می شوند عمر مفید لباس های بی کیفیت اگر کم استفاده شوند کمتر از 6 ماه است. زیرا اکثرا این لباس ها از جنس پلی استر، مواد دست دوم، پلاستیک و ... هستند از این رو حتی نمی توان بعد از خراب شدن لباس از آن ها به عنوان دستمال گردگیری استفاده کرد بنابراین تنها راه خلاصی از آن ها دور ریختن است. از طرفی لباس هایی از این جنس که ارزان و بی کیفیت هستند قابل بازیافت هم نیستند زیرا هزینه و انرژی بسیار زیادی لازم دارد تا بتوان آن ها را باز یافت کرد. در صورتی که تولید و عرضه این لباس ها به بازار بسیار راحت است بنابراین بهتر است از خرید لباس های راحتی ارزان بی کیفیت جدا خودداری کنیم.

چرا نباید به هر قیمتی لباس راحتی زنانه بخریم؟1

راهنمای خرید لباس راحتی

برای خرید لباس راحتی زنانه تنها گران بودن ملاک بر باکیفیت لباس نیست زیرا در بازار افراد سودجو و بی وجدانی وجود دارند که لباس های راحتی ارزان را با قیمت بالاتر به بهانه لباس با کیفیت به مردم می فروشند. به همین دلیل باید قبل از خرید دانش خود را از پارچه ها و جنس آن ها و کیفیت لباس راحتی بالا ببرید تا بتوانید لباس های با کیفیت و بی کیفیت را تشخیص دهید. برای شناخت و راهنمایی خرید لباس راحتی همراه ما باشید:

1- اگر لباسی که می خواهید بخرید پارچه آن طرح دار است حتما طرح و پارچه آن را کنترل کنید و بررسی کنید تا در قسمت های مختلف مثل یقه و شانه و جیب ها طرح و الگوی پارچه و همچنین دوخت و درزهای آن مرتب و یکدست باشند.
2- به بافت پارچه و تار پودهای آن هم توجه کنید تارهایی که عمودی هستند باید حتما از بالا به پایین و در یک راستا قرار بگیرند و تار های افقی با زاویه 90 درجه نسبت به آن در امتداد هم ادامه داشته باشند.
3- توجه به کوک های لباس بسیار حائز اهمیت است. اگر به کوک های لباس راحتی زنانه ارزان و بی کیفیت دقت کنید بسیار سست و وا رفته دوخته شده اند که با یک فشار نا چیز ممکن است پاره شود از این رو برای تشخیص لباس های با کیفیت حتما کوک لباس ها را بررسی کنید تا محکم و درست باشند از طرفی حتما بیاد داشته باشید در هر 2.5 سانتی متر پارچه باید حدود 8 تا 12 تا کوک وجود داشته باشد.

چرا نباید به هر قیمتی لباس راحتی زنانه بخریم؟4

4- نکته بعدی لبه لباس است. لبه لباس ها در صورت دوخته شدن باید نامرعی و غیر قابل مشاهده باشند. از طرفی دقت کنید تا لبه جلویی دوخته شده پایین لباس حتما در یک راستا به صورت مستقیم باشد و از طرفی حالتی منحنی و چین خورده نباشد زیرا هنگام پوشیدن استایل شما را بهم می زند.
5- مورد دیگر قد پارچه در بخش های مختلف است که باید مقایسه کنید: پیراهن، دامن، شلوار، بولیز و یا هر لباسی که می خواهید بخرید را ابتدا از وسط  و درازای لباس آن را تا کنید تا از تقارن بین دو طرف لباس مطمئن شوید. قسمت دیگر یقه لباس است حتما دقت کنید تا یقه لباس شما از طرف چپ و راست برابر و به یک اندازه باشد.
6- هنگام خرید لباس راحتی زنانه نخی توجه کنید تا جیب های دوخته و وصل شده روی لباس حتما صاف و یکنواخت بر روی لباس نشسته باشد. همچنین فاصله ای بین جیب وصل شده و همچنین پارچه جلوی لباس نداشته باشد. به این منظور که وقتی لباس را به صورت عمودی نگه می دارید جیب های آن نباید آویزان و افتاده باشند.

چرا نباید به هر قیمتی لباس راحتی زنانه بخریم؟5

7- مورد بعدی برای لباس هایی است که آستر دارند. در چنین موقعیتی حتما چک کنید تا آستر لباس منطبق با برش پارچه لباس باشد. از طرفی آستر لباس باید تا بطور یکنواختی زیر لباس قرار بگیرد و نباید تا لبه انتهایی لباس امتداد داشته باشد.
8- در انتخاب لباس راحتی زنانه اگر دکمه دار و جلو باز بود. حتما به دکمه ها و جا دکمه های آن توجه کنید تا محکم و مرتب دوخته شده باشند و دکمه لباس ها شل نباشد. از طرفی هرچه لباس یا پیراهن شما دکمه های بیشتری داشته باشد در نتیجه کیفیت بهتری هم خواهد داشت. همچنین داشتن دکمه اضافه هم از نکات مثبتی است که نمی توان آن را نا دیده گرفت.

چرا نباید به هر قیمتی لباس راحتی زنانه بخریم؟6

9- لباس ها را حتما قبل از خرید امتحان و پرو کنید و آن را یکبار بپوشید با اینکه لباس راحتی زنانه نخی را بهتر است کمی بزرگتر تهیه کنید تا راحت باشید اما بهتر است برای انتخاب سایز، آن را یکبار امتحان کنید مخصوصا اگر لباس شما دکمه دار باشد سپس بعد از پوشیدن حتما دقت کنید که دکمه های لباس در قسمت قفسه سینه کشیده و از هم باز نشوند.
10
- ممکن است برخی لباس های راحتی و لباس خواب های فانتزی دارای زیپ باشند اگر لباس راحتی زنانه شما دارای زیپ بود حتما آن را چند بار امتحان کنید تا مطمئن شوید گیر نمی کند و زیپ لباس نرم و راحت جابه جا می شود. همچنین توجه کنید تا رنگ زیپ با لباس مورد نظر شما یکی باشد.

چرا نباید به هر قیمتی لباس راحتی زنانه بخریم؟7

جمع بندی:

در این مقاله به یکی از پرسش هایی که اغلب افراد دارند جواب دادیم این که چرا نباید لباس راحتی ارزان خریداری کنیم؟ بهتر است بدانید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گران بودن تضمین کیفیت نیست. دلیل ارزان بودن کیفیت پایین لباس هاست لباس هایی که جنس مناسبی ندارند و ممکن است مشکلات پوستی زیادی به بدن وارد کنند علاوه بر این به دلیل کاربرد پلی استر و پلاستیک، مواد دست دوم  در تولید آن برای محیط زیست بسیار مضر است زیرا بازیافت آن ها نیاز به هزینه و انرژی زیاد دارد از طرفی عمر کوتاهی هم دارند بنابراین بهتر است به جای خرید چند تا لباس راحتی ارزان و هدر دادن پول خود، از یک فروشگاه معتبر یک لباس با کیفیت خرید کنید تا عمری برای شما کار کند اینجوری نه به جیبتان ضرر زده اید و نه به محیط زیست. در ادامه مقاله به شما توضیح دادیم که چطور لباس های با کیفیت را تشخیص دهید زیرا برخی افراد لباس های راحتی ارزان خود را با قیمت بالا بفروش می رساند توجه به دوخت و دوز ها، کوک لباس، جیب ها جا دکمه ها، جنس پارچه برخی از این موارد هستند و برای خرید لباس راحتی با کیفیت باید به سراغ فروشگاههای معتبر بروید. خرید لباس راحتی زنانه از فروشگاه پادمیرا می تواند اعتماد شما را به کیفیت لباس های خود جلب کند.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/